Duster ECO-G (Fabrikasyon LPG)

Carsever

GGUNES
Profesör
Katılım
1 Ocak 2017
Mesajlar
63
Beğeni puanı
93
Puanları
1,010
Araç: Dacia
Modeli: 1.6 ECO-G 115 Hp 4X2
Yılı: 2019
KM'si: 1000

Artıları:
+
Ulaşılabilirlik
+ İşletme Giderleri
+ Kullanım kolaylığı/pratiklik
+ Fabrikasyon LPG

Eksileri:
-
Malzeme Kalitesi
- Cansız motor

Araç Hakkında:
2018 yılında yenilenen Dacia Duster 2019 yilinda yeni emisyon standartlarıyla birlikte motor gamında bir dizi değişikliğe gitti. Bu değişime fabrikasyon LPG seçenegi de eklendi. Yurt dışında GPL, Bi-Fuel gibi etiketlendirilen LPGli Duster, ulkemiz pazarina ise ECO-G olarak sunuldu.

Tasarım
ECO-G Duster'ların görünüm olarak diğer Dusterlardan bir farki bulunmuyor. Aracin bu farkini yansitan herhangi bir sticker veya logo yok. Ancak Comfort donanimli bir Eco-G Duster'ı, LPGsiz bir Comfort paket Duster'dan jant tasarımına bakarak ayirt edebilirsiniz. Delikli tip, gri renk standart bir celik jant sunuluyor. Bu jant, diger Duster modellerinde sunulmuyor.


Motor
Duster ECO-G şuan 1.6 lt.hacimli Renault-Nissan'dan tanıdığımız K4M kodlu bir motorla sunuluyor. Bu motor benzinde 115hp/156Nm, LPG ile 109 hp/144Nm güç üretiyor. Bu motora fabrika montaj hattında Landirenzo marka sıralı kit takılıyor. Boylece araç fabrikasyon lpgli oluyor ve ilk muayane tarihi 3 yıl olarak trafiğe çıkıyor. Bu motorun LPGye uyumu icin ve LPGden kaynaklı subap sorunu yasanmamasi istenerek, subap materyalleri vb parcalarda bazi iyilestirmeler yapılmış. LPGsiz Dusterlarda ise bu modifikasyonlar bulunmuyor. Bu nedenle LPGsiz bir Duster alıp, sonradan LPG taktirmayi düşünenlerin bu subap konusuna dikkat etmesi gerekiyor.
Duster ECO-G'nin bakım aralıkları 20bin kmde bir (LPG için erken filtre degisimi öngörülmüyor) ve triger zinciri kullanıldığı için ağır bakım da gerektirmiyor.

Aracın benzin ve lpg seçimi klasik bir yakıt seçici anahtar ile yapılıyor. LPG seviyesi de bu anahtar uzerindeki ledlerden takip ediliyor.

Performans
Duster ECO-G adi üstünde ekonomik ve çevreci bir otomobil. Bu nedenle herhangi bir performans vaadi bulunmuyor. Ancak günlük kullanimda ve sakin sürüşler de sahibine yeterli performansı sunabiliyor.
0'dan 100 km hıza LPG yakitiyla 12.6 sn'de ulaşıyor. Son hiz verisi de 169 km/s.
Devir aralıkları ise 5. viteste;
2000 d/d 81 km/h
2500 d/d 101 km/h
3000 d/d 121 km/h
3500 d/d 141 km/h
4000 d/d 161 km/h

LPG detayları ve Tüketim
Duster ECO-Gnin LPG dolum yeri benzin depo kapağı içinde ve ekstra bir dolum aparati söküp takmaya gerek kalmaksızın rahatlıkla LPG dolumu yapılabiliyor.

Duster ECO-nin yol bilgisayarı benzin ya da lpgye ilişkin bir tüketim verisi paylaşmıyor. Ancak pompadan pompaya ölçüm yaparak gercek tüketiminizi hesaplıyorsunuz.
Duster ECO-G'nin 42 lt hacimli, %80 dolumla 33 lt LPG alabilen bir tankı bulunuyor. Tank, aracın dışında olduğundan bagajda herhangi bir daralma söz konusu değil, ayrica tank koruyucu bir muhafaza içinde ve multivalf ve bakim elemanlari kapali ve kapaklı bir bölümde. Tank yol yuzeyine (yere) oldukca yuksek bir mesafede ve ısı elemanlarına uzakta ve amyant bir yalitim malzemesiyle de arasinda bir izolasyon var.

