Egea Hatchback (Tipo) Euro NCAP

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan HenLeys
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

HenLeys

Profesör
85
Euro NCAP Tiponun çarpışma testini yayınlamış. 3 yıldız almış güvenlik paketi ile ise 4 yıldız diyor. Bana araba çok dağılmamış gibi geldi ama iihs nin testini de görmek güzel olurdu. Siz ne düşünüyorsunuz?

 
Beklenen sonuc.surpriz degil.ncap e girse dahi 3 yildiz alabilecegini burda bircok arkadasimiz belirtmisti.ancak hakkıni vermek lazim arac diri kalmış
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Avrupa üretim hatchback ile Türkiye üretim sedan arasında fark var mı ? Varsa ne kadarlık bir fark merak ettim açıkçası. Sadece video'ya bakınca 3-4 yıldız alması şaşırtabiliyor çünkü kabin ve direkler sağlam kalabilmiş. Ayrıca mankenlerin yüzü de hava yastıklarını es geçmemiş. Fakat sanırım çocuk güvenliği, yaya güvenliği, yandan darbe gibi genel toplam dereceleriyle beraber bu sonucu aldı.
 
Avrupa üretim hatchback ile Türkiye üretim sedan arasında fark var mı ? Varsa ne kadarlık bir fark merak ettim açıkçası. Sadece video'ya bakınca 3-4 yıldız alması şaşırtabiliyor çünkü kabin ve direkler sağlam kalabilmiş. Ayrıca mankenlerin yüzü de hava yastıklarını es geçmemiş. Fakat sanırım çocuk güvenliği, yaya güvenliği, yandan darbe gibi genel toplam dereceleriyle beraber bu sonucu aldı.

Cocuk guvenligi gercekten cok kotu.%60 cikmis.dacia sandero bile ncap ten 4 yildiz almis ve cocuk guvenligi %79
 
Ben demiştim 3 yıldız diye ama sağlam çıkmış yani fena değil. Çocuk güvenliği beni de çok şaşırttı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Buyrun patladığı yerler:

Güvenlik yardımcısı:
upload_2016-10-26_12-46-34.png

upload_2016-10-26_12-45-11.png


Çocuk koltuğundan düşük alma sebebi ise sadece iki koltuğa montaj yapılabiliyor olması
upload_2016-10-26_12-49-20.png


4 yıldızı getiren şehir içi fren desteği vb orta donanımdan itibaren standart sunulan donanımlar. Detaylara baktım da, yaya güvenliğinde beklediğimden iyi sonuçlar almış.
Aynı altyapı ile 4 yolcu için de isofix desteğinin yanında güvenlik paketini standart donanıma çekerlerse 4 yıldız zaten garanti de, 5 yıldızı zorlama ihtimali var. Bu şekilde yıldızları kapan markalar var. Tam bu noktada EuroNCAP'e güvenim sarsılıyor. IIHS'nin son zamanlarda öne çıkma sebebi de bu. Artık daha çetin testler yapılması gerekiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan
Avrupa üretim hatchback ile Türkiye üretim sedan arasında fark var mı ? Varsa ne kadarlık bir fark merak ettim açıkçası. Sadece video'ya bakınca 3-4 yıldız alması şaşırtabiliyor çünkü kabin ve direkler sağlam kalabilmiş. Ayrıca mankenlerin yüzü de hava yastıklarını es geçmemiş. Fakat sanırım çocuk güvenliği, yaya güvenliği, yandan darbe gibi genel toplam dereceleriyle beraber bu sonucu aldı.
o kadar çıkan haberlere ve kaza fotoğraflarına göre dediğiniz gibi yaşam alanında bi sorun görünmüyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Ön ve yan çarpmalarda kabin içerisinde büyük bir deformasyon yok. O yüzden fiyatı kadar güvenlik sağlıyor diyebiliriz bence. Kesinlikle yürüyen tabut olmadığını ispatlayacak kadar geçerli sağlamlık sağlamış. Tabii yine Golf veya Focus sağlamlığını beklememek gerekiyor, güvenlikte rakibi B sınıfı gibi...
 
Ön ve yan çarpmalarda kabin içerisinde büyük bir deformasyon yok. O yüzden fiyatı kadar güvenlik sağlıyor diyebiliriz bence. Kesinlikle yürüyen tabut olmadığını ispatlayacak kadar geçerli sağlamlık sağlamış. Tabii yine Golf veya Focus sağlamlığını beklememek gerekiyor, güvenlikte rakibi B sınıfı gibi...
Ne kadar ekmek o kadar köfte mantığı yani:)
 
  • Beğeni
Tepkiler: kekum34
Sedan egea'yı ciddi ciddi merak ediyorum. Bakalım belki ileride gelir.
Hocam Sedan Egea'nın muhtemel test sonucu donanım eksiğinden dolayı 3 yıldızda kalır. Son baktığımda şu meşhur puan düşüren sürüş destek sistemleri Sedan'da yoktu. Ama genel sağlamlıkta farklılık olmaz. Çünkü araç önce sedan olarak tasarlanıp, hb ve sw versiyonları sedandan türetilmiş bir model.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...