HABER En SORUNSUZ otomobil hangisi? | Otopark.com Soruyor #1

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Baris Inselel

Yönetim
Editör
2,170
Yepyeni serimize HOŞGELDİNİZ

Bu serimizde otomobil dünyası ile ilgili soruları sizlere soracağız. Bakalım sokak neler düşünüyor göreceğiz. İlk bölümümüzün sorusu ‘ En Sorunsuz Otomobil Hangisi? İyi seyirler​

Lütfen, videoyu izledikten sonra BEĞEN tuşuna basarak kitlemizi büyütmemize destek olun! Videolarımıza YORUM yaptığınız her öneriyi, eleştiriyi ve bilgilendirmeyi dikkate alıyoruz!
Diğer videolarımız için BURAYA tıklayabilirsiniz.


Read the whole post here.
 
Son düzenleme:
Bayıldım seriye bayıldım emeğinize sağlık patlar bu videolar :D
5.27 de ki dayının peruğu beni benden aldı :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
9.00 - 9.06 arası efsane olmuş. Görür görmez bastım kahkahayı :D

Bu arada vw araçlarına bayağı sallamışlar. En sağlamlar arasında oldukları söylenemez ama satış adetleri çok fazla olduğu için arızalar da haliyle göze daha fazla batabiliyor. Dsg'yi hariç tutarsak gayet ortalama bir noktada olurlar.
 
Son düzenleme:
Güzel bir seri olmuş, bunu sanayide sormanız daha dramatik bir hale getirmiş.:D VW'ye sorunlu diyenler kesinlikle yeni modelleri konusunda haklılar, peçete gibi kavrama değiştirildiğini için adı çıkmış, ama satışlar hiç öyle demiyor nedense.Sorunsuz olaraksa Japon yorumunda bulunanlara katılmamak elde değil, yalnız BMW diyenlerin çoğu trollemiş, ülkemizde orijinal bir BMW'ye binmediğiniz sürece iki eliniz cebinizden çıkmaz.:cool:Bunun sebebi BMW'nin kalitesiz oluşundan değil, sürücülerinin sıkıntılı olmasından.
6.00 dayı ne konuştu ama, 7.00 da ki kişi mavi ekran montajını hak etmiş.:)

Şahsi yorumum ise, sıfır araçlarda Toyota, Mazda, BMW her zamanki gibi ipi göğüslerken, nal toplayan sorun yumağı markalar arasında güncel sıfır araçlar için VAG grubu diyebilirim.

İkinci el araçlarda ise sorunsuz olarak yine Toyota ve Mazda' ya ek olarak Honda, Nissan, Mercedes gibi araçları önerebilirim.Madalyonun öbür ucunda ise Alfa, BMW, Audi, Fiat, Opel gibi markalar gelirdi.

Renault, Peugeot, Hyundai, Ford biraz daha orta banttalar ne çok sorunsuz, ne de çok sorunlu.
 
Son düzenleme:
Güzel bir seri olmuş, bunu sanayide sormanız daha dramatik bir hale getirmiş.:D VW'ye sorunlu diyenler kesinlikle yeni modelleri konusunda haklılar, peçete gibi kavrama değiştirildiğini için adı çıkmış, ama satışlar hiç öyle demiyor nedense.Sorunsuz olaraksa Japon yorumunda bulunanlara katılmamak elde değil, yalnız BMW diyenlerin çoğu trollemiş, ülkemizde orijinal bir BMW'ye binmediğiniz sürece iki eliniz cebinizden çıkmaz.:cool:Bunun sebebi BMW'nin kalitesiz oluşundan değil, sürücülerinin sıkıntılı olmasından.
6.00 dayı ne konuştu ama, 7.00 da ki kişi mavi ekran montajını hak etmiş.:)

Şahsi yorumum ise, sıfır araçlarda Toyota, Mazda, BMW her zamanki gibi ipi göğüslerken, nal toplayan sorun yumağı markalar arasında güncel sıfır araçlar için VAG grubu diyebilirim.

İkinci el araçlarda ise sorunsuz olarak yine Toyota ve Mazda' ya ek olarak Honda, Nissan, Mercedes gibi araçları önerebilirim.Madalyonun öbür ucunda ise Alfa, BMW, Audi, Fiat, Opel gibi markalar gelirdi.

Renault, Peugeot, Hyundai, Ford biraz daha orta banttalar ne çok sorunsuz, ne de çok sorunlu.
reis sen bir de vw türkiye facebook sayfasındaki yorumlara bakmalısın sanırım mercedes s600 kalitesinde araçlar üreten bir marka diyorum acaba ben mi haksızlık ediyorum :D
 
Son düzenleme:
9.00 - 9.06 arası efsane olmuş. Görür görmez bastım kahkahayı :D

Bu arada vw araçlarına bayağı sallamışlar. En sağlamlar arasında oldukları söylenemez ama satış adetleri çok fazla olduğu için arızalar da haliyle göze daha fazla batabiliyor. Dsg'yi hariç tutarsak gayet ortalama bir noktada olurlar.
Hocam maalesef bu yoruma katılamayacağım belirli bir süredir manuel jetta kovalıyorum forumları veya sayfalarına girdiğim her gün aracın yeni bir kronik sorunu olduğunu öğreniyorum.Kapı kilit mekanizmasından,klima fanına çoğu parçası sorun gösteriyor.Hem de çok fazla sayıda yaşamayan araç sayısı yok gibi bir şey kronik sorunlarını herkesin başına en az bir kez geliyor. Bundan önce sahibi olduğumuz comfort golfte de 2 kere arıza yüzünden servise gitmiştik araç 1-3 yaşları arasında bizimeydi. Dsg dışında da dayanıklı malzemeleri kullanımından kaçınıyorlar bence
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih
Hocam maalesef bu yoruma katılamayacağım belirli bir süredir manuel jetta kovalıyorum forumları veya sayfalarına girdiğim her gün aracın yeni bir kronik sorunu olduğunu öğreniyorum.Kapı kilit mekanizmasından,klima fanına çoğu parçası sorun gösteriyor.Hem de çok fazla sayıda yaşamayan araç sayısı yok gibi bir şey kronik sorunlarını herkesin başına en az bir kez geliyor. Bundan önce sahibi olduğumuz comfort golfte de 2 kere arıza yüzünden servise gitmiştik araç 1-3 yaşları arasında bizimeydi. Dsg dışında da dayanıklı malzemeleri kullanımından kaçınıyorlar bence
Ben de sunu diyorum hocam; son yillarda ki satis rakamlarina bakildiginda kimin kac otomobil sattigi belli. Passat D segmentinde neredeyse tum rakiplerini ikiye katlayacak kadar arac satiyor. Golf keza bireysel kullanimda da en cok tercih edilenlerden. Haliyle bu kadar cok aracin cikaracagi sorun daha fazla goze batacaktir.

Videoda vw kadar gomulmeyen Ford'un bir direksiyon kutusu sorunu var ki sesten yag kacirmaya kadar 20 yildir cozulmedi. Degissen de cozulmuyor. Ecoboost'un ilk nesilleri alanin elinde kaliyordu ama tsi motorun ilk nesillerinde gorulen yag kacaklari mevzusu kadar sorunlu diye konusulmadi. Niye ? Cunku dogru duzgun ecoboost satilmadi bile. Mk3 ve mk3.5 kasa focus'un manuel viteslerinde debriyaj baski balatasinin yapisindan kaynakli ses cikarma sorunu var. Kavrama degisse de ses gitmiyor. 8-9 yillik kasanin bu sorunu hala cozulmus degil. Yeni nesil, suan guncel olan ecoboost motorun sogutma sivisi hortumu problemi var ki bundan dolayi motoru yakip sandik motor getirmek zorunda kalanlar oldu. Gerci servis bulten yayinlayip ucretsiz hortum degisimi ve sensor montaji yapti ama olan millete oldu.

Mk3.5 kasanin 1.6 atmosferiginde kullanilan kuru kavrama pws sanzimani asagi indirmeyen kimse kalmadi. Sorunlu denen dsg'den daha fazla sorun cikartti ustelik satis adeti olarak daha az rakamlarda olmasina ragmen.

Ben demiyorum ki vw sorunsuzlar listesinde ust sirada. Ama videoda bahsedilen kadar son sirada da degil. Insanlarin en sorunlu vw diye konusmasinin en temel sebebi urunlerin ulastigi kitlenin daha genis olmasi. Ben hala vw'i ve ford'u bu hususta ortalama noktada goruyorum acikcasi.
 
Son düzenleme:
turbosu yağ basar arkadan duman atması mı dersin, elektronik,klima ünitesi talihsiz arızalar mı, dsg vb çift kavrama cart curt hatası mı ne ararsan var avrupa araçlarında. karı mı alıyonuz araba mı belli değil. En güzeli harbiden japon arabaları...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal
Söylemesi ayıp, bu serinin premier'ini çarşamba akşamı izmir'de @sinan ile beraber yapmıştık.

@Baris Inselel , batuhan (nick'inden emin olamadım, kusura bakma) çok güzel bir iş çıkarmışsınız bence, içerik de edit de çok başarılı. Yolunuz açık olsun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Markadan ziyade model olarak konuşmak daha dogru aslında bu konuda biraz lastik konusu gibi. Mazda genel olarak sorunsuz güzel Toyota genel olarak sorunsuz lakin nissan da her araç sorunsuz değil özelikle Qashqai de sorunlar var xtrail de elektronik sorunlar var gibi zaten son zamanda bozdu nissan eskiden daha iyiydi. Honda göçük konusundaki müşteriye tavrı ile tıpkı doğuşta olduğu gibi benim gözümde bitti. Peugeot son zamanda iyi adımlar atıyor çok bir arızası duymadım eski modelleri daha sorunluydu. Mercedes eski nesiller saat gibi yenileri eh işte. Bmw ilk birkaç sene güzel sağlam Audi nedense eski modeller bir sıkıntılı. Porsche sağlam Ford bence makul düzeyde birkaç kronik sorunu vardır lakin genel olarak sorunlu değildir VW genel olarak bir sorunlu her sorunu çok baş agritmaz lakin genele vurup toplam maliyetlerini düşününce yürütmesi masraflı. Çok km yapan için renault gerçekten masrafsız satış rakamını hakeden tek marka parçası da ucuz lakin postapokaliptik bir senaryoda olsam gider Japon alır keyfime bakardım Lexus falan :) Jaguar çok bilinmiyor fakat sağlamdır özellikle yeni kasa XE mercedes kıvamında saat gibi makina hemde Mondeo da beğenilen özel süspansiyonlar var. Gonlumdedir sahibinden de 180.000e Tertemiz daha 2 3 yaşında Jaguar XE var param olsun direk alırdım fırsat keyif otomobili.
 
Markadan ziyade model olarak konuşmak daha dogru aslında bu konuda biraz lastik konusu gibi. Mazda genel olarak sorunsuz güzel Toyota genel olarak sorunsuz lakin nissan da her araç sorunsuz değil özelikle Qashqai de sorunlar var xtrail de elektronik sorunlar var gibi zaten son zamanda bozdu nissan eskiden daha iyiydi. Honda göçük konusundaki müşteriye tavrı ile tıpkı doğuşta olduğu gibi benim gözümde bitti. Peugeot son zamanda iyi adımlar atıyor çok bir arızası duymadım eski modelleri daha sorunluydu. Mercedes eski nesiller saat gibi yenileri eh işte. Bmw ilk birkaç sene güzel sağlam Audi nedense eski modeller bir sıkıntılı. Porsche sağlam Ford bence makul düzeyde birkaç kronik sorunu vardır lakin genel olarak sorunlu değildir VW genel olarak bir sorunlu her sorunu çok baş agritmaz lakin genele vurup toplam maliyetlerini düşününce yürütmesi masraflı. Çok km yapan için renault gerçekten masrafsız satış rakamını hakeden tek marka parçası da ucuz lakin postapokaliptik bir senaryoda olsam gider Japon alır keyfime bakardım Lexus falan :) Jaguar çok bilinmiyor fakat sağlamdır özellikle yeni kasa XE mercedes kıvamında saat gibi makina hemde Mondeo da beğenilen özel süspansiyonlar var. Gonlumdedir sahibinden de 180.000e Tertemiz daha 2 3 yaşında Jaguar XE var param olsun direk alırdım fırsat keyif otomobili.
Masallah her arabaya binmiş gibi konuşuyorsunuz ne güzel. Ben pek farklı arabalara binmedigim için yorum yapamıyorum keske yapabilsem
 
  • Beğeni
Tepkiler: AlperErdem
Gözlemlediğim kadarıyla en sorunsuz araçlar ya basittir pek karmaşık sistemler içermez ya da overenginering ürünüdür (bir dönemin Mercedes'leri gibi). Tek başına bir markaya tamamen sorunsuzdur yada sorunlu demek hatadır, her markanın sorunsuz veya sorunlu bazı modelleri olabilir.
 
Kaç sene vag grubu araç kullandık,bir bizimi bulmuyor arkadaş ?
Bu olay ya şans işi,yada kullanıma bağlıdır.
Adamlar bas bas bağırıyor kardeşim ışıkta durduğun zaman DSG şanzımanlı aracın frenine tam basın ayak ucuyla değil,tam basın ki aracı boşa alsın motoru ayırsın,öbürtürlü araç gitmek isteyecek ve sonra efendim ben kavrama değiştim :D
Youtube da bir şahısda gazı köklemiş N’den D’ye alıyor,sonra şanzıman niye elimde kaldı :D
Bazı youtube da test yapan kişilerde giderken P’ye alıyor mesela. :D
Sorunsuz değil ama herkes neden vw’ne sallamış anlamış değilim.
 
Kaç sene vag grubu araç kullandık,bir bizimi bulmuyor arkadaş ?
Bu olay ya şans işi,yada kullanıma bağlıdır.
Adamlar bas bas bağırıyor kardeşim ışıkta durduğun zaman DSG şanzımanlı aracın frenine tam basın ayak ucuyla değil,tam basın ki aracı boşa alsın motoru ayırsın,öbürtürlü araç gitmek isteyecek ve sonra efendim ben kavrama değiştim :D
Youtube da bir şahısda gazı köklemiş N’den D’ye alıyor,sonra şanzıman niye elimde kaldı :D
Bazı youtube da test yapan kişilerde giderken P’ye alıyor mesela. :D
Sorunsuz değil ama herkes neden vw’ne sallamış anlamış değilim.
Kullanici kitlesinden dolayi tamamen.
Diger markalarla fiyatlari ayni olmasina ragmen baska markalara binenleri fakir veya hor gormeleri
Dsg bu hizli vites atiyor hepsinden iyi diye ovunmeleri
Tok kapi sesi
Vs diye liste uzar. Genelde insanlarin kizginliklari arabalara degil kullanici kitlesine. Mesela ayni sey estoril blue bmw 1 ve 3 serisi , seat tek kapi ibiza, leon vw tek kapi polo , golf , scirocco vb seri koz getir tayfasinin araclari icinde yapiliyor genelleme oldu artik.
 
Kullanici kitlesinden dolayi tamamen.
Diger markalarla fiyatlari ayni olmasina ragmen baska markalara binenleri fakir veya hor gormeleri
Dsg bu hizli vites atiyor hepsinden iyi diye ovunmeleri
Tok kapi sesi
Vs diye liste uzar. Genelde insanlarin kizginliklari arabalara degil kullanici kitlesine. Mesela ayni sey estoril blue bmw 1 ve 3 serisi , seat tek kapi ibiza, leon vw tek kapi polo , golf , scirocco vb seri koz getir tayfasinin araclari icinde yapiliyor genelleme oldu artik.
Yine markaların suçu yok burda,biz çok dsg kullandık,her şanzımanın sorunları var DSG’dede özellikle jettada vardı arabayı daha 5 km/h hızla giderken 2.vitese atıyordu ve titretiyordu,koyu VAG’cıyım ama yeri geldiğindede eleştiririm.
Bu işlerde çoğunlukla şans ve kullanımdır dediğim gibi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: FuckTheFuelEconomy
9.07 ve 10.10 daki adamlar o kadar haklı ki,

5.00 daki adam neyin kafasını yaşıyor onu da anlamadım :-)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...