ESP'nin soketini çıkarmak.

Kagan

Kağan Güleç
Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
741
Beğeni puanı
1,046
Puanları
2,270
Yaş
19
Konum
Ankara
Marka
Nissan
Eğleneceğim yer trafik değil eğlenilecek bir sürü yer varken trafiğe kalmadık,kaldı ki trafikte eğlenilmesine en karşı çıkanlardan biri de benimdir.Hyundai Accent Blue'nun çıkış amacını,kimlerin ne derece tercih ettiğini de gayet iyi bilirim sahibi olarak.Siz kaç tane Accente bindiniz ? Accent Blue aracınız oldu mu ? Arabanın amacı ulaşılabilir bir araba olsa da neticede 4 teker 1 direksiyon,istenilirse ralli dahi yapar amaç o değil.Burada bir sorun var,o soruna çözüm aramaya çalışıyorum.Siz ise yazdıklarımın sadece "eğlence" kısmından nem alıp ondan sonra gereksiz duyar kasan birisisiniz.Mantıklı bir cevabınız yoksa yazmak zorunda değilsiniz konuma.Ayrıca sürüş zevki odaklı bir araca elbette binmek isterim,daha iyisine kim binmek istemez ki.Parayı siz verecekseniz yarın ben dahil buradaki çoğu kişiye sürücü odaklı otomobil almanızı bekliyorum :)




Hocam bu kadar profesyonel olmasa da yapılıyor olması beni sevindirdi.Bu hallere düşürmemek için Hyundai'nin yapması gereken tek şey ESP off tuşu koyması idi.:( Aslında koymuşta,ESP kapanabiliyor diye biliyorum ama model yılı ya da benzinli dizel farkı herhalde benim araçta asr tuşuna 5-10 saniye basınca hiçbir tepki vermiyor.
Hocam her zaman yapmanız mümkün olmayabilir ama esp kapanmayan arabalarda arabayı biraz zorlayınca kaymalarla falan, kısmi kapatabiliyor belki o işinize yarar hatta 2 3 el freni çekseniz bile olabilir bu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: AHU

AHU

Profesör
Destekçi
Katılım
14 Şub 2018
Mesajlar
455
Beğeni puanı
756
Puanları
1,395
Yaş
20
Konum
Highway to Hell
Marka
Audi
Hocam her zaman yapmanız mümkün olmayabilir ama esp kapanmayan arabalarda arabayı biraz zorlayınca kaymalarla falan, kısmi kapatabiliyor belki o işinize yarar hatta 2 3 el freni çekseniz bile olabilir bu.
Bunu bilmiyordum hocam,o kadar akıllı sistemi açıkçası b segment arabaya koymuşlar mıdır onu da bilmiyorum.Zorlamalarda ESP nin tavrı değişmiyor genelde geç müdahale ediyor baya arkanın gelmesi gerekiyor.Böyle olması iyi olsa da emniyetli değil,ESP kalkışta çalışacağına ufak bir kaymada bile devreye girmesi lazım diye sitem ediyorum.
 

1987EP

Murat
Elit Apaçi
Beta Programı
Katılım
3 Şub 2020
Mesajlar
495
Beğeni puanı
360
Puanları
770
Konum
Tokat
Marka
Volkswagen
Yazılımla yapılamaz mı ki bu? Vag grubunda tuş ekleyip hallediyorlardı hyundai'da böylr bir ihtimal yok mu?
 
  • Beğeni
Tepkiler: AHU

furkankaya585597

Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,725
Beğeni puanı
1,033
Puanları
2,420
ABS ile bütünleşik çalıştığı için ABS'de kapanacaktır. Accent Blue'da ESP'yi kapatmak bence çok da mantıklı değil.
 
  • Beğeni
Tepkiler: AHU

AHU

Profesör
Destekçi
Katılım
14 Şub 2018
Mesajlar
455
Beğeni puanı
756
Puanları
1,395
Yaş
20
Konum
Highway to Hell
Marka
Audi
Yazılımla yapılamaz mı ki bu? Vag grubunda tuş ekleyip hallediyorlardı hyundai'da böylr bir ihtimal yok mu?
Vag grubuna göre bu araçlarda yapılan işlemler oldukça kısıtlı,hele Accentte.

ABS ile bütünleşik çalıştığı için ABS'de kapanacaktır. Accent Blue'da ESP'yi kapatmak bence çok da mantıklı değil.
Aynen bu da pek mantıklı değil,tek kapansa belki bir nebze ama bu şekilde iyice tehlike unsuru.
 

msansertekin

Panpa
Destekçi
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
827
Beğeni puanı
2,636
Puanları
3,820
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Bir gün sizle accent ile ısparta-antalya dağ geçidinden geçmek isterim bakalım neler olacak, böyle konuşanlar genelde sağ koltukta ağlamaya başlar çünkü de.
Ya bunları salın. 350-400 hp olmadan arabanın arkasının kaymayacağını veya herhangi bir şekilde eğlenilemeyeceğini düşünen insanlar. Onlara göre araçtan keyif almak için en az 200-300 bin liraya alınması gerekiyor. Böyle bir otomobil vizyonuna sahipler.
 

Kagan

Kağan Güleç
Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
741
Beğeni puanı
1,046
Puanları
2,270
Yaş
19
Konum
Ankara
Marka
Nissan
Ya bunları salın. 350-400 hp olmadan arabanın arkasının kaymayacağını veya herhangi bir şekilde eğlenilemeyeceğini düşünen insanlar. Onlara göre araçtan keyif almak için en az 200-300 bin liraya alınması gerekiyor. Böyle bir otomobil vizyonuna sahipler.
Just watch me on 55hp 😅
O da ayrı bi bakış açısı, param olsa ben de 200hp altına binmem saygı duymak lazım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: AHU

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Beta Programı
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,594
Beğeni puanı
14,756
Puanları
5,670
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
19-20’li yaşlarda zar zor çalışarak aldığım Renault 9 Spring aracımın orijinali 60 bg muhtemelen yıllardan geriye 45-50 bg kalmıştır, onunla yaptığım hareketleri şu anki kafayla yapmam.Ama yapılır 30-40 bg lik araçla da yapılır. En basit örneği dağ kızağında hiç motor yok, yokuş aşağı ivmelenerek alacağınız zevk çoğu süperspordan daha zevklidir, dolayısıyla ön yargıları kırmak önemli diye düşünüyorum.
 
Son düzenleme:

btrvysl

Veysel Emir
Profesör
Beta Programı
Katılım
13 Ocak 2017
Mesajlar
204
Beğeni puanı
126
Puanları
1,135
Yaş
21
Konum
Istanbul
Marka
Renault
Accent Blue 2014 model aracım var,fakat ESP'si kapatılamıyor.ESP sisteminin çalışma koşullarını beğenmiyorum,zorlayınca girmesi gereken yerde devreye girmeyip saçma sapan yerlerde devreye giriyor.Mesela kalkarken ASR kapalı olsa dahi ESP arabayı tutuyor gazı kesiyor ve inanılmaz bir hantallık oluşuyor özellikle kalkışlarda,bunun olmaması için eğleneceğim zamanlarda ESP'nin soketini çıkarmak istiyorum.Bu soket nerededir,soket şeklinde midir yani çıkabilen birşey midir,devre dışı kalırsa bir problem yaşar mıyım ?
Hocam vallahi dikkat edin bende clioda sigorta kutusundaydı abs esp ve asr aynı sokete bağlıydı çektim biraz performanslı kullanayım dedim yağmurlu havadaydım çok güzel bir kaza yaşadım Allah göstermesin kimseye dikkatli olum derim.
 

cgkya

Profesör
Katılım
16 Eyl 2016
Mesajlar
285
Beğeni puanı
434
Puanları
1,395
Bir gün sizle accent ile ısparta-antalya dağ geçidinden geçmek isterim bakalım neler olacak, böyle konuşanlar genelde sağ koltukta ağlamaya başlar çünkü de.
Genç kardeşim. Bu dediğini yapacak kadar salak değilim. O koltukta otursam muhtemelen korkudan ağlarım evet. Umarım siz de bir yere patlamadan veya birinin canını almadan önce bir şeylerden çekinmeye başlarsınız.

Size bu gazı kim veriyor, bu cesaret nereden geliyor anlamak mümkün değil. Ülkedeki yüksek sigorta primlerinin sebebi sizsiniz işte. Cahil cesaretinden vazgeçin, standart süspansiyonlara, sıradan lastiklere o kadar güvenmeyin. Bu boktan arabada ESP bu kadar saçmalıyorsa size gereken mesajı veriyor zaten.

Bu forumda eskiden daha kaliteli adamlar vardı neden terk ettikleri anlaşılıyor.
 

AHU

Profesör
Destekçi
Katılım
14 Şub 2018
Mesajlar
455
Beğeni puanı
756
Puanları
1,395
Yaş
20
Konum
Highway to Hell
Marka
Audi
Ya bunları salın. 350-400 hp olmadan arabanın arkasının kaymayacağını veya herhangi bir şekilde eğlenilemeyeceğini düşünen insanlar. Onlara göre araçtan keyif almak için en az 200-300 bin liraya alınması gerekiyor. Böyle bir otomobil vizyonuna sahipler.
Şanser hocam ben de sizin gibi düşünüyorum,sonuçta bu arabalar belli bir mühendisliğe göre üretiliyorlar belli limitlere sahip araçlar.Bazı arkadaşlar bu durumu kabullenmekte güçlük çekiyorlar,bu sefer Accenti göğe çıkardın oluyor.Fizik kuralları çerçevesinde çoğu arabanın yapabileceği şeyler zaten aşağı yukarı aynı,gerisi şasiye ve mühendisliğine kalmış.Birde buradaki amaç eğlenmek değildi zaten,bariz bir sorun ve araçla aramdaki dolaylamayı anlatmaya çalışmıştım ama duyarcılar sağolsun olay apayrı yerlere gitti.

19-20’li yaşlarda zar zor çalışarak aldığım Renault 9 Spring aracımın orijinali 60 bg muhtemelen yıllardan geriye 45-50 bg kalmıştır, onunla yaptığım hareketleri şu anki kafayla yapmam.Ama yapılır 30-40 bg lik araçla da yapılır. En basit örneği dağ kızağında hiç motor yok, yokuş aşağı ivmelenerek alacağınız zevk çoğu süperspordan daha zevklidir, dolayısıyla ön yargıları kırmak önemli diye düşünüyorum.
Kesinlikle ben de öyle düşünüyorum,arabayı keşfetmek önemli.Herkesin imkanları aynı olamıyor ne yazık ki.Ama bunu kanıtlamaya kalkınca da insanlar sağ koltuktan kaçıyorlar :)

Genç kardeşim. Bu dediğini yapacak kadar salak değilim. O koltukta otursam muhtemelen korkudan ağlarım evet. Umarım siz de bir yere patlamadan veya birinin canını almadan önce bir şeylerden çekinmeye başlarsınız.

Size bu gazı kim veriyor, bu cesaret nereden geliyor anlamak mümkün değil. Ülkedeki yüksek sigorta primlerinin sebebi sizsiniz işte. Cahil cesaretinden vazgeçin, standart süspansiyonlara, sıradan lastiklere o kadar güvenmeyin. Bu boktan arabada ESP bu kadar saçmalıyorsa size gereken mesajı veriyor zaten.

Bu forumda eskiden daha kaliteli adamlar vardı neden terk ettikleri anlaşılıyor.
Bakın hala birilerinin sahip olduğu arabaya hakaret ediyorsunuz,forumdaki o kaliteli adamlar dursa da sizinle iletişime geçerler mi acaba ? ESP saçmalayınca neden araba boktan oluyor,ne bekliyorsunuz arabadan anlamadım ki.Ben sadece ilk kalkışlardaki hantallığa bir çözüm bulmak istiyorum.Biz de o kadar salak değiliz milletin canına kast edecek kadar,trafikte bu hareketleri yapmıyoruz.İstanbulda bir sürü trafiğin çok zayıf olduğu ya da olmadığı yerler var,en basitinden Sinan abinin testlerde genelde kullandığı yollar bunlardan sadece birkaçı.Ayrıca cahil cesareti demenize de üzüldüm,kendi üstüme alınmam gerekirse herhalde yaşımın 20 olmasından dolayı dediniz.Bir sürü sürüş eğitimi programa katıldım yani sıradan bir sürücü değilim bunu yanlış anlamayın,ama cahilde değilim :) Eğer siz çok tecrübeliyseniz,keşke bu tecrübenizi güzel bir şekilde bizlere aktarabilseydiniz böyle arabaya hakaret edeceğinize.

Hocam vallahi dikkat edin bende clioda sigorta kutusundaydı abs esp ve asr aynı sokete bağlıydı çektim biraz performanslı kullanayım dedim yağmurlu havadaydım çok güzel bir kaza yaşadım Allah göstermesin kimseye dikkatli olum derim.
Hocam teşekkür ederim öncelikle,evet ben de bu uygulamayı pek mantıklı bulmadım ABS de desteği kestiği için,ama insan bir acaba diyor yine de.Çözüm yolu arıyoruz neticede :D
 
Son düzenleme:

Kagan

Kağan Güleç
Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
741
Beğeni puanı
1,046
Puanları
2,270
Yaş
19
Konum
Ankara
Marka
Nissan
Genç kardeşim. Bu dediğini yapacak kadar salak değilim. O koltukta otursam muhtemelen korkudan ağlarım evet. Umarım siz de bir yere patlamadan veya birinin canını almadan önce bir şeylerden çekinmeye başlarsınız.

Size bu gazı kim veriyor, bu cesaret nereden geliyor anlamak mümkün değil. Ülkedeki yüksek sigorta primlerinin sebebi sizsiniz işte. Cahil cesaretinden vazgeçin, standart süspansiyonlara, sıradan lastiklere o kadar güvenmeyin. Bu boktan arabada ESP bu kadar saçmalıyorsa size gereken mesajı veriyor zaten.

Bu forumda eskiden daha kaliteli adamlar vardı neden terk ettikleri anlaşılıyor.
Daha kaliteli adamlar tam liste; Vagcılar, otomatikçiler?? Yaptığım her yanlışı gecenin 3ünde kimse yokken esp'siz standart süspansiyonlu bitik lastikli arabamla yaptım, dönemedim kaldırıma vurdum, duramadım ağaca vurdum, tutamadım defalarca spin attım, sigorta priminizi ne kadar etkiliyor emin değilim.
Cesaret ise güçlü bir tutkudan geliyor, anlayabileceğinizi zannetmiyorum zira profil fotoğrafınızda gerçek bir otomobille alakalı görünmeyen Mercedes Concept Car var, bende Prokart üzerinde antrenman sonrası fotoğrafım varken.
 

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Beta Programı
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,594
Beğeni puanı
14,756
Puanları
5,670
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
@Berkin , @Bedirhan @alfhonso

Konu sahibi amacını belirtmiş, ilk baştaki patinaj durumundan bahsetmiş daha çok ASR ile alakalı, konu sanırsam başka yönlere kayıyor.
 
Son düzenleme:

OzanDnz

Panpa
Katılım
15 Eki 2016
Mesajlar
1,321
Beğeni puanı
2,666
Puanları
3,770
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Forum ortamında herkes ne kadar meraklı duyar kasmaya, güvenli sürüşçü olmaya. Şurada bu kadar petrolhead kafasında insanız, dürüst olalım, sanki hiç kimse haytalık yapmıyor trafikte. Ayrıca konu da bu değildi zaten.
Konu bir problem olduğunu düşünüp, esp yi iptal ederek denemekti, olay sürekli drift yapmaya gitti neredeyse.
 

1987EP

Murat
Elit Apaçi
Beta Programı
Katılım
3 Şub 2020
Mesajlar
495
Beğeni puanı
360
Puanları
770
Konum
Tokat
Marka
Volkswagen
Dostum mesajlara baktımda göremedim. Bence ilk önce bu yardımcı sistemlerin saçmalamasına bir çözüm bulmaya çalış. Bilgisayara bağlayıp arıza tespiti yaptırmış mıydın? Sensörlerde bir sıkıntı var gibi geliyor bana. 4 teker de nizami mi? Belki jantta eğrilik ya da teker ileri gerideyse sensörler yanlış okuyup saçmalıyor olabilir. Esp on off en kötü sigorta sökersinde gerçekten ihtiyacın olur espye o an işe yaramaz daha kötü sonuçlar yaşayabilirsin.
 

AHU

Profesör
Destekçi
Katılım
14 Şub 2018
Mesajlar
455
Beğeni puanı
756
Puanları
1,395
Yaş
20
Konum
Highway to Hell
Marka
Audi
Forum ortamında herkes ne kadar meraklı duyar kasmaya, güvenli sürüşçü olmaya. Şurada bu kadar petrolhead kafasında insanız, dürüst olalım, sanki hiç kimse haytalık yapmıyor trafikte. Ayrıca konu da bu değildi zaten.
Konu bir problem olduğunu düşünüp, esp yi iptal ederek denemekti, olay sürekli drift yapmaya gitti neredeyse.

Maalesef aynen öyle oldu,şimdi daha iyi anlaşıldığımı düşünüyorum :)

Dostum mesajlara baktımda göremedim. Bence ilk önce bu yardımcı sistemlerin saçmalamasına bir çözüm bulmaya çalış. Bilgisayara bağlayıp arıza tespiti yaptırmış mıydın? Sensörlerde bir sıkıntı var gibi geliyor bana. 4 teker de nizami mi? Belki jantta eğrilik ya da teker ileri gerideyse sensörler yanlış okuyup saçmalıyor olabilir. Esp on off en kötü sigorta sökersinde gerçekten ihtiyacın olur espye o an işe yaramaz daha kötü sonuçlar yaşayabilirsin.
Hocam bilgisayara bağlandığında bir hata kodu almıyorum,4 teker nizami görünüyor ama dikkat ettiğim bir konu var.Araba ani frenlerde sağa çekiyor,bu sorun önceden çok minimaldi yani çok dikkat edilmezse hissedilmiyordu,şuan arttı diyebilirim.ESP sistemi frenlerle koordineli çalıştığı içinde belki bir tesiri vardır diye düşünüyorum.Jantta eğrilik olduğunu düşünmüyorum hissetmedim de ama alt takım biraz saldı gibi.Bu arada bakımına 2000 km kaldı,gelecek aya girer muhtemelen.Ama bu sorun bakımdan çıktığı zamanda da vardı bu da kafamı karıştırıyor acaba fabrikasyon bir hata mı var diye.
 
Üst