Eski Modeli Yenisinden Güzel Olan Araçlar

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan dthhasan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Megane 1 Coupe.

119674027765u.jpg 45207_1642042055a5a4af28aab3f539ac4e5a.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak ve bt
Akla ilk gelen tabii ki Focus.
Mk1>mk3,5>mk2,5>mk2>mk4,5>mk4 benim kişisel görüşüm.
Fiesta'da da bir önceki nesil, son neslinden daha doğru bir tasarıma sahipti. Nitekim satışları da bunu kanıtlıyordu.
Corolla'da efsane kasanın üstüne çıkarılan yuvarlak farlı jenerasyon epic fail olmuştu
Impreza'da da aynı dönemde aynı şey yaşanmıştı. Bugeye tıpkı corolla gibi hızlıca makyajlanmıştı.
mercedes'te w204>w205 (yine kişisel görüşüm)
BMW zaten yazıldı...
Jeep Grand Cherokee'de de geriye gidiş olmuştu.
Golf 7 > Golf 8
Corsa D > Corsa E
Toyota C-HR makyajı da tasarımı geriye götürdü.
Tam benim yazacağım listenin aynısı olmuş özellikle focus konusunda.

Bir de bahsi geçen corollalar çok yağ yakardı.

Bu listeye bir de VW passat modelini eklemek isterim, B8>B8.5>B9. B8 in ön tarafı daha derli toplu iken B8.5 teki ön kısım bana sanki alttan bir şey vurmuş ta yamulmuş gibi gelir. İç mekandaki saatin B8.5 te kaldırılması da bence bir hataydı. Arka kısımda B8.5 teki logo altında kocaman ayrı harflerle P A S S A T yazısı da şahsen hoşuma gitmiyor. B8 de sol arkada klasik Passat sağ arkada teknoloji yazısı daha hoştu bence. B9 için konuşmuyorum bile.
 
  • Beğeni
Tepkiler: racer
Ben daha Ford'un iç mekan tasarlayabildiğine pek şahit olmadım. Markanın geninde bu var. İç mekan özürlü bir marka.
Focus 1'i hariç tutarsak gayet doğru aslında. Ancak Opel kadar da değiller, özellikle Astra H ın iç mekanı çok kafa karıştırıcı ve ergonomiden uzak geliyor bana.
 
Focus 1'i hariç tutarsak gayet doğru aslında. Ancak Opel kadar da değiller, özellikle Astra H ın iç mekanı çok kafa karıştırıcı ve ergonomiden uzak geliyor bana.
Ergonomide sorun olabilir ama tasarım olarak Ford'lar çok geride bence Opel'den.

Astra H'ta tek beğenmediğim şey, kadranlar. Oyuncak gibi duruyor bence, arabanın ciddiyetini bozuyor.

Airbus A380 vs. Transit Connect yani 🤓
Ki benzer şeyi Top Gear karşılaştırmasında da söylüyorlar. Tasarım bu kadar da göreceli değil ya 🙂

1000041886.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: ihsan
Ergonomide sorun olabilir ama tasarım olarak Ford'lar çok geride bence Opel'den.

Astra H'ta tek beğenmediğim şey, kadranlar. Oyuncak gibi duruyor bence, arabanın ciddiyetini bozuyor.

Airbus A380 vs. Transit Connect yani 🤓
Ki benzer şeyi Top Gear karşılaştırmasında da söylüyorlar. Tasarım bu kadar da göreceli değil ya 🙂

Ekli dosyayı görüntüle 48215
fotoda biri boş paket biri dolu paket 😁, pek adil değil sanki,
ha dolusu da çok iyi değil o ayrı :d
 
bu yine iyi, bizim ülkeye gelenlerde casio ekranlı sony teyp ve mk3'lerde kullanılan dandiğimsi klima tuşları var
Makyajsız ve ST olmayanların en dolusu bu galiba;

1000041892.jpg

Yanlız daha sağlam duruyor bak yalan yok.. Opel 7-8 seneye dağılacak gibi 🙂

Ama tasarım konuşuyorsak; Opel'lerde genel olarak hep bir zariflik var.

Ablam mesela hep Astra'ları daha fazla beğeniyor diğerlerinden. J HB çok seviyor, OPC'yi gösterdim.. En yakışıklı araba olabilir falan diyor 😁
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onur Kmnt
Ergonomide sorun olabilir ama tasarım olarak Ford'lar çok geride bence Opel'den.

Astra H'ta tek beğenmediğim şey, kadranlar. Oyuncak gibi duruyor bence, arabanın ciddiyetini bozuyor.

Airbus A380 vs. Transit Connect yani 🤓
Ki benzer şeyi Top Gear karşılaştırmasında da söylüyorlar. Tasarım bu kadar da göreceli değil ya 🙂

Ekli dosyayı görüntüle 48215
Aslında bu tamamen kişisel tasarım algısı ile alakalı. Benim öznel tasarım algım daha çok ergonomi üzerine kurulu. Bununla beraber estetik yapı olarak Opel'in Ford'dan daha başarılı olduğuna ben de itiraz edemem. Ancak astra H nin dashboardında orta kısımdaki klima menfezlerinin çok çirkin durduğu bir gerçek. Zamanında sıfır alan bir tanıdığımız o kısmı CD girişi zannettiğinden bahsediyordu -kendisinin yalancısıyım- ancak gerçekten de yanılgıya çok açık.
2146357-a8ccscxxh8-whr.jpg
005_20_years_of_Ford_Focus.jpg

Mesela Focus 1 in kendisini de iç tasarımını da çok severim. Tartışmaya açık olmakla beraber Ford'un en iyi bineklerinden ilk 5 e focus 1 rahat girer. Hem estetik hem de ergonomi anlamında focus 1 astra G den çok üstün (tasarım tartışılsa da ergonomi olarak tartışılmaz)
 
Aslında bu tamamen kişisel tasarım algısı ile alakalı. Benim öznel tasarım algım daha çok ergonomi üzerine kurulu. Bununla beraber estetik yapı olarak Opel'in Ford'dan daha başarılı olduğuna ben de itiraz edemem. Ancak astra H nin dashboardında orta kısımdaki klima menfezlerinin çok çirkin durduğu bir gerçek. Zamanında sıfır alan bir tanıdığımız o kısmı CD girişi zannettiğinden bahsediyordu -kendisinin yalancısıyım- ancak gerçekten de yanılgıya çok açık.
Ekli dosyayı görüntüle 48218Ekli dosyayı görüntüle 48219
Mesela Focus 1 in kendisini de iç tasarımını da çok severim. Tartışmaya açık olmakla beraber Ford'un en iyi bineklerinden ilk 5 e focus 1 rahat girer. Hem estetik hem de ergonomi anlamında focus 1 astra G den çok üstün (tasarım tartışılsa da ergonomi olarak tartışılmaz)
Focus 1, Focus'ların E39'u gerçekten.

2006-2018 arası diyeyim, tasarım olarak Ford çok birşey denemiyordu. Alt yapısı ve dizel motorları güzeldi, Fiesta güzeldi.

O yıllar Opel'in en popüler yıllarıydı.. H - J ve İnsignia A'lar heryerdeydi. Golf 5 ve Passat B6'nın çok çok iyi arabalar olmamasının da payı var bunda. 2013'te Golf 7 çıktıktan sonra VW fanatikliği başladı.. O da 2018'e kadar sürdü.

K ve İnsignia B bundan nasibini aldı, zar zor sattı. O da motorları - donanımları uyduğu ve tork konvertörlü şanzıman kullandıkları için.
 
Ergonomide sorun olabilir ama tasarım olarak Ford'lar çok geride bence Opel'den.

Astra H'ta tek beğenmediğim şey, kadranlar. Oyuncak gibi duruyor bence, arabanın ciddiyetini bozuyor.

Airbus A380 vs. Transit Connect yani 🤓
Ki benzer şeyi Top Gear karşılaştırmasında da söylüyorlar. Tasarım bu kadar da göreceli değil ya 🙂

Ekli dosyayı görüntüle 48215
İkisine de sahip olmuş, bolca kullanmış birisi olarak net focus ya. Özellikle verdiği kalite hissi ve az çok sahip olduğu bardaklık, gözler olarak focus bariz önde benim görüşümde.
 
@nıneleven Görüntüdeki sağlamlık hissi değişkenlik gösterebilir. Focus hakkında bilgi sahibi değilim fakat H kasa astraların içi, özellikle torpido bölümü asla yıpranmıyor. Çok sayıda ilan gezdim en yıkık arabalarda bile klima menfezleri hariç bir deformasyon olmuyor. Astra H'ta maalesef saklama gözü özürlülüğü var. :D Bardaklığı geçtim telefonu bile kapı koluna koyabiliyorum ancak :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: nıneleven
Kesinlikle ve kesinlikle cls. 2011-2013 ün çizgileri akıcılığını aldılar elinden. Makyajlısı bile gözü tırmalıyor. Yeni kasası ile birlikte imzasını aldılar elinden. Bence cls önümüzdeki zamanların tasarım olarak modern klasiği olacak. Tekrar bi tadına bakma isteği geliyor içimden ama temiz 4matic olmayanların fiyatları uçuk. Keşke sıfırı tekrar üretilse de varımızı yoğumuzu satıp alsak dediğim araçlardan.
 
  • Beğeni
Tepkiler: EOK
Bmw,Ferrari,Porsche,Mini…. Say say bitmez. Eskiden tasarım işini belli seviyenin üstündeki firmalar,tasarım stüdyoları yapardı. Teknoloji ilerleyince CEO’nun oğlu falan yapabilir hale geldi,bu çöküş ondan olabilir.