KAPALI En Alınası Lpg'li Araç

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

chesteren

Profesör
125
Marka
Toyota
Merhaba arkadaşlar..

Malum, akaryakıt fiyatları gün be gün artıyor ve hayli cep yakar bir hale gelmiş durumda. Elektrikli veya hibrit seçeneklerini dışarıda bırakıp,
-Dizel
-Benzin
-Lpg
yakıt türleri arasında mukayese yapınca en makul tüketimlerin Lpg'li araçlarda olduğunu gördüm.
Lpg kitleri başlı başına bir dünya fakat aralarında bütçeyi çok sarsmadan takılabilecek nitelikte olup, bazı araçların motoruyla gayet uyumlu olanları mevcut. İşte sizlere sorup öğrenmek istediğim nokta da tam olarak burası:
Sizce, Lpg'ye uyumluluğuyla bilinen araçlardan hangisi en iyi olmayı hak ediyor? Siz olsanız hangi Lpg'li aracı bu en iyisi diyip alırsınız?
(Ben bana kalsa 2012 makyajlı kasa kompressorlü c180 derim fakat sizlere danışmak çok daha güzel fikirler verecektir..)
 
direkt enjektörlü turbo motorlara uygulanan LPG işleminde bir miktar benzin yaktığını bende duydum, sebebini biliyor musunuz?
basıt dayı lpg de gaz kaynaklı bir yakıt türü olduğundan yanma odasına püskürtülenebileceği yakıt miktarı belli. Turbo zaten yüksek basınçlı hava yolluyor. Dolayısıyla lpgnin kapladığı yer daha fazla olacak benzine göre. Verdiği güç ise daha az. AFR de buna bağlı olarak yükselecek. Hem güç kaybı hem de aşırı ısınma <3
 
direkt enjektörlü turbo motorlara uygulanan LPG işleminde bir miktar benzin yaktığını bende duydum, sebebini biliyor musunuz?
Direkt enjeksiyonda aşırı sıcak olan yanma odasına direkt olarak yakıt püskürtülüyor. Soğutması daha da zor bir sistem. Bu sisteme kupkuru lpg püskürtülürse işler iyice çirkinleşebilir. Muhtemelen ondandır. Bir de böyle dramatik ısı artışı olduğunda şu LSPI dedikleri vuruntu yaratan olaya sebep olabilir diye düşündüm. Doğru mu düşündüm emin değilim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik
Lpgye uyumlu motor olarak yeni aklımda sadece renault 1.6 atmosferik ve egea 1.6 atmosferik kalmış göz atmak lazım tekrar
 
Astra sedan 1.6 lar da dahil mi bu listeye

Tam olarak bilmiyorum ama bir ara gözüme şikayetler takılmıştı , subaplarda sıkıntı oluyor , contada sıkıntı oluyor gibi gibi , yinelemem gerekirse ben sadece Renault 1.6 ve Egea 1.6 için çok övülmüştü lpg serviste (montaj servisleri) .
 
:D umarım söylemiyorumdur
Peki var mı bir sıkıntısı bizim araba 5 bin kmde ama 5 kere kullanıldı desem yanlış söylemiş olmam sadece şehirler arası kullanıyoruz trafiğin olmadığı saatlerde 2100 devir bandında araba 2. Vitesi belki hayatında 50 kere görmüştür .o kadar korktumki vag grubundan aldığıma hiçbir sorun yaşamama rağmen pişman oldum
 
Astra sedan 1.6 lar da dahil mi bu listeye
LPG'den uzak durulası bir motor. Herkes supap eritme sorununu biliyor, çelik supaplar takınca harika oluyor diyor ama sık sık Opel servislerinde bulunan birisi olarak söyleyebilirim ki, dikiş tutturabilen lpg'li Opel motoru henüz görmedim duymadım. Bir süre sonra mutlaka bir yerlerinden baş ağrıtıyor.
Neden ne oluyor kullanımla mı alakası 1.0 tsi kullanıcısı olarak soruyorum
Burada bir arkadaşımızın 1.4tsi Scirocco'su daha yeni piston kırmış. 1.4 güçlü versiyonlarının azıcık zorlanınca böyle tatlı sürprizleri olabiliyor. :) 122hp'lik versiyonu herhalde daha sorunsuzdur. Bizim hiç zorlanmayan 1.2 tsi da sanırım eksantrik milini kırmıştı 2000 devir civarlarında seyir halinde, garantiden değişmişti.

LPG'nin yurtdışında teşvik görmesinin sebebi emisyonlar. Adamlar azalan motor ömrünü ve sağlıksız çalışmasını bu vergi teşvikleri nedeniyle kabullenebiliyor. Motor bitince de arabayı çöpe atıp yenisine bakıyor zaten. TR'yi yurtdışıyla kıyaslamamamız gereken konulardan biri de bu :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...