KAPALI Dsg sorunu

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan dr.ilker
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

dr.ilker

Düz Yol Gazcısı
11
Merhaba arkadaslar ikinci bir araba bakarken bugun vw servisine gittim sigorta kasko ve yıllık bakımı için gun almaya.daha once yaklasık 1-1.5 yıl once yol bilgisayarında seyır haldeyken hata aracı p konumuna alıp terk edin diye uyarı aldım gecen seneki bakımda boyle bir hata verdiğini soylediğimde test sürüşüne cıktık gecişlerde herhangi bir sorun olmadıgını bilgisayara baglanınca hatayı gördüklerini soylediler ve bununla ilgili guncelleme bekliyoruz kaydınızı olusturduk biz size donus yaparız denildi ve 1 sene gecti aradan tabi garantisi de bitti .bugun servisde boyle boyle bir hata yasamıstım onunla ilgili kaydımın acıldıgı ve hatanın sebebini buldunuz mu diye sordugumda vites mekanızması değişmesi gerektiği soylediler ve her nedense kaydımın olusturulmadıgını sıstemde göremediklerini soylediler .sonuc olarak bu arıza actıgında aracım garanti kapsamındaydı ve şuan sadece iyi niyet garantisine giriyor.diyecegim şu ki birdaha dsg sanzıman alırmıyım almam önerir miyim önermem. Vw alırmıyım töbe . Aracım 2015 golf tdı dsg. Dsg den ne zaman sorun acacak diye beklerken bu bana süpriz oldu daha aracım 30 bın de .
 
@dr.ilker Arabayı çok sert kullanıyor muydunuz? Yani 30bin çok az ya. Bu kilometrede cidden olmaması gereken bir şey. Başka yerlerde okuyorum da kimisi hiç sıkıntı yaşamadım diyor, kimisi sizin gibi çok erken sorun yaşadığını söylüyor. Bunun üretildiği fabrikayla alakası felan var mı acaba? Şans işi mi bu iş arkadaş?o_O
Yok cok sert kullanmam hatta dik yokuşda park etmişsem boşa alp eş frenimi cekip sonra p ye alırım .kendimce kullanımıma dikkat ettim.zaten şuan için kavrama yada mekatronik arızası değil yasadıgım sorun. Golftürkiye golftutkusu gibi forumlarda benim gibi yol bilgisayarında hata aracı p ye alın terk edin uyarısı alan yorumlar var. Servis danısmanının dediği parçada iyileştirme oldu vites mekanızmasını değiştiriyoruz dedi ve benim internetten arastırdığım kadarıyla sorun vites d deyken beyin p de algılaması bır sensorde arıza var galiba kavrama yada mekatronik de arıza oldugunu düşünmuyorum. Kullanımda bilgi ekranında uyarı cıkmasa ilk gunki gibi sanzıman sürüşte hiçbir fark yok. Buyuk ıhtımal üretimi o tarıhlı butun araclarda var gibi forumda benim gibi olanların cogu 2015 model tdı .zaten ilk verdiğinde tam okuyamamıstım bile 2 defa verdiğinde o bilgiyi servise götürmüştüm daha 1.5 yasında 15-20 bindeyken . Anlık 3-5 sn cıkıyor geri kayboluyor multımedya ekranında arac bilgisinden baktıgımda da cıkmıyordu şuanda çıkmıyor.dsg gının kullanımda sacmaladıgı 1.) ilk gaz tepkisi cansız 2.)arabayı ilk kaşta olsun yavaşlama da olsun 2. Vitesde tutma istediği kolay kolay 1.vitese almıyor benim soguma sebebim servisteki yanlış bilgilendirmeler şikayetimin gayeye alınmamıs olması
 
arabamda 7 defa kavrama 4 defa mekatronik 3 defa volan 2 defa komple şanzıman 1 defa vites mekanizması değişimi yapıldı şuan gayet sorunsuz :D ahahahahahha bu adamların gözüne 300-400 bin kmde sadece yağı değişen Japon otomatik şanzımanlarını sokmak lazım ki ' sorunsuz ' lafını yerli yersiz kullanmasınlar :D
Kesinlikle katılıyorum benim vag sever yada vag düşmanı değilim.ilk arabam clıo 3 1.5 dci en boş baz versiyonıydu. Millet reno yu hiç sevmez kagıt gibi araba derler ama uretim yılında euro ncap ten 5 yıldız almıs bir arabaya teneke demek bence sacma.konforlu değil di kaportası cok saglam değildi camurluga elinle bastırdıgında plastık içine cokme oluyordu ama bir defa yolda bırakmadı bir defa arıza acmadı bana . Bakım masrafı yetkılı serviste yaptırmama ragmen cok pahalı değildi. Yakıtı da cok iyiydi.golf u aldıktan sonra bir muddet satmadım zaten . Şuanda 1.5 dci clio biri bana sorsa artıları eksılerini soylerim alırsa pişman olmayacagını belirtir öneririm. Golf sınıfında guzel bir arac iç hacmı geniş malzeme kalitesi iyi sunroof olmasına ragmen sagında solunda gıcırtı trim sesi yok. Ama önermem fiyat olarak preminyum araclara cok yaklastı ama satıs sonrası ve öncesi(adana bayı için ) preminyumdan bir hayli uzak. Cevremde 3-4 serisi kullanan cla kullananların anlattıklarına göre düşüncem bu yonde.
 
Daha geçenlerde arkadaşımın 2016 model 20 bindeki A3 TDI DSG'si patladı yolda kaldı,altındaki şanzıman karter muhafazaları falan çıkmış o şiddetle.Servise götürüyor aracını,araç 3 gün incelendikten sonra 'birşey bulamadık' cevabını alıyor servisten.Araç garantide birde daha.Bence DSG'nin düzeldiği falan yok,külliyen yalan o kısım.2009'dan beri neredeyse aynı şanzıman,aynı dq200,250.Volkswagen'in millete attığı en büyük kazıklardan birisidir.Hiç mi iyi yanı yok,elbette var.DSG şanzımanı çokta severim hız olarak,yakıt ekonomisi,teknoloji olarak vs ama sorunsuzluk olarakta dünyanın en kötü şanzımanıdır.Ne varsa bu kuru kavramalarda var,ıslak kavramalarda bu sorunlar yarı yarıya görülmüyor.Birde ilginçtir ki,zamanında 7 sene 4 farklı MK 5.5 ve MK 6 olmak üzere 2009-2016 arası Jetta TSI-TDI kullandık hepsi DSG şanzımandı.Bir tanesi hariç(o da fabrika çıkışlı hatalıydı,araç soğuklarda kavrama hatasından stop ediyordu.)hiçbiri arıza vermedi.Kullanımdan kullanıma da fark etse,asla bir şanzımanın 50 binden önceki kmlerde aşağı inmesi kabul edilmemeli,hele bu senede bence.

Kendi düşüncem,kısa vadede ya da uzatılmış garantiyle,sırf keyfini sürmek için alınır.Çünkü gerçekten keyifli bir şanzıman.Ama 5 seneden sonra garanti biter bitmez elden çıkarılmalı bu dq200-250 ye sahip araçlar.Tabii birde servisin tüm suçlamalarına karşı çıkıp,ağızlarına etmeniz gerekiyor.Çünkü bu sorun artık o kadar yaygınlaştı ki,servis bu şanzımanın patlamasını son derece normal görüyor.Tabii sonra süt dökmüş kedi misali herşeyi sizden kuruş almadan halletmek zorunda kalıyorlar.Mahkemeyse mahkeme,tehditse tehdit,her türlüsü mübah Türkiye'deki Volkswagen servislerine.Alınacaksa tüm bunlara katlanılıp alınmalı.Yoksa imkan varsa ZF'den şaşmamalı,imkan yoksa da bir tam otomatik şanzıman alınmalı.Tam otomatikler gerçekten ömürlükler,özellikle 4 ileri olanlar.
 
