Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

RWDe39

Senkromeççi
38
Marka
BMW
Selam arkadaşlar malesef bugün talihsiz bir olay yaşadım. Belki de bile bile lades oldum.

Aracim Bmw e39 520d 400 bin km de. İki gun önce yazılım yaptırdım soft. Tabi öncesinde bakımdır vs yaptırdım. Yaklaşık 200 km dir bu sekil kullandim. Soft yazılımda Dpf iptali olmadığı için Dpf tıkanmasin diye biraz aracı acayim dedim. Otobana çıktım 5.Vites 3 bin devir bandın da 140 civari gidiyordum dip gaz da degildim. Bir anda egzoztan bembeyaz duman attı gazı bırakmama rağmen sanki araba dip gaz yapıyordu sag çektim hala dipgaz yapiyor kapadim araci.
Hararet Hidden Menüden digital olarak 85 ti seyir halinde surekli bakiyordum bu olaydan sonra calistirmadan baktim 105 olmuş.Tekrar calistirmak istedim marş dönsede motor çalışmadı.
Birde arabayı çalıştırmak icin pedala bastigimda Debriyaj hissiyatı değişmişti.
Ne olmuştur yarın ön bilgili gideyim bari ustaya

Fikirlerinizi bekliyorum. Tesekkurler
 
Şu dizellerin yanma odasına yağ alıp kendi kendine gaz verme olayı vardı adını hatırlayamadım, aceba ondan mı oldu ki
 
Diesel runaway gibi geldi banada.
Kontağı kapattığınızda motorun durması sizin adınıza sevindirici olmuş, geçmiş olsun.

 
Son düzenleme:
Benim bildiğim motor ambeleye kalksa kontaktan anahtarı alsanız dahi motor dipgazla çalışmaya devam eder.Sizinki biraz yarım olmuş sanki.
Ama zaten 400 bindeymiş,kanaatimce sıfır motorunuz hayırlı olsun
 
Diesel runaway gibi geldi banada.
Kontağı kapattığınızda motorun durması sizin adınıza sevindirici olmuş, geçmiş olsun.

Evet çok büyük şans kontağı kapattığınızda aracın durması, eğer durmasaydı durduramazdınız çünkü bir daha. Böyle durumlarda genellikle en yüksek vitese alıp ayağı debriyajdan çekmek gerekiyor motoru durdurabilmek için
 
Selam arkadaşlar malesef bugün talihsiz bir olay yaşadım. Belki de bile bile lades oldum.

Aracim Bmw e39 520d 400 bin km de. İki gun önce yazılım yaptırdım soft. Tabi öncesinde bakımdır vs yaptırdım. Yaklaşık 200 km dir bu sekil kullandim. Soft yazılımda Dpf iptali olmadığı için Dpf tıkanmasin diye biraz aracı acayim dedim. Otobana çıktım 5.Vites 3 bin devir bandın da 140 civari gidiyordum dip gaz da degildim. Bir anda egzoztan bembeyaz duman attı gazı bırakmama rağmen sanki araba dip gaz yapıyordu sag çektim hala dipgaz yapiyor kapadim araci.
Hararet Hidden Menüden digital olarak 85 ti seyir halinde surekli bakiyordum bu olaydan sonra calistirmadan baktim 105 olmuş.Tekrar calistirmak istedim marş dönsede motor çalışmadı.
Birde arabayı çalıştırmak icin pedala bastigimda Debriyaj hissiyatı değişmişti.
Ne olmuştur yarın ön bilgili gideyim bari ustaya

Fikirlerinizi bekliyorum. Tesekkurler
Geçmiş olsun. Aracınız ambaleye kalkmış. Stop etmiş olması gerçekten büyük bir şans. Bilemiyorum, bmw'lerin bunun önlemini almak için hava emişini kesen bir sistemi vardır belki. Bu olayda motor kontrolsüz şekilde tam yükten bile fazlasıyla çalışır. O sırada tabii kavramaya ve şanzımana da yüklenmiştir. Debriyaj hissinizin değişmesinin sebebi de muhtemelen odur. Motor konusunu hallettikten sonra baskı balata ve volanı da gözden geçirtin.
 
Araç hakkında bilgi vereyim ;
Turbo haşat çıktı. Mili lok lok oynuyordu. Yuksek basınç yiyince yağı motora kaçırmış. Şansım varmış ki araba kapanmış. Çünkü bu durumlarda @bt 'nin dediği gibi araç hava akışı kesilmediği sürece dip gaz motoru büzene kadar gidermiş olay. Allah korumuş.
Tabi şanzıman baskı balata perçin dağılmış. Volan da bir muddet daha idare edermiş. Sarj dinamosuna bile yağ gelmiş oda değişti.Motor ile ilgili bilgimiz yok turboyu bekliyoruz. Ama turboyu hava hortumu felan söküp çalıştırdık motor çalıştı. Sonra kapadik hemen. Araba toplaninca sese göre hareket edicez simdilik masraf 2200 TL oldu işçilik hariç.
 