Duster ECO-G'nin tabanından geçen LPG ile ilgili elemanları (kablo, hortum vs) koruyucu muhazafalarla gizlenmis ve bu durum fabrikasyon LPG'nin en önemli ayricaliklarindan biri. Aracın alti bir yere degdiginde veya aracin altına birsey carptiginda kafaniz rahat oluyor.

Gelelim Duster ECO-G'nin yakıt tüketimine.
Fabrika verilerine göre sabit hizda sehir disinda 7.7 lt LPG tuketen Duster ECO-G, İstanbul'dan Ankaraya 2 yetişkin olarak geeceklestirdiğimiz seyahatimizde pompa hesabina gore 8.5 lt LPG tuketti.
LPG fiyatlari ilden ile farklilik gösterdiği icin (3 TL ile 3.50 TL arası) lira bazinda tüketim kilometrede 25 kuruşla 30 kuruş arasında değişebiliyor. Sehiricinde ise 100 kmde 10-11 lt civarında bir LPG tüketimi gerçekleşiyor. Duster ECO-G bu verilerle LPG fiyatının diger akaryakıt ürünlerinden düşük olması sebebiyle oldukça ekonomik bir otomobil diyebiliriz.



Şimdi sizleri tüm bu yazdıklarımın kısa bir özetini içeren videomla baş başa bırakıyorum. Keyifli seyirler.

Video
 

kenblock

Panpa
Beta Programı
Katılım
24 Ocak 2017
Mesajlar
4,120
Beğeni puanı
7,899
Puanları
4,970
Konum
kocaeli
ilk defa böyle kapsamlı bir test denk geliyorum . özellikle testlerin çoğunda göz ardında edilen araç altı detaylara değinilmesi de çok hoş .

bazı markalarda benzin ve lpg dolum ağzında olunca ekstra bir aparat takılması gerekiyor bunda olmaması da hoş . kullanıcıyı külfetten kurtarmışlar .
 

FocusMonster

Profesör
Beta Programı
Katılım
9 Ara 2018
Mesajlar
686
Beğeni puanı
821
Puanları
1,320
Konum
Yazı oldukça detaylı ve bilgilendirici olmuş. LPG tankının hem aracın altında olması hem de korumalı bir şekilde yerleştirilmesi güzel olmuş. 👍
 

PULAT

Gökhan KARAHANLI
Panpa
Beta Programı
Katılım
21 Eyl 2016
Mesajlar
864
Beğeni puanı
2,488
Puanları
2,520
Yaş
38
Konum
Trabzon
Marka
Renault
Güzel inceleme. Motor sanırım bildiğimiz k4m kodlu motor. Şu kombini 1,33 turbo benzinli kullanarak piyasaya sürseler eminim çok daha fazla ilgi çekerdi.
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
4,618
Beğeni puanı
19,553
Puanları
5,720
Yaş
21
Konum
Ankara
Marka
Skoda
Her şeyi güzel lpg konusunda ama fabrikasyon lpg li diye satılan bir araçta o lpg düğmesi, yol bilgisayarında hiçbir lpg verisi paylaşmaması büyük bir eksi bence.
 

Carsever

GGUNES
Profesör
Katılım
1 Ocak 2017
Mesajlar
63
Beğeni puanı
93
Puanları
1,010
Her şeyi güzel lpg konusunda ama fabrikasyon lpg li diye satılan bir araçta o lpg düğmesi, yol bilgisayarında hiçbir lpg verisi paylaşmaması büyük bir eksi bence.
Muhtemelen ek maliyetler yüzünden cok gosterge tablosuyla oynamamış.
 
Son düzenleme:

Carsever

GGUNES
Profesör
Katılım
1 Ocak 2017
Mesajlar
63
Beğeni puanı
93
Puanları
1,010
Güzel inceleme. Motor sanırım bildiğimiz k4m kodlu motor. Şu kombini 1,33 turbo benzinli kullanarak piyasaya sürseler eminim çok daha fazla ilgi çekerdi.
Mart ayindan itibaren yeni 1.0 TCE motora LPG seçenegi ekleneceği yönünde bilgiler var. 1.3 TCE için bir planlama yok.
 

umitoz

Ümit Öz
Asfalt Kurutucu
Katılım
9 May 2019
Mesajlar
113
Beğeni puanı
67
Puanları
635
Yaş
29
Marka
Honda
Şirketimize 4 adet biz de aldık. Çok pratik kullanımı çok kolay ve ekonomi anlamında çok güzel ancak motor çok cansız şu an 4bin km'de. Bakalım ileride nasıl olacak..
 

