Ekspertiz raporunda beygir neden az çıkar?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

LazDarovya

Elit Apaçi
69
Merhaba otopark okurları..
2011 model astra j 1.4 T bir araç buldum ve her şeyi çok güzel. 94 binde araç ve bütçeme de uygun.. Ancak 5-6 ay önce yaptırılmış bir ekspertiz raporu mevcut. Bu raporda aracın motor gücü 103 beygir olarak çıkmış. İlan sahibine sorduğumda araç 155 beygir, format attırdık dedi. Ben hiç bir şey anlamadım.. 140ps araç neden 103 binde gösterir ? Motor performansı ise %95 çıkmış. Beni aydınlatabilecek biri var mı ?
 
Stok halde 140 hp olan bir araç dyno'da 103 hp çıkıyorsa motor performansı nasıl %95 oluyor anlayabilen varsa beri gelsin.. Ayrıca format attırdık ney ? Yazılım vardı 155 hp idi ama yazılımı sildirdik falan mı demek istemiş. Son olarak da dyno testlerine pek güvenmemek gerek ama dyno testinde bir sorun yoksa 140 hp'lik aracın 103 hp çıkması da arıza yahut bakımsızlık dışında pek kolay bir şey değil. Yerinizde olsam başka bir yerde aynı teste sokardım. Hele aracın sahibi format attırdık v.s gibi saçma sapan şeyler söylüyorsa hiç o araca bulaşmazdım.
 
Son düzenleme:
asdasd.jpeg


Bu da raporun kendisi..
 
Altta ki dip notta motor aksamında muhtelif yağ kaçakları görüldü. Servise gösterin diyor. Belli ki bu aracı yazılımlı kullanıp sıkmışlar iyice. Turbo motorlarda yağ kaçakları herhangi bir arıza yoksa aracı performanslı kullanmaktan kaynaklanır genelde. Benim bu aracı gözüm tutmadı.
 
Altta ki dip notta motor aksamında muhtelif yağ kaçakları görüldü. Servise gösterin diyor. Belli ki bu aracı yazılımlı kullanıp sıkmışlar iyice. Turbo motorlarda yağ kaçakları herhangi bir arıza yoksa aracı performanslı kullanmaktan kaynaklanır genelde. Benim bu aracı gözüm tutmadı.
Peki o 103 HP / KW yazmışlar.. O 103 KW olabilir mi ? 103 kw 138 HP ye eş değer çünkü?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Peki o 103 HP / KW yazmışlar.. O 103 KW olabilir mi ? 103 kw 138 HP ye eş değer çünkü?
KW da olabilir hp de olabilir.. Yani 103 hp / kw yazınca hangisi olduğu anlaşılmıyor. Ama 103 hp olma ihtimali biraz saçma olacağı için kw cinsinden yazılmış olması muhtemel. O şekilde de 138 hp falan çıkıyor doğru. Yalnız bu araç yazılımlı kullanılmış. Sahibi doğru düzgün bir şey dedi mi ? Yazılım yaptırdık falan dedi mi ? 155 hp idi format attırdık falan filan pek anlaşılır değil.
 
Açıkçası 4 çeşit rapor gönderdi. Anladığım kadarıyla kendisi 2. sahibi ve aracı alırken kendi yaptırdığı ekspertiz raporlarını gönderdi. Ben bu beygir muhabbetini gördüğüm zaman sordum, 140 olması gerekmiyor mu araç Turbo değil mi dediğimde, "evet turbo model 155 beygir" dedi. Neden 103 yazıyor dediğimde format attırdık dedi. Araç benim memleketimde. Hafta içi gidip kendi ekspertizime götüreceğimi söyledim ve hiç bir mahsurunun olmadığını söyledi. Yani format felan benim de aklımı karıştırdı ama biraz da ne dediğini bilmiyor gibi geldi bana açıkcası..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve yaso
Açıkçası 4 çeşit rapor gönderdi. Anladığım kadarıyla kendisi 2. sahibi ve aracı alırken kendi yaptırdığı ekspertiz raporlarını gönderdi. Ben bu beygir muhabbetini gördüğüm zaman sordum, 140 olması gerekmiyor mu araç Turbo değil mi dediğimde, "evet turbo model 155 beygir" dedi. Neden 103 yazıyor dediğimde format attırdık dedi. Araç benim memleketimde. Hafta içi gidip kendi ekspertizime götüreceğimi söyledim ve hiç bir mahsurunun olmadığını söyledi. Yani format felan benim de aklımı karıştırdı ama biraz da ne dediğini bilmiyor gibi geldi bana açıkcası..
Bunlar araca yazılım yaptırmış, 140'lık ünite 155 hp olmuş. Sonra yazılımı sildirmişler ve 103 kw'a yani 138 hp'ye stok haline inmiş. Benim anladığım bu. Yalnız 1.4 T 140'lık üniteye yazılım yapılmışsa 155 hp nedir ? Benzinli turbo motorlarda öyle 15 hp'lik falan yazılım yaptırılmaz. 1.4 motor yazılımla 170-75 hp'leri görüyor. 155 kw desek o da 200 hp civarı oluyor ki bu sefer de fazla geliyor. Açıkçası sahibi pek bir şey anlamıyor bu işlerden belli.
 
  • Beğeni
Tepkiler: LazDarovya
Bunlar araca yazılım yaptırmış, 140'lık ünite 155 hp olmuş. Sonra yazılımı sildirmişler ve 103 kw'a yani 138 hp'ye stok haline inmiş. Benim anladığım bu. Yalnız 1.4 T 140'lık üniteye yazılım yapılmışsa 155 hp nedir ? Benzinli turbo motorlarda öyle 15 hp'lik falan yazılım yaptırılmaz. 1.4 motor yazılımla 170-75 hp'leri görüyor. 155 kw desek o da 200 hp civarı oluyor ki bu sefer de fazla geliyor. Açıkçası sahibi pek bir şey anlamıyor bu işlerden belli.
Bende öyle tahmin ediyorum.. Ancak tahmininiz doğruysa ve yazılım işine bulaşılmışsa 7 yaşındaki arabanın motor performansının %95 çıkması normal mi ? Çünkü bu değer bana oldukça iyi gibi geldi..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Bu konulara pek hakim olmayabilir. Yağ kaçaklarını da sorun, bir de size tavsiyem expertizlere çok da güvenmeyin. Ben de aracımı almadan önce çok güvenilir bir expertize kontrol ettirdim sadece boya kaporta kısmını doğru çıkardılar, klima kasnağından ses geliyor diye not düşülmüştü bi tek meğerse o volan sesiymiş. Yani özellikle motor konusunda pek de bilgileri olduğu söylenemez. En iyisi expertize soktuktan sonra bir de iyi bir opel servisine bakıtmanız ve 20-30 ₺ gönlünüzden ne koparsa gösterdiğiniz ustaya vermeniz iyi olur
Bir de motorun %95 çıkmasının sebebi %90 ihtimalle doğru araç ve motor ünitesi seçimi yapmamaları. Böyle saçmalıkların örneği çok; bilgisayardan yanlış motor seçimi yaptılarsa o motorun güç değerleriyle karşılaştırıp baştan aşağı yanlış güç değerleri ölçmüş olabilir
 
Son düzenleme:
Bende öyle tahmin ediyorum.. Ancak tahmininiz doğruysa ve yazılım işine bulaşılmışsa 7 yaşındaki arabanın motor performansının %95 çıkması normal mi ? Çünkü bu değer bana oldukça iyi gibi geldi..
Ancak işini iyi bilen ellerde yazılım yaptırılıp, yine işini iyi bilen bir kişi tarafından aracı fazla yormadan, sıkmadan kullanılıp, bakımları da zamanından önce yaptırılırsa çıkar. Fakat aracın ne süre boyunca yazılımlı kullanıldığını bilmediğimiz için motor performansının %95 çıkmış olmasını buna göre yorumlayamayız. Araç 7 yaşında ama belki 5-6 ay yazılımlı kullanıldı. Bilemiyoruz. Üstelik dediğim gibi dyno testleri öyle pek güvenilir testler değil. En azından Türkiye'de oto ekspertiz işiyle uğraşanların büyük kısmında böyle.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: LazDarovya
Kaldı ki bu raporlar 2017 Haziranında yapılan testler sonucu çıkmış.. Aynı testleri kendi ekspertizimde yaptırdığımda tatminkar sonuçlar alırsam, satın alarak çok da büyük bir riske girmiş olmam sanırım..
 
Yurt dışındaki kaliteli dynolarda bile farklı değerler çıkarken bizde daha yeni yeni başlayan dandik dynolara hiç güvenmiyorum. Otomobilin performansına bakılmak isteniyorsa en iyisi test sürüşü
 
Altta ki dip notta motor aksamında muhtelif yağ kaçakları görüldü. Servise gösterin diyor. Belli ki bu aracı yazılımlı kullanıp sıkmışlar iyice. Turbo motorlarda yağ kaçakları herhangi bir arıza yoksa aracı performanslı kullanmaktan kaynaklanır genelde. Benim bu aracı gözüm tutmadı.
%100 katılıyorum. Turbo beslemeli motorun yağ eksiltmesi kabul edilebilir bir şey. Ama yağ kaçakları işi bambaşka boyuta taşıyabilir. Önceden yazılımlı haliyle motorun ümüğünü sıkarak kullanmışlarsa, sonradan "format attık" :D demeleri çok bir şey ifade etmez. İyi bir özel servise inceletmekte fayda var. Ama en temizi başka bir arabaya yönelmek.
 
%100 katılıyorum. Turbo beslemeli motorun yağ eksiltmesi kabul edilebilir bir şey. Ama yağ kaçakları işi bambaşka boyuta taşıyabilir. Önceden yazılımlı haliyle motorun ümüğünü sıkarak kullanmışlarsa, sonradan "format attık" :D demeleri çok bir şey ifade etmez. İyi bir özel servise inceletmekte fayda var. Ama en temizi başka bir arabaya yönelmek.
Kesinlikle.. Üstelik muhtelif bölgelerde yağ kaçakları var dediğine göre öyle normal miktarlarda falan yağ kaçağı yok belli. Merak ediliyorsa servise gösterilebilir ama ben şahsen direkt uzak dururdum :D
 
Büyük ihtimalle kW cinsinden yazılmıştır. 103x1.36=140 hp yapıyor. Yağ kaçağı konusunda da 1.4 turbo Opel motoru yağ kaçaklarıyla meşhur bir motor. Güzelce araştırıp almakta fayda var. Motor durumunun %95 olması gayet normal. Kullanım ve şehir koşullarına göre bu oran değişir.
 
inanmayın bu dynolara 400 binde broadway bile götürsen motor %95 çıkıyor ki aracın motor gücünü lastikten nasıl ölçecekler :D krank 140 hp veriyor lastik 103 veriyorsa emilen hava kalitesi, güç aktarım organlarının mevcut durumu v.s göz önünde bulundurursan çıkan sonuç normaldir
 
Değerler kW cinsinden yazılmış.

103 motorun maksimum kapasitesi, anlık ölçülen 98kw, yüzde 95 olarak ölçüm sonucu çıkmış. Lakin benim fikrim yazılımlı kullanılmış aracın %95 gibi motor değerlerinin vermesinin mümkünatı yok. Daha pek çok kayıp varken(en basitinden lastiklerde ki kayıp) 98kW gibi bir değer acaba yazılım hala yüklüyken mi elde edildi diye düşündürdü bana. 155 HP 115,50 gibi bir kW eder. Bunun üzerinden ölçülen 98kW ise motorun anlık ölçülen değeri %63kusurlara düşer.
 

Böyle saçma sapan Otoexspertiz dyno raporlarına inanmayın.
Öncelikle sizin motorunuz dış ortamda test edildiğinde 140 beygir çıkmış. Yani otomobil motorları bu şekilde test edilir.
İkincisi motoru arabaya bağladıklarında, ona takılan araca göre dinamo, kayışlar, aparatlar, otomatik şanzıman tork konverterler vs vs sonrası aracın lastikten çıkan gücünü okuyor dinamo metre.
Bir motorun durumu ancak kompresyon testi ile anlaşılır. Fabrika verileri bakılarak kıyaslandığında kompresyon değerleri tutuyorsa, sıkıntı yoktur. Exspertizin Dynosunda isterse 50 beygir çıksın..
 
  • Beğeni
Tepkiler: TSIDSG ve Renard
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...