Büyük geçmiş olsun yazılım olmadan da o araçtan zevk alınabilir gücü vardı, her neyse cana gelmemiş diyelim, motoru yeseydiniz daha da kötü olabilirdi.
 
Yazılımla ne kadar alakası vardır bilmem de 400bindeki bi arabaya yazılım yaptırmak biraz risk almak olmuş bence. Bununla geçmiş olsun diyelim
 
Evet haklısınız bile bile lades oldum ama hatam ne zaman neyi değiştiğini bilmediğim bir araca yazılım atmakti. Turbosu zaten bitikmis bende supheliydim cunku stok halinde bi yanij yag kokusu vardi otoparka girince hissediyordum. Hortumlarda cok ufak yaglanmada görmüştüm. Bir iki haftaya halledecektim bu kadar cabuk gidecegini düşünemedim. En kötü ihtimal bide motor yaparim binerim. Zaten satmayı hic düşünmüyorum.
Yazılım yaptırcak arkadaslar kesinlikle önce turbosunu vs sini herseyinden emin olsunlar yoksa başa gelecek erkene cekiliyor. Inşallah 50 60 bin sorunsuz giderim toparlandiktan sonra..
 
Evet haklısınız bile bile lades oldum ama hatam ne zaman neyi değiştiğini bilmediğim bir araca yazılım atmakti. Turbosu zaten bitikmis bende supheliydim cunku stok halinde bi yanij yag kokusu vardi otoparka girince hissediyordum. Hortumlarda cok ufak yaglanmada görmüştüm. Bir iki haftaya halledecektim bu kadar cabuk gidecegini düşünemedim. En kötü ihtimal bide motor yaparim binerim. Zaten satmayı hic düşünmüyorum.
Yazılım yaptırcak arkadaslar kesinlikle önce turbosunu vs sini herseyinden emin olsunlar yoksa başa gelecek erkene cekiliyor. Inşallah 50 60 bin sorunsuz giderim toparlandiktan sonra..
Eğer motoru toplayıp iyi bakarsanız 50-60 bin den de çok daha fazla gidersiniz, garaj başlığında aracınızı tanıtabilirsiniz, forumca severiz karakterli araçları. ;)
 
Evet haklısınız bile bile lades oldum ama hatam ne zaman neyi değiştiğini bilmediğim bir araca yazılım atmakti. Turbosu zaten bitikmis bende supheliydim cunku stok halinde bi yanij yag kokusu vardi otoparka girince hissediyordum. Hortumlarda cok ufak yaglanmada görmüştüm. Bir iki haftaya halledecektim bu kadar cabuk gidecegini düşünemedim. En kötü ihtimal bide motor yaparim binerim. Zaten satmayı hic düşünmüyorum.
Yazılım yaptırcak arkadaslar kesinlikle önce turbosunu vs sini herseyinden emin olsunlar yoksa başa gelecek erkene cekiliyor. Inşallah 50 60 bin sorunsuz giderim toparlandiktan sonra..
Bence işe girişmişken motorda yaptırın ambaleye kalkan dizel motor illaki hasar almıştır
 
Araç hakkında bilgi vereyim ;
Turbo haşat çıktı. Mili lok lok oynuyordu. Yuksek basınç yiyince yağı motora kaçırmış. Şansım varmış ki araba kapanmış. Çünkü bu durumlarda @bt 'nin dediği gibi araç hava akışı kesilmediği sürece dip gaz motoru büzene kadar gidermiş olay. Allah korumuş.
Tabi şanzıman baskı balata perçin dağılmış. Volan da bir muddet daha idare edermiş. Sarj dinamosuna bile yağ gelmiş oda değişti.Motor ile ilgili bilgimiz yok turboyu bekliyoruz. Ama turboyu hava hortumu felan söküp çalıştırdık motor çalıştı. Sonra kapadik hemen. Araba toplaninca sese göre hareket edicez simdilik masraf 2200 TL oldu işçilik hariç.
Tekrardan geçmiş olsun. Gerçekten ucuz atlatmışsınız.
 
Aracım bugün çıktı servisten. Bilgi olması açısından ; Beni kurtaran motor ambeleye kalkınca baski balatanin dağılmasıymış. Araba bu yuzden stop edip motoru korumuş oldu.
Yapılan işlemler turbo salyangozu hariç full revize, krank sensörü değişimi ,debriyaj baskı balata, yağ filtresi ve yağ değişimi , mazot filtresi hava yapıyormuş o değişti. Intercooler temizlendi. Ilk yarim saat beyaz duman attım egzozda kalmış. Sonrasinda 120km dolaştık arkamda da arkadaşım izledi ne duman var ne hararet ne de farkli bir ses.
Bakalım şimdilik iyi çok şükür.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...