KAPALI En fazla 100.000 TL Bütçe ile, 2021 Şubat Sonuna Kadar Otomatik Araba

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan yaqear
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

yaqear

Taklacı Güvercin
28
Merhaba, nasılsınız?

Dilerim forumda olan olmayan herkesin keyfi yerindedir. Yerinde olmayan arkadaşlarımın ise yolunda gitmeyen işleri için dilerim önümüzdeki günler daha da aydınlığa çıkar.

Kısaca özet isteyen ya da uzun uzadıya okumak istemeyecek arkadaşlarım için özet:

80.000TL destekli ve 20.000 TL esneme payı ile en fazla 100.000 TL bütçe ile 4 tekeri olan, B veya C segmenti, Otomatik şanzımana sahip bir araç arayışına girdik.

  • Bütçe: 80.000 TL kesin, 20.000 TL esneme paylı toplamda en fazla 100.000 TL
  • İlk öncelik şanzıman, otomatik olması kesinlikle önemli.
  • Segment olarak C Hatcback önceliğimiz, duruma göre mantıklı B Hatcback gibi araçlara da bakınıyoruz.
  • Hasar Durumunda ise aracın Boyasız olması gibi bir takıntım yok. Boya veya değişen parçaya İstanbulda yaşadığım için takılmıyorum. Ancak Ağır Hasar Kayıtsız olması gerekli.
  • Yakıt: Gerçekten önemsiz, Benzin / Dizel / LPG hepsi şu an radarımda, aslında eşim LPG'den çekiniyor. Benzinli bir araçta LPG takılmamış olması daha çok işimize gelir.
  • Donanım Beklentisi: Aux ya da Bluetooth gibi bir gereç ile telefon görüşmesi yapabiliyor olsak aslında çok mutlu oluruz. İlla ki büyük boyutlara sahip bir medya ekranı aramıyoruz. Şu an aile büyüklerimizde 2015 model Toyota Auris var, en çok hoşumuza giden özelliği cam tavana sahip olması, Bu fiyat aralığında bulduğumuz araçta olup olmayacağını bilmiyoruz ancak olursa çok daha mutlu oluruz. Airbag sayısı olarak en az 4 airbag'in olması bizi güvende hissedecek. Bizim suçumuz olsun olmasın, bir trafik kazasında açılıp bizi koruyacak önlem yastıklarının sayıca fazla olması her zaman seçili arabayı öne çıkartacaktır.
  • Bagaj: İlaçlarımız, afete karşı hazırlık eşyalarımızın ve kişisel yedek eşyalarımızın olacağı küçük boy bir valiz, 2 adet katlanır sandalyenin her an bagajda duracağını düşünüyoruz. Tahminimce bagajı yüzünden hiçbir arabadan vazgeçmeyeceğiz.
  • Aklımızda olan, 2. el araba ilan sitelerinden favorilere aldığımız arabalardan bazıları: Golf MK5, Audi A3 8P, Honda Jazz 1. Nesil sport donanım 2. Nesil Joy donanım, Toyota Auris 1. Nesil, Toyota 9. Nesil Corolla HB, Toyota Yaris XP130, Peugeot 308 HDI, e-HDI, Citroen C4 2. Nesil e-HDI


Uzun uzun okurum, benim gözlerim iyi görüyor diyen arkadaşlarım için buyurun konuya:

Öncelikle kendimi tanıtayım, bendeniz bir terapistim. Hem özel bir hastanede çalışıyorum hem de haftanın belirli günlerinde özel bir kliniğe geçip hasta kabulünde bulunuyorum. Klinik ve evim arasındaki mesafe istanbulda şehir içi dediğimiz mesafede ve 25 km. Dönüşü de işin içine katarsak, haftada 2 gün mutlaka 50 kilometrelik o yolu yapacağım. Evim ve çalıştığım hastane arasındaki mesafe ise tahminen 2 kilometre ve çok fazla soğuğun, rüzgarın olmadığı günlerde ben bu mesafeyi yürümeyi seviyorum. Çalışma saatlerim dışında ara ara özel hastalarımın olduğu zamanlar da oluyor. Bu günleri de yapacağım yola eklersek eğer ortalama olarak haftalık 150-200 km'lik bir kullanıma ulaşabileceğim, aylık da en fazla 600-800 km arasında yapacağımı düşündüğüm bir yolum olacak.

Aracı eşimin babası bizler için alacak. Bu kadar alt üst olmuş bir piyasada araç alma konusunu kafamızdan çoktan çıkartmışken, kayınpederimin il dışına yerleşeceği haberini almış bulunduk. Hali hazırda kendisine ait olan Aurisi farklı günlerde kullanıyoruz ve işimizi görüyoruz. Ancak 2021 yılının şubat ayında kayınpederim il dışındaki yazlığına gitmiş olacak. Gitmeden de mağdur olmamamız için bize istanbulda bir araba bırakmak istiyor. Yaklaşık bir haftadır 2. el ilan sitelerini kontrol edip bu bütçeye ne alınır ne alabiliriz diye bakınıyoruz.

2 sene sonra yurt dışına yerleşme isteğimizi gerçekleştirmek istediğimiz için alınacak olan arabayı en az 2 sene kullanacağımızı öngörüyoruz. İçinde bulunduğumuz şartlar gereği, 2 sene sonunda en az zarar ile elimizden çıkartmayı planlayacağımız bir arabayı almak zorundayız.

Arabayı ben ve eşim dönüşümlü olarak kullanacağız. Kendisi şu an için işini evden online olarak götürüyor. Pandeminin bitişi ile birlikte o da istanbulun merkez ilçelerinden birinde bulunan kliniğine gidiyor olacağı için ilk önceliğimiz arabanın otomatik vitesli olması. Yakıt olarak yukarıda da belirttiğim gibi ailede 1.6 litre atmosferik motora sahip bir auris var. Benim kullanım tarzıma göre 8 litre gibi bir ortalamada gezerken, kayınpederim de 9.5 litre gibi bir ortalamada geziniyor. Şu ana kadar (İstanbul'da yakıt fiyatları bugün için 7.18TL) arabanın benzin masrafları henüz gözümüze batmıyor. Almayı planladığımız araç için de 100 kilometrede en fazla 9 litre benzin gibi bir tüketim değerini gözden çıkartmış bulunuyorum. Bu yüzden 1.6 Atmosferik Hitler veya 1.6 FSI motorlu Golf, A3 gibi araçlar dahi radarımda.

Kilometre olarak 300.000 kilometre bizler için psikolojik bir sınır. Arabayı bir noktadan başka bir noktaya ulaşım için kullanacakken, büyük bir arıza bütün planlarımızı altüst eder, o yüzden 200. 000 üzeri kilometreyi düşünebilirken, 300 bin bizleri biraz düşündürüyor.

Arabanın satışa çıktığı ilin Ankaranın doğusunda olmaması, gidip gelmem açısından daha kolay olcaktır. İstisnai bir durumda bu maddeyi görmezden gelebilirim.

Yaş olarak ikimiz de 26 yaşımızdayız. Araca 2 kişi olarak bineceğiz. O yüzden aracın tek kapı olması bizler için sorun teşkil etmiyor. Arka koltuk mesafesinin de çok peşinde değiliz.

Bakındığımız, elediğimiz, aklımızın kaldığı, sizlere danışmak istediğimiz, kötü anılarımızın olduğu bütün araçları aşağıya yazıyorum. Belki bizler ile aynı bütçeye sahip olup aynı zamanda araştırma yapan arkadaşlarım için de bir örnek oluşturmuş olurum:

  • AUDI:
    • A3: 2. Nesil olarak geçen, 8P kasa kodlu olan araç aklımızı çelmiyor değil, ancak model yılı bakımından bakındığımız bütçede 2004-2005-2006 modellerini bulabildim, nispeten temiz dediğim ilanlar ise hızlı bir şekilde satıldı ya da yayından kaldırıldı. Piyasası ise çok ilginç, bazı ilanlar aynı gün içinde 5.000 TL indirim yapıp sonra 3.000 TL zam yapıyor. Henüz çözemedim. Aracın 1. nesli olan, 8L kasa kodlu olanını ise istemiyoruz.
  • BMW
    • 1 Serisi: Şaka gibi olacak belki ancak filtreleme seçeneklerine 100.000 Tl altı ve otomatik seçeneklerini girdiğimde sadece 2 adet ilan çıkıyor. İkimizin de eskiden biraz para koyar alırız dediğimiz bir arabaydı. Olur da düşeş bir ilan çıkarsa belki denenebilir. Ancak tamamen hayal ürünü.
    • 3 Serisi: Sedan olması eşim için acaba zorlanır mı sorusunu aklıma getirmiyor değil. Zannedersem bu bütçeye kasa kodu E46 olan ve bebek yüz diye bahsedilen 3 serisi otomatik araçlar bulunabiliyor. Motor seçeneği olarak 3.20d'den tutun da 3.18İA, 3.16İ gibi bir sürü hacimde ve yakıtta araçlar var. Piyasasını hiç bilmiyorum. Alsak elimizde mi kalır, yoksa keyifle mi bineriz, yürütmesi ne kadar masraflıdır hiçbir fikrimiz yok.
  • Citroen:
    • C3: 2. nesli şirin duran, tipik fransız aşırlığına sahip tasarımlı bir araba. Zenith cam özelliği aslında çok ilgi çekici. Sahip olduğumuz bütçede ve şartlarda aktif bir kaç ilan çıkıyor karşımıza. Ancak fiyat olarak 90.000 TL ve üzeri durumda daha farklı alternatiflere yönelmek istedik.
    • C4: İlk nesli, Nam-ı Değer robot kasa, Çok da istemediğim ancak aklımıza yatanını bulursak da alıcı gözüyle bakabileceğimiz bir otomobil. Zannedersem en donanımlı olanı SXPK diye geçen modeli, aranızda kullanan varsa yorumlarını dinlemek çok isterim. İkinci nesli ise tasarım olarak gözümüze daha güzel gelen bir araba. Dizel otomatik konusunda listenin başına gidebilecek modellerden. Şöyle e-HDI ve MCP şanzıman ile temiz bir ikinci elini bulsak bu konuyu anında kapatabiliriz.
  • Fiat:
    • Biz düşünmüyoruz, ancak bu bütçe ile araba arayanlar için küçük bir not düşeyim istedim. 2011 - 2013 1.4 benzinli Punto, 2009 - 2011 Dizel yada Benzinli Bravo, bir sürü 1.3 multijet Linea, meşhur CVT şanzımanı ile Palio ve bir sürü Panda bulabilirsiniz.
  • Ford:
    • Fiesta: Biz düşünmüyoruz. Dileyen arkadaşlar için bu bütçede MK7 kasa kodlu, makyaj öncesi, 1.4 Atmosferik motorlu Titanium donanımlı araçlar mevcut.
    • Focus: Forumda zamanında konuşurken bir üyenin Ford alacaksan buçuklu kasasını tercih etmek önemli demişti. Kardeşim dediğim en yakın dostumda MK2 kasa 1.6 Benzin/LPG Manuel viteslisi var. Araçtan genel olarak memnun, aklım kaymıyor değil. Benzin/LPG sınıfında listenin başlarına gidebilir. Vitesi hakkında hiç bir bilgiye sahip değilim. Aydınlatabilecek olan arkadaşlarımdan yardım beklemekteyim.
  • Honda:
    • City: İlk nesilini düşünmüyoruz. Düşünen arkadaşlar için 70.000 ile 90.000 TL arasında en dolu paketi bulunabiliyor. İkinci nesli bizim gözümüze daha güzel görünüyor. Olabilir dediğimiz araçlardan bir tanesi ancak filtreleme yaptığımızda sadece 1 adet ilan ile karşılaşıyoruz.
    • Civic: Bitcoin gibi piyasası olan bir araba. Fiyatı hep yükseliyor sonra birden düşüyor. Bu bütçe ile 2010 model FD6 kasa olanları bulunabiliyor ancak ya yorulmuş ya da hep ağır hasar kayıtlı.Daha öncesinde teyzem bu kasasını kullanmış ve memnun kalmıştı ancak şimdi temizini bulamadığımız için yaklaşmaya gönlümüz pek razı değil. 7. nesil olanlarının ise bu paralar etmeyeceğini düşündüğümüz için listeye eklemiyoruz.
    • Jazz: Aklımızı en çok çelen arabalardan bir tanesi. Açıkçası bu kadar para verirken birinci değil ikinci neslini almayı daha çok isteriz. Favorilediğimiz bir sürü araç yavaş yavaş fiyatlarını indiriyor ancak hala alınabilir seviyeye gelmemiş durumdalar. 2. nesil olanı bize tasarım olarak dah güzel geliyor. Bu bütçede ise Joy donanım ile bulunabiliyor. Gönlümüz Fun donanımını isterdi ama zannedersem alacak olursak bütçemize en uygun Joy donanımı bulmaya çalışacağız. ilk nesli için de biraz yazacak olursam. Benzin tüketimi olarak nispeten iyi bir araç olduğunu biliyorum (bu her iki nesil için geçerli, LPG'den hoşlanmayanlar için alternatif bir benzinli araç olabilir.) Üzücü nokta ise hangi donanım olursa olsun ilk neslinde arka kapı camlarının manuel olduğunu gördüm. Evet arkaya oturan olmayacak ancak onların da otomatik olmasını isterdim. Zannedersem, birinci neslin en donanımlı olanını bu bütçe ile rahatça alabiliyorsunuz.
  • Hyundai:
    • Biz düşünmüyoruz
    • Accent Blue: Alacak olan arkadaşlar için bu bütçede dizel otomatik olan bir kaç araba bulabiliyorsunuz.
    • Accent Era: Çeşitli donanımlarda ve motor seçeneklerinde bu bütçeye bulabileceğiniz başka bir araç.
    • i 20 ve Getz: Yine çeşitli donanımlarda Benzinli olarak bulabileceğiniz araçlar mevcut.
  • Kia:
    • Ceed ve Pro Ceed: Birinci nesli için konuşacak olursak, bu bütçe ile dizel ve tam otomatik kombinasyonda bulunabilicek bir araç. Listede olabilir, ancak bizim için listenin çok yukarısında değil.
    • Rio ve Picanto: Şehir içinde kullanmak isteyenler için alternatif olabilecek benzinli otomatik araçlar bulunabiliyor.
  • Mazda:
    • 3: Çok güzel bir araç, bu bütçe ile bakındığımda ilanda 20 adete kadar bulabiliyorum. Enteresan donanım paketlerine sahip, bu bütçe ile araç bakınan arkadaşlarımın ve benim mutlaka bakmamız gereken bir araç bana kalırsa. Benzinli olarak listede kendine yer bulabilir.
  • Mercedes:
    • A Serisi: Biz düşünmüyoruz. İlginç çizgilere sahip bir araç. Farklı olmak isterseniz bakınabilirsiniz. Vites konusunda kullanan arkadaşlarımın çok eğlendiğini hatırlıyorum ancak sürmek bana henüz nasip olmadı.
  • MINI:
    • Cooper: Biz düşünmüyoruz. 2006 modele kadar bulunabiliyor, bulduklarımın hepsi ağır hasar kayıtlı
    • ONE: Biz düşünmüyoruz. ilanda 3 adet bulabildim hepsi ağır hasar kayıtlı idi
  • Mitsubishi
    • Lancer: 10. nesli ilgimizi çekiyor, bu bütçeye temiz bir tane bulması ise biraz zorluyor. Bu bütçelerde bakan arkadaşlarım için 9. nesli de rahatça alınabiliyor.
  • Nissan:
    • Biz Düşünmüyoruz.
    • Micra: 2012 model olanları bu bütçe ile bulunabiliyor, yanlış görmediysem full donanımlı olan bir kaç adet ilan da var.
    • Note: 1.6 benzinli motora sahip 20'den fazla ilan bulunabiliyor.
  • Opel:
    • Corsa: Biz düşünmüyoruz, ancak 2014,2015 model yıllarına kadar araç bulunabiliyor.
    • Astra: Bu bütçe ile H kasa dizel ve easytronic şanzımanlı olanı bulunabiliyor. Dizel otomatik listesinde bizim için sonlara doğru yerini alabilir, ancak araç bakınan arkadaşlarım için fikir vermesi adına yazdım. Araç muayene istasyonunda çalışan arkadaşımın hoşlanmadığı insanlar arkasından ettiği bir dua geldi aklıma: "İnşallah Ecotec motora tüp takıp, otomatik vitesli olarak kullanırsın."
  • Peugeot:
    • 208: Biz düşünmüyoruz. Bakınan arkadaşlarım için ilanda 5-6 adet benzinli 2 adet de dizel Access donanımlısı var. Ancak hepsi ağır hasar kayıtlı.
    • 308: İkiz kardeşini zaten listenin üst sıralarına yazmıştım. e-HDI motorlu olandan bütçe sınırları içinde sadece bir tane var, yüksek fiyatlı olanlar ise radarımda, sahiplerinin fiyatları düşürmesini bekliyorum. HDI olanlarından ise farklı donanım paketlerinde araçlar mevcut. Cam tavanlı modeller ise maalesef 110.000 TL'den başlamakta.
  • Renault:
    • Biz düşünmüyoruz.
    • Clio: Bu bütçe ile en yüksek clio 3 alınabiliyor. Clio 4 otomatiğin fiyatları ise daha yukarılarda.
    • Megane: 2012 modele kadar alınabiliyor, ilanlarda dizel orta paket, benzinli en dolu paket 3. nesil bulabilirsiniz, gözüme bir iki adet de sporttourer takıldı, genş aileli arkadaşlarım inceleyebilir.
    • Fluence: Bu bütçe ile alınabilecek, makyaj öncesi dolu, sonrası orta paketler mevcut, ilgilenen arkadaşlarım bakabilir.
  • Seat:
    • Biz Düşünmüyoruz
    • Ibiza ve Leon: Fiyatları enteresan bir biçimde uçmuş iki araç, bu bütçe ile dizel otomatik MK2 3 adet bulabildim hepsi de ağır hasar kayıtlı idi, ibiza ise ilanlarda daha kolay bulunabilen bir araç ancak fiyat olarak bütçemizi fazlaca geçiyor.
  • Smart:
    • Forfour: Enteresan bir araç, kriterlerin çoğunu karşılıyor. Motor ve alt takım olarak farklı markalar ile parçaları uyuşuyor diye okuyorum ancak elimden çıkartması zor olur diye yanaşamıyorum.
  • Subaru:
    • Biz düşünmüyoruz:
    • Impreza: 2009 modele kadar 1.5 benzin otomatik bulunabiliyor. Hakkında pek bilgiye sahip değilim.
  • Toyota:
    • Auris: İlk nesli için konuşacak olursak hoşumuza giden bir araç, dizel modellerinde yağ yakma sorunun olduğunu biliyorum, mmt şanzımana ayağımızı uydururuz diye düşünüyoruz. Ağır hasar kaydı olmayanını bulabilirsek neden olmasın dediğimiz araçlardan. dizel otomatik listesinde fransız arkadaşlar gibi tepee oynayabilir. Benzinli modeli için ise bu bütçe ile bakındığımda, hep mmt şanzımanlı olanlarını bulabildim. Bir hastamda benzinli tam otomatik ilk nesil auris vardı ancak galiba makyajdan sonra getirdiler tam otomatik şanzıman seçeneğini. Bilen arkadaşlarımdan mmt şanzıman ve benzinli motor uyumunu yazmalarını rica ediyorum. Bir de ilk nesil auris için en dolu paket hangisi? Comfort mu yoksa Elegant mı bilenler bilgilendirirse çok mutlu olurum.
    • Yaris: Bu kadar para vermeyi göze aldığım bir Yarisin en azından 3. nesil olmasını beklerim, ilanlarda bizim bütçemizin hemen üzerinde güzel arabalar bulabildim. Ancak biraz daha fiyatlarını indirdiklerinde radarıma alıyor olacağım. Enteresandır bu bütçe ile arama yaptığım vakit bir adet de hybrit yaris çıkıyor karşıma. Arabada ne gibi bir sorun var bulamadım ancak, ekspertiz fotoğraflarında ya da hasar kaıtlarında ağır hasara, değişen parçaya rastlamadım. Emsallerinden 20.000 TL ucuza satıldığı için görmezden geliyorum.
    • Corolla HB: 9. nesil olarak geçen bu corolla Auristen önceki kasa, ikimizin de bildiği, uzaktan beğendiği bir araba. Yaşı itibariyle temizini bulmak zor biliyoruz ancak bulabilirsen neden almayalım ki dediğimiz araçlardan.
  • Volkswagen:
    • Golf: Eskiden beri aklımızda olan araçlardan bir tanesi, araba almaya niyetlendiğimizde MK6 kodlu kasasına bakarken, şimdiki bütçemize ise sadece MK5 kodlu kasanın denk geliyor olması biraz üzücü. Bu bütçede, türlü türlü motor seçenekleri ile (Aslında bu kasada dizele bulaşmak istemiyoruz) türlü donanımlarda araçlar karşımıza çıkıyor. Zannedersem bu kasada en dolu paket Comfortline diye geçiyor. İlanlarda 2008 yılına kadar triptronik vitesli ve benzinli bir parça donanımlı olanlarını favoriye alıyoruz. (Kuzeni A3 8P gibi bu kasa Golf'ün de temizini bulmak zor biliyoruz.) Donanım açısından istediğimiz Airbag kriterini yerine getirebilen bir araç olduğu için gönlümüzde ve aklımızdaki yeri büyük bir aday. Daha önce uzun süreli kullanmış arkadaşlarımdan yorumlarını bekliyoruz.
    • Polo: Biz Düşünmüyoruz. Bakan arkadaşlarım için, bu bütçe ile 2010 model MK5 1.6 TDI otomatik bir kaç ilan bulunuyor.


Küçük bir liste yapacak olursak:
Benzin
Dizel
Honda Jazz 2. Nesil​
Citroen C4 2.Nesil 1.6 e-HDI​
Toyota Auris İlk Nesil​
Peugeot 308 1.6 e-HDI​
Audi A3 8P - Volkswagen Golf MK5​
Peugeot 308 1.6 HDI​
Toyota Yaris 3. Nesi​
Toyota Auris 1.4 d4d​
Ford Focus 2.5​
Toyota Corolla HB d4d​
Opel Astra H​
Kia Ceed ProCeed​
Honda City 2. Nesil - Jazz 1. Nesil​
Citroen C4 1.Nesil 1.6 HDI​
Toyota Corolla HB​
Opel Astra H 1.3 CDTİ​

Burada yazdığımız araçlar arasında, Sizlerin değerli bulduğunuz kişiler/varlıklar ile berabar vakit geçirdiğiniz, bir yerden bir yere ulaşımınızı sağladığınız, içinde gülüp eğlendiğiniz, kah hüzünlenip kah ağladığınız, yerdeki çakıldan tekerini sakındığınız, altını sürttüğünüzde canınızın yandığı o güzel arabalarınızın da ismini yazmış olabilirim. Lütfen bana darılmayın, zevklerin ve renklerin her insana göre değiştiği bu dünyada; sizlerin emekleriniz ile almış olduğunuz araçları kötüleyici bir yorum yapmak istemedim.

Yorumlarınızı, değerlendirmenizi, tavsiyelerinizi ve paylaşımlarınızı merakla bekliyor olacağım. Kazanın, belanın bizlerden uzak duracağı günlere..
Sevgiler,
Yaqear.
 
Merhaba,
Mesajı baştan sona okudum, her marka/model için tek tek yorum yaparsam mesajım çok uzun olacak. Corolla E120 veya Golf 5'in temizlerine bakabilirsiniz. Piyasaları yüksektir ancak tutulan, sevilen araçlardır, usta, parça sorunu yoktur ve satarken de sorun yaşamazsınız.
İyi günler.
 
Ailemde de otomatik vites ihtiyacı olduğundan sıklıkla baktığım bir fiyat aralığı, siz çok detaylıca yazmışsınız emek vermişsiniz, uğraşmışsınız dolayısıyla fikrimi söylemeden geçemedim.

Aşağıda alıntı yaptığım yere takıldım saydığınız araçlar en yaşlı 15 yaş civarına denk geliyor satıcı kişi senede 15 bin km yapmış olsa maksimum 175 bin hadi olsun olsun 200 bin km olsun.Üste kalan km’li araçlar maraton koşmuşlar anlamına geliyor.Dolayısıyla km bandınız model yılınıza göre çok geniş geldi, hani ne bileyim bir hitler motorlu-BSE- Golf 5 için ha 180 bin km ha 250 bin km çok farketmez ama yukarıda saydığınız bazı yeni nesil motorlar için çok çok farkeder.

Kilometre olarak 300.000 kilometre bizler için psikolojik bir sınır. Arabayı bir noktadan başka bir noktaya ulaşım için kullanacakken, büyük bir arıza bütün planlarımızı altüst eder, o yüzden 200. 000 üzeri kilometreyi düşünebilirken, 300 bin bizleri biraz düşündürüyor.


Bunun dışında ailemizde çok kez eski nesil tork konvertörlü Fransız otomatiğine bindik.(Clio 1-2 vs) Hemen hemen çoğunda arıza ihtimali ile karşı karşıya kaldık dolayısıyla çok uygun olmadıkça Fransız seçeneklerden kaçın derim, katılmayan arkadaşlar olacaktır saygı duyarım, eski nesil Fransızlar için konuşuyorum zaten EAT6 yeni nesil 308 e kim ne desin?


Yukarıda da dedim bende şu an bu dilimde otomatik araç bakıyorum, ailemin ihtiyacı için sizin ihtiyaçlarınızı düşündüğüm de ise 2 adet araç önereceğim ve bunlarında km’lerinin aşırı yüksek olanlarına bakmanıza gerek yok ve bildiğim herhangi bir kronik sorunları da yok.

Polo 9N 1.4 16v 101ps tam otomatik tk Comfortline veya Goal gibi lüks paketler, maksimum 180 bin km civarı.

Hatchback Civic EP 1.6 16v i-VTEC tam otomatik tk. km olarak daha esnek davranılabilir 220-230 bin km ye kadar bakılabilir bence.(2002-2005 arası Hatchback olan kasadan bahsediyorum, ülkemizde çok az vardır ama temizini bulursanız kaçırmayın hemen atlayın, fiyatları da sedanlar kadar uçuk değil)

Umarım dilediğiniz aracı bulursunuz.

Edit:Temiz düşük km otomatik Golf 5’i 80-90 bin ₺ ya kapatmak çok zor.
 
Son düzenleme:
Herşeyden önce kolay gelsin :) araç seçimi bu ekonomi ve paranın değeri noktasında gerçekten zorlayıcı ..

2nci el araç konusunda kişisel tercihim denk sınıflar içinde her zaman olabilecek en diri ve temiz aracı almak, eğer yaş olarak ileri olacaksa da, japon araçlarına yönelmek olur. Seçenekler arasından benim birinci tercihim Mazda 3, takiben Honda Jazz ve City olurdu..
 
Ailemde de otomatik vites ihtiyacı olduğundan sıklıkla baktığım bir fiyat aralığı, siz çok detaylıca yazmışsınız emek vermişsiniz, uğraşmışsınız dolayısıyla fikrimi söylemeden geçemedim.

Aşağıda alıntı yaptığım yere takıldım saydığınız araçlar en yaşlı 15 yaş civarına denk geliyor satıcı kişi senede 15 bin km yapmış olsa maksimum 175 bin hadi olsun olsun 200 bin km olsun.Üste kalan km’li araçlar maraton koşmuşlar anlamına geliyor.Dolayısıyla km bandınız model yılınıza göre çok geniş geldi, hani ne bileyim bir hitler motorlu-BSE- Golf 5 için ha 180 bin km ha 250 bin km çok farketmez ama yukarıda saydığınız bazı yeni nesil motorlar için çok çok farkeder.




Bunun dışında ailemizde çok kez eski nesil tork konvertörlü Fransız otomatiğine bindik.(Clio 1-2 vs) Hemen hemen çoğunda arıza ihtimali ile karşı karşıya kaldık dolayısıyla çok uygun olmadıkça Fransız seçeneklerden kaçın derim, katılmayan arkadaşlar olacaktır saygı duyarım, eski nesil Fransızlar için konuşuyorum zaten EAT6 yeni nesil 308 e kim ne desin?


Yukarıda da dedim bende şu an bu dilimde otomatik araç bakıyorum, ailemin ihtiyacı için sizin ihtiyaçlarınızı düşündüğüm de ise 2 adet araç önereceğim ve bunlarında km’lerinin aşırı yüksek olanlarına bakmanıza gerek yok ve bildiğim herhangi bir kronik sorunları da yok.

Polo 9N 1.4 16v 101ps tam otomatik tk Comfortline veya Goal gibi lüks paketler, maksimum 180 bin km civarı.

Hatchback Civic EP 1.6 16v i-VTEC tam otomatik tk. km olarak daha esnek davranılabilir 220-230 bin km ye kadar bakılabilir bence.(2002-2005 arası Hatchback olan kasadan bahsediyorum, ülkemizde çok az vardır ama temizini bulursanız kaçırmayın hemen atlayın, fiyatları da sedanlar kadar uçuk değil)

Umarım dilediğiniz aracı bulursunuz.

Edit:Temiz düşük km otomatik Golf 5’i 80-90 bin ₺ ya kapatmak çok zor.
O paralara Golf kalmadı, maalesef Golf 4 var o da teknoloji ve tasarım olarak bahsi geçen modellere göre eski.

2.5 senedir 2003 Corolla HB kullanıcısıyım. Hor kullanılmış bir araba almadım, km takıntımda vardı aldığımda 210.000 km'deydi. Aile kullanımı için değil 19 yaşında biri olarak ilk arabamı aldım. Marka güvenini arkama alarak, o zaman aldığım en iyi karardı hala bu paralara alınacak en iyi araba olabilir.

Piyasası çok değişik, düşük km (200.000 km altı) bulunabiliyor ama 100+ vermek gerekiyor açıkçası temiz bulursanız km'nin bi önemi yok. Bunu benden sonra 94.000 km'de kuzenime aynı arabayı aldıktan sonra vardığımız kanıya dayanarak söylüyorum. Zira çoğu yerde bakımları daha iyi yapıldığı için benim aracım daha diri kondisyonda sayılır. Servis olarak her servis olmamak üzere genel tutumdan memnunum, motor şanzıman çok başarılı hele benzinlinin otomatiğinden hiçbir arıza duymadım. Son olarak bu markaya alışkın biriyseniz Auris'le temelde aynı arabalar aralarında hiçbir fark yok nerdeyse Auris biraz daha yüksek ve memnun kalacağınızı düşünüyorum. Auris'te hoşunuza giden cam tavan ferahlığını tam olarak sunmasa da sunrooflu bej döşemeli Corolla hb'te emsallerine göre fazlasıyla ferahtır.

Herhangi bir sorunuz varsa sorabilirsiniz, dilerim gölünüze göre bir araç bulursunuz.
 
Aslında önermeyecektim ama madem yakıt tüketimi hiç önemli değil o zaman Cruze 1.6 otomatik (mümkünse 124 hp) listeye eklenebilir. Güvenlik, donanım ve bagaj hacmi gibi ihtiyaçlarınızı gayet iyi karşılar. 15 yaşında olan modellere o paraları vermektense Cruze almak daha mantıklı.
 
Son düzenleme:

C4 hakkında burayı okuyabilirsiniz. Elimden geldiğince yazmıştım,sormak istedikleriniz varsa cevaplandırırım.
 
Golf ve A3'lerin şanzımanında selenoid valfi sıkıntısı var. Onu yaptırdıktan sonra sorunsuz sıkıntısız binebilirsiniz. Bence en mantıklı tercih, Golf, Focus, Auris, Astra arasında en temizi hangisi ise onu tercih etmek :)
 
Son düzenleme:
Çok detaylı yazmışsınız zaman ve emek ayırılmış cidden. Golf mk5 ailece biniyoruz aklınıza gelen her soruyu cevaplarım bu araç hakkında. Dizelini de düşünün bence çünkü bir problemi olmayan motorlar. Golf 5lerin otomatik şanzımanları ise 2ye ayrılıyor. 1.6 FSİ - 1.6 MPİ motorlardaki geleneksel tork konvertörlü 6 ileri şanzıman ve TSİ-TDİ motorlardaki ıslak kavrama 6 ileri DSG ler. İki şanzımanında yağı zamanında değiştiği zaman düzgün kullanıldığı zaman bir problem çıkarmayacak şanzımanlar. Özellikle DSG konusunda şunu söyleyebilirim ; 7 ileri DSGlerin hepsinden sağlam bu araçtaki DSG.

Honda jazz 1. nesil kullandım 1.4 atmosferik benzinli motoru. B segmente göre yalıtım-konfor-iç mekan genişliği gayet tatmin edici düzeyde. Oturuş pozisyonu biraz sandalye gibi hissettirdi bana. Şehiriçi veya uzun yol gayet memnun eder segment standartları göze alındığında. Düşünebilirsiniz bu alternatifi. Tabi gözlemlerim 1.nesil için geçerli.

Her şey bir yana, 10 yaş üzerinde bir araç alacaksanız önceki sahiplerinin nasıl kullandığı en önemli husus. Sorunsuzluğuyla bilinen Corolla bile size süpriz şeyler yaşatabilir (yakın arkadaşım yaşadı). Hasar kaydı konusuna gelince; Ağır hasar kayıtlı araba alınır binilir de. Burdaki dikkat edilmesi gereken şart aracın şasisinin darbe görmemiş, kaynakla işlem yapılmamış, hava yastıklarının tamirli olmaması. Hasar kaydı olmayıp şasisi düzeltilen, tavan eklenen, airbag açıp tamir bile edilmeden üstü kapatılıp binilen onlarca araç var piyasada. Tarcanlar gibi kendini kanıtlamış ekspertiz firmalarına ulaşabiliyorsanız hasar kaydına takılmanın anlamı yok.
 
Son düzenleme:
Mitsubishi Colt, Peugeot 107 (= Citroen C1) modelleri, yazdıklarınıza ek olarak benim aklıma gelen alternatifler. Hepsi tek kavramalı robotize şanzımana sahiptir. Değerlendirmeye alabilirsiniz.

Focus Mk2 Benzin/lpg + otm kombinasyonu neresinden tutsanız elinizde kalacak cinstendir. Şanzımanı CVT'dir ve onarımı yüksek maliyetli kronik arızalar barındırır. Ford motorları LPG sevmez. Bobini yer, supapları yer, maf sensörünü bozar. Bunun yanına başka arızalar da çıkarabilir. Sık sık sanayi ziyareti yaptırır. Ben olsam hiç bulaşmam.

Astra H Easytronic'ler de yetkili servis bakımlı araç olmadıkça pek bulaşılmaması gereken araçlar. Sebep şanzıman arıza potansiyeli. Ayrıca Ecotec'lerin de lpg'lisine bulaşılmasını tavsiye etmem. (Ecotec motor Cruze'da da var)

Kia'nın bahsettiğiniz modellerini şiddetle öneririm. Bütçe ve gereksinimler düşünüldüğünde en uygun seçenek onlar gözüküyor.
 
Ek olarak 2005 megane 1.5 dci bindim kullandım, süspansiyon yumuşaklığı konforu gerçekten çok iyiydi . Benim için tek eksi yanı yol tutuşu ve berbat direksiyon hissiyatıdır ama yakıt tüketimi, yedek parça fiyatları, dayanıklılığı genel manada memnun edici bir araç, o fiyatlara da temiz örneklerini bulmak mümkün.
 
Tekrardan merhabalar,

@MehmetAydin teşekkür ederim :) Her kelimesi el emeği, bir iki harf hatası yapmışım onları düzeltmeyi planlıyorum. Yazıya başlarken Türkiye'de benim gibi bütçelerle araba arayan, almanın arifesinde olan bir sürü insana küçük bir kılavuz olacağını düşünerek yazmıştım. Dilerim okurken keyif almışsınızdır.

@Munferit Esprili yaklaşımınız ve yardımlarınız için teşekkür ederim :)

@sputnik Önerileriniz için teşekkür ederim, bahsettiğim gibi E120 kodlu Corolla HB'de listemizde, hatta kullanan arkadaşlarımdan yorumlarını dinlemeyi çok isterim. Hali hazırda bilgilerini bizlerle paylaşan @mrtkap 'a çok teşekkür ederim. Golf 5 konusunda ailecek beğendiğimiz bir modelin, gözümüze güzel gelen bir kasası. Kendisinden bolca favori listemize ekledik. Fiyatlarının bu seviyelerde olması tabii biraz üzücü, ancak insanlar da arabalarını satarken kendince sebeplerle yüksek fiyatlar yazabilir. Bizler bütçemize en uygun olanını kovaladığımız için çok ince dokuyarak yolumuza devam ediyoruz.

@Mt.Akina Vakit ayırıp uzun uzun yazmışsınız, teşekkür ederim. İşte bu noktada sizlerden bilgi almak isterim. Motorların ömrü; kullanıma, bakım periyoduna olan sadakate, parçaların bir biri ile uyumuna çok bağlı iken, tecrübesiz olduğum bu alanda sizlerden gelecek bütün bilgilere kulak kabartmış olacağım. Olmayan şey bozulmaz mantığı ile üretilmiş yıllardır da büyük sorunlarını duymadığım - Nedense aklımda sadece Lambda Sensörüne dikkat etmem gerektiği kalmış. - Atmosferik motorlu Volkswagen grup araçlarına karşı çok korkarak yaklaşmıyorum. Nesil olarak kısa bir süre kullanılmış FSI motorlar için ya da yeni nesil motorlar için ise çok büyük fikirlere sahip değilim.

Çevremde fransız arabası kullanan tek tük insan var, birisinde 2003, Peugeot 307 1.4 hdi manuel vites bir araç var. Anlayacağınız bilgim sıfır. Bir hastam ile ara ara Tekirdağ'a gidip gelmiştik onda ise C4 2.Nesil 1.6 dizel MCP şanzımanlı bir araç var. Açıkçası gidişi, özellikle de yakıt tasarrufu çok hoşuma gitmişti. Çok asabi araç kullanan birisi değilim. 0'dan 100 km hıza ne kadar hızlı ulaşacağımdansa, güvenle ulaşıp keseme çok fazla zarar vermeyecek şekilde kullanmayı daha çok seviyorum. Arıza yapıyor mu diye sorduğumda, yanlış hatırlamıyorsam el freni ile alakalı bir sorundan bahsetmişti.

Aisin şanzımana sahip tam otomatik bir Peugeot 308'i keşke bu bütçelere şu zamanda bulabilsek, ancak piyasa çok kötü durumda.

Polo 9N hiç düşünmediğimiz bir araç ancak siz yazdıktan sonra onu da araştırmaya başlayacağız, paylaşımınız için teşekkür ederiz.
Civic EP ise, mesai arkadaşımda vardı. Aracın başına gelmeyen kalmamıştı. Rengi kırmızı olmasına rağmen her parçası ayrı bir tonda duruyordu. Forumdaki arkadaşlarıma sorum şu: Bu kasa araçların boyası çok mu incedir? Bahsettiğiniz motor galiba ilan sitelerinde 1.6 olarak geçiyor. Arama seçeneklerine iVTEC yazdığımda karşıma daha çok FD6 kasa çıkıyor. Zannedersem Sport donanımı en üst paketi, içeriği güzel görünüyor. Önerinizi dinleyerek bu aracı da radarımıza alıyoruz.

Favorilerimizdeki Golf MK5'lerde ise, bugün (28 Aralık Pazartesi), Bir kaç adet ilanda 5-6.000 TL indirimler yapıldı ama hala içimizden o paraları vermek geçmiyor.

@atoprak güzel dilekleriniz için teşekkür ederim. Ekonomi şu şartlar altında maaşla çalışan kişileri çok zorlamakta. Basit bir hesapla 1 asgari ücreti her ay kenara atan bir insan bile en ucuz 0 arabayı almak için en az 53 ay para biriktirmek zorunda (Egea Sedan 1.4 Fire Liste fiyatı şu an 123.000TL). Önerdiğiniz araçlar arsından Honda Jazz 1. ve 2. neslini şu sıralar araştırmakta ve kovalamaktayız.

@mrtkap fikirleriniz için çok teşekkür ederim. Sizlerin de dediği gibi, o paralara Golf MK4 almak istemiyoruz, yine aynı dönemde üretilmiş Boralar da bizim için çekici gelmiyor. Corolla EP120 yıllardır gönlümde olan bir model. Eşime de gösterdiğimde kendisinin de onayını aldım. Ailede halihazırda bir adet Toyota varken, ikincisini almak bizler için daha kolay olacaktır. :) Notlarımı alıyorum, Sunroof ve Bej döşeme :) Peki siz olsanız? Tercihen makyajlanmış, km olarak 200.000 kilometreyi geçmemiş, benzinli, bej renk döşemeye sahip ve sunroof donanımlı bir aracınız olsa, kaça satardınız? Bu cevabınız en azından ailesinde 2 adet Corolla Hb olan bir kişiden geleceği için, bizim de düşüncelerimizi şekillendirecek :)

@Akın yorumunuz için teşekkür ederim. Cruze listeye yazmadığım araçlardan, aslında hiçbir sebebi yok. Biz de sizin yorumunuzu okuyunca fark ettik. 124'lük ve otomatik vitese sahip bir kaç aracı izlemeye aldık. Kullanılan parçaların aynı yıllardaki Astra H, J kasalar ile benzer olduğunu biliyorum, okuyan arkadaşlarıma bir bilgi vermek istedim :)

@mazda323hb Çok düşüncelisiniz, teşekkür ederim. C4 hakkındaki yazınızı bir solukta okudum. İlerleyen günlerde mesaj yolu ile sizlere sormak isteyeceğim sorular olacak :)

@DKB34 bilgi paylaşımınız için teşekkür ederim. Alınan her aracı olduğundan daha iyi hale getirmek için iyileştirme, parça değişimi yapıyor olacağımı düşünüyorum.
Selenoid Valf değişimini Peugeot 206'sı olan bir arkadaşıma ben de söylemiştim. Henüz başına bir iş gelmedi. Olur da MK5 Golf ya da 8P A3 alırsak bu dediğiniz parça konusunu aklımıza yazdık :)

@LiveForSpeed paylaştığınız bu bilgiler gerçekten çok değerli, teşekkür ederim. DSG iyi olduğu kadar kötü de şöhrete sahip olan bir şanzıman türü. MQ200- 250, ıslak, kuru, Tork değerleri.... Bir sürü bilgi var, ancak kullanıcıdan bu bilgileri alabilmek benim için daha değerli. Bu kasada araştırdığımız araçlarda DSG olmamasına dikkat ediyorduk, şimdi ise sizlerin paylaşımı ile birlikte farklı araçları da listemize ekliyoruz. Ailenizdeki aracın motoru acaba Dizel mi yoksa Benzinli mi? Dizel yakıt tüketimini merak ediyorum da, 1.9 TDI kullanan hiç yakın arkadaşım olmadı.

Birinci nesil Jazz, ciddi ciddi radarımızda olan bir araç. Eski bir kullanıcısından güzel yorumları almak iyi hissetttirdi. 2. Neslinin fiyat artış hızına ise yetişemiyorum :(

Bahsettiğiniz gibi en genci 10 yaşında olan araçlardan bahsediyoruz. Alırken mutlaka iyi bir ekspertiz firmasına da gösterip, aklımızda hiçbir soru kalmadan arabamızı almak istiyoruz.

@bt Hangi araçtan neden dolayı uzak durmamız gerektiğini bilgilendirerek yazmışsınız. Teşekkür ederim. C1-107 bu araçları düşünmedik, yukarıda belirtmedim ancak belki senede 1-2 kez İstanbul İzmir arası 1 kez de İstanbul Muğla arası gidip gelebiliriz. A sınıfı araçların şehir içinde ulaşımı sağlamak için kullanılması gerektiğini düşünüyorum (Eleştirilere açığım :) ). Focus konusunda ise aradığım cevabı sizlerden buldum, tekrar teşekkür ederim. Astra çok korkarak yaklaştığımız bir araç, zannedersem bu iki aracı radarımızdan çıkartacağız.

Gelelim Kia Ceed'e, bir hekim arkadaşımda 2.nesil dizel otomatik olanı var. Kısa mesafelerde kullanmak için bir kaç kez kullandım. Açıkçası çok beğenmiştim. Hatta aramızda da konuştuk bunu satarsan önce bana söyle diye de sözleşmiştik. Şimdi ise bütçemiz gereği birinci nesline bakabiliyoruz, çok istemesek de radarımızda duracak araçlardan bir tanesi.

@babayimben çok teşekkür ederim. Bu forum ve site benim için çok değerli. Yıllarca takip ettiğim, okuduğum bir forum. Çoğu zaman oturum açmadan ziyaretçi olarak izliyordum yazılanları. Bir gün araba sahibi olunca ise heyecanla girip tecrübelerimi paylaşırım dediğim için, çok uzun zamandır sessiz kaldım. Araba için bütçe ayırma konusunda ise biraz geç kaldım. Araç seçim konularını zamanla görüyordum. Bu başlığı açmadan önce ise yazılan yeni kuralları dikkatle okudum. Hem foruma uygun, hem de forumu öne çıkartacak bir konu olsun istedim. İnsanlar bu kadar detaylı yazmayabilir. Burada biz, sizlerden yardım isterken sizin de değerli vaktinizden fazlaca almak istemedik. Sizlerin bize önereceği arabaları da iyice sınırlandırmak ve doğru hedefe gitmek istedik. Sadece kendimiz için de değil aslında, burayı okuyan, takip den, bizimle aynı bütçede olup araç arayışında olan insanlara da bir örnek tablo çıkartmaya kadar gitti yazdıklarımın sonu :)

@LiveForSpeed Tekrardan, Megane 2 benim için zamanın araçlarından biri idi. 2020 yılında en azından megane 3'ü kullanıyor olmayı isterdim. EDC şanzıman hakkında bir fikrim yok, arızası en azından DSG şanzıman kadar pahalı tutmuyor diye biliyorum. Eşime sorduğumda ise ilk tercihinin olmayacağını söylüyor kendisi için. O yüzden listeye kendisini eklemiyorum. Tecrübe paylaşımınız için ise ayrıca teşekkür ederim.

@cansermo C4 Picasso çok beğendiğimiz, zamanı gelince de sahip olmak istediğimiz bir araç. Sadece şu dönemde kullanmak istemeyeceğimiz bir araç. Emek verip ilan aramışsınız, Çok teşekkür ederim :)


Bu arada bir düzeltme yapayım, Honda Jazz 1. nesil için ilk yazımda 4 cam otomatiğinin hiçbir pakette bulamadığımı yazmıştım. Yanılmışım, aracın Elite donanım paketinde 4 cam otomatik bulunmakta. Araştıran, düşünen arkadaşları yanlış yönlendirmeyelim.

Forumda yazdığımız yazıların taslaklarda kayıtlı olması çok güzel düşünülmüş bir özellik. 3 Farklı bilgisayarda farklı zaman dilimlerinde bu yazıyı yazarken, yazdıklarımı bulut sisteme yedeklemiştim kaybolmaması açısından, evde bilgisayarımı açınca yazdıklarımın karşıma çıkaması ise beni ayrı mutlu etti söylemeden geçmek istemedim. Emeği geçen herkese teşekkürler.

Tekrardan görüşmek dileklerimle.
Sevgiler,
Yaqear.
 
Tekrardan merhabalar,

@MehmetAydin teşekkür ederim :) Her kelimesi el emeği, bir iki harf hatası yapmışım onları düzeltmeyi planlıyorum. Yazıya başlarken Türkiye'de benim gibi bütçelerle araba arayan, almanın arifesinde olan bir sürü insana küçük bir kılavuz olacağını düşünerek yazmıştım. Dilerim okurken keyif almışsınızdır.

@Munferit Esprili yaklaşımınız ve yardımlarınız için teşekkür ederim :)

@sputnik Önerileriniz için teşekkür ederim, bahsettiğim gibi E120 kodlu Corolla HB'de listemizde, hatta kullanan arkadaşlarımdan yorumlarını dinlemeyi çok isterim. Hali hazırda bilgilerini bizlerle paylaşan @mrtkap 'a çok teşekkür ederim. Golf 5 konusunda ailecek beğendiğimiz bir modelin, gözümüze güzel gelen bir kasası. Kendisinden bolca favori listemize ekledik. Fiyatlarının bu seviyelerde olması tabii biraz üzücü, ancak insanlar da arabalarını satarken kendince sebeplerle yüksek fiyatlar yazabilir. Bizler bütçemize en uygun olanını kovaladığımız için çok ince dokuyarak yolumuza devam ediyoruz.

@Mt.Akina Vakit ayırıp uzun uzun yazmışsınız, teşekkür ederim. İşte bu noktada sizlerden bilgi almak isterim. Motorların ömrü; kullanıma, bakım periyoduna olan sadakate, parçaların bir biri ile uyumuna çok bağlı iken, tecrübesiz olduğum bu alanda sizlerden gelecek bütün bilgilere kulak kabartmış olacağım. Olmayan şey bozulmaz mantığı ile üretilmiş yıllardır da büyük sorunlarını duymadığım - Nedense aklımda sadece Lambda Sensörüne dikkat etmem gerektiği kalmış. - Atmosferik motorlu Volkswagen grup araçlarına karşı çok korkarak yaklaşmıyorum. Nesil olarak kısa bir süre kullanılmış FSI motorlar için ya da yeni nesil motorlar için ise çok büyük fikirlere sahip değilim.

Çevremde fransız arabası kullanan tek tük insan var, birisinde 2003, Peugeot 307 1.4 hdi manuel vites bir araç var. Anlayacağınız bilgim sıfır. Bir hastam ile ara ara Tekirdağ'a gidip gelmiştik onda ise C4 2.Nesil 1.6 dizel MCP şanzımanlı bir araç var. Açıkçası gidişi, özellikle de yakıt tasarrufu çok hoşuma gitmişti. Çok asabi araç kullanan birisi değilim. 0'dan 100 km hıza ne kadar hızlı ulaşacağımdansa, güvenle ulaşıp keseme çok fazla zarar vermeyecek şekilde kullanmayı daha çok seviyorum. Arıza yapıyor mu diye sorduğumda, yanlış hatırlamıyorsam el freni ile alakalı bir sorundan bahsetmişti.

Aisin şanzımana sahip tam otomatik bir Peugeot 308'i keşke bu bütçelere şu zamanda bulabilsek, ancak piyasa çok kötü durumda.

Polo 9N hiç düşünmediğimiz bir araç ancak siz yazdıktan sonra onu da araştırmaya başlayacağız, paylaşımınız için teşekkür ederiz.
Civic EP ise, mesai arkadaşımda vardı. Aracın başına gelmeyen kalmamıştı. Rengi kırmızı olmasına rağmen her parçası ayrı bir tonda duruyordu. Forumdaki arkadaşlarıma sorum şu: Bu kasa araçların boyası çok mu incedir? Bahsettiğiniz motor galiba ilan sitelerinde 1.6 olarak geçiyor. Arama seçeneklerine iVTEC yazdığımda karşıma daha çok FD6 kasa çıkıyor. Zannedersem Sport donanımı en üst paketi, içeriği güzel görünüyor. Önerinizi dinleyerek bu aracı da radarımıza alıyoruz.

Favorilerimizdeki Golf MK5'lerde ise, bugün (28 Aralık Pazartesi), Bir kaç adet ilanda 5-6.000 TL indirimler yapıldı ama hala içimizden o paraları vermek geçmiyor.

@atoprak güzel dilekleriniz için teşekkür ederim. Ekonomi şu şartlar altında maaşla çalışan kişileri çok zorlamakta. Basit bir hesapla 1 asgari ücreti her ay kenara atan bir insan bile en ucuz 0 arabayı almak için en az 53 ay para biriktirmek zorunda (Egea Sedan 1.4 Fire Liste fiyatı şu an 123.000TL). Önerdiğiniz araçlar arsından Honda Jazz 1. ve 2. neslini şu sıralar araştırmakta ve kovalamaktayız.

@mrtkap fikirleriniz için çok teşekkür ederim. Sizlerin de dediği gibi, o paralara Golf MK4 almak istemiyoruz, yine aynı dönemde üretilmiş Boralar da bizim için çekici gelmiyor. Corolla EP120 yıllardır gönlümde olan bir model. Eşime de gösterdiğimde kendisinin de onayını aldım. Ailede halihazırda bir adet Toyota varken, ikincisini almak bizler için daha kolay olacaktır. :) Notlarımı alıyorum, Sunroof ve Bej döşeme :) Peki siz olsanız? Tercihen makyajlanmış, km olarak 200.000 kilometreyi geçmemiş, benzinli, bej renk döşemeye sahip ve sunroof donanımlı bir aracınız olsa, kaça satardınız? Bu cevabınız en azından ailesinde 2 adet Corolla Hb olan bir kişiden geleceği için, bizim de düşüncelerimizi şekillendirecek :)

@Akın yorumunuz için teşekkür ederim. Cruze listeye yazmadığım araçlardan, aslında hiçbir sebebi yok. Biz de sizin yorumunuzu okuyunca fark ettik. 124'lük ve otomatik vitese sahip bir kaç aracı izlemeye aldık. Kullanılan parçaların aynı yıllardaki Astra H, J kasalar ile benzer olduğunu biliyorum, okuyan arkadaşlarıma bir bilgi vermek istedim :)

@mazda323hb Çok düşüncelisiniz, teşekkür ederim. C4 hakkındaki yazınızı bir solukta okudum. İlerleyen günlerde mesaj yolu ile sizlere sormak isteyeceğim sorular olacak :)

@DKB34 bilgi paylaşımınız için teşekkür ederim. Alınan her aracı olduğundan daha iyi hale getirmek için iyileştirme, parça değişimi yapıyor olacağımı düşünüyorum.
Selenoid Valf değişimini Peugeot 206'sı olan bir arkadaşıma ben de söylemiştim. Henüz başına bir iş gelmedi. Olur da MK5 Golf ya da 8P A3 alırsak bu dediğiniz parça konusunu aklımıza yazdık :)

@LiveForSpeed paylaştığınız bu bilgiler gerçekten çok değerli, teşekkür ederim. DSG iyi olduğu kadar kötü de şöhrete sahip olan bir şanzıman türü. MQ200- 250, ıslak, kuru, Tork değerleri.... Bir sürü bilgi var, ancak kullanıcıdan bu bilgileri alabilmek benim için daha değerli. Bu kasada araştırdığımız araçlarda DSG olmamasına dikkat ediyorduk, şimdi ise sizlerin paylaşımı ile birlikte farklı araçları da listemize ekliyoruz. Ailenizdeki aracın motoru acaba Dizel mi yoksa Benzinli mi? Dizel yakıt tüketimini merak ediyorum da, 1.9 TDI kullanan hiç yakın arkadaşım olmadı.

Birinci nesil Jazz, ciddi ciddi radarımızda olan bir araç. Eski bir kullanıcısından güzel yorumları almak iyi hissetttirdi. 2. Neslinin fiyat artış hızına ise yetişemiyorum :(

Bahsettiğiniz gibi en genci 10 yaşında olan araçlardan bahsediyoruz. Alırken mutlaka iyi bir ekspertiz firmasına da gösterip, aklımızda hiçbir soru kalmadan arabamızı almak istiyoruz.

@bt Hangi araçtan neden dolayı uzak durmamız gerektiğini bilgilendirerek yazmışsınız. Teşekkür ederim. C1-107 bu araçları düşünmedik, yukarıda belirtmedim ancak belki senede 1-2 kez İstanbul İzmir arası 1 kez de İstanbul Muğla arası gidip gelebiliriz. A sınıfı araçların şehir içinde ulaşımı sağlamak için kullanılması gerektiğini düşünüyorum (Eleştirilere açığım :) ). Focus konusunda ise aradığım cevabı sizlerden buldum, tekrar teşekkür ederim. Astra çok korkarak yaklaştığımız bir araç, zannedersem bu iki aracı radarımızdan çıkartacağız.

Gelelim Kia Ceed'e, bir hekim arkadaşımda 2.nesil dizel otomatik olanı var. Kısa mesafelerde kullanmak için bir kaç kez kullandım. Açıkçası çok beğenmiştim. Hatta aramızda da konuştuk bunu satarsan önce bana söyle diye de sözleşmiştik. Şimdi ise bütçemiz gereği birinci nesline bakabiliyoruz, çok istemesek de radarımızda duracak araçlardan bir tanesi.

@babayimben çok teşekkür ederim. Bu forum ve site benim için çok değerli. Yıllarca takip ettiğim, okuduğum bir forum. Çoğu zaman oturum açmadan ziyaretçi olarak izliyordum yazılanları. Bir gün araba sahibi olunca ise heyecanla girip tecrübelerimi paylaşırım dediğim için, çok uzun zamandır sessiz kaldım. Araba için bütçe ayırma konusunda ise biraz geç kaldım. Araç seçim konularını zamanla görüyordum. Bu başlığı açmadan önce ise yazılan yeni kuralları dikkatle okudum. Hem foruma uygun, hem de forumu öne çıkartacak bir konu olsun istedim. İnsanlar bu kadar detaylı yazmayabilir. Burada biz, sizlerden yardım isterken sizin de değerli vaktinizden fazlaca almak istemedik. Sizlerin bize önereceği arabaları da iyice sınırlandırmak ve doğru hedefe gitmek istedik. Sadece kendimiz için de değil aslında, burayı okuyan, takip den, bizimle aynı bütçede olup araç arayışında olan insanlara da bir örnek tablo çıkartmaya kadar gitti yazdıklarımın sonu :)

@LiveForSpeed Tekrardan, Megane 2 benim için zamanın araçlarından biri idi. 2020 yılında en azından megane 3'ü kullanıyor olmayı isterdim. EDC şanzıman hakkında bir fikrim yok, arızası en azından DSG şanzıman kadar pahalı tutmuyor diye biliyorum. Eşime sorduğumda ise ilk tercihinin olmayacağını söylüyor kendisi için. O yüzden listeye kendisini eklemiyorum. Tecrübe paylaşımınız için ise ayrıca teşekkür ederim.

@cansermo C4 Picasso çok beğendiğimiz, zamanı gelince de sahip olmak istediğimiz bir araç. Sadece şu dönemde kullanmak istemeyeceğimiz bir araç. Emek verip ilan aramışsınız, Çok teşekkür ederim :)


Bu arada bir düzeltme yapayım, Honda Jazz 1. nesil için ilk yazımda 4 cam otomatiğinin hiçbir pakette bulamadığımı yazmıştım. Yanılmışım, aracın Elite donanım paketinde 4 cam otomatik bulunmakta. Araştıran, düşünen arkadaşları yanlış yönlendirmeyelim.

Forumda yazdığımız yazıların taslaklarda kayıtlı olması çok güzel düşünülmüş bir özellik. 3 Farklı bilgisayarda farklı zaman dilimlerinde bu yazıyı yazarken, yazdıklarımı bulut sisteme yedeklemiştim kaybolmaması açısından, evde bilgisayarımı açınca yazdıklarımın karşıma çıkaması ise beni ayrı mutlu etti söylemeden geçmek istemedim. Emeği geçen herkese teşekkürler.

Tekrardan görüşmek dileklerimle.
Sevgiler,
Yaqear.
Bu zor bir soru, fiyat eşiği sizin tercihlerinizde maalesef sınırı aşıyor. Bence ben size temiz bulabildiğim araçlardan bir kaç örnek atayım sizde atabilirsiniz, atın yorumlayalım :)

Mesela :

https://www.sahibinden.com/ilan/vas...flu-18o.oookm.de-orjinal-arac-887396061/detay

- Bu araç piyasasına göre baya ucuz sağına soluna baktırılıp gerçekten alınası ama dediğim gibi ucuz, iyi baktırmak lazım


- Sunroof yok ama bu araçta emsallerine göre uygun, lastik seçimi benim için kullanıcı kişiliğini tanımlamak için çok önemlidir ama buna da iyi baktırmak lazım.


Son attığım araçta şu an piyasa fiyatlarında size uygun olanı seçip güvenilir bir ekspertiz firmasında ekspertiz yaptırıp alınabilir

Bu araçlar kolay kolay problem açmayan araçlar, emsal yıllarındaki araçlara göre sağlamdırlar. Alırsanız airbag recall yapıldı bu kasalara iki kere onu sorgulayın servisten, ve mümkün olduğunca iyi yetkili servislerde bakım yaptırın. Toyota'nın servisleri genelde iyidir memnun edicidir, fiyatları piyasaya göre normaldir (yedek parça hariç)
rutin bakım serviste 500 ₺ gibi bir fiyat tutuyor.

Ek olarak boyaya çok takılmayın, Toyota'nın boyası incedir bu tür renklerde vernik kalkması olabiliyor, yamalı gibi görünen araçla gezeceğinize temiz arabaya binin, tabi ki fiyatı da ona göre olur.

Sorunuz olursa sorabilirsiniz, memnuniyetle cevaplarım :)
 
Son düzenleme:
Bu zor bir soru, fiyat eşiği sizin tercihlerinizde maalesef sınırı aşıyor. Bence ben size temiz bulabildiğim araçlardan bir kaç örnek atayım sizde atabilirsiniz, atın yorumlayalım :)

Mesela :

https://www.sahibinden.com/ilan/vas...flu-18o.oookm.de-orjinal-arac-887396061/detay

- Bu araç piyasasına göre baya ucuz sağına soluna baktırılıp gerçekten alınası ama dediğim gibi ucuz, iyi baktırmak lazım


- Sunroof yok ama bu araçta emsallerine göre uygun, lastik seçimi benim için kullanıcı kişiliğini tanımlamak için çok önemlidir ama buna da iyi baktırmak lazım.


Son attığım araçta şu an piyasa fiyatlarında size uygun olanı seçip güvenilir bir ekspertiz firmasında ekspertiz yaptırıp alınabilir

Bu araçlar kolay kolay problem açmayan araçlar, emsal yıllarındaki araçlara göre sağlamdırlar. Alırsanız airbag recall yapıldı bu kasalara iki kere onu sorgulayın servisten, ve mümkün olduğunca iyi yetkili servislerde bakım yaptırın. Toyota'nın servisleri genelde iyidir memnun edicidir, fiyatları piyasaya göre normaldir (yedek parça hariç)
rutin bakım serviste 500 ₺ gibi bir fiyat tutuyor.

Ek olarak boyaya çok takılmayın, Toyota'nın boyası incedir bu tür renklerde vernik kalkması olabiliyor, yamalı gibi görünen araçla gezeceğinize temiz arabaya binin, tabi ki fiyatı da ona göre olur.

Sorunuz olursa sorabilirsiniz, memnuniyetle cevaplarım :)

İlk mesajımda bu araçtan arkadaşımda olduğunu belirtmiştim (sedan,150bin km, manuel) daha önceki sahibinin yaptığı kazada fren rekorunda eziklik oluşmuş araç sert ani dip frenlerde abs çalışmadan dümdüz kızaklıyordu tabi biz bunu periyodik bakımda ustaya sorunca öğrendik.Üst kapak açılmış silikon contayla kapatmışlar araç bujilerden bobinlere kadar yağ sızdırıyordu ateşleme yapamadığı için yolda kaldı , marş motoru bozuldu, krank devir sensörü tesisatında kopukluk olmuştu yolda kaldı.
Sonuç olarak 10yaş+ bir araç alırken kesinlikle önceki sahiplerinin nasıl kullandığı en mühim olan şey. Model bazında tek seçeneğe düşmektense birkaç modeli aynı anda araştırarak en temiz örnek hangisindeyse onu almak daha mantıklıdır.
 
İlk mesajımda bu araçtan arkadaşımda olduğunu belirtmiştim (sedan,150bin km, manuel) daha önceki sahibinin yaptığı kazada fren rekorunda eziklik oluşmuş araç sert ani dip frenlerde abs çalışmadan dümdüz kızaklıyordu tabi biz bunu periyodik bakımda ustaya sorunca öğrendik.Üst kapak açılmış silikon contayla kapatmışlar araç bujilerden bobinlere kadar yağ sızdırıyordu ateşleme yapamadığı için yolda kaldı , marş motoru bozuldu, krank devir sensörü tesisatında kopukluk olmuştu yolda kaldı.
Sonuç olarak 10yaş+ bir araç alırken kesinlikle önceki sahiplerinin nasıl kullandığı en mühim olan şey. Model bazında tek seçeneğe düşmektense birkaç modeli aynı anda araştırarak en temiz örnek hangisindeyse onu almak daha mantıklıdır.
Arkadaş bana deneyimimi ve fikrimi sormuş bende aktardım. Ailemizden yaklaşık 5 tane E120 geçti, 0'dan 230.000'e kadar kullanılan bile oldu, hiçbirinde bu sorunları yaşamadık. Bu kazadan dolayı yaşanan sizin araca özel bir sorun, bakım yapılan yer ve sahip her araçta önemlidir, bu yüzden iyi bir ekspertiz firmasına muhakkak gitmesi gerektiğini önerdim zaten. Her aracı bilen bir servis-usta var bilinçsiz ellerde hırpalanmamış araç almak için iyi bir ekspertiz şart.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...