Carsever

GGUNES
Profesör
Katılım
1 Ocak 2017
Mesajlar
63
Beğeni puanı
93
Puanları
1,010
Şirketimize 4 adet biz de aldık. Çok pratik kullanımı çok kolay ve ekonomi anlamında çok güzel ancak motor çok cansız şu an 4bin km'de. Bakalım ileride nasıl olacak..
İlk 3. vites nispeten kısa ve atak ama 4 ve 5. vitesler ekonomi amaçlı gibi.
Hangi ilde kullaniliyorsunuz ve bir depo LPG ile menziliniz ne oluyor?
 

Carsever

GGUNES
Profesör
Katılım
1 Ocak 2017
Mesajlar
63
Beğeni puanı
93
Puanları
1,010
Bugün Edirnede Duster ECO-G'leri taşıyan tırın devrilmesi sonucu araclar hasar görmüş.
Bu araclar daha gelmeden satıldığı için bu ayki teslimatlar muhtemelen gecikecek.
 

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Beta Programı
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,845
Beğeni puanı
15,995
Puanları
5,670
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Bugün Edirnede Duster ECO-G'leri taşıyan tırın devrilmesi sonucu araclar hasar görmüş.
Bu araclar daha gelmeden satıldığı için bu ayki teslimatlar muhtemelen gecikecek.
Hemen yaptıralım satalım, fabrikadan orijinal boyalı :S
 

umitoz

Ümit Öz
Asfalt Kurutucu
Katılım
9 May 2019
Mesajlar
113
Beğeni puanı
67
Puanları
635
Yaş
29
Marka
Honda
İlk 3. vites nispeten kısa ve atak ama 4 ve 5. vitesler ekonomi amaçlı gibi.
Hangi ilde kullaniliyorsunuz ve bir depo LPG ile menziliniz ne oluyor?
Manisa'da kullanıyoruz yaklaşık 330 km falan gidiyor
 

umitoz

Ümit Öz
Asfalt Kurutucu
Katılım
9 May 2019
Mesajlar
113
Beğeni puanı
67
Puanları
635
Yaş
29
Marka
Honda
Güzel inceleme. Motor sanırım bildiğimiz k4m kodlu motor. Şu kombini 1,33 turbo benzinli kullanarak piyasaya sürseler eminim çok daha fazla ilgi çekerdi.
LPG takılır mı???
 

PULAT

Gökhan KARAHANLI
Panpa
Beta Programı
Katılım
21 Eyl 2016
Mesajlar
864
Beğeni puanı
2,488
Puanları
2,520
Yaş
38
Konum
Trabzon
Marka
Renault
LPG takılır mı???
Turbo beslemeli araçlara daha uygun olduğu söyleniyor hep lpg kitlerinin. Bir de sıvılaştırılmış lpg kitleri var araç ecusundan yönetiliyor ve kendi enjektörlerinden yakıt püskürttüğünden delme kesme biçme olmadan yapılabiliyor. Tabi pahalı ama turbo aracım olsa normal binek bir araç için kesinlikle düşünmeden takardım.
 

OzanDnz

Panpa
Katılım
15 Eki 2016
Mesajlar
1,358
Beğeni puanı
2,755
Puanları
3,770
Konum
İstanbul
Marka
Ford
çok detaylı ve bilgilendirici bir konu olmuş. Teşekkürler emeğiniz için.
4x4 versiyonu var mıydı lpg'li olarak?
 

Carsever

GGUNES
Profesör
Katılım
1 Ocak 2017
Mesajlar
63
Beğeni puanı
93
Puanları
1,010
Dacia Duster'ın Fabrikasyon LPG'li versiyonu ECO-G, bilindiği üzere 1.6 atmosferik motorla sunuluyordu.
2020 yilindan itibaren ise 1.6 motor yerine 1.0 Turbo 101 hp güç ve 170 Nm tork üreten motor ile sunulmaya başlayacak.
Bu versiyonun adı ise ECO-G 100 olarak belirlenmiş.

Duster ECO-G bu motor ile daha düşük emisyon ve tuketim sunarken, daha akıcı bir sürüş vaad ediyor (170 Nm).

Şuan Bruksel Motor Showda sergilenen ECO-G 100'ün Şubat ayindan itibaren satin alınabileceği soyleniyor.
Avrupada 12500 Eurodan siparis edilebilen modelin, ulkemiz satis fiyati baz model icin 120 bin TL civarı tahmin ediliyor.

https://media.group.renault.com/global/en-gb/dacia/media/pressreleases/21237570/dacia-presente-sa-nouvelle-motorisation-eco-g-au-salon-de-bruxelles-2020
 
Üst