Son düzenleme:

arkadaşım yolda giderken bir anda arabadan koku ve duman geldiğini,daha sonra şanzımanın bir anda aşırı ısınma uyarısı verip devre dışı kaldığını ardından da yüksek sesli birşey duyduğunu söyledi.Arabayı durdurduktan sonra arabanın altına bakıyorlar,arabanın altından plastik bir aksamın koptuğunu görüyorlar kapak gibi.Servise gidince arabayı incelemeye alıyorlar,3 gün sonra da 'hiçbir şey bulamadık' diyorlar.Şaka gibi değil mi,ama değil işte.Normalde her zaman yetkili servisten yanayım her zımbırtıya yetkili servis öneririm,ama genel olarak Volkswagen'in yetkili servislerinin(belki Doğuştan dolayıdır,bilmiyorum) alayı dolandırıcı ve alayı insan aklıyla dalga geçmeye çalışan insan müsvettelerinden oluşuyor.Belki 2-3 tanesi doğru dürüst iş yapıyordur bilemem,onları tenzih ederim ama genel olarak durum bu.
 
Ya şu arabanın güvenliğine çok takanlara arabayı kaza yapmak için mi alıyorsunuz diyesim geliyor
Herkes hata yapabilir sen yapmasan bir gelir vurur, bizim gibi ülkelerde hata 2si olmasa yoldan kaynaklı hatalar oluyor, 2 sene önce denizli antalya yolunda -sürekli inşa halinde yol yapım hiç bitmez- araba sollarken sol teker mucura girdi sol taraf sağa göre farklı hıza çıkınca araba kaymaya başladı 110kms hızla esp olmasaydı tek benim hamlelerimle kurtaramazdım
 
Herkes hata yapabilir sen yapmasan bir gelir vurur, bizim gibi ülkelerde hata 2si olmasa yoldan kaynaklı hatalar oluyor, 2 sene önce denizli antalya yolunda -sürekli inşa halinde yol yapım hiç bitmez- araba sollarken sol teker mucura girdi sol taraf sağa göre farklı hıza çıkınca araba kaymaya başladı 110kms hızla esp olmasaydı tek benim hamlelerimle kurtaramazdım
nerden bilion kurtarıp kurtaramayacağını espsiz bir araçla denedin mi
 
arabamda 7 defa kavrama 4 defa mekatronik 3 defa volan 2 defa komple şanzıman 1 defa vites mekanizması değişimi yapıldı şuan gayet sorunsuz :D ahahahahahha bu adamların gözüne 300-400 bin kmde sadece yağı değişen Japon otomatik şanzımanlarını sokmak lazım ki ' sorunsuz ' lafını yerli yersiz kullanmasınlar :D
Ya bi volan nasıl bozulabilir ki?:D toplasan kaç parçası var zaten:D
 
Ya şu arabanın güvenliğine çok takanlara arabayı kaza yapmak için mi alıyorsunuz diyesim geliyor
Kazanin ne zaman ne siddette oldugunu bilemedigimden guvenligi onemserim, 50-60 bin euro vereceksem Ncaptan 3 yildiz alan bir araci direk elerim. insan zirhli S klass aracta da hayatini kaybedebilir tabi ama riski azaltmak mumkunse neden olmasin.
 
Ya şu arabanın güvenliğine çok takanlara arabayı kaza yapmak için mi alıyorsunuz diyesim geliyor
Sanırım şuana kadar hiç kaza yapmadınız eğer yaptıysanız da yola kaza yapmak için mi çıkmıştınız ? Malesef tek canımız var ve bir kaza sonucunda hayatta kalabilme - sakat kalmama gibi bir şansımız varsa bunu arttırmak istemek gayet normal bir şey.
 
