Düşük devirde araç kullanmanın zararları nelerdir ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

furkanculha

Asfalt Kurutucu
47
Sevgili Otopark.com ailesi

Yakıt tüketimi üzerine fazla düşünüyorum malum akaryakıt fiyatları nedeniyle :) Ve nedendir bilmem yakıt ortalamam düşük olunca mutlu da oluyorum. Bu nedenle genellikle aracımı düşük devirlerde ve yüksek viteslerde kullanmaya çalışıyorum. Zararı olacağını iddia edenler oldu. DPF'nin çabuk dolması dışında bir zararı var mıdır ? Cevaplarınız için teşekkürler :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Sanırım aracınız dizel. Sürekli düşük devirlerde kullanırsanız verimsiz yanmadan dolayı motor kurum yapabilir ve bu da yağ yakmaya sebep olabilir. Yanlışım varsa arkadaşlar düzeltir ama benim tavsiyem turbo'nun dolu olduğu motorun bol oksijen çekip güzel yanma yaptığı devirlerde kullanmanız yönünde olur. Çok düşük devirlerde kullanmakla optimum devirde kullanmak arasında ben kayda değer bir fark görmedim tüketim açısından.
 
Motordan motora bu soru farklılık gösterebilir sanırım. Dizel araçlarda düşük devirli kullanımla çok çabuk DPF tıkanabiliyor, yüksek devirlerde kullanılıp açılmazsa size bir kaç kez servis yolu gözükebilir. Turbolu araçlarda daha büyük zararlar da olabilir.
Kalitesiz yanma gerçekleşir motorda kurum bağlama-birikme olayları meydana gelebilir buna bağlı enjektörde tıkanma ve vuruntuya da sebep olabilir.
Düşük devirde kullanmak için sürekli vites değişiminde bulunduğundan baskı balatanın ömrüne de etki edecektir.

Şöyle bir efsane duymuştum :D Yüksek devir yakıttan düşük devir motordan eder diye :D Yani hocam ne düşük ne alçak ortasını bulmak gerek arada bir yüksek devirlere çıkartmanın da şart olduğunu düşünüyorum.

@motorsinann
 
Son düzenleme:
Yüksek devir=yüksek aşınma.

Yolun durumuna göre en düşük devirde gitmek yakıt tüketimine her zaman olumlu katkı yapar. Bu işi belirli kalıplara sokmak yanlış. Düz bir yolda 1200dd 'de araç zorlanmadan gidebilir, bu yokuş yukarı yolda 3000 dd' olabilir. Önemli olan motora yük bindirmeden düşük devirde gidebilmek. Bunuda sürücü, aracını tanıyarak, motor sesini dinleyerek , titreşimler vs. anlayarak yapmalı. Ani hızlanmalarda vites düşürüp hızlanmak motor sağlığı açısından daha iyi olur.
 
Son düzenleme:
Araba her zaman devrini bularak gitmeli, yüksek devir çevirip canını almak ne kadar yanlışsa düşük devirde gidip avans vurdurmak da bir o kadar yanlıştır ve ikisi de motora zarar verir ve ikisinde de fazla yakıt tüketirsiniz. Arabanın torkunu vermeye başladığı devrin altına kolay kolay inmeyin, bunu hissiyat olarak anlayabileceğiniz gibi arabanızın kataloğuna bakarak da anlayabilirsiniz. Dizellerde ben de dpf tıkanması olur diye biliyorum.
 
Erick Davidich in bmw motorları için kullandığı ama aslında tüm motorlar için geçerli bi çümle var. arada sırada kırbaçlamak devir bandını bitirmek motorun ihtiyacıdır hem kurum tutmasını engeller, dizellerde egzoz yolları eksrta akımla bir nepze temizlenir içindeki pislik dışarı atılır (dpf li dizellerde o siyah madde daha rahat sıkışır ve yine nefes yolu açılır), yağlama da aynı şekilde motor devrine bağlı olduğu için yüksek devir motorun daha iyi yağlanması demek. yani arada bi kırbaçlamaktan çekinmeyin arabayı
 
Yüksek devir=yüksek aşınma.

