Normalde MX5'e çok bayılmayıp, en sevilmeyeni sevmem
''Babacım marjinallik'' gibi olmasın ama.. Ne bileyim diğerleri çok Takumi geliyor bana 
Geçen bir yerde BMW Audi Mercedes karşılaştırması vardı. Biri yorum olarak karşılaştırmayı bilmem de logoyu en ucuza mâl eden Audi belli ki yazmıştı. Gerçekten yeni modellerde ızgaradan dolayı sanırım sanki logo baskıyla konmuş da aplike metal bir logo değil gibi. Algıyı çok düşürüyor.Audi A4 B9 kasa,normalde çok yakışıklıydı fakat geçirdiği makyajla birlikte aracın resmen tipi kaydı.
Makyaj öncesi önü;
Ekli dosyayı görüntüle 43885
Makyaj sonrası önü;
Ekli dosyayı görüntüle 43884
Makyaj öncesi arkası;
Ekli dosyayı görüntüle 43888
Makyaj sonrası arkası;
Ekli dosyayı görüntüle 43889
Ön taraftaki ızgara boyutunun küçülmesi,farların tipsizleştirilmesi ve kaput çizgisinin belirginleştirilmesi arabanın tasarımını bir garip yapmış.
Arka tarafta ise gereksiz fazla kullanılan krom detayların aracın pahasını arttıracağı yerde düşürdüğünün kanaatindeyim.Öte yandan makyaj öncesinde oldukça şık sade ve akıcı dururken (özellikle Dynamic paket) makyajla birlikte bu durum ortadan ne yazık ki kalkmış.Makyaj öncesinde Dynamic paket bir takım elbise gibi durup,gereksiz kromajlar bulundurmazdı.Daha spor bir görüntü isteyenler Sport paket,daha pahalı bir görüntü isteyenler ise Design paket tercih edebiliyordu ancak makyajla birlikte paketlerde değişti.Dynamic paket görüntüsü artık o kadar boş bir donanım gelmediği için ortadan kalktı.Bu durumu açıkçası sevmiyorum.
Ayrıca makyajla birlikte 1.5 TFSI motor artık gelmiyor,bu çok büyük bir dezavantaj böyle bir model için.Öte yandan yine makyajla gelen 35 ve 40 TDI motorlarda çift egzoz çıkışı gibi görünen aslında biri fake olan krom egzoz görüntüsü de çok komik duruyor.
Focus 1 bence Ford’un yaptığı en iyi iç mekanlardan birisi. Hem bu kadar farklı olup hem bu kadar şık bir şey yakalamak güzel. Ayrıca aracın dıştaki karakteristiğini içeriye de çok iyi yansıtmışlar. Bir de bunun gerçek ahşap ve derili versiyonu var ki müthiş gözüküyor. Astra’da böyle bir opsiyon bildiğim kadarıyla hiç olmadı.Aslında bu tamamen kişisel tasarım algısı ile alakalı. Benim öznel tasarım algım daha çok ergonomi üzerine kurulu. Bununla beraber estetik yapı olarak Opel'in Ford'dan daha başarılı olduğuna ben de itiraz edemem. Ancak astra H nin dashboardında orta kısımdaki klima menfezlerinin çok çirkin durduğu bir gerçek. Zamanında sıfır alan bir tanıdığımız o kısmı CD girişi zannettiğinden bahsediyordu -kendisinin yalancısıyım- ancak gerçekten de yanılgıya çok açık.
Ekli dosyayı görüntüle 48218Ekli dosyayı görüntüle 48219
Mesela Focus 1 in kendisini de iç tasarımını da çok severim. Tartışmaya açık olmakla beraber Ford'un en iyi bineklerinden ilk 5 e focus 1 rahat girer. Hem estetik hem de ergonomi anlamında focus 1 astra G den çok üstün (tasarım tartışılsa da ergonomi olarak tartışılmaz)