Sanırım şuana kadar hiç kaza yapmadınız eğer yaptıysanız da yola kaza yapmak için mi çıkmıştınız ? Malesef tek canımız var ve bir kaza sonucunda hayatta kalabilme - sakat kalmama gibi bir şansımız varsa bunu arttırmak istemek gayet normal bir şey.
Bence kurallara tabelalara uyan kişi kaza yapmaz
 
Bence kurallara tabelalara uyan kişi kaza yapmaz
''Trafik kazası, bir karayolu taşıtının diğer bir taşıta, yayaya, hayvana ya da herhangi bir nesneye çarpmasıdır. Trafik kazaları sonucu yaralanma, maddi zarar ve ölüm meydana gelebilir. Trafik kazalarının oluşmasında başta sürücü, araç ve yol olmak üzere pek çok etmen etkilidir.'' Umarım açıklayıcı olmuştur. Kurallara uyduğunuz için size kazasız bir ömür dilerim. Sonuçta sizşn görüşünüze göre kurallara uyarsanız kaza yapmanız pek mümkün gözükmüyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih
ya hani vagın çok fanı değilimdir ama antisi de değilimdir bence dq200 DSG nin adını kirletiyor. son 1 ay içersinde hem dq250 li 6ileri dsg passat hem DQ500 lü 7ileri A4 kullanma fırsatım oldu passat 327 bindeydi a4 113 bindeydi ve kullanırken ikiside hala süper çalışıyordu vesahiplerinede bildiğim kadarıyla hiç sorun çıkarmadılar. ama gel gör ki dq200 le sorun yaşamayan nedense çok az
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Bence kurallara tabelalara uyan kişi kaza yapmaz

2 yıl kadar önce bir forumda görmüştüm, bakacağım. Eğer link ölmediyse buraya eklerim.
Bakırköy sahil yolunda, sıkışık trafikte giden bir Auris'e karşı şeritten gelen bir Linea kontrolünü kaybedip refüjden yükselip Auris'in ön camına ve tavanına vurmuştu. Fotoğrafları Auris sahibi paylaşmıştı. Güvenliği kötü bir araba olsa belki de o kişi hayatta olmayacaktı.

Şehirler arası yolda düzgünce gidersin, yola biri yağ dökmüştür kontrolü kaybedersin tarlaya düşüp takla atarsın vs.

Buna benzer, elimizde olmayan bir çok olay gerçekleşebilir.
Bunlar elimizde olmayan şeyler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R ve petrich
milyonlarca ornek var ama birtanesini soyleyeyim sarhosun biri gelip size carpabiliyor, yada baskasi hatali sollama yada asiri hiz yapiyor :) Kazalara karisan gunahsiz kimse yok mu ? keske oyle olsaydi.

Kırmızı ışıkta durup arkadaki duramadığı 3 tane kaza yaptık. Ya da geçen hız sınırı 50 olan yerde 40 ile giderken dümdüz yolda araba kontrol çıktı boş arsaya uçtuk. Böyle bir sürü olay oluyor. Güvenlik sadece kurallara uyarak olmuyor.

''Trafik kazası, bir karayolu taşıtının diğer bir taşıta, yayaya, hayvana ya da herhangi bir nesneye çarpmasıdır. Trafik kazaları sonucu yaralanma, maddi zarar ve ölüm meydana gelebilir. Trafik kazalarının oluşmasında başta sürücü, araç ve yol olmak üzere pek çok etmen etkilidir.'' Umarım açıklayıcı olmuştur. Kurallara uyduğunuz için size kazasız bir ömür dilerim. Sonuçta sizşn görüşünüze göre kurallara uyarsanız kaza yapmanız pek mümkün gözükmüyor.
Eksik söyledim, herkes kurallara uysa trafik kazası olmaz olacaktı.
Forumun çoğunluğu beni anlamaz büyük ihtimal o yüzden konuşmaya gerek yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
ya hani vagın çok fanı değilimdir ama antisi de değilimdir bence dq200 DSG nin adını kirletiyor. son 1 ay içersinde hem dq250 li 6ileri dsg passat hem DQ500 lü 7ileri A4 kullanma fırsatım oldu passat 327 bindeydi a4 113 bindeydi ve kullanırken ikiside hala süper çalışıyordu vesahiplerinede bildiğim kadarıyla hiç sorun çıkarmadılar. ama gel gör ki dq200 le sorun yaşamayan nedense çok az
DQ200 alanlarda idrak edebilseler şunu süper olacak.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...