Emisyon krizi bitmek bilmiyor, Audi üretimi durdurdu ve araçları geri çağırdı!

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
BOSCH 90'ların ortasında defeat device'ları VAG grubuna araçları prototip aşamalarında test edilirken kullanılsın diye veriyor ama VAG grubu dahil olmak üzere birkaç marka daha çakallık yaparak bu aleti seri üretime koyuyor. Bu durumdan mütevellit BOSCH'un bir suçu yok. Continental hakkında ise bir malumatım bulunmuyor.
Conti nin adını bende okumadım sadece 2 tekel olduğunu belirtmek için söyledim. Sanayide bir tankın replikası için sipariş almıştık ve numune geldi. 300 dolara sattığımız tank için devlete 5000 dolar rehin para bıraktık (numune gelen tank geri gidince parayı alıyorsun sistem bu). Türkiye de bile durum buyken bence BOSCH da bu parçayı kontrol altında tutmalıydı. Hani demek istediğim şey şu cinayet var cinayet var. Cinayet işlersin 10 yıl yersin cinayet işlersin müebbet yersin
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
@byilmaz. Konuyla ilgili yazılanları okumadığınızı itiraf etmek yerine söylemediğiniz şeyleri söylemiş gibi yapmayın lütfen.
 
Son düzenleme:
Firmaları babalarının malı gibi savunan, araçları bırakıp alaycı bir üslup ile kişisel olarak sataşmaya geçenler hakkındaki düşüncelerinizi de merak ettim?
Benim görüşüme göre tamamen hatalı hareket, yalnız dediğiniz gibi çok alaycı ve mantıksız savunma yapan bir gönderi göremedim. En azından direkt olarak size kafanız basmıyor vs. diyeni görmedim...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Conti nin adını bende okumadım sadece 2 tekel olduğunu belirtmek için söyledim. Sanayide bir tankın replikası için sipariş almıştık ve numune geldi. 300 dolara sattığımız tank için devlete 5000 dolar rehin para bıraktık (numune gelen tank geri gidince parayı alıyorsun sistem bu). Türkiye de bile durum buyken bence BOSCH da bu parçayı kontrol altında tutmalıydı. Hani demek istediğim şey şu cinayet var cinayet var. Cinayet işlersin 10 yıl yersin cinayet işlersin müebbet yersin
Continental ECU, Havalı süspansiyonlar vs. gibi bir sürü konuyla ilgileniyor. Fakat yazılım konusunda yaptıkları yazılımlar genel olarak güvenlik üzerine. ABS, ESP sistemleri gibi düşünebilirsiniz. Adaptif Cruise vs. gibi konular da dahil. Fakat emisyonlar için yazılım yapmak bir kere markanın motor ve optimizasyon bölümünün işi. Yazılımları tabii ki markalar yazıyor. ECU kodlaması vs. dahil.
 
Konuyu da biraz değiştirmek adına aklıma takılan başka bir şeyi sorayım.
Dünyanın en büyük otomobil elektronik tedarikçisi bosch ve continental değil mi? Çıkan sıkıntılar da elektronik. Peki bu yazılımdan dolayı bosch veya continental niye davalık olmuyor? Hatta ilk dıeselgate mevzusunda bu yazılımları bosch un verdiği açıkça geçiyordu.

Bosch da davalik. Hatta cezanin bir kismini Bosch ustlendi

Fyi @Porsche

Bu da kaynak. Bosch dieselgate yazinca da cikiyor

https://www.google.com.tr/amp/s/www...e-under-investigation-in-dieselgate-probe/amp
 
Son düzenleme:
@byilmaz. Konuyla ilgili yazılanları okumadığınızı itiraf etmek yerine söylemediğiniz şeyleri söylemiş gibi yapmayın lütfen.

Yazilan mesajlari silebiliyor muyuz forumda ? Mesaj silemedigime gore siz okumamis oluyorsunuz. Kimseye yalan borcum yok
2. Sayfada ne yazdigimi okursaniz ve forumda dieselgate ile arama yaparsaniz gecmis konularda da neler yazdigimi gorebilirsiniz. Boyle olaya karisan firma en agir ceza ile cezalandirilsin. Olayin maliyetini biliyor musunuz bilmiyorum da 30 milyar dolari astigi biliniyor. Buyuk capli 5-6 marka satin alirsiniz bu paraya. En koklu markalardan Opel 2.3 milyar euro’ya satildi Psa’ya. Oradan pay bicin
Bana mesrulastiriyorsunuz diyorsunuz. Yahu benim bu forumda mesrulastiracak nasil bir pozisyonum olabilir ? Siradan bir vatandasim. Bu araci alan gidip bilincli satin aliyor. Kimse girtlagini sikmiyor bu araci alacaksin diye. Ayrica yasal merciler var. Benim bir lafimla nasil bir mesrulastirma oluyor bunu soyler misiniz ?
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Amerikanın VAG grubuna kasıtlı bir takıntısı olduğunu söyleyen var. Böyle bir şey yok. Dünyada emisyon standartlarını karşılayamayan bu konuda uluslararası anlaşmalara imza atamayan bir kaç ülkeden biri çünkü Amerika, bu durumu aşma çabaları devam ediyor.

Kim yayalara öncelik tanıyor, kim kavşaktakine geçiş hakkı tanıyor, kim hız kurallarına uyuyor önce bu sorunları aşalım da sıra emisyona gelsin.
Avrupanın Amerikanın emisyona neden bu kadar takıldığını anlayabilmek için önce emisyonun ne demek olduğunu bilmek gerek. Sadece egzoz gazlarında ibaret değil emisyon, fabrika bacaları, doğal gazın, kömürün kullanımı ve üretimi dahil her türlü endüstriyel atıkların oluşturduğu zararlı gazlar. Bizim ülkemizde VAG egzozundan çıkan iki üç ppm lik emisyon farkı için bu kadar tartışmaya girmeyi hak edecek aşamaya gelmedik. Önce trafik kurallarını tartışalım. Adamlar bunları aşmış çünkü, şimdi de teknolojilerinin kavgasını yapıyorlar
 
Son düzenleme:
Çevreyi takan olduğunu sanmıyorum,millet hala bahsi geçen arabaları 'keşke Türkiye'ye gelse de ucuza alsak' derdinde.Bu,adamın sorunu değil ülkenin sorunu.Ekonomi herkesi bezdirdi,vatandaş birşeyleri ucuza alma derdinde,kim olsa aynısını yapar.

VAG,altın çağlarını şahsen 2008 e kadar yaşadı bence,sonra hile hurda derken şuan bu haldeler.Bu yaptıklarının savunulacak hiçbir tarafı yok,normları sağlayamıyorsa yaptığın motor,ya üretmeyeceksin ya da teknolojini geliştireceksin.En kötü hacmi iyice küçültmeyecek ya da o kadar güç almaya çalışmayacaksın.Ama ekonomik kaygılar nedeniyle,bunları yapamazlar tabii.

Eklemek isterim,diğer hiçbir firma masum değil.Bu olay ilk VAG'ta patladığı için herkes vag'a yükleniyor sadece.Maalesef yaşanacak o kadar yüzyıl varken,hilenin,sefaletin,cehaletin,kurnazlığın,doyumsuzluk ve gösterişin cirit attığı yüzyıla denk geldik.
 
[QUOTE="

Eklemek isterim,diğer hiçbir firma masum değil.Bu olay ilk VAG'ta patladığı için herkes vag'a yükleniyor sadece.Maalesef yaşanacak o kadar yüzyıl varken,hilenin,sefaletin,cehaletin,kurnazlığın,doyumsuzluk ve gösterişin cirit attığı yüzyıla denk geldik.[/QUOTE]

Bir noktada çok haklısınız bence ki o da "hilenin,sefaletin,cehaletin,kurnazlığın,doyumsuzluk ve gösterişin cirit attığı" bir dünyada yaşıyor olmamız. Ama avcı - toplayıcı toplumlar ve bir kaç istisnai dönem dışında insanlığın iyi olduğu bir dönem var mıydı o da meçhul. İnsan etkileşiminin olduğu yerde bu saydığınız kötü özellikler hep oluyor ama zaman ilerledikçe insanın kendini bu anlamda geliştirmesi beklenirken maalesef olmuyor. Ya da bizim toplumumuzda olmadı :) aynı zamanda yaşayıp da daha iyi durumda olan yerler de var. Ama çok uzak :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
[QUOTE="]

Eklemek isterim,diğer hiçbir firma masum değil.Bu olay ilk VAG'ta patladığı için herkes vag'a yükleniyor sadece.Maalesef yaşanacak o kadar yüzyıl varken,hilenin,sefaletin,cehaletin,kurnazlığın,doyumsuzluk ve gösterişin cirit attığı yüzyıla denk geldik.
Bir noktada çok haklısınız bence ki o da "hilenin,sefaletin,cehaletin,kurnazlığın,doyumsuzluk ve gösterişin cirit attığı" bir dünyada yaşıyor olmamız. Ama avcı - toplayıcı toplumlar ve bir kaç istisnai dönem dışında insanlığın iyi olduğu bir dönem var mıydı o da meçhul. İnsan etkileşiminin olduğu yerde bu saydığınız kötü özellikler hep oluyor ama zaman ilerledikçe insanın kendini bu anlamda geliştirmesi beklenirken maalesef olmuyor. Ya da bizim toplumumuzda olmadı :) aynı zamanda yaşayıp da daha iyi durumda olan yerler de var. Ama çok uzak :)


Haklısınız,her dönem olmuştur elbette.İnsan yapısı gereği öyle olması da gerekmekte bazen.Ama bu kadarı bence insanlığa sığan birşey değil.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: ahmet.kocak
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...