AÇIK Egea DPF iptali sonrası yaşanan sorunlar

keremkarakaya

Kerem Karakaya
Profesör
184
Marka
Opel
Merhaba iyi forumlar.
120.000KM'de bulunan 2021 model 1.3 dizel Egea aracımın partikül filtresini bayramdan önce iptal ettirdim. Şehir içi yoğun trafik kullanımımdan sebep 120.000KM boyunca 10 defa partikülü temizlettim ve rejenarasyon uyarılarından sebep oluşan devirsizlikten artık yoruldum. Daha fazla dayanamadığım için iptal ettirdiğim aracımda şuan çiğ yakıt kokusu ve kara duman sorunu yaşıyorum. Devirli/devirsiz fark etmeksizin araç sürekli çiğ yakıt ve kara duman atıyor. Bu normal bir durum mu yoksa anormal bir durum mu? Başka marka araçlarda iptal ettirip kullanan arkadaşlarda böyle bir sorun olmadığını fark ettim. İptal ettirenler varsa yardımcı olabilirler mi bana?
 
Konudan bağımsız 2016 model 1.3 mjet (95hp) egea ile bursa otobanında uzun yokuş aşağı 206yı geçemedim ben motor devri 4500rpm civarında oluyor. Siz nasıl 220 yaptınız?

Ek olarak aynı araç 70.000kmde egr dpf iptal edildi . Yüklenince Hafif bi kara duman atıyor . Çiğ yakıt kokusu multijetlerde yaygın bir durum fabrikadan sıfır aldığınızda bile araç çalışırken yanında durulmuyor.
Ben de merak ettim, zira Egea'nın kendisinde Fiorino şanzımanı oranı olduğu için 180'lerde 4000 rpm çeviriyor. O devirlerden sonra güç üretimi oldukça düşen bir motor için 220'yi bırakın 180 bile oldukça yüksek bir hız. Saçma sapan şanzıman oranıyla motoru öldürmüşler resmen.
Ekstra her hangi bir işlem yaptırmadım. Anadolu Otobanı Çekmeköy tünel çıkışındaki rampada yapmıştım ve aşırı şaşırtmıştı. Sonrasında internette baktım 215'e kadar çıkanlar oluyormuş. Ben motorla ilgili olduğunu düşünüyorum. Final motorlar görürken eski motorlar görmüyor.
Şanzıman aralıkları gerçekten çok kötü. Allah'tan debriyajı hafif arabanın. Yoksa çekilmezdi.
 
İşte siz böyle dediğiniz için millette 10000 kmde 10 litre Add blue 150 tl vermekten kaçınmak için iptal ediyor. Sonrada dpf tıkandı diye üzülüyor.
DPF'i açan Adblue değildir. Adblue'nun bazı araçlarda DPF'ten önce püskürtülmesinin sebebi, DPF'in etrafında SCR amaçlı kaplama da olması, aynı zamanda adblue'yu buharlaştırıp karıştırarak SCR'a homojen şekilde gitmesini sağlamak.

Geçmişte az sayıda Peugeot'larda kullanılan DEF - Eolys, Adblue değildir. Onlar da zaten 150 lira değildir.

DPF partikül emisyonunu düşürür, Adblue püskürtülerek SCR ünitesi NOx düşürür. Birbirinden bağımsız şeyler. NOx de DPF'te birikmez. SCR'dan geçerken elimine olur. (LNT kısmına hiç girmiyorum, allak bullak olacak)

Düzelteyim de, başka bir yerde falan anlatınca sıkıntılı bir duruma düşmeyin..
 
Sayın panpa, haritanda bi sıkıntı var, hangi firmaya yaptırdın bilmiyorum ama enjektörlerin sağlıklıysa Revo ile çalışan bi yazılımcıyla ya da instagramda @lvl.performance ile iletişime geç. Partekürl iptali kötü bi olay değil ama m-jet 2 teknolojisi malum tek ateşlemede 8 püskürtme yapan bi olay. Muhtemelen siz ''çok güç istemyorum sadece ne gerekiyorsa onu yapın'' deyince çalıştığınız yazılım şirketi hazır paket bi dpf li stage1 bi yazılımı yüklemişler, ama dpf iptal olunca alt devirler biraz daha 3cü ve 4cü püskürtmelerde zengin tutulmalı, hani enazından bi stage2+... Bizzat 350k km dir bi m-jet kullanıcısıyım 320 binde mecburen dpf yi iptal ettik (yakmışım)(280. Her ışıktan eğer öndeysem ilk 3 vitesi doldurarak kalkan biriyim, ve aile işi gereği bahtsız 2013 doblo 1.6m-jet premio black arkadaş dağ yollarına oldukça sık gidiyor (tabiki her gidişimde frene basmam gerekmediği sürece gaz dipte oluyor) turboya çok yük binmeyecek bi şekilde bi yazılım istedim, sonucunda stage1+ diye bi dosya geldi mail'e (Revo'dan). Ve mazotu sadece opetin tek şubesinden aldığımız için ve 3 depoda bir enjektör temizleyici attığımız için sıfırdan beri hala aynı enjektörleri sorunsuz kullanıyoruz 400 bine gidiyoruz...
 
