Sadece sana anlattığım before&after piston olayı var. o kadar başka da yok knkiMevzu atmosferik motorda yakıt sarfiyatı artmadan performans artırmak bu ne kadar mümkün. Yakıtı artırmıcaz hatta yakıttan tasarruf etcez
Sadece sana anlattığım before&after piston olayı var. o kadar başka da yok knkiMevzu atmosferik motorda yakıt sarfiyatı artmadan performans artırmak bu ne kadar mümkün. Yakıtı artırmıcaz hatta yakıttan tasarruf etcez
Yakıtı eklediğinde oluşturacak güç ve tork artık sana daha düşük devirde ulaşılabilir olacak. Bu da aynı ivmeyi ve sürekliliği daha düşük devirde yakalamana imkan tanıyacak. Bu da yakıt ekonomisi demek. He o firma 10 beygir mi verir 15 beygir mi verir 30 tork mu verir 20 mi bilemem, babamın firması değil ancak konumuza dönelim daha az yakıt sarfiyatı mümkün.Enjeksiyon zamanlamasını maksimum 1.5-2 derece değiştirebilirsin. 1 derecede yaklaşık 2 mg'lık yakıt alanı oluşuyor demek. Bu 2 derecelik açılan alana da yakıt eklenmeden güç alınmaz. İşlemden sonra da max 5-12 hp alınır. Oda tam güçte Eğer hesaplamalarda hata olursa ki 2 dereceden fazla artırıldığında sapma payı büyük. Sonuç bu;
Yokuş aşşa oluyo buMevzu atmosferik motorda yakıt sarfiyatı artmadan performans artırmak bu ne kadar mümkün. Yakıtı artırmıcaz hatta yakıttan tasarruf etcez
dayı mantığın yanlış bak şimdi 2000 devirde orj yazılımla dip gazda max 30mg yakıt verdin diyelim. Pedala basma yüzdene göre 25-20-15 mg yakıt veriyor zaten. Sen diyosun ki düşük devirde aynı ivmeyi yakalama muhabbeti falan pedala %10 basınca 7 mg yakıt verdi diyelim. Yeni yazılımla %10 basınca gaz pedalına 9 mg yakıt verdi diyelim. Ama sen zaten o yakıtı eski yazılımla %15 basınca da veriyorsun. Ne anlamı kaldı ki yazılımınYakıtı eklediğinde oluşturacak güç ve tork artık sana daha düşük devirde ulaşılabilir olacak. Bu da aynı ivmeyi ve sürekliliği daha düşük devirde yakalamana imkan tanıyacak. Bu da yakıt ekonomisi demek. He o firma 10 beygir mi verir 15 beygir mi verir 30 tork mu verir 20 mi bilemem, babamın firması değil ancak konumuza dönelim daha az yakıt sarfiyatı mümkün.
@yaso Eğer arkadaşın kafasına yatar da yazılım yaptırırsa, aynı güzergahta aynı kullanımda sarfiyat verilerini rica ederiz. Bakar, inceleriz.
E senin mantığınla turbo aracın da yakıt tasarrufu yapamaması gerekiyor, sen gaza bastığında havayla beraber yakıt da alıyor? Ben sana yukarda RPM diyorum sen yine RPM'i gözardı ediyorsun, x miktar yakıtı 2000 devirde vermek var 3000 devirde vermek var. Dakikada 2000 kez hareket yapmak var, yani 2000 kez x miktar yakıt basmak var ve bir de aynısını 3000 kez yapmak var. Nolur heeee anladım yav de de bitirelimdayı mantığın yanlış bak şimdi 2000 devirde orj yazılımla dip gazda max 30mg yakıt verdin diyelim. Pedala basma yüzdene göre 25-20-15 mg yakıt veriyor zaten. Sen diyosun ki düşük devirde aynı ivmeyi yakalama muhabbeti falan pedala %10 basınca 7 mg yakıt verdi diyelim. Yeni yazılımla %10 basınca gaz pedalına 9 mg yakıt verdi diyelim. Ama sen zaten o yakıtı eski yazılımla %15 basınca da veriyorsun. Ne anlamı kaldı ki yazılımın
hayır baba öyle değil işte turbolu araçta yakıtı artırmıyorum ki tasarruf için basıncı artırıyorum.E senin mantığınla turbo aracın da yakıt tasarrufu yapamaması gerekiyor, sen gaza bastığında havayla beraber yakıt da alıyor? Ben sana yukarda RPM diyorum sen yine RPM'i gözardı ediyorsun, x miktar yakıtı 2000 devirde vermek var 3000 devirde vermek var. Dakikada 2000 kez hareket yapmak var, yani 2000 kez x miktar yakıt basmak var ve bir de aynısını 3000 kez yapmak var. Nolur heeee anladım yav de de bitirelim
Hocam gaz pedalı olayı da, benim düşük devirde ateşlemem senden daha erken mesela. Sübap zamanlamam daha farklı. Aynı motor değiliz ki, yazılımlı motor sadece fazla yakıt vererek güç artışı sağlamıyor ki. Zibilyon tane etken var nolur atlama onları dahayır baba öyle değil işte turbolu araçta yakıtı artırmıyorum ki tasarruf için basıncı artırıyorum.
Devir olayına gelirsek de yine aynı mantık yakıt tasarrufu nasıl olur sakin gittiğinde dimi yine gaz pedalı olayına geliyoruz
Etkenleri yazayım knk sen karar ver. Enjeksiyon zamanlaması(piston açıları vs olayı), verilen yakıt miktarı, yakıt basıncı(bu da verilen yakıtın miktarını değiştiriyor), Enjektör açık kalma süresi(bu da öyle), turbo basıncı, turbo varsa vgt-wastegate ayarı. Hem farklı motorları kıyaslamıyoruz ki aynı motorların yazılımlı&yazılımsız halini kıyaslıyoruz knk. Yani atmosferik bir araçta enjeksiyon zamanlaması ve yakıt miktarını düzenleyen parametreleri değiştirebiliyoruzHocam gaz pedalı olayı da, benim düşük devirde ateşlemem senden daha erken mesela. Sübap zamanlamam daha farklı. Aynı motor değiliz ki, yazılımlı motor sadece fazla yakıt vererek güç artışı sağlamıyor ki. Zibilyon tane etken var nolur atlama onları da
Etkenleri yazayım knk sen karar ver. Enjeksiyon zamanlaması(piston açıları vs olayı), verilen yakıt miktarı, yakıt basıncı(bu da verilen yakıtın miktarını değiştiriyor), Enjektör açık kalma süresi(bu da öyle), turbo basıncı, turbo varsa vgt-wastegate ayarı. Hem farklı motorları kıyaslamıyoruz ki aynı motorların yazılımlı&yazılımsız halini kıyaslıyoruz knk. Yani atmosferik bir araçta enjeksiyon zamanlaması ve yakıt miktarını düzenleyen parametreleri değiştirebiliyoruz
knk keşke atmosferik bi araç olsa da birlikte deneyip gazlasak <3Neyse hocam arkadas yaparsa yazilimi kendi fikrini beyan eder ondan sonra uzlasiriz
1000 hp olmasa da 999hp olabülüYazılım çoh eyi çoh sağlıklı fabrika gücü kısio parcalar üfff 1000hp bile dayanır yoksa.
Herkes yazılım firması kuruyor, internetten dosyasını indirip flashlamıyorsa ben de hiçbir halt bilmiyorum Acaba bu firmanın bünyesinde mühendis var mı?Bu yazılımlar sanırım sürekli res atarak nirvanaya ulaşan modemlere benziyor
OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü
Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.