En iyi Dizel Motor ? :D

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
uzun yıllar DCİ kulandık ona paralel çokça hdi , tdi , crdi da oldu çevremizde ama DCİ kadar ekonomik , uzun ömürlü , tatminkar seviyede de performanslı DCİ diyorum ben
 
1.6dci 130 ve 160hp'lik motorları cok beğeniyorum gerçekten iyi iş çıkarıyorlar
Bir de f30 320d dizelini beğeniyorum bu ikisi güzel benim için kullanmadığım diğer motorlar hakkında yorum yapamam :)
 
Km'den değil farklı markaların motorlarından bahsetmiştim.
Farklı markalarda kullandım vw renault peugeot nissan hiç biri istediğim performansı vermedi. Yakıttan kurtarsa performanstan kurtarmıyor. Bmw ve merco motorlarını bu kategoriye koymuyorum onlar başka dünya.
 
Tek başına motorun performansını değerlendirmek en fazla teorik anlamda bir 'iyi' ortaya çıkarmaya yarar hele ki çok yüksek tork değerlerine sahip dizel motorlarda. Ama iş pratiğe döküldüğünde takke düştü kel göründü durumu çoğu zaman olmuştur. Dizel bir motorun çoğu başarısı, üzerine koyulduğu arabayla doğru orantılıdır. 250-70 torklu bir dizel motorlu araç, 280-320 torklu bir araçtan bir çok anlamda daha iyi değerler ortaya koyabilir. Motoru araca dayayıp kasanın ağırlığından dolayı tüketim ve performanstan sınıfta kalan, şanzıman eksikliğinden sınıfta kalan, oversteer yapmaktan kendini alamayan, motor yalıtımı zayıf tutulmuş, aerodinamisi zayıf ayarlanıp keza yine tüketimi arttıran bir modele en iyi dizel motoru koysanız da işe yaramaz. O sebeple hiç bir zaman şu motor daha iyidir diye teorik bir değerlendirme yapmadım. Kötü yahut eh işte diye düşündüğünüz bir motoru yukarıda saydığım kriterlerde ortalamayı tutturan yahut ortalamanın üzerinde olan bir araca koyduğunuzda çok güzel işler çıkarabilir. O yüzden model-motor dengesi üzerinden değerlendirmeyi daha mantıklı bulmuşumdur her zaman.
 
Son düzenleme:
Farklı markalarda kullandım vw renault peugeot nissan hiç biri istediğim performansı vermedi. Yakıttan kurtarsa performanstan kurtarmıyor. Bmw ve merco motorlarını bu kategoriye koymuyorum onlar başka dünya.
1.3 multijet veya 1.6 multijet rakiplerinin hepsinden daha mı performanslı?
 
Arkadaşlar sesi ve az yaktığı kadar çok gitme önemli dci bunu en iyi yapan motor,hdi'da öyle tdi'a gelirsek 2.0 240bg passattaki ve v6 3.0lt amaroktaki motorlar çok güzel,golfde kullanılan 1.6 tdi da öyle çok iyi motorlar ama 1.5 1.6 ya gelince en iyisi bence dci multijetin öne çıkan yanı dayanıklılığı ben multijet çok kullandım alt devirler çok ölü tabii motoruna göre değişir.
 
Tek başına motorun performansını değerlendirmek en fazla teorik anlamda bir 'iyi' ortaya çıkarmaya yarar hele ki çok yüksek tork değerlerine sahip dizel motorlarda. Ama iş pratiğe döküldüğünde takke düştü kel göründü durumu çoğu zaman olmuştur. Dizel bir motorun çoğu başarısı, üzerine koyulduğu arabayla doğru orantılıdır. 250-70 torklu bir dizel motorlu araç, 280-320 torklu bir araçtan bir çok anlamda daha iyi değerler ortaya koyabilir. Motoru araca dayayıp kasanın ağırlığından dolayı tüketim ve performanstan sınıfta kalan, şanzıman eksikliğinden sınıfta kalan, oversteer yapmaktan kendini alamayan, motor yalıtımı zayıf tutulmuş, aerodinamisi zayıf ayarlanıp keza yine tüketimi arttıran bir modele en iyi dizel motoru koysanız da işe yaramaz. O sebeple hiç bir zaman şu motor daha iyidir diye teorik bir değerlendirme yapmadım. Kötü yahut eh işte diye düşündüğünüz bir motoru yukarıda saydığım kriterlerde ortalamayı tutturan yahut ortalamanın üzerinde olan bir araca koyduğunuzda çok güzel işler çıkarabilir. O yüzden model-motor dengesi üzerinden değerlendirmeyi daha mantıklı bulmuşumdur her zaman.

Çok yerinde yorum olmuş abi senin yorumlarını çok beğeniyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: HenLeys ve Cenk
üst segmentte bmw nin x6m50d, 750d ve m550d modellerinde kullanılan 3,0 381 bg 740 nm tork 0-100 4.7 saniye olan dizel motorun üstüne tanımam. Hem az yakar hem çok kaçar hesabı :) (not: m550d nin 0-100 4.7sn, x6m50d 5.2sn, 750d 4.9 sn)
 
Son düzenleme:
Küçük hacimli dizel motorları dünyada en iyi fransızlar yapıyor.

Bu yüzden DCI ve HDI motorlar dünyanın en iyi küçük hacimli dizel motorları bence. Zaten Mercedes'in yeni arabalarında küçük hacimli dizel için DCI kullanması, BMW'nin ise küçük hacimli dizel motorlarını yıllardır PSA ortaklığında geliştirdikleri bilinen bir gerçek.

Bu arada Ford'un kullandığı 1.5 TDCi motoru da PSA ile ortak çalışma sonucu üretilmiş bir motor.
 
Küçük hacimli dizel motorları dünyada en iyi fransızlar yapıyor.

Bu yüzden DCI ve HDI motorlar dünyanın en iyi küçük hacimli dizel motorları bence. Zaten Mercedes'in yeni arabalarında küçük hacimli dizel için DCI kullanması, BMW'nin ise küçük hacimli dizel motorlarını yıllardır PSA ortaklığında geliştirdikleri bilinen bir gerçek.

Bu arada Ford'un kullandığı 1.5 TDCi motoru da PSA ile ortak çalışma sonucu üretilmiş bir motor.
1.5 tdci motor, 115'lik 1.6 psa motorundan devşirme fakat sadece motor bloğu alındı. Motorun titreşimi, güç tork bandı, hangi devir aralığında verdiği, emisyon salınımı, yakıt tüketimi, sessizliği gibi temel ve yer yer ayrıntı sayılabilecek her şeyi ford kendisi üretiyor. Yani bu motorun psa ile alakası yok. Ford hala psa motoru kullanıyor olsaydı 1.5 tdci değil, peugeot ve citroen'de şuan bulunan bluehdi olarak geçen 1.6 120 hp'lik motor kullanılıyor olurdu.
 
1.600cc bandında en iyi 3lü
CDTI
Dci
TDCi diye düşünüyorum. Cdti performansı ile dci yakıtı ile öne çıkıyor. Tdci ise ikisi arasındaki denge ile.

Bu arada tabiki gürültü,titreşim,turbo boşluğu da önemli konular.
 
  • Beğeni
Tepkiler: EmreBHZ
sadece motor gücü olarak bakarsanız tabiki daha iyi olanlar var şu anda. fakat bu işin içine tüketimi, dayanıklılığı gibi şeyler girince bence dci-tdci ve tdi en iyileri. o çok beğenilen bmw 2.0 d sinde bile sorunlar konuşuluyor bir sürü. yani olay kağıt üzerinde yüksek değerler sunmak değil. ben şahsen 130 hp dci ye, yakında gelecek olan 1.5 tdi ye güvenirim ama cdti lere istediği kadar güç üretsin güvenmiyorum
O kişisel tercihe bakar, kimi insan 2-3 yılda bir arabasını yeniliyor kimi 15 yıl kullanıyor.2-3 yıl kullanan motor ömrünü önemsemez.
 
1.9 tdi pd130lar gayet güzel yükleniyor. aynı şekilde 1.7 dti'larda. Bunun yanında dciler en az yakanı her halde :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...