HABER En SORUNSUZ otomobil hangisi? | Otopark.com Soruyor #1

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Direk çöp rezil iğrenç gibi tabirleri kullanmadan, sözlerini biraz daha tartıp, süzgeçten geçirip farklı kelimelerlede olsa asıl düşüncesinin temelde bu olduğu, imalarından anlaşılan bir kitle var benim gördüğüm :) Mesela ufak bir örnek vereyim imzamda belirtilen olayı okuyabilirsiniz. İnsanlar tabiki herhangi bir markanın fanatiği olabilir bu insan doğasında var ama bu denli benimsemek, bazı gerçekleri görmemelerine ya da görüpte görmemezlikten gelmelerine itiyor onları maalesef.Keşke ben bunu şu şu kusuruna rağmen seviyorum diyebilsek ama sadece forum değil genel olarak toplum yapımızda bizim olan mal en iyisi diğerleri en kötü düşünce yapısı hakim, en azından benim gözlemlerim bu yönde.
Hocam iyi akşamlar. İmzanız özelinde konuşacak olursam tam tersi şekilde insanlar c segmenti araçtan yüksek ihtimalle kendi sürüş yeteneklerinin de üzerinde dinamikler beklerken konu dsg gibi bir performans şanzımanına gelince ne gerek var bu kadar hızlı şanzımana diyorlar. üstelik bu şanzımanın iyi yakıt tüketimi avantajına rağmen. yani demek istediğim evet imzanızdaki gibi bir tutarsızlık var olabilir. fakat yukarıda yazdığım gibi tam tersi bir tutarsızlık da var. bu sebepen burada herkes şapkayı önüne koymalı. ayrıca yine kendi görüşümdür vw grubu fanatikliği yapacak insanların sayısı maksimum 5 dersek forumun kalanı bu sayıya ciddi üstünlük kuracak şekilde bir karşı fanatiklik yapıyor. zaten vw başlıklarındaki en az 5 sayfa yoruma bakarsak bu durum görülecektir.
ayrıca dürüst olayım ben kendimin forumdaki kişilerce vw fanatiği olarak görüldüğümü düşünüyorum. (hatta biliyorum diyebilirim :D sırf bu yüzden arabadan anlamıyor yaftası da yedim) fakat bu kişiler bilmiyor ki ben bir alfa romeo kullanıcısıyım ve aracım sürüş dinamikleri herkesçe saygı duyulan tam bağımsız süspansiyonlu bir model. yani vw ni savunacak bir durumum yok. yalnız esp ile yürüyor, vw bozuluyor, kafadan kayıyor, alt yapısı zayıf(ki polo overengineered, golf tdi 5 yıldız, passat çok iyi yol tutuyor yorumları almışken) gibi sahibi olabilecek insanlara saldırı niteliğinde yorumları doğru bulmuyorum. bu sebepten kendi durumuma bile "bu insanlar bu kadar limitlere takılacak ne kullanıyor acaba" demeye getiren bir yazı yazdım :) çok uzun olduğunu biliyorum fakat dediğim gibi burada herkes şapkayı önüne koyup daha olgun yorumlar yapmalı bence.
 
  • Beğeni
Tepkiler: FuckTheFuelEconomy
Hocam iyi akşamlar. İmzanız özelinde konuşacak olursam tam tersi şekilde insanlar c segmenti araçtan yüksek ihtimalle kendi sürüş yeteneklerinin de üzerinde dinamikler beklerken konu dsg gibi bir performans şanzımanına gelince ne gerek var bu kadar hızlı şanzımana diyorlar. üstelik bu şanzımanın iyi yakıt tüketimi avantajına rağmen. yani demek istediğim evet imzanızdaki gibi bir tutarsızlık var olabilir. fakat yukarıda yazdığım gibi tam tersi bir tutarsızlık da var. bu sebepen burada herkes şapkayı önüne koymalı. ayrıca yine kendi görüşümdür vw grubu fanatikliği yapacak insanların sayısı maksimum 5 dersek forumun kalanı bu sayıya ciddi üstünlük kuracak şekilde bir karşı fanatiklik yapıyor. zaten vw başlıklarındaki en az 5 sayfa yoruma bakarsak bu durum görülecektir.
ayrıca dürüst olayım ben kendimin forumdaki kişilerce vw fanatiği olarak görüldüğümü düşünüyorum. (hatta biliyorum diyebilirim :D sırf bu yüzden arabadan anlamıyor yaftası da yedim) fakat bu kişiler bilmiyor ki ben bir alfa romeo kullanıcısıyım ve aracım sürüş dinamikleri herkesçe saygı duyulan tam bağımsız süspansiyonlu bir model. yani vw ni savunacak bir durumum yok. yalnız esp ile yürüyor, vw bozuluyor, kafadan kayıyor, alt yapısı zayıf(ki polo overengineered, golf tdi 5 yıldız, passat çok iyi yol tutuyor yorumları almışken) gibi sahibi olabilecek insanlara saldırı niteliğinde yorumları doğru bulmuyorum. bu sebepten kendi durumuma bile "bu insanlar bu kadar limitlere takılacak ne kullanıyor acaba" demeye getiren bir yazı yazdım :) çok uzun olduğunu biliyorum fakat dediğim gibi burada herkes şapkayı önüne koyup daha olgun yorumlar yapmalı bence.

Otoparkın foruma değilde sohbete sahip olduğu zamanlarından beri gelen bir algı malesef bunun sebebide premium dışındaki markalarla vw yi kıyaslamaya kalkan insanlar olduğu zaman o vw nin dengimi sen onu nasıl kıyaslarsın tarzında imalarda bile bulunulunulduğu çokça oldu sohbet zamanında da forumda da.
( örn. bunu bir vw kullanıcısıyla oturup muhabbet ederken yaşadım mazda 3 120hp atmo sen nasıl kıyaslarsın golfle gitmeyen araba cümlesini duydugumda doğal olarak madem bu kadar performans düşkünüsün yol tutuşlarından bahsedelim dediğimde kim zorlayacak o kadar cevabını aldım ki büyük ihtimalle yol tutuşu limitine hiç ulaşamamıştır kullandığı arabanın. )

Bunları yaşayan veya okuyan insanlarda da ister istemez antipati oluşmaya başladı konusu açılıncada tepki gösterilmeye başlandı buda tamamen fanatiklerin yarattığı bir durum.

Ben şahsen vw nin donamın politikasıyla türk halkını aptal yerine koymasından dolayı ve dsg hakkında kendi ve çevremdekilerin yaşadıklarından dolayı (garantisi olduğu sürece dsg de çok büyük bir sıkıntı değil yolda kalmadığım sürece) markayı tercih etmiyorum. Yoksa vw markasının arabalarının yol tutuşu hakkında bahsedilenlerin, ışık hızında vites atmasının günlük bir kullanımda kimsenin umrunda olmayacağını düşünüyorum. Çevremde bir kaç kişiyede senin için ideal araba garantisini 2+3 yıl yaptır rahat rahat bin diyede tavsiye edip aldırmışımdır.
 
...Ben şahsen vw nin donamın politikasıyla türk halkını aptal yerine koymasından dolayı...

Benimde şahsen antipatimin ilk başlangıç sebebi bu, ikincisi kullanıcı kitlesi. Yoksa her araçta kronik bir şey, ufak tefek hatalar, arızalar oluyor. Bu hayatta herhangi bir şeyin fanatiği olmayıda gram mantıklı bulmuyorum. Sanki şirket sahibi gibi savunanlarıda görünce bir gülme alıyor ki sormayın gitsin...
 
Vw premium bir marka değil ancak bu kadar kotulenecek bir marka da değil. Bir ülkede hangi araç çok satiyorsa en sorunlu araçların başında o gelir. Örnek verecek olursam İngiltere de yapılan araştırmaya göre en sorunlu araç Range Rover çıkmış. Çünkü her 2-3 kişiden birinde bu araçtan var.

EVA-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: FuckTheFuelEconomy
Vw premium bir marka değil ancak bu kadar kotulenecek bir marka da değil. Bir ülkede hangi araç çok satiyorsa en sorunlu araçların başında o gelir. Örnek verecek olursam İngiltere de yapılan araştırmaya göre en sorunlu araç Range Rover çıkmış. Çünkü her 2-3 kişiden birinde bu araçtan var.

EVA-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Hocam yalnız Range Rover'lar da şaşırtıcı şekilde sorun çıkarmaya meyilli araçlar olarak görüyorum, duyuyorum ve okuyorum. Zamanında Defender'ı yapmış bir markaya ve bu kadar elit yan markaya insan konduramıyor ama...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal ve petrich
Haklısınız çok sorun çıkarttığını bende okudum. Hemde premium bir marka
Ancak çok fazla satıldığı için bu sorunlarla karşılaşma ihtimali de fazlasıyla artıyor.
Ülkemizde vw en çok satan araçlardan biri. Üretim bandında oluşan bir hata bir çok kullanıcıyı zor durumda bırakıyor. Böylece vw hep sorun çıkaran bir araç gibi görünüyor.
Hocam yalnız Range Rover'lar da şaşırtıcı şekilde sorun çıkarmaya meyilli araçlar olarak görüyorum, duyuyorum ve okuyorum. Zamanında Defender'ı yapmış bir markaya ve bu kadar elit yan markaya insan konduramıyor ama...

EVA-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Vw premium bir marka değil ancak bu kadar kotulenecek bir marka da değil. Bir ülkede hangi araç çok satiyorsa en sorunlu araçların başında o gelir. Örnek verecek olursam İngiltere de yapılan araştırmaya göre en sorunlu araç Range Rover çıkmış. Çünkü her 2-3 kişiden birinde bu araçtan var.

EVA-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Çok satılması sorunlu olması anlamına gelmez. Tek başına sorunu yaşayan araç sayısıyla anlaşılmaz. Toplam araç ve sorunlu aracın yüzdelendirilmesiyle hesaplanır.
 
Son düzenleme:
Otoparkın foruma değilde sohbete sahip olduğu zamanlarından beri gelen bir algı malesef bunun sebebide premium dışındaki markalarla vw yi kıyaslamaya kalkan insanlar olduğu zaman o vw nin dengimi sen onu nasıl kıyaslarsın tarzında imalarda bile bulunulunulduğu çokça oldu sohbet zamanında da forumda da.
( örn. bunu bir vw kullanıcısıyla oturup muhabbet ederken yaşadım mazda 3 120hp atmo sen nasıl kıyaslarsın golfle gitmeyen araba cümlesini duydugumda doğal olarak madem bu kadar performans düşkünüsün yol tutuşlarından bahsedelim dediğimde kim zorlayacak o kadar cevabını aldım ki büyük ihtimalle yol tutuşu limitine hiç ulaşamamıştır kullandığı arabanın. )

Bunları yaşayan veya okuyan insanlarda da ister istemez antipati oluşmaya başladı konusu açılıncada tepki gösterilmeye başlandı buda tamamen fanatiklerin yarattığı bir durum.

Ben şahsen vw nin donamın politikasıyla türk halkını aptal yerine koymasından dolayı ve dsg hakkında kendi ve çevremdekilerin yaşadıklarından dolayı (garantisi olduğu sürece dsg de çok büyük bir sıkıntı değil yolda kalmadığım sürece) markayı tercih etmiyorum. Yoksa vw markasının arabalarının yol tutuşu hakkında bahsedilenlerin, ışık hızında vites atmasının günlük bir kullanımda kimsenin umrunda olmayacağını düşünüyorum. Çevremde bir kaç kişiyede senin için ideal araba garantisini 2+3 yıl yaptır rahat rahat bin diyede tavsiye edip aldırmışımdır.
Hocam tamam size de hak veriyorum dediğim gibi ama artık bir şeylere son verilmeli. Örnek vermek gerekirse Zamanında türbanlılar üniversitelere alınmadı. Şimdi güç o kesime geçince de bize kan kusturuyorlar. E devran dönünce bu sefer yine biz intikam alalım. Bu işin sonunu alamayız. Bu yüzden daha ılımlı konuşmak gerekir diye düşünüyorum. Yoksa bu kadar öfkeli karşı yorumlar aslında o fanatik dediğiniz kesimi haklı çıkarır. Adam doğru söylüyor ki siz sinirleniyorsunuz derler basitçe :)
 
Hocam tamam size de hak veriyorum dediğim gibi ama artık bir şeylere son verilmeli. Örnek vermek gerekirse Zamanında türbanlılar üniversitelere alınmadı. Şimdi güç o kesime geçince de bize kan kusturuyorlar. E devran dönünce bu sefer yine biz intikam alalım. Bu işin sonunu alamayız. Bu yüzden daha ılımlı konuşmak gerekir diye düşünüyorum. Yoksa bu kadar öfkeli karşı yorumlar aslında o fanatik dediğiniz kesimi haklı çıkarır. Adam doğru söylüyor ki siz sinirleniyorsunuz derler basitçe :)

İntikam peşinde olan birleri olduğunu sanmıyorum eskisi gibi kavgalar olmuyor zaten bak bu yönü olumlu ama bu olumsuz yönüde var tarzında konuşmalar oluyor. Her hangi bir araba konusu açıldığında yeri geldi mi focus sahibi yeni focus torsiyona geçti diye üzüldüğünü söylüyor kimisi kendi arabası için bak bu yönü kötü diyor.

Bu arada insanlar doğru söylendiğinde değil, yalan söylendiğinde veya yanlış konuşulduğunda sinirlenirler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal
Bu işlerden anlayan, baya sanayi çevresi de olan bir arkadaşımın sözünü hatırladım

“Abi japonlar bozulmuyor, sağlam ama zaten bozulacak birşey de olmuyor ki” derdi... tabi olayı biraz abarttı ve dramtize de etti fakat yine de Japonların teknolojik tercihler konusunda daha olgun yönlere gittikleri hep var olan bir gerçektek.

Neyse...
Benim gördüğüm kadarıyla herkes kendi hizmet verdiği grubu övmüş biraz, çok çok tutarlı gelmedi... yinede genel intiba ki buna katılırım, Japonlar daha sorunsuz ... Range Rover lar ise belliki baya bir mimlenmiş :)
 
Bu işlerden anlayan, baya sanayi çevresi de olan bir arkadaşımın sözünü hatırladım

“Abi japonlar bozulmuyor, sağlam ama zaten bozulacak birşey de olmuyor ki” derdi... tabi olayı biraz abarttı ve dramtize de etti fakat yine de Japonların teknolojik tercihler konusunda daha olgun yönlere gittikleri hep var olan bir gerçektek.

Neyse...
Benim gördüğüm kadarıyla herkes kendi hizmet verdiği grubu övmüş biraz, çok çok tutarlı gelmedi... yinede genel intiba ki buna katılırım, Japonlar daha sorunsuz ... Range Rover lar ise belliki baya bir mimlenmiş :)

Range rover dan çok eski ingilizler sorunsuzluk konusunda kötüler ondan biraz mimlenmiş olabilirler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: atoprak
Bu işlerden anlayan, baya sanayi çevresi de olan bir arkadaşımın sözünü hatırladım

“Abi japonlar bozulmuyor, sağlam ama zaten bozulacak birşey de olmuyor ki” derdi... tabi olayı biraz abarttı ve dramtize de etti fakat yine de Japonların teknolojik tercihler konusunda daha olgun yönlere gittikleri hep var olan bir gerçektek.

Neyse...
Benim gördüğüm kadarıyla herkes kendi hizmet verdiği grubu övmüş biraz, çok çok tutarlı gelmedi... yinede genel intiba ki buna katılırım, Japonlar daha sorunsuz ... Range Rover lar ise belliki baya bir mimlenmiş :)
2011 de mazda 3 te koltuk isitma vardi. 2011 Golfte koltuk isitma para verilerek dahi alinamazken hemde.
C segmentte premium veya degil farketmez adaptif cc head up display vs bu segmente getiren araclardan bir tanesi mazda 3 idi.ustelikte bunlari cok uzuca getirdiler. Ve hicbiride bozulmadi.(neden mazdadan ornek verdiniz derseniz bildigim hakim oldugum marka)
japonlarin teknolojide geri olduklari kulyen sehir efsanesi.genelde onden bile takip ettikleri soylenebilir.malum 200 milyara alinan dolu golfte olmayan ozelliklerden daha fazlasi 150 milyarlik japon arabada olabiliyor.
Ama her zaman derim 0 100 cu hizli fites atan tayfa icin japon motorlari coptur.
Saygilar :)
 
Son düzenleme:
Çok seviyorum böyle sorunsuzluk başlıklarını.Vw alfa range falan yardırılırken; Toyota kullanıcısıyım kardeşim diyorum.Şekersiz çay içenlerdeki gibi gereksiz bir ego patlaması şeklinde.. Aşırı keyifli.
%25C3%2587ay%25C4%25B1%2B%25C5%259Eekersiz%2B%25C4%25B0%25C3%25A7mek.jpg

Bi kaç güne alışıyorsun toyota kullanmaya.
Çift kavrama falan çok tiksinç şeyler
Mqb platformu kullanan araba kullanıyorum demesin
Toyota ya offf
Hibrit alırsan alışıyorsun
HARİKA
Benimkine yumuşak plastik koyma ben sert plastik seviyorum..
 
Son düzenleme:
Çok seviyorum böyle sorunsuzluk başlıklarını.Vw alfa range falan yardırılırken; Toyota kullanıcısıyım kardeşim diyorum.Şekersiz çay içenlerdeki gibi gereksiz bir ego patlaması şeklinde.. Aşırı keyifli.
%25C3%2587ay%25C4%25B1%2B%25C5%259Eekersiz%2B%25C4%25B0%25C3%25A7mek.jpg

Bi kaç güne alışıyorsun toyota kullanmaya.
Çift kavrama falan çok tiksinç şeyler
Mqb platformu kullanan araba kullanıyorum demesin
Toyota ya offf
Hibrit alırsan alışıyorsun
HARİKA
Benimkine yumuşak plastik koyma ben sert plastik seviyorum..
Türkiyede bence toyota ve honda nin asıl sorunu o Atmosferik ilkel motora fahiş fiyat istemeleri. Birkaç sene önce Corolla Atmosferik ile Muadil turbo benzinli C ler aşağı yukarı aynı paraydı ve ben kimseye toyota önermezdim çünkü pahalı fiyatını haketmiyordu. Bugün ise tıpkı renault yada opel in Atmosferik motorlu araçlarına ortalama 15.000 daha az istemesi gibi toyota da az istiyor ve mantıklı artık oneriyorum. Lakin honda hala uçup kaçmaya devam ediyor geçmişte olduğu gibi bugunde parasini haketmedigini düşünüyorum ki Atmosferik fiyatlar turbo düzeyinde olduğu için turbo dizel versiyonda D segmenti fiyatında maaşallah
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: FuckTheFuelEconomy
Türkiyede bence toyota ve honda nin asıl sorunu o Atmosferik ilkel motora fahiş fiyat istemeleri. Birkaç sene önce Corolla Atmosferik ile Muadil turbo benzinli C ler aşağı yukarı aynı paraydı ve ben kimseye toyota önermezdim çünkü pahalı fiyatını haketmiyordu. Bugün ise tıpkı renault yada opel in Atmosferik motorlu araçlarına ortalama 15.000 daha az istemesi gibi toyota da az istiyor ve mantıklı artık oneriyorum. Lakin honda hala uçup kaçmaya devam ediyor geçmişte olduğu gibi bugunde parasini haketmedigini düşünüyorum ki Atmosferik fiyatlar turbo düzeyinde olduğu için turbo dizel versiyonda D segmenti fiyatında maaşallah
10,0 sn 0-100 ü olan arabayı 1,0 motorlarla karıştırmamak lazım bence.1,4 dizel motor fiyatına baktım şimdi çoğu markayla aynı paralar
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Herkes gönlünde fanatiği olduğu markanın en sorunsuz olduğunu savunur değil mi ? Bu işler tecrübeyle anlaşılacak işler. Aslında bu soru Otopark tarafından en doğru yerde oto sanayi sitesinde sorulmuş . Bu adamların çoğu her marka araba yapıyor saçma sapan yorumlar haricinde ben sanayi ustasının sözüne itibar ederim . Fakat birde kullanıcı tecrübesi diye de bir durum var. Genelde en çok göz ününde olan otomobil dünyasının iki farklı ekolü Alman ve Japon dan yola çıkalım. Bugüne kadar hep 5-10 yaş arası hem Alman hemde Japon arabaları kullandım. bu benim tecrübem ve ben tartışmasız sahibi olduğum Japon araçlarının bana Alman araçlarından daha az problem çıkardığını deneyimledim , bunlar tecrübeyle sabit durumlar. Japon her zaman daha az arıza verir , ancak şunu da söylemem gerekir ki şu an ülkemizde sanıldığının aksine Japon arabalarının parçaları Alman arabalarına göre çok daha pahallı . Japonunda problemi bu bence.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın ve bt
Kesinlikle alfa romeo 147 değil.sahip olduklarım arasında en sorunsuzu 1997 opel corsa swingdi.japon alıp mutsuz olan da var yıllarca neden alman almamışım diyende.sorun çıkarınca ucuza hallettim diye sevinip onu sorun saymayan fransızıda var.bmw m hiç sorun çıkarmadı ama sürekli yan aynaların çalınıyor oluşu benden ya da arabadan kaynaklı olmayan bir sorundu en basitinden.
 
Herkes gönlünde fanatiği olduğu markanın en sorunsuz olduğunu savunur değil mi ? Bu işler tecrübeyle anlaşılacak işler. Aslında bu soru Otopark tarafından en doğru yerde oto sanayi sitesinde sorulmuş . Bu adamların çoğu her marka araba yapıyor saçma sapan yorumlar haricinde ben sanayi ustasının sözüne itibar ederim . Fakat birde kullanıcı tecrübesi diye de bir durum var. Genelde en çok göz ününde olan otomobil dünyasının iki farklı ekolü Alman ve Japon dan yola çıkalım. Bugüne kadar hep 5-10 yaş arası hem Alman hemde Japon arabaları kullandım. bu benim tecrübem ve ben tartışmasız sahibi olduğum Japon araçlarının bana Alman araçlarından daha az problem çıkardığını deneyimledim , bunlar tecrübeyle sabit durumlar. Japon her zaman daha az arıza verir , ancak şunu da söylemem gerekir ki şu an ülkemizde sanıldığının aksine Japon arabalarının parçaları Alman arabalarına göre çok daha pahallı . Japonunda problemi bu bence.
Japon yeni , eurodan dusuktur. Lexus haric genelde japon markalarinin parcalari almanlara gore uygundur. (Lexus da toyota nin gerci ama olsun )
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: petrich
Bir otomobilin sorunsuzluğu hakkında fikir sahibi olmak kulaktan dolma bilgilerle değil yüzdelik oranlarla yapılır.
100.000 adet satan X marka/modelde 5.000 adet otomobil kronik problem çıkardıysa 10.000 adet satan Y marka/modelde 1.000 adet otomobil kronik sorun çıkardıysa Y markası/modelininin sicili sorunsuzluk anlamında X markasından daha kötüdür.
Sorunsuzluk anlamında Japon markaları bayrağı kimseye kaptırmaz bu bir gerçek..
Onun dışında gördüğüm/duyduğum kadarıyla ; normal otomobillerde vw, premiumda bmw en fazla sorun çıkaran otomobiller.
Ayrıca kullandığım birden fazla Fransız (Renault) ve İtalyan (Fiat) markasının tamamında sorun yaşadım. Ha bunları dert etmedim, biri hariç geri kalanı garantili otomobillerdi.

Benim başımın ağrımaması adına aldığım kendi önlemim : bakımları aksatmadan zamanında yaptırmak, yetkili servisten şaşmamak, garantiyi olabildiğince uzatmak..Bunlar olduğu sürece marka model farketmeksizin riski minimuma indirirsiniz

Umarım kimse çalışıp kazanarak satın aldığı otomobilde problem yaşamaz ve sorunsuz kullanır.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...