Yolun durumuna göre en düşük devirde gitmek yakıt tüketimine her zaman olumlu katkı yapar. Bu işi belirli kalıplara sokmak yanlış. Düz bir yolda 1200dd 'de araç zorlanmadan gidebilir, bu yokuş yukarı yolda 3000 dd' olabilir. Önemli olan motora yük bindirmeden düşük devirde gidebilmek. Bunuda sürücü, aracını tanıyarak, motor sesini dinleyerek , titreşimler vs. anlayarak yapmalı. Ani hızlanmalarda vites düşürüp hızlanmak motor sağlığı açısından daha iyi olur.
Özellikle atmosferik benzinli araçlar için yadzığınıza %100 katılıyorum. Her arabanın belli bir kapasitesi vardır. Motoru ve arabayı dinleyerek, biraz da arabayla zaman geçirerek tanıdıktan sonra motoru huysuzlandırmadan, tabiri caizse homurdanmasına izin vermeden düşük denebilecek devirlerde kullanmak mümkün. :)

Ama mesele dizel motorlar olunca iş hakikaten değişiyor. Dizel partikül filtresi başlı başına bir baş ağrısı. Diğer kurum biriktirme olayları da çok fazla yaşanan konular. Temizletilse bu sefer kompresyon azalacağından motor verimi azalır vs.vs. Yani özetle, sürekli düşük devir dizelde fazla iyi olmuyor.

Downsizing'e uğramış yeni jenerasyon turbo benzinlilerde de motor ciddi şekilde sırtını turboya dayadığı için turbonun devreye girmediği devirlerde gidildiğinde çok güçsüz kalıp verimsiz yanma gerçekleştirir ve yine motor ömrüne zarar verir. Turbonun devreye girmeye başladığı 1300-1500 devirlerle 2800-3000 devir civarları arası kullanımda muhtemelen hemen tüm turbo benzinli motorlar ekonomik karakter sergiler.
 
Atmosferik benzinli ve küçük hacimli bi motoru olan bir aracınız varsa devir çevirmeme gibi dertleriniz yok
İhtiyaç halinde devir kesiciye kadar çevirtiyor bazen, emniyet amaçlı tereddüt dahi etmemek gerekiyor. :) Ama standart sürüşlerde düzlüklerde yüksek viteste düşük devir kullanılabiliyor. 2. viteste rölantide zorlanmadan çektiği yerler bile oluyor. Gaza hiç basmadan rahatça kalkabiliyor. Yeter ki sahibi arabayı tanımış olsun. Yoksa affetmez yol ortasında bırakır :D
 
İhtiyaç halinde devir kesiciye kadar çevirtiyor bazen, emniyet amaçlı tereddüt dahi etmemek gerekiyor. :) Ama standart sürüşlerde düzlüklerde yüksek viteste düşük devir kullanılabiliyor. 2. viteste rölantide zorlanmadan çektiği yerler bile oluyor. Gaza hiç basmadan rahatça kalkabiliyor. Yeter ki sahibi arabayı tanımış olsun. Yoksa affetmez yol ortasında bırakır :D
Hafifliğin payı da büyük burada :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Herkes bir şeyler yazmış bende fikrimi belirteyim arabanın yük durumu, yolun eğim durumu , arabanın maksimum tork ve güç bandı(eğrisi) hepsi önemlidir.Yani bana sorarsanız ben ehliyetimi aldığımdan beri atmosferik motorlu arabalarkullandım ve bu araçlarda tork devir bandı genellikle devir saati'nin ortasında canlanır son 1000-1500devir öncesine kadar motor müthiş bir ivmeyle çalışır bu sebepten dolayı eğer araba yüklü veya yokuş yukarı çıkılıyorsa devir bandının ortasını kullanmaktan çekinmemek gerekiyor hem yakıt ekonomisi için hemde motor için sağlıklı olanı bu yani gerektiğinde vites küçültmekten çekinmeyin.En önemlisi de arabayı dinleyerek kullanmak ve arabaya alışmak.
 
İhtiyaç halinde devir kesiciye kadar çevirtiyor bazen, emniyet amaçlı tereddüt dahi etmemek gerekiyor. :) Ama standart sürüşlerde düzlüklerde yüksek viteste düşük devir kullanılabiliyor. 2. viteste rölantide zorlanmadan çektiği yerler bile oluyor. Gaza hiç basmadan rahatça kalkabiliyor. Yeter ki sahibi arabayı tanımış olsun. Yoksa affetmez yol ortasında bırakır :D
beni tarif etmişsin ya :D
 
yakıt tüketimi gaz pedalına basmanız ile doğru orantılıdır,
düşük devirde arabayı yürütmek için %30 gaz vereceksiniz, yanma hararetiniz artacak ve yağlama yeteri kadar olmayacaktır
motorun ferah gideceği bir devirde %20 gaz komutu ile sağlıklı yürütebilirsiniz.
 
2 bin devirin altında kalmamaya özen gösteriyorum, vites değişimleride genelde 2.500-3000 arası yapıyorum. Araç zaten atmosferik haliyle 2bin altı ölü.
 
Arabaya göre değişir ama arabanın gücü yetmediği yani titrediği durumlar hem balataya hem şanzımana hem de motora zararlı. Dizel araba ortalama 2000 devir benzinli de 2500_3000 devir arasında kullanılmalı. Çok güçlü arabalar hariç. Örneğin ben kamyonette 2000 devirde vites atarken Connect de yola göre 2500 devirde vites atıyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...