Gaz kelebeği sorunumla ilgili bir konu açmıştım ve orada yeni yazılım ile partikül iptali sonrası yaşanan problemleri hallettiğimi belirtmiştim. Farklı bir firma ile yeniden harita düzenlendi ve araç normale döndü ancak bir türlü yakıt tüketimim düzelmedi.
Karma tüketim ile full depo 750-800KM yol yaparken artık 550-600KM yol yapmaya başladım. Yakıt ibresinin gaza yüklendiğim zaman düşmesinden sıkıldım. Bunun nedeni olarak EGR geliyor aklıma.
Acaba EGR'yi tekrar aktif ettirsem, DPF tek başına iptal olabilir mi diye düşünmeye başladım. Bu sizce mümkün mü veya bir tavsiyeniz var mı?
 
Euro 6 motorlarla ilgili güncel yazılım hizmeti sunan ve önerilen bir egzozcuya gittim.
Yeni yazılım yüklendi ve gaz kelebeğinde oluşan problemden sebep beyinden iptali gerçekleşti. Şuan için rölanti titremesi ve çiğ yakıt kokusu %60 oranında azaldı. Daha da azalacağını düşünüyorum. Start&stop için ortalama 48 saat içerisinde devreye gireceğini, adaptasyon sürecinde olduğunu söylediler. 48 saat sonra devreye girmemesi durumunda tekrar gidip yeni yazılım yazabileceklerini söylediler. 2.000₺ para verdim ama en azından kafamın rahat olduğunu düşünüyorum. Diğer yeri Allah'a havale ettim. İnsan dolandırmaya ve kazıklamaya devam edebilirler.

Hocam bu işle ilgili bence yeteri kadar bilginiz olmadığını düşünüyorum.
Partikül filtresi emisyonu düşürmek için araç tarafından üretilen azot oksit gazını adblue sayesinde katalizörün içerisine hapsediyor. Filtreye takılan azot oksit gazı su + azot olarak dışarı atılıyor. Yoğun trafik koşullarında yani şehir içinde kullanılan araçlar azot oksit gazını normalden daha fazla ürettiği için filtre içerinde hapsedilen azot oksit gazı bazı durumlarda su olarak atılıyor. Bu nedenle de katalizör belli bir süre sonra rejenerasyon yapamıyor araç arızaya geçiyor. Yani uzun lafın kısası DPF iptal edilmeden Adblue iptal edilmiyor. Adblue iptal edilip DPF bırakılırsa zaten araç bir süre sonra yürümemeye başlar.
Merhaba kardeşim, aynı dertle karşı karşıyayım. Aracımda yoğun bir şekilde çiğ yakıt kokusu mevcut. 1.3 egea 55bin de aracım. DPF+egr+adblue iptali sonrasında 2. defa işlemi yaptırdığım yerde yazılım güncellemesi yaptırdım. Yine de düzelen bir durum yok. Bununla alakalı ne önerebilirsin? Bu işlemi yapan arkadaşları bırakıp yazılımla ilgili başka bir çözüme mi firmayamı gitmem gerekiyor?
 
Merhaba kardeşim, aynı dertle karşı karşıyayım. Aracımda yoğun bir şekilde çiğ yakıt kokusu mevcut. 1.3 egea 55bin de aracım. DPF+egr+adblue iptali sonrasında 2. defa işlemi yaptırdığım yerde yazılım güncellemesi yaptırdım. Yine de düzelen bir durum yok. Bununla alakalı ne önerebilirsin? Bu işlemi yapan arkadaşları bırakıp yazılımla ilgili başka bir çözüme mi firmayamı gitmem gerekiyor?

DPF'sini kaybedenler kulübüne hoş geldiniz hocam.
Partikül filtresi mekanik aksamda oluşan tahribattan kaynaklı doluyor. Bu tahribatı düzeltirsek bir şeyleri iptal etmemize gerek kalmıyor. Sevgili egzozcu arkadaşlar hırsızlık yapmak için size asıl sorunu söylemiyorlar ve en gereksiz parçanın iptalini sağlıyorlar. Aracın yaradılışı gereği yazılımdan bir şeyleri iptal ederek çözüme ulaşmayı beklemek çok zor.
Egzozcuların yazılım sistemleri çok basit.
Yabancı kaynaklı bir web sitesi aracın haritasını yüklediğiniz takdirde gerekli kodları silip geri size veriyor. Bu kodları silerken bazı parametreler bozuluyor ve haliyle bu tarz sorunlar ortaya çıkıyor.
Ben DPF iptalini sağladığımdan beri aracın sorunları bitmek bilmedi çünkü araca attıkları yazılım motor sağlığını direkt kötü etkiliyor.
Yazılım işiyle uğraşan birinde yeni harita düzenlemesi sağlarsanız bir ihtimal sorun çözülebilir.
Ben %80 oranında sorunu çözdüm sayılır. Bir beyinci arkadaş güzelce hallet.
 
DPF'sini kaybedenler kulübüne hoş geldiniz hocam.
Partikül filtresi mekanik aksamda oluşan tahribattan kaynaklı doluyor. Bu tahribatı düzeltirsek bir şeyleri iptal etmemize gerek kalmıyor. Sevgili egzozcu arkadaşlar hırsızlık yapmak için size asıl sorunu söylemiyorlar ve en gereksiz parçanın iptalini sağlıyorlar. Aracın yaradılışı gereği yazılımdan bir şeyleri iptal ederek çözüme ulaşmayı beklemek çok zor.
Egzozcuların yazılım sistemleri çok basit.
Yabancı kaynaklı bir web sitesi aracın haritasını yüklediğiniz takdirde gerekli kodları silip geri size veriyor. Bu kodları silerken bazı parametreler bozuluyor ve haliyle bu tarz sorunlar ortaya çıkıyor.
Ben DPF iptalini sağladığımdan beri aracın sorunları bitmek bilmedi çünkü araca attıkları yazılım motor sağlığını direkt kötü etkiliyor.
Yazılım işiyle uğraşan birinde yeni harita düzenlemesi sağlarsanız bir ihtimal sorun çözülebilir.
Ben %80 oranında sorunu çözdüm sayılır. Bir beyinci arkadaş güzelce hallet.
Hoş buldum :)).Evet haklısın, maalesef son çare olarak Anadolu yakasının yoğun trafikli yollarında, düşük devirle tıkanan, leş gibi kokan DPF için başka çarem kalmamıştı. Motor soğukken Rölanti dalgalanması gitti ve arabanın gidişinde çekişinde ciddi fark var. Ancak 2 problemi ortadan kaldırayım derken, 3 problem karşıma çıktı. Start-stop önemli değil çalışmasa da olur zaten alışkanlık 4 yıldır direk araca binince kapatıyordum. Ama şu koku olayı çok kötü. Eski kırmızı iett araçları gibi kokuyor araba. Yazılımla ilgili yine umut ederek düzeleceği kanaatindeyim. İşlemi yapan egzozcunun (Ümraniye egzoz) yazılımcısı(haritacısı) burnundan kıl aldırmıyor. Microsoft ta mühendis zannedersin. Ne yaptığı belli değil ağzından laf alamıyorum. Bana Avrupa-Anadolu yakası farketmez bu işin piri önerebileceğin varmı dır?
 
Hoş buldum :)).Evet haklısın, maalesef son çare olarak Anadolu yakasının yoğun trafikli yollarında, düşük devirle tıkanan, leş gibi kokan DPF için başka çarem kalmamıştı. Motor soğukken Rölanti dalgalanması gitti ve arabanın gidişinde çekişinde ciddi fark var. Ancak 2 problemi ortadan kaldırayım derken, 3 problem karşıma çıktı. Start-stop önemli değil çalışmasa da olur zaten alışkanlık 4 yıldır direk araca binince kapatıyordum. Ama şu koku olayı çok kötü. Eski kırmızı iett araçları gibi kokuyor araba. Yazılımla ilgili yine umut ederek düzeleceği kanaatindeyim. İşlemi yapan egzozcunun (Ümraniye egzoz) yazılımcısı(haritacısı) burnundan kıl aldırmıyor. Microsoft ta mühendis zannedersin. Ne yaptığı belli değil ağzından laf alamıyorum. Bana Avrupa-Anadolu yakası farketmez bu işin piri önerebileceğin varmı dır?
Hocam ben de araştırma halindeyim. İşinin piri olan bir kaç yazılımcı ile görüştüm ancak fiyatlar çok uçuk seviyede. En mantıklı en kesin çözüm dpf’nin neden tıkandığını tespit edip onu onarmak ve dpf’yi yeniden doldurmak. Bütçe müsaitse bu işlemin yetkili servis tarafından yapılması kanaatindeyim.
Benim dpf enjektör sebebiyle doluyordu. Enjektörleri revize ettirdim ve aracın karadumanı kesildi. Tabii arada bir filtre olmadığı için koku devam ediyor. Kokunun tek çözümü dpf’nin yeniden doldurulup araca yeni harita düzenlenmesi. Başka şekilde düzelmez.
Start stop kısmına gelecek olursak yetkili servisle bu durumu konuştum. Tamamen yazılım kaynaklı bir sorun bu. Dpf iptali start stop’u etkilemiyor. Boktan yazılımdan sebep start stop gidiyor.
 
Hocam ben de araştırma halindeyim. İşinin piri olan bir kaç yazılımcı ile görüştüm ancak fiyatlar çok uçuk seviyede. En mantıklı en kesin çözüm dpf’nin neden tıkandığını tespit edip onu onarmak ve dpf’yi yeniden doldurmak. Bütçe müsaitse bu işlemin yetkili servis tarafından yapılması kanaatindeyim.
Benim dpf enjektör sebebiyle doluyordu. Enjektörleri revize ettirdim ve aracın karadumanı kesildi. Tabii arada bir filtre olmadığı için koku devam ediyor. Kokunun tek çözümü dpf’nin yeniden doldurulup araca yeni harita düzenlenmesi. Başka şekilde düzelmez.
Start stop kısmına gelecek olursak yetkili servisle bu durumu konuştum. Tamamen yazılım kaynaklı bir sorun bu. Dpf iptali start stop’u etkilemiyor. Boktan yazılımdan sebep start stop gidiyor.

Hocam ben de araştırma halindeyim. İşinin piri olan bir kaç yazılımcı ile görüştüm ancak fiyatlar çok uçuk seviyede. En mantıklı en kesin çözüm dpf’nin neden tıkandığını tespit edip onu onarmak ve dpf’yi yeniden doldurmak. Bütçe müsaitse bu işlemin yetkili servis tarafından yapılması kanaatindeyim.
Benim dpf enjektör sebebiyle doluyordu. Enjektörleri revize ettirdim ve aracın karadumanı kesildi. Tabii arada bir filtre olmadığı için koku devam ediyor. Kokunun tek çözümü dpf’nin yeniden doldurulup araca yeni harita düzenlenmesi. Başka şekilde düzelmez.
Start stop kısmına gelecek olursak yetkili servisle bu durumu konuştum. Tamamen yazılım kaynaklı bir sorun bu. Dpf iptali start stop’u etkilemiyor. Boktan yazılımdan sebep start stop gidiyor.
Aynı şekilde bende araştırıyorum. Bir çözüm bulabilirsen iletişimde olalım. Yazılımla ilgili istenen fiyatlar ne civarda?
DPF kullanıma bağlı şehir içi sürüşten dolayı dolmuştu, kendi aracımda mümkün değil başka sıkıntı olduğunu düşünmüyorum. Zaten yetkili servis bakımlıydı araç. Servisteki ustalar, abi araca basa basa uzun yol yap devamlı, yoksa problemler ortaya çıkar masraf fazla olur diyorlardı. Bu bir döngü anladığım kadarıyla. DPF tıkanmış halde uzun km yol kat ettiğin zamanda bu sefer turbo ve motorda büyük masraflar çıkabiliyor.. Ancak şu koku olayını kesemezsem, mecbur serviste yeni DPF değişikliği için araştırmalara başlayacağım. Anlaşılan sağlam bir cebi zorlayacağız. Bu arada start-stopu etkileyen adblue iptali diye biliyorum. Adblue suz araçlarda aktif deniliyor. Servise inanmalı mıyız bilemedim.
 
Aynı şekilde bende araştırıyorum. Bir çözüm bulabilirsen iletişimde olalım. Yazılımla ilgili istenen fiyatlar ne civarda?
DPF kullanıma bağlı şehir içi sürüşten dolayı dolmuştu, kendi aracımda mümkün değil başka sıkıntı olduğunu düşünmüyorum. Zaten yetkili servis bakımlıydı araç. Servisteki ustalar, abi araca basa basa uzun yol yap devamlı, yoksa problemler ortaya çıkar masraf fazla olur diyorlardı. Bu bir döngü anladığım kadarıyla. DPF tıkanmış halde uzun km yol kat ettiğin zamanda bu sefer turbo ve motorda büyük masraflar çıkabiliyor.. Ancak şu koku olayını kesemezsem, mecbur serviste yeni DPF değişikliği için araştırmalara başlayacağım. Anlaşılan sağlam bir cebi zorlayacağız. Bu arada start-stopu etkileyen adblue iptali diye biliyorum. Adblue suz araçlarda aktif deniliyor. Servise inanmalı mıyız bilemedim.
Adblue iptalinin Start Stop'u etkilemediğini tekrardan öğrendim.
Euro 5 motor, adblue olmayan Egea'larda start stop çalışıyor.