KAPALI Elveda Honda! Ne alalım?

planco

Elit Apaçi
21 Eki 2018
138
155
935
Eskişehir
Marka
Volkswagen
Kısa bir maceranın ardından Honda HR-V'ye veda ediyoruz, satılması biraz uzun sürecek ama şimdiden araştırmaya başladık.

İkinci el, manuel, dizel veya az yakan benzinli, hatchback bir model arıyoruz. Para arttırmamız gerekiyor bu yüzden en fazla 85 bin lira bütçe ayırdık.

Düşük kilometre ve model olması önemli, clio, polo gibi B segmenti bi hatchback tavsiyeniz varsa öğrenmek isterim, şimdiden teşekkür ederim:)

Giulietta 1.6 JTD düşündük ama piyasa arabası olmadığı için rafa kalktı, kolay satılması gerekiyor.
 

planco

Elit Apaçi
21 Eki 2018
138
155
935
Eskişehir
Marka
Volkswagen
  • Beğeni
Tepkiler: MAGİRUS

CaganBey

Profesör
7 Ocak 2019
125
337
1,285
İstanbul
Marka
Nissan
Kısa bir maceranın ardından Honda HR-V'ye veda ediyoruz, satılması biraz uzun sürecek ama şimdiden araştırmaya başladık.

İkinci el, manuel, dizel veya az yakan benzinli, hatchback bir model arıyoruz. Para arttırmamız gerekiyor bu yüzden en fazla 85 bin lira bütçe ayırdık.

Düşük kilometre ve model olması önemli, clio, polo gibi B segmenti bi hatchback tavsiyeniz varsa öğrenmek isterim, şimdiden teşekkür ederim:)

Giulietta 1.6 JTD düşündük ama piyasa arabası olmadığı için rafa kalktı, kolay satılması gerekiyor.

DS4 Önerebilirim hem hatch hem crossover gibi bisey. Kaliteli bi araç ve parçası c4 ile aynı olduğu için bol.
 
  • Beğeni
Tepkiler: planco

hondapower

Profesör
3 Şub 2017
735
1,058
2,270
İstanbul
Marka
Honda
az yakan benzinli diyince atmosferikleri komple elemek gerekiyor. turbo diyince de piyasa aracı olarak bence vw,seat,skoda,reno grubu mantıklı olanlar. polo,golf,leon,ibiza,rapid spaceback,megane,clio. 7 çeşit araç var. sahibinden.com a girip tüm kriterleri daraltabildiğiniz kadar daraltın çünkü seçenek çok fazla var. İlla ki güzel bir tane aracı denk getirirsiniz.
 

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
az yakan benzinli diyince atmosferikleri komple elemek gerekiyor. turbo diyince de piyasa aracı olarak bence vw,seat,skoda,reno grubu mantıklı olanlar. polo,golf,leon,ibiza,rapid spaceback,megane,clio. 7 çeşit araç var. sahibinden.com a girip tüm kriterleri daraltabildiğiniz kadar daraltın çünkü seçenek çok fazla var. İlla ki güzel bir tane aracı denk getirirsiniz.
Doğru değil. B sınıfı Japonların çoğu az yakan benzinli kategorisine giriyor. Turbolarla farklı değil tüketimleri.
 

hondapower

Profesör
3 Şub 2017
735
1,058
2,270
İstanbul
Marka
Honda
Doğru değil. B sınıfı Japonların çoğu az yakan benzinli kategorisine giriyor. Turbolarla farklı değil tüketimleri.
atmosferikçi olmama ragmen hiç rastlamadım ve duymadım atmosferiğin turbo ile benzer yaktıgına. 1-2 litre oynar diye düşünüyorum mutlaka. hem 1-2 litre yakıtta oynayıp hem de performans konusunda geride kalınca benzinli atmosferik tercih konusunda genelde 2. planda kalıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: planco

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
atmosferikçi olmama ragmen hiç rastlamadım ve duymadım atmosferiğin turbo ile benzer yaktıgına. 1-2 litre oynar diye düşünüyorum mutlaka. hem 1-2 litre yakıtta oynayıp hem de performans konusunda geride kalınca benzinli atmosferik tercih konusunda genelde 2. planda kalıyor.
Ben yaşadığımı söylüyorum.

Mesela başka bir örnek vereyim, 1.2 turbolu Qashqai ile 1.6 atmosferik Vitara arasında 0,2lt gibi bir fark var. 2 litre oynamalar eskide kaldı.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: planco ve bt

hondapower

Profesör
3 Şub 2017
735
1,058
2,270
İstanbul
Marka
Honda
Ben yaşadığımı söylüyorum.

Mesela başka bir örnek vereyim, 1.2 turbolu Qashqai ile 1.6 atmosferik Vitara arasında 0,2lt gibi bir fark var. 2 litre oynamalar eskide kaldı.
bunlar b segment değil ki. 1.6 motor hacmi 1120 kilo vitara, 1.2 motor hacmi 1370 kilo qq. nissan iyi iş çıkarmış duruyor.
honda jazz 1.3 i-vtec manuel 8.2 cvt 7.8 gözüküyor. vw polo 1.0 tsi dsg 6.8 gözüküyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: planco

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
bunlar b segment değil ki. 1.6 motor hacmi 1120 kilo vitara, 1.2 motor hacmi 1370 kilo qq. nissan iyi iş çıkarmış duruyor.
honda jazz 1.3 i-vtec manuel 8.2 cvt 7.8 gözüküyor. vw polo 1.0 tsi dsg 6.8 gözüküyor.
"Başka bir örnek vereyim" şeklinde belirtmiştim, biliyorum B sınıfı olmadıklarını. :)

Vitara 1244 kg bu arada.

Yaris 1.33 cvt ile 6,9lt yakıyordum, gayet dikkatsiz gerektiğinde sert kullanımda. Bunun gibi farklı b sınıfı araçlarda vardır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: planco

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,047
7
51,406
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
az yakan benzinli diyince atmosferikleri komple elemek gerekiyor. turbo diyince de piyasa aracı olarak bence vw,seat,skoda,reno grubu mantıklı olanlar. polo,golf,leon,ibiza,rapid spaceback,megane,clio. 7 çeşit araç var. sahibinden.com a girip tüm kriterleri daraltabildiğiniz kadar daraltın çünkü seçenek çok fazla var. İlla ki güzel bir tane aracı denk getirirsiniz.
1.2 Micra, 1.33 Yaris, 1.2mpi i20 & Kia Rio, 1.0 atmosferik vag'lar, 1.1 Fiesta. Bu saydığım modeller arasında çok yakan yok. Tüketim konusunda hepsi dizelle rekabet edebilecek araçlar.
 

hondapower

Profesör
3 Şub 2017
735
1,058
2,270
İstanbul
Marka
Honda
"Başka bir örnek vereyim" şeklinde belirtmiştim, biliyorum B sınıfı olmadıklarını. :)

Vitara 1244 kg bu arada.

Yaris 1.33 cvt ile 6,9lt yakıyordum, gayet dikkatsiz gerektiğinde sert kullanımda. Bunun gibi farklı b sınıfı araçlarda vardır.
bende city var 1.4 manuel nedense 8 litreden aşağı düşmüyor istanbul trafiğinde..
 
  • Beğeni
Tepkiler: planco

hondapower

Profesör
3 Şub 2017
735
1,058
2,270
İstanbul
Marka
Honda
1.2 Micra, 1.33 Yaris, 1.2mpi i20 & Kia Rio, 1.0 atmosferik vag'lar, 1.1 Fiesta. Bu saydığım modeller arasında çok yakan yok. Tüketim konusunda hepsi dizelle rekabet edebilecek araçlar.
oradaki araçların arasında c segment olanlarda var fakat b ler için yazdın sanıyorum o kıyaslamayı. micra yaris bunlar 15 saniyede 0-100 ü zor görüyor. bir de içinde 3 4 kişi varken araba hiç gitmez gibime geliyor. bence turbo yakıtın yanında performansta da memnun eder.
 
  • Beğeni
Tepkiler: planco

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
Ben de İstanbul'da kullanıyordum, şehir dışı görmedi araç.

oradaki araçların arasında c segment olanlarda var fakat b ler için yazdın sanıyorum o kıyaslamayı. micra yaris bunlar 15 saniyede 0-100 ü zor görüyor. bir de içinde 3 4 kişi varken araba hiç gitmez gibime geliyor. bence turbo yakıtın yanında performansta da memnun eder.

:D
Daha fazla yorum yapmama gerek yok, siz kullanıcı geri dönüşlerini değil kendi varsayımlarınızın gerçek olduğunu zannediyorsunuz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: planco ve bt

hondapower

Profesör
3 Şub 2017
735
1,058
2,270
İstanbul
Marka
Honda
Ben de İstanbul'da kullanıyordum, şehir dışı görmedi araç.



:D
Daha fazla yorum yapmama gerek yok, siz kullanıcı geri dönüşlerini değil kendi varsayımlarınızın gerçek olduğunu zannediyorsunuz.
varsayım konuşmuyorum ben de bir kullanıcıyım sonuc olarak. benim city az yaksın diye adamlar silindir başına çift buji koymuş 8 buji var toplamda araçta ona rağmen 7-8 litre yakıyor trafikte. yani hem piyasaya göre normal yakıp hem gidişte tatmin etmiyor. bende diyorum ki turbo motor gidiş olarak %90 değil %100 daha iyi gidecektir üzerine de biraz az yakacaktır. yaris micra jazz - polodan ibizadan ve cliodan bir tık fazla yakacaktır ve daha yavaş gidecektir. Anlaşılmayan birşey yok. 1litre yada 2 litre oynar dedim. atmosterik turbo farkına göre de gayet normal değerler bunlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: planco

dthhasan

Hasan H Ayan
Sanmıyorum :)
Beta Programı
23 Ara 2017
4,292
16,209
5,720
çanakkale
Marka
Renault
bunlar b segment değil ki. 1.6 motor hacmi 1120 kilo vitara, 1.2 motor hacmi 1370 kilo qq. nissan iyi iş çıkarmış duruyor.
honda jazz 1.3 i-vtec manuel 8.2 cvt 7.8 gözüküyor. vw polo 1.0 tsi dsg 6.8 gözüküyor.
Honda testini ve polo testini izleyin sinanın(otopark kanalının).atmosferik jazz 5.5-6
Turbo polo 8.8.bütün testlerde sonuçlar böyle.
2018 model 1.0 tsi dsg bir polo sahibi olarak söylüyorum yakıt tüketiminde ise herzaman iddialıyım.dur kalk trafikte aşırı yakıyor.
Poloyla fabrika verisi 4 olmasına rağmen 3.6 ile elazığa gidip gelmişliğim var ama şehir içi 1.33 corolla 7.2 yakarken onun peşinde 9 un altına düşememişliğimde var.
 

Ege

Profesör
7 Mar 2018
97
100
1,110
İstanbul
Marka
Alfa Romeo
Leon tdi dsg öneririm. Led far olsun diye özel bir isteğiniz yoksa ilk çıkan ilanlarda boyasız 60k kmde şuna rastladım, araştırınca biraz da pazarlıkla muhtemelen aynı temizlikte led farlısını bulabilirsiniz : https://www.sahibinden.com/ilan/vas...e__boyasizzz___dizel-otomatik-669416009/detay

Dsg için ise yetkili servis bakımlıysa kavrama değişimi maliyetinin bir kısmını doğuş üstlenebiliyor. Dışarıda yaptırırsanız da sanıyorum 2-3 bin tl'lik bir masrafı oluyor.

Edit1: manuel bakıyormuşsunuz, yine leon düşünebilirsiniz. Bakmışsınızdur muhtemelen buna Antep'te :) https://www.sahibinden.com/ilan/vas...-tdi-style-start-stop-orjinal-647531709/detay

Edit2: Golf 1.2 tsi comfortline buldum (çok az yaktığını söylerler hep) 110hplik model, benzinli manuel düşünürseniz (ilave cc ve park sensörleri var) en güzel mavi rengi, boyasız 30binde : https://www.sahibinden.com/ilan/vas...zasiz-boyasiz-degisensiz-golf-660845821/detay
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: planco

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
varsayım konuşmuyorum ben de bir kullanıcıyım sonuc olarak. benim city az yaksın diye adamlar silindir başına çift buji koymuş 8 buji var toplamda araçta ona rağmen 7-8 litre yakıyor trafikte. yani hem piyasaya göre normal yakıp hem gidişte tatmin etmiyor. bende diyorum ki turbo motor gidiş olarak %90 değil %100 daha iyi gidecektir üzerine de biraz az yakacaktır. yaris micra jazz - polodan ibizadan ve cliodan bir tık fazla yakacaktır ve daha yavaş gidecektir. Anlaşılmayan birşey yok. 1litre yada 2 litre oynar dedim. atmosterik turbo farkına göre de gayet normal değerler bunlar.

Evet sizde kullanıcısınız ama belirttiğiniz üzere Honda City 1.4 kullanıcısıymışsınız. Üstte Yaris hakkında yazdıklarınız ile araç hakkında bilginiz olmadığı gayet açık şekilde belli oluyor, hakkında bilginiz olmadan insanları böyle yönlendirmeniz doğru değil. Forumda Micra sahibi (@dthasan da var ve nickini hatırlamadığım 2 arkadaş daha vardı) arkadaşların yazdığı tüketim verileriyle, sizin olacağını iddia ettiğiniz tüketim miktarı ve sizin olası sorun dediğiniz konularla ilgili bir sorun da okumadık. Buradan da Micra ile ilgili kullanım bilgisi değil varsayım üzerinden gittiğiniz sonucunu çıkarıyorum.
Turbo motorluların hızlanması daha iyi olacağına zaten itiraz eden yok ancak ne kadar güç o kadar yakıt. Devamlı öyle kullanımda onların yakacağı 2.0 atmosferik seviyesinde bile olabilecektir. Kaldı ki biz burada performans değerlendirmesi değil yakıt tüketimi hakkında konuşuyoruz, iddia ettiğiniz gibi farklar artık yok. Hangi kasa City var sizde bilmiyorum ama son kasa ise şehir içi fabrika verisi 7.4 lt gözüküyor, o araç şehir içi 7-8 yakıyorsa gayet iyi. Bizim bahsettiğimiz araçların fabrika verileri 6-6.5 lt civarında. Kullanmadan "yok yakamaz, yok bu, yok şu" demek varsayımdan öteye gitmemektir. Şu forumda bir gün Honda City hakkında konuşmamışımdır çünkü araç hakkında bir bilgim yok, konuşsaydım bile bilmediğim konularda böyle kesin yargılarla konuşmazdım, umarım demek istediğimi anlatabilmişimdir.


Konu sahibi kusura bakmasın, konusunu bu şekilde kirletmek istemezdim ancak cevap yazılması gereken durum oluştu. Daha fazla kirletmemek adına başka bir şey yazmıyorum.
 
Son düzenleme:

hondapower

Profesör
3 Şub 2017
735
1,058
2,270
İstanbul
Marka
Honda
Honda testini ve polo testini izleyin sinanın(otopark kanalının).atmosferik jazz 5.5-6
Turbo polo 8.8.bütün testlerde sonuçlar böyle.
2018 model 1.0 tsi dsg bir polo sahibi olarak söylüyorum yakıt tüketiminde ise herzaman iddialıyım.dur kalk trafikte aşırı yakıyor.
Poloyla fabrika verisi 4 olmasına rağmen 3.6 ile elazığa gidip gelmişliğim var ama şehir içi 1.33 corolla 7.2 yakarken onun peşinde 9 un altına düşememişliğimde var.
O zaman kullanımdan kullanıma değişen bi durum var ortada. 1.6thp 220bg yazılımlı araçla ben istanbul içinde 5000km ortalaması 8.6lt ile gezdim. polo ile 9'un altına düşememek biraz kullanım farkı demek anlamına geliyor
 

hondapower

Profesör
3 Şub 2017
735
1,058
2,270
İstanbul
Marka
Honda
Evet sizde kullanıcısınız ama belirttiğiniz üzere Honda City 1.4 kullanıcısıymışsınız. Üstte Yaris hakkında yazdıklarınız ile araç hakkında bilginiz olmadığı gayet açık şekilde belli oluyor, hakkında bilginiz olmadan insanları böyle yönlendirmeniz doğru değil. Forumda Micra sahibi (@dthasan da var ve nickini hatırlamadığım 2 arkadaş daha vardı) arkadaşların yazdığı tüketim verileriyle, sizin olacağını iddia ettiğiniz tüketim miktarı ve sizin olası sorun dediğiniz konularla ilgili bir sorun da okumadık. Buradan da Micra ile ilgili kullanım bilgisi değil varsayım üzerinden gittiğiniz sonucunu çıkarıyorum.
Turbo motorluların hızlanması daha iyi olacağına zaten itiraz eden yok ancak ne kadar güç o kadar yakıt. Devamlı öyle kullanımda onların yakacağı 2.0 atmosferik seviyesinde bile olabilecektir. Kaldı ki biz burada performans değerlendirmesi değil yakıt tüketimi hakkında konuşuyoruz, iddia ettiğiniz gibi farklar artık yok. Hangi kasa City var sizde bilmiyorum ama son kasa ise şehir içi fabrika verisi 7.4 lt gözüküyor, o araç şehir içi 7-8 yakıyorsa gayet iyi. Bizim bahsettiğimiz araçların fabrika verileri 6-6.5 lt civarında. Kullanmadan "yok yakamaz, yok bu, yok şu" demek varsayımdan öteye gitmemektir. Şu forumda bir gün Honda City hakkında konuşmamışımdır çünkü araç hakkında bir bilgim yok, konuşsaydım bile bilmediğim konularda böyle kesin yargılarla konuşmazdım, umarım demek istediğimi anlatabilmişimdir.


Konu sahibi kusura bakmasın, konusunu bu şekilde kirletmek istemezdim ancak cevap yazılması gereken durum oluştu. Daha fazla kirletmemek adına başka bir şey yazmıyorum.
dostum ben hem performans hem yakıt anlamında konuşuyorum. Atmosferik motor bassan da basmasan da yakıt ortalamaları turbo motordaki kadar değişken değil. bunda senle hem fikirim. fakat ne kadar performans o kadar yakıt diye bir kıstas da olamaz. amaç zaten düşük hacimden yüksek beygir ve düşük yakıt tüketimi almak olduğundan turbo motorun mantığına ters düşüyor. aracım eski kasa city bu arada i-dsi motor. döneminin jazz'ı ile ortak motor aynı zamanda. polo ve ibiza nasıl birbirine cok yakın araçlarsa micra jazz ve yaris de bunlar gibi birbirine yakın araçlar. Performansı yakıt tüketimi vs konularda yakınlar. Ben şimdi neden bunlar hakkında yorum yaparken tecrübe edinmem gereksin bunu anlayamadım. Atmosferik de turbo motorlu da kullanmış birisiyim.Fakat atmosferik motorların hacimleri ufaksa aile kullanımı konusunda gerçek bir eziyete dönüşüyor. Bunu şehir içi sıkışık trafikte anlamak zor fakat uzun yolda yada açık şehir içi trafiğinde arabada yolcular varken (eksta uzun yolda bagajda yük de oluyor) klima açık hafif rampa yukarı gitmeye çalışmak mutlaka siz de bu zorluğu çekmişsinizdir. Bende bundan dolayı diyorum ki turbo motor aracın verdiği rahatlık, performans + şehir içi normal kullanımı benim açımdan daha makul olur ve önerim de bu yönde olur...
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım