Eski bir Alfa Romeo alacak olsanız JTD mi yoksa JTS motor mu tercih ederdiniz?

Chefkaya

Mert Kaya
Profesör
840
21
Nedense bir anda aklıma takıldı bu soru.

Senaryo 1) Ağırlıklı olarak şehir içi ama keyif içinde uzun yola çıkabileceksiniz. Hem yakıt konusunda hem de performans konusunda üzülmek istemiyorsunuz.
Senaryo 2) Sürekli şehir dışına seyahat ediyorsunuz, gazcısınız yakıt pek umurunuzda değil.


Senaryo 3) Bu da kendim için hazırladığım senaryo. İlk aracım için bir kaç model düşünüyorum bunlardan biri GT bir diğeri de 159 sw, yakıt masrafı konusunu çok kafaya takan biri değilim, fakat maaşında tamamını yakıta gömmek istemem açıkçası. Çalıştığım restoran Anadolu yakasın da ben ise sözde İstanbul'un içinde olan Beylikdüzü'ndeyim. İş çıkış saatinde hiç bir şekilde trafikten kaçamayacağımı düşünürsek, otomatik tercih etmek daha mantıklı geliyor. Manuel kullanmak zor gelmiyor fakat ayakta çalışan bir insan olduğum için bari bir ayağım rahatta kalsın istiyorum. Atmosferik bir jts motor (2.0 jts GT) bu kullanım tipinde ne kadar keyif verir, selespeed versiyonuyla tabi ki. Benzinli versiyonun otomatiği var mı bilmiyorum tam bir araştırma yapmadım GT özelinde. 159 Sw içinde kullanım senaryom pek değişmeyeceği için otomatik şanzımanlı 159 ne kadar iyi bir seçim olur?
 
159SW ile GT arasında kalmak biraz enteresan olmuş 😁

159'u sedan olarak 1750 TBi, SW olarak 2.4 JTDm..
GT'yi 1.9 JTDm Q2, ömürlük bineceksek 3.2 Busso isterim 🥰

Ama pek seçim hakkımız yok 🥲
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Chefkaya
Selespeed ve İstanbul trafiği deyince zaten benim açımdan GT eleniyor. Normalde ise bu yaştaki araçlara bu kıyasta vereceğim yanıt bellidir: Hangisi daha temizse :)

Stationwagon olarak da çok güzel olmasının etkisiyle, d*zel nefretime rağmen 159 diyorum :)
 
Benzinli GT Selespeed var evet. Lakin ufak bir dipnot düşeyim, Selespeed şanzıman bir otomatik şanzıman değil, otomatik debriyajlı manuel bir şanzıman, dolayısı ile sen bu şanzımandan otomatik gibi davranmasını istersen şanzımanda "sapıtmalar" meydana gelecek ve yeni arızalara kucak açmış olacaksın. Selespeed şanzımanın robotu maliyetli bir parçadır ve açıkçası Selespeed şanzımanlı bir otomobil şehir içi trafiği pek sevmeyecektir. 159 ,Q-Tronic dediğimiz tam otomatik bir şanzımana sahip. Opel Vectra'da ve yanılmıyorsam Saab modellerinde de kullanıldı bu şanzıman. Sorunlu bir şanzıman olduğunu duymadım hiç. Fikrimi şu şekilde beyan edeyim, aile ile binilmeyecekse 159 almak, hem de wagon modelini almak bana kalırsa lüzumsuz bir durum olur. 1.9 JTD Q2 bir Alfa GT bence sizin ihtiyaçlarınızı karşılayacak otomobil. Ancak yine de bence ilk otomobil olarak ve şehir içi aracı olarak daha "baz" bir araç bakmanız yararınıza olacaktır.
 
159SW ile GT arasında kalmak biraz enteresan olmuş 😁

159'u sedan olarak 1750 TBi, SW olarak 2.4 JTDm..
GT'yi 1.9 JTDm Q2, ömürlük bineceksek 3.2 Busso isterim 🥰

Ama pek seçim hakkımız yok 🥲
Hocam aslında daha neler arasında kaldım bi bilseniz, bu listeye guiletta, insignia sw, 406 coupe vb. say say bitmez. Aslında bundan 2 ay önce araç alacaktım param hazırdı fakat annemin ameliyat masrafını üstlenirken bir anda evde çıkan ani bir tadilat masrafı bir anda büyüyünce yatırımın çoğu gitti maalesef başa döndüm gibi oldum. O yüzden biraz ilerisi için soruyorum aslında.
Benzinli GT Selespeed var evet. Lakin ufak bir dipnot düşeyim, Selespeed şanzıman bir otomatik şanzıman değil, otomatik debriyajlı manuel bir şanzıman, dolayısı ile sen bu şanzımandan otomatik gibi davranmasını istersen şanzımanda "sapıtmalar" meydana gelecek ve yeni arızalara kucak açmış olacaksın. Selespeed şanzımanın robotu maliyetli bir parçadır ve açıkçası Selespeed şanzımanlı bir otomobil şehir içi trafiği pek sevmeyecektir. 159 ,Q-Tronic dediğimiz tam otomatik bir şanzımana sahip. Opel Vectra'da ve yanılmıyorsam Saab modellerinde de kullanıldı bu şanzıman. Sorunlu bir şanzıman olduğunu duymadım hiç. Fikrimi şu şekilde beyan edeyim, aile ile binilmeyecekse 159 almak, hem de wagon modelini almak bana kalırsa lüzumsuz bir durum olur. 1.9 JTD Q2 bir Alfa GT bence sizin ihtiyaçlarınızı karşılayacak otomobil. Ancak yine de bence ilk otomobil olarak ve şehir içi aracı olarak daha "baz" bir araç bakmanız yararınıza olacaktır.
Hocam selespeed çalışma mantığını bir kaç forumda okudum, dediğiniz gibi kullanımlarda şanzımanı elime almak pek istemem. Ayırca soruyu biraz yanlış sormuşum dizeli selespeed gt var mı diye sorcaktım aslında orada bir karışıklık olmuş. 1.9 jtd Q2 gt listenin başlarına koyulması güzel olacak. Baz araçlara baktım hocam fakat açıkçası baz araçların fiyatlarını görünce pek bir bakasım gelmiyor keyifte almıyorum zaten kullanımlarından belki bir kaçı işlevseldir o kadar. Pek aileyle kullanılmayacak ama aşçı olduğum için market alışverişim çok oluyor ( evin yemekleri benden soruluyor) onun dışında sırf yeni bir şeyler tatmak ve almak için ülkenin bir ucuna bile seyahat ettiğim oldu o yüzden bagaj hacmi de benim için önemli oluyor. He 159 wagonun bagaj hacmi dillere destan değil o yüzden başka model wagonlara da bakmak daha mantıklı aslında. Ben burada konu açarken aynı zamanda tiramisu yapıyordum arkadaşıma, birazcık detaysız oldu konu.

Cevap verdiğiniz için ayrı ayrı hepinize teşekkür ederim, hepinizi yerim.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: nıneleven
hocam attığınız ilanlar özelinde tahmin ederek konuşuyorum. sanırım 500-600 bin civarında bir bütçeniz olacak. bu bütçeye açıkçası 147 veya 156'yı öncelikli olarak tavsiye ederim. twinspark motorlar hem çok zevklidir hem de çözülemeyen bir sorunu kalmadı. ayrıca alacağınız araca düzgün bir bakım yaptırmak ve kozmetiğini toparlamak için bütçeniz de kalacaktır.

sorunuz özelinde konuşacak olursak 1.9 jtd motoru tavsiye ederim. hem parçası daha boldur hem de daha torkludur ve daha az yakar. eğer büyük şehirde yaşıyorsanız jts motoru da pekala tercih edebilirsiniz.

bir mesajınızda yukarıdaki linkteki aracı atmıştınız. bu araç ankaradaki alfa jeep özel servisin aracıydı. ben 147'im için oraya giderken her gördüğümde kendine baktırıyordu. gerçekten çok iyi bir kondisyonu vardı. şu anda bir tık geriye gitmiş fakat çok büyük bir kazası yoksa her türlü düşünülür bir araç.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Chefkaya
Hocam aslında 700k bandına çıkacaktım fakat bütçenin yarısından fazlası gittiği için 1 sene geriye düştüm gibi oldum. Aileden destek istemezsem tabi her neyse 147 yerine 156 daha çok baktım fakat mankyajlı donanımlı temiz pek bulamadım gerçi 156 araştırmamı en son 2 ay önce yapmıştım şimdiye kadar belki temiz araçlar ilana koyulmuştur bilmiyorum. O linkteki aracın km'si baya iyi, şaşırdım bu kadar diri kalmasına ki sizde işin aslını açıkladınız. 147'ye bindim hocam yalan yok ama bi türlü sığamadım ya rahat edemedim. GT aynı iç mekana sahip ama benimle nerdeyse aynı boyda olan Birkan abi GT'ye boy olarak sığıyorsa ben hayli hayli sığarım.
hocam attığınız ilanlar özelinde tahmin ederek konuşuyorum. sanırım 500-600 bin civarında bir bütçeniz olacak. bu bütçeye açıkçası 147 veya 156'yı öncelikli olarak tavsiye ederim. twinspark motorlar hem çok zevklidir hem de çözülemeyen bir sorunu kalmadı. ayrıca alacağınız araca düzgün bir bakım yaptırmak ve kozmetiğini toparlamak için bütçeniz de kalacaktır.

sorunuz özelinde konuşacak olursak 1.9 jtd motoru tavsiye ederim. hem parçası daha boldur hem de daha torkludur ve daha az yakar. eğer büyük şehirde yaşıyorsanız jts motoru da pekala tercih edebilirsiniz.

bir mesajınızda yukarıdaki linkteki aracı atmıştınız. bu araç ankaradaki alfa jeep özel servisin aracıydı. ben 147'im için oraya giderken her gördüğümde kendine baktırıyordu. gerçekten çok iyi bir kondisyonu vardı. şu anda bir tık geriye gitmiş fakat çok büyük bir kazası yoksa her türlü düşünülür bir araç.
 
  • Beğeni
Tepkiler: racer
Hocam aslında 700k bandına çıkacaktım fakat bütçenin yarısından fazlası gittiği için 1 sene geriye düştüm gibi oldum. Aileden destek istemezsem tabi her neyse 147 yerine 156 daha çok baktım fakat mankyajlı donanımlı temiz pek bulamadım gerçi 156 araştırmamı en son 2 ay önce yapmıştım şimdiye kadar belki temiz araçlar ilana koyulmuştur bilmiyorum. O linkteki aracın km'si baya iyi, şaşırdım bu kadar diri kalmasına ki sizde işin aslını açıkladınız. 147'ye bindim hocam yalan yok ama bi türlü sığamadım ya rahat edemedim. GT aynı iç mekana sahip ama benimle nerdeyse aynı boyda olan Birkan abi GT'ye boy olarak sığıyorsa ben hayli hayli sığarım.
umarım istediğiniz aracı bulup alırsınız hocam :) "istediğiniz alfa" desek daha doğru olur. kusursuz değiller ama çok özeller.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Chefkaya
hocam 2.0 hiç kullanmadım. fakat 1.6'nın gücü için şunu söyleyebilirim. pozantı otobanını, tekir rampasını bilenler bilir. orada arka koltuklar yatırılmış ve tamamı eşya dolu haliyle, lpg'li olarak 130-145 bandında düşmeden çıkabilmişti. bence atmosferik bir motor için çok iyi değerler. motor genel olarak performans odaklı yapılmış. vites oranları da kısa. bu sayede güç kısmında bir eksiği olduğunu düşünmüyorum.

benim kullanımımda orta-az trafikli ankara şehir içi yakıt tüketimi 8.5 litre civarındaydı. parça sıkıntısı da olan bir motor değil. büyük şehirlerde zaten ustası da var. ki benim aracım en üst kondisyonda da değildi ve lpg'liydi. yeniden o bütçelere araç bakıyor olsam gözü kapalı 156-147 1.6 ts tercih ederim. tahminen konuşuyorum 2.0 motor da bu anlattıklarımın bir seviye daha üstünüdür. temelde çok farklı motorlar değiller.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Chefkaya
hocam 2.0 hiç kullanmadım. fakat 1.6'nın gücü için şunu söyleyebilirim. pozantı otobanını, tekir rampasını bilenler bilir. orada arka koltuklar yatırılmış ve tamamı eşya dolu haliyle, lpg'li olarak 130-145 bandında düşmeden çıkabilmişti. bence atmosferik bir motor için çok iyi değerler. motor genel olarak performans odaklı yapılmış. vites oranları da kısa. bu sayede güç kısmında bir eksiği olduğunu düşünmüyorum.

benim kullanımımda orta-az trafikli ankara şehir içi yakıt tüketimi 8.5 litre civarındaydı. parça sıkıntısı da olan bir motor değil. büyük şehirlerde zaten ustası da var. ki benim aracım en üst kondisyonda da değildi ve lpg'liydi. yeniden o bütçelere araç bakıyor olsam gözü kapalı 156-147 1.6 ts tercih ederim. tahminen konuşuyorum 2.0 motor da bu anlattıklarımın bir seviye daha üstünüdür. temelde çok farklı motorlar değiller.
Şehir içi yakıt tüketimi fena değil ama İstanbul'un trafiğinde ne kadar mutlu eder onu bilemiyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: racer
Hocam juliet'de aklimdan gecmiyor değil. Hayir bi cilginlik yapip kredi cekesim var sonra faizler aklima geliyor... Sizde ne var hocam peki? Sizde tam 8c sahibi bir üye tipi var.
Keşke hocam :D benim 1.0 ecoboost fiestam var 2016. Sık sık da babama ait olan 170 lik giulietta kullanıyorum. Yakın zamanda 690 bin gibi bir fiyata aldık. Otomatik ve 2012 model. Yaklaşık 30 bin de bakım ve kozmetik masrafını yaptık. Şu anda keyifle biniyoruz. Sorunuz olursa cevaplayabilirim
 
  • Beğeni
Tepkiler: Chefkaya