KAPALI F 10 Geç Isınma

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

beytuhan

Asfalt Kurutucu
19 Eki 2016
44
28
595
Bu gün aracımı çalıştırıp D konumuna takınca fazla titredi geçen sene de titreme oluyodu ama bu kadar değildi aracı genelde haftada 1 kullanıyorum geçen hafta da bu kadar değildi.Bakım zamanı geldi acaba ondan mı ? Bir de D konumuna alınca ciyaklama gibi bir ses geliyo N konumuna alıyorum araba da çıt motor ısınıncada araba da çıt yok ve arbartmıyorum aracım bu gün 100 °C a 45 dakikada falan çıktı tabi bu 45 dakika boyunca hep hareket halinde değildim ama motor çalışıyordu.Diğer BMW kullanıcılarında da bu gibi sorunlar oluyor mu ? Ya da sorun değilde ben mi evham yapıyorum :D Bence bu biraz da arcımın 2.0 olmasıyla da alakalı
 

onurcicek

Profesör
8 Eyl 2016
399
371
1,295
Benim aracım da dizel, benzinli gibi hemen ısınmıyor malesef, misal 80 e geldi gazı kesiyorum yokuş aşağı salınımını bu soğuk havalarda 75 e kadar düşüyor geri, zaten 90 a getiremedim bile kış geldiğinden beri, anlatabilmişimdir sanırım :)
 

beytuhan

Asfalt Kurutucu
19 Eki 2016
44
28
595
Anladım hocam :) örnek verecek olursam mesela 1.5 dci kongoo, dokker sürüyorum onlarda hiç böyle bir konuda şikayetçi olmadım belki manueldir diye düşündüm başta ama örneğin bu gün amcamın aracı serviste olduğu için bankaya kadar götürecektim genelde onun arabasıyla giderdik aracı Honda Cıty 1.4 ES o da otomatik onuda ilk çalıştırdığımda 1.5000 rpm da dolaşıyo 2 dk sonra arabada çıt yok dediğiniz gibi benzinli ve küçük hacimli olamasında kaynaklı galiba ama bu gün biraz sinirlendim açıkçası ısıtana kadar hiç durmak istemedim araba titredikçe içim gitti :D
 

beytuhan

Asfalt Kurutucu
19 Eki 2016
44
28
595
@motorsinann hocam geçen bi konu açılmıştı sizinde yorumlarınız vardı hatta orda okurken aklıma geldi değiştirmedim 98.000 km de götürmüştüm aracımı yetkili servise en son şanzuman yağını değiştirmemişlerdi aracım şu an 115.000 km de çarşamba günü götüreceğim inşallah Özturun Oto Yetkili Servis İzmit e şanzuman yağından dolayıda olabilir galiba çünkü geçtiğimiz senelerde bu kadar yapmıyordu D konumuna alınca sