Aslında 700 lira çok bir para değil başka neler öneriliyor ne yapabilirimAtmosferik araçta yazılıma hiç gerek yok bence, ona verilecek para ile başka yatırımlar yapilabilir.
Aslında 700 lira çok bir para değil başka neler öneriliyor ne yapabilirimAtmosferik araçta yazılıma hiç gerek yok bence, ona verilecek para ile başka yatırımlar yapilabilir.
Performans isterseniz, daha sağlıklı bir yazılım firmasına gidip yaptırın yalnız bütün bunları yaparken egzoz sisteminin, hava giriş(intake) sisteminin de bir çok parçasını değiştirmeniz gerek anca o zaman dişe dokunur bir hız alırsınız tabii harcadığınız para 700 tl lerde kalmaz ayrıca aracın yakıtı artabilir.Aslında 700 lira çok bir para değil başka neler öneriliyor ne yapabilirim
İskender'e sormuşsun, ama ben de cevap vereyim. Evet yanılıyorsunAtmosferik motorda yakıtı artırmadan güç ve tork elde edemezler nasıl ekonomi sağlayacakmış acaba? Hadi turbo beslemeli olsa afr yi yükselterek performansı artırabilir (karışımı fakirleştirerek) ama atmosferikte imkansız gibi bişey. @Iskender™ yanılıyo muyum
Teşekkür ederim. Turbo beslemeli araçta ne gibi farklı parametreler var acaba ? Bir de yanıldığımı söylemişsin atmosferik motorda yakıtı artırmadan nasıl performans artışı sağlayabileceğiz merak ediyorum. Bu işlerden anlıyor gibisin bizle de paylaşırsan sevinirimİskender'e sormuşsun, ama ben de cevap vereyim. Evet yanılıyorsun
Turbo araçta daha fazla güç artışı edilebilmesinin en temel sebebi, daha fazla parametre ile oynanması. Atmosferik bir araçta da AFR'yi ayarlayabilirsiniz, ateşleme ve sübap zamanlaması gibi -ve daha aklıma gelmeyenler- parametreleri değiştirebilirsiniz. Daha düşük devirde maksimum beygire, torka ulaşabilirsiniz. Aynı şekilde devir limitörünü de yükseltebilirsiniz.
Fikrimce tek düşünülmesi gereken şey, turbo araçlar gibi yüksek beygir artışı sağlamayacağı için, paranızın değip değmeyeceğidir![]()
En basitinden daha erken ateşleme yapabilirsin, bu sayede düşük devirdeki torku yükseltmiş olursun. Ki sırf bu parametre bile kendi içinde bir sürü etkene bağlı. Silindirin, pistonun geometrisinden tut yakıt tipine kadar. Bahsettiğimiz ve bahsetmediğimiz tüm bu parametreler ideal şekilde modifiye edilip bir araya gelince anlamlı bir bütün oluşturuyor. Aşağıya bir E46 330Ci'ın yazılımdan sonraki dyno testinden grafikleri bırakıyorum örnek olarak:Teşekkür ederim. Turbo beslemeli araçta ne gibi farklı parametreler var acaba ? Bir de yanıldığımı söylemişsin atmosferik motorda yakıtı artırmadan nasıl performans artışı sağlayabileceğiz merak ediyorum. Bu işlerden anlıyor gibisin bizle de paylaşırsan sevinirim
Başlık sahibi tarafından ''150 ye yakın bir tork ve 115 beygir olan arabamın bu yazılımla 130 beygirlere 180 torklara çıkıcağı bu doğrultuda yakıt tüketiminin baya düşeceği söylendiği'' belirtiliyor. Bahsi geçen motorda yakıt miktarı artırılmadan sadece ateşleme, enjektör zamanlaması gibi parametrelerle bu kadar güç ve tork artışı sağlamanın mümkün olduğunu mu söylüyorsun ? Üstelik yakıt tüketimi düşecekmişEn basitinden daha erken ateşleme yapabilirsin, bu sayede düşük devirdeki torku yükseltmiş olursun. Ki sırf bu parametre bile kendi içinde bir sürü etkene bağlı. Silindirin, pistonun geometrisinden tut yakıt tipine kadar. Bahsettiğimiz ve bahsetmediğimiz tüm bu parametreler ideal şekilde modifiye edilip bir araya gelince anlamlı bir bütün oluşturuyor. Aşağıya bir E46 330Ci'ın yazılımdan sonraki dyno testinden grafikleri bırakıyorum örnek olarak:
![]()
En basitinden daha erken ateşleme yapabilirsin, bu sayede düşük devirdeki torku yükseltmiş olursun. Ki sırf bu parametre bile kendi içinde bir sürü etkene bağlı. Silindirin, pistonun geometrisinden tut yakıt tipine kadar. Bahsettiğimiz ve bahsetmediğimiz tüm bu parametreler ideal şekilde modifiye edilip bir araya gelince anlamlı bir bütün oluşturuyor. Aşağıya bir E46 330Ci'ın yazılımdan sonraki dyno testinden grafikleri bırakıyorum örnek olarak:
![]()
Grafikte 3.0 hacminde bir motor için güçte %3.5, torkta %5.6 artış sağlanmış, 1.6 hacmindeki 316i için idda edilen değerler %15 güç ve %15 tork artışı. Arada çok fark varBaşlık sahibi tarafından ''150 ye yakın bir tork ve 115 beygir olan arabamın bu yazılımla 130 beygirlere 180 torklara çıkıcağı bu doğrultuda yakıt tüketiminin baya düşeceği söylendiği'' belirtiliyor. Bahsi geçen motorda yakıt miktarı artırılmadan sadece ateşleme, enjektör zamanlaması gibi parametrelerle bu kadar güç ve tork artışı sağlamanın mümkün olduğunu mu söylüyorsun ? Üstelik yakıt tüketimi düşecekmiş
Çok şükür anlayan biri olduGrafikte 3.0 hacminde bir motor için güçte %3.5, torkta %5.6 artış sağlanmış, 1.6 hacmindeki 316i için idda edilen değerler %15 güç ve %15 tork artışı. Arada çok fark var
Dediğimden bunu mu çıkardın? Ayrıca senin mantığını anlayamadım. Aşırı beslemeli araçlara yazılım yapınca sadece hava mı basıyor sanıyorsun? Kullanım sabit kaldığı sürece araç atmosferik de olsa tüketim düşecektir.Başlık sahibi tarafından ''150 ye yakın bir tork ve 115 beygir olan arabamın bu yazılımla 130 beygirlere 180 torklara çıkıcağı bu doğrultuda yakıt tüketiminin baya düşeceği söylendiği'' belirtiliyor. Bahsi geçen motorda yakıt miktarı artırılmadan sadece ateşleme, enjektör zamanlaması gibi parametrelerle bu kadar güç ve tork artışı sağlamanın mümkün olduğunu mu söylüyorsun ? Üstelik yakıt tüketimi düşecekmiş
3.0 hacminde dediğin motora sahip araç 330Ci. Bir M3 olmasa da nitekim yüksek performanslı bir model. Bu araç haliyle fabrikadan maksimum potansiyeline yakın bir şekilde çıkıyor. Düşük performanslı, daha çok sedanter kullanım için fabrikadan çıkan araçlar için bu durum aynı değil.Grafikte 3.0 hacminde bir motor için güçte %3.5, torkta %5.6 artış sağlanmış, 1.6 hacmindeki 316i için idda edilen değerler %15 güç ve %15 tork artışı. Arada çok fark var
Benim mantığımı anlayamamanı anlıyorum kardeş. Yazılım değişikliğinde neler yapıldığını biliyorum, ama sen neler yapıldığını sanıyorsun sanırım. Konuyu karıştırarak çorba kıvamına getiriyorsun az kaldı. Yazdığımı tekrar okursan ne demek istediğimi anlayacağını umuyorum. Aşırı beslemeli motorda hava miktarı artırılarak yani afr artırılarak yakıt miktarını değiştirmeden performans artışının sağlanabileceğini, atmosferikte de yakıt miktarı sabit tutularak afrnin artırılmasının mümkün olmayacağını, takdir edeceğin üzere atmosferikte hava miktarının artırılması için mekanik müdahale gerekiyor. Yani yazılımla ateşleme enjektör zamanlamalarını değiştirerek bu konudaki arabada elle tutulur performans artışı oluşturulamaz, bunun için yakıt miktarının artırılması gerekir. Yakıt tasarrufunun sağlanması da mümkündür fakat hem bahsi geçen performans artışı sağlanıp hem de yakıt tasarrufu sağlamak mekanik müdahale olmadan mümkün değilDediğimden bunu mu çıkardın? Ayrıca senin mantığını anlayamadım. Aşırı beslemeli araçlara yazılım yapınca sadece hava mı basıyor sanıyorsun? Kullanım sabit kaldığı sürece araç atmosferik de olsa tüketim düşecektir.
3.0 hacminde dediğin motora sahip araç 330Ci. Bir M3 olmasa da nitekim yüksek performanslı bir model. Bu araç haliyle fabrikadan maksimum potansiyeline yakın bir şekilde çıkıyor. Düşük performanslı, daha çok sedanter kullanım için fabrikadan çıkan araçlar için bu durum aynı değil.
Hiçbir şekilde arkadaşın bahsettiği bu yazılım firmasını bilmiyorum, veya spesifik olarak o firmanın yazılımı hakkında konuşmuyorum. Ama işin genelinde bu böyledir.
M54B30 sonuna kadar zorlanmıs bir motor değil 316i de hacmine göre düşük performanslı değilDediğimden bunu mu çıkardın? Ayrıca senin mantığını anlayamadım. Aşırı beslemeli araçlara yazılım yapınca sadece hava mı basıyor sanıyorsun? Kullanım sabit kaldığı sürece araç atmosferik de olsa tüketim düşecektir.
3.0 hacminde dediğin motora sahip araç 330Ci. Bir M3 olmasa da nitekim yüksek performanslı bir model. Bu araç haliyle fabrikadan maksimum potansiyeline yakın bir şekilde çıkıyor. Düşük performanslı, daha çok sedanter kullanım için fabrikadan çıkan araçlar için bu durum aynı değil.
Hiçbir şekilde arkadaşın bahsettiği bu yazılım firmasını bilmiyorum, veya spesifik olarak o firmanın yazılımı hakkında konuşmuyorum. Ama işin genelinde bu böyledir.
Farklı bir bakış açısıM54B30 sonuna kadar zorlanmıs bir motor değil 316i de hacmine göre düşük performanslı değil
330i nin maksimima yakın perormans dediğiniz degerleri litre başına 76hp ve 100hp, düşük performans dediğiniz 316i nin litre/hp-nm değerleri ise 72hp ve 93nm adadaki fark %5 güç ve %7 tork, maksimum potansiyelle düşük potansiyel arasında kadarcık fark mı var? Yanlışmıyım @yaso ?
Doğru, biraz fazla basite indirgedimFarklı bir bakış açısıBence çok haklısın ama mekanik parçalarının teknik özelliklerini bilmeden konuşmak doğru olmaz, mesela enjektörler en fazla kaç mg yakıt verebiliyor pompa kaç bar basabiliyor.. @Iskender™ konuyu görünce daha doğru yorum yapar
Enjeksiyon zamanlamasını maksimum 1.5-2 derece değiştirebilirsin. 1 derecede yaklaşık 2 mg'lık yakıt alanı oluşuyor demek. Bu 2 derecelik açılan alana da yakıt eklenmeden güç alınmaz. İşlemden sonra da max 5-12 hp alınır. Oda tam yükteBenim mantığımı anlayamamanı anlıyorum kardeş. Yazılım değişikliğinde neler yapıldığını biliyorum, ama sen neler yapıldığını sanıyorsun sanırım. Konuyu karıştırarak çorba kıvamına getiriyorsun az kaldı. Yazdığımı tekrar okursan ne demek istediğimi anlayacağını umuyorum. Aşırı beslemeli motorda hava miktarı artırılarak yani afr artırılarak yakıt miktarını değiştirmeden performans artışının sağlanabileceğini, atmosferikte de yakıt miktarı sabit tutularak afrnin artırılmasının mümkün olmayacağını, takdir edeceğin üzere atmosferikte hava miktarının artırılması için mekanik müdahale gerekiyor. Yani yazılımla ateşleme enjektör zamanlamalarını değiştirerek bu konudaki arabada elle tutulur performans artışı oluşturulamaz, bunun için yakıt miktarının artırılması gerekir. Yakıt tasarrufunun sağlanması da mümkündür fakat hem bahsi geçen performans artışı sağlanıp hem de yakıt tasarrufu sağlamak mekanik müdahale olmadan mümkün değil
Mevzu atmosferik motorda yakıt sarfiyatı artmadan performans artırmak bu ne kadar mümkün. Yakıtı artırmıcaz hatta yakıttan tasarruf etcezEnjeksiyon zamanlamasını maksimum 1.5-2 derece değiştirebilirsin. 1 derecede yaklaşık 2 mg'lık yakıt alanı oluşuyor demek. Bu 2 derecelik açılan alana da yakıt eklenmeden güç alınmaz. İşlemden sonra da max 5-12 hp alınır. Oda tam güçteEğer hesaplamalarda hata olursa ki 2 dereceden fazla artırıldığında sapma payı büyük. Sonuç bu;
![]()