Emisyon krizi bitmek bilmiyor, Audi üretimi durdurdu ve araçları geri çağırdı!

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

alptamer

Profesör
995
Marka
BMW
VAG krizine herkes zaten az çok hakim. Bu sefer ise sorun Audi yakasında. A6 modelinde 3.0 TDI V6 motorların AdBlue sisteminde manipülasyon olduğunu düşünen Almanya Taşıtlar Bakanlığı ( Kraftfahrt Bundesamt, elimden gelen en iyi çeviri bu :( ) Audi A6 için soruşturmaya başladı. Bunların üzerine Audi 3.0 V6 TDI'la üretilen tüm otomobilleri geri çağırdı.

Demek ki, Almanya bir rezilliği daha istemiyor. Dünyaya emisyon skandalı ile adeta rezil olan Volkswagen grubu ise bir hata yokmuş gibi davranıyorlar. İşin aslını, astarını tabii ki bilemiyorum. Açıkcası bu kadar olayın üzerine bir daha manüplasyon yapılacağına da pek ihtimal vermiyorum ama işin içine devletin ismini taşıyan bir kurum girdiyse, soruşturmaya değer bir şeyler var demektir.

Ne dersiniz? Emisyon skandalında bir dalga daha gelir mi?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Koraykaya
Adblue kullanırken bile hile yapma ihtiyacı hisseden bir firmanın motor üretmesini yasaklamak lazım. Kafalarını sahtekarlık yapmaya yordukları kadar motor geliştirmeye yorsalar şu anda bu firmanın adı anıldığında çok daha farklı düşünüyor olurduk.
 
Adblue kullanırken bile hile yapma ihtiyacı hisseden bir firmanın motor üretmesini yasaklamak lazım. Kafalarını sahtekarlık yapmaya yordukları kadar motor geliştirmeye yorsalar şu anda bu firmanın adı anıldığında çok daha farklı düşünüyor olurduk.
AdBlue kullanmak zorundalar. Euro6 normlarını sağlamak lazım çünkü.
Eğer VAG emisyon için bu kadar kıvranıyorsa; Mercedes-Benz, BMW'nin de kıvrandığını düşünüyorum. Düşük hacimli motorlarda sıkıntı yok zaten, 120 beygir çıkartırken emisyonların dışına çıkmıyorlar. Fakat premiumlar gibi, 2.0 litre dizelden 250 beygir çıkarmaya çalışıp, emisyonlar için binbir takla ve hile yapanların sadece VAG grubu olduğunu düşünmüyorum.
 
hangi firma dürüst ki?

Adı emisyon skandallarına karışmamış firmalar var. Eğer benzer emisyon hileleri yapmış olsalar ortaya çıkardı diye düşünüyorum.

AdBlue kullanmak zorundalar. Euro6 normlarını sağlamak lazım çünkü.
Eğer VAG emisyon için bu kadar kıvranıyorsa; Mercedes-Benz, BMW'nin de kıvrandığını düşünüyorum. Düşük hacimli motorlarda sıkıntı yok zaten, 120 beygir çıkartırken emisyonların dışına çıkmıyorlar. Fakat premiumlar gibi, 2.0 litre dizelden 250 beygir çıkarmaya çalışıp, emisyonlar için binbir takla ve hile yapanların sadece VAG grubu olduğunu düşünmüyorum.

Zaten ellerinde adbule katkısı gibi emisyon düşürebilecek bir silah varken sınırları zorlayıp rakiplerini geçmek için hile yapmalarına kızıyorum. Bu sahtekarlık sadece ticari olarak suç olmakla kalmıyor insan sağlığını etkileyen bir sonucu da var. İnsan sağlığını hiçe sayıp daha fazla para, daha fazla para, para, para, para diye yönetilen bir firmayla karşı karşıyayız.

Bahsettiğiniz gibi daha önce BMW ve Mercedes isimlerinin de emisyon skandalına karıştığını hatırlıyorum. Üzeri mi örtüldü yoksa birşey mi bulunamadı muallakta.
 
Adblue kullanırken bile hile yapma ihtiyacı hisseden bir firmanın motor üretmesini yasaklamak lazım. Kafalarını sahtekarlık yapmaya yordukları kadar motor geliştirmeye yorsalar şu anda bu firmanın adı anıldığında çok daha farklı düşünüyor olurduk.

Manipulasyon oldugu dusunuluyor diyor. Tescilli bir sey yok, sadece bir sorusturma.Bmw ve Mercedes de ayni sorusturmalardan gecti..Fransiz markalari da..
Yakin donemde o cok gururlu Japon’lari da gorduk. Takata, Kobe Steel, Honda...Hicbiri harakiri yapmadi ama..
Manipulasyon yapan firmalarin otomobil uretmesi yasaklansa dunyada otomobil uretecek firma kalmaz
 
Son düzenleme:
Manipulasyon oldugu dusunuluyor diyor. Tescilli bir sey yok, sadece bir sorusturma.Bmw ve Mercedes de ayni sorusturmalardan gecti..Fransiz markalari da..
Yakin donemde o cok gururlu Japon’lari da gorduk. Takata, Kobe Steel, Honda...Hicbiri harakiri yapmadi ama..
Manipulasyon yapan firmalarin otomobil uretmesi yasaklansa dunyada otomobil uretecek firma kalmaz
İnsan sağlığını tehlikeye atan firmanın hangi ülkeye ait olduğu çokta umrumda değil. Hangi firma yaparsa yapsın ciddi yaptırımlar uygulanmalı. Takata bu geri çağırmalardan dolayı battı. Daha ne yapılması gerekiyor?

Hadi Takata ve Kobe Steel'i anladım da Honda'nın nasıl bir manuplasyonu oldu?

Bu arada alıntı yaptığınız mesajımı dikkatli okumamışsınız sanırım. Otomobil üretmesi yasaklansın yazmadım. Eğer emisyon sınırları içerisinde kalamıyor ve sürekli hileye başvuruyorsa Honda'da olsa Mercedes'te olsa Ferrari'de olsa motor üretmesini yasaklamak lazım. Motor üretmeyi beceremiyorsa gitsin bu işi beceren firmalardan satın alsın.
 
İnsan sağlığını tehlikeye atan firmanın hangi ülkeye ait olduğu çokta umrumda değil. Hangi firma yaparsa yapsın ciddi yaptırımlar uygulanmalı. Takata bu geri çağırmalardan dolayı battı. Daha ne yapılması gerekiyor?

Hadi Takata ve Kobe Steel'i anladım da Honda'nın nasıl bir manuplasyonu oldu?

Bu arada alıntı yaptığınız mesajımı dikkatli okumamışsınız sanırım. Otomobil üretmesi yasaklansın yazmadım. Eğer emisyon sınırları içerisinde kalamıyor ve sürekli hileye başvuruyorsa Honda'da olsa Mercedes'te olsa Ferrari'de olsa motor üretmesini yasaklamak lazım. Motor üretmeyi beceremiyorsa gitsin bu işi beceren firmalardan satın alsın.
ewt haklısınız bnce kaliteli araba üretmeyen firmalar da kapansın. Sonçta sık sık parça deiştirince devasa büyüklükte çöp yığını oluo doğanın dengesi bozuluo geri dönüşüm ise çok maliyetli.
 
Haberin kısa versiyonuymuş, uzun versiyonunda yazanlar,
KBA (Kraftsfahrt Bundesamt) : ''Yeni, daha farkedilmemiş bir test yazılımı yapılmış olabileceği düşünülüyor. Bu sebeple A6/A7 üretimi şu anda durduruldu. (3.0 TDI V6 için). ''
Audi sözcüsü: Emisyon krizi Audi için hala bitmedi.

AdBlue sistemine yazılımla yapılan müdahele:
AdBlue deposu boşaldıkça, kullanımı elektronik olarak kısılıyor. Bu sayede AdBlue ekleme süreniz uzuyor, fakat emisyon değerleri tutmuyor.
 
İnsan sağlığını tehlikeye atan firmanın hangi ülkeye ait olduğu çokta umrumda değil. Hangi firma yaparsa yapsın ciddi yaptırımlar uygulanmalı. Takata bu geri çağırmalardan dolayı battı. Daha ne yapılması gerekiyor?

Hadi Takata ve Kobe Steel'i anladım da Honda'nın nasıl bir manuplasyonu oldu?

Bu arada alıntı yaptığınız mesajımı dikkatli okumamışsınız sanırım. Otomobil üretmesi yasaklansın yazmadım. Eğer emisyon sınırları içerisinde kalamıyor ve sürekli hileye başvuruyorsa Honda'da olsa Mercedes'te olsa Ferrari'de olsa motor üretmesini yasaklamak lazım. Motor üretmeyi beceremiyorsa gitsin bu işi beceren firmalardan satın alsın.

Ben Honda manipule ediyor yazmadim. Honda dedigimiz marka da sutunu gocen otomobil satip tuketicisini magdur ediyor ? Ha manipulasyon ha musteri magdur etmek. Bence cok farki yok. Her ikisi de ahlaksiz bir davranis
Takata bir zahmet batsin. Kazada olume sebebiyet verecek bir hatayi goz gore gore devam ettirdiler. Ayrica kobe steel de urettigi celigin degerlerini manipule ederek mukavemetini olagan degerden yuksek gosterdi halen faaliyetine devam ediyor ve hemen hemen tum Japon markalari bu firmadan hammadde temin ediyor ? Eee neye guvenecegiz ?

Teknoloji devlerinden ornek vereyim. Yakin bir donemde Apple telefonlari bilincli bir sekilde yavaslattigini kabul etti. Facebook 50 milyon kullanicisinin bilgisini sizdirdi

Bu olaylarin sonu yok, tertemiz marka diye de bir sey yok. Vw’nin yaptigi ayyuka cikti tek fark o
 
Son düzenleme:
AdBlue kullanmak zorundalar. Euro6 normlarını sağlamak lazım çünkü.
Eğer VAG emisyon için bu kadar kıvranıyorsa; Mercedes-Benz, BMW'nin de kıvrandığını düşünüyorum. Düşük hacimli motorlarda sıkıntı yok zaten, 120 beygir çıkartırken emisyonların dışına çıkmıyorlar. Fakat premiumlar gibi, 2.0 litre dizelden 250 beygir çıkarmaya çalışıp, emisyonlar için binbir takla ve hile yapanların sadece VAG grubu olduğunu düşünmüyorum.
Dirty Money dizisinin ilk bölümünü izleyenler Volkswagen kadar Mercedes ve BMW'nin de dizel konusunda temiz olmadığını görecektir. Şiddetle herkesin izlemesini tavsiye ederim. Volkswagen suçlu ama tek suçlu ne yazık ki o değil.
 
Son düzenleme:
Ya bir de bu tarz seylerde samimiyet onemli. Dfp’yi sokup dogada cozunemeyen nox atiklarini cevreye birakip solumamizi saglayan adam Vag elestiriyor.Komik
Cogu bu dieselgate’i sirf vag’a sallamak icin kullaniyor baska bir sey degil. Yoksa cevre falan kimsenin umurunda degil
 
Herkes belli donemler sike yapti / yapiyor ama radara fener takildi. Bu mevzu da ona benziyor bana kalirsa. Tek marka uzerinden gitmek yanlis. Sistem de bu sekilde isliyor. Buyuk otomotiv sirketleri birbirinden habersiz hile bile yapmaz. Hepsi her seyin farkinda ve birbirlerinden daha temiz degiller.
 
Herkes belli donemler sike yapti / yapiyor ama radara fener takildi. Bu mevzu da ona benziyor bana kalirsa. Tek marka uzerinden gitmek yanlis. Sistem de bu sekilde isliyor. Buyuk otomotiv sirketleri birbirinden habersiz hile bile yapmaz. Hepsi her seyin farkinda ve birbirlerinden daha temiz degiller.
Bu konuyla ilgili direk görüşüm bu :D Ağzına sağlık hocam.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve Porsche
Olay tamamen Amerika'nın vw ve almanyadan haraç kesmesi anlamına geliyor. Çevre doğa insan hayatı vs amerika için ne kadar değerli hepimiz biliyoruz
Şu anki durumun Amerika'yla alakası yok. Avrupada belli regülasyonlar var, bunları sağlamak lazım. Sağlayamayan, hile yapanı böyle sobeliyorlar işte.

Avrupada vergilendirme emisyonlara göre yapıldığı için, bu işler daha da önem kazanıyor. Bir nevi vatandaşa vergi kaçırtmış oluyorlar bu sayede markalar. Bu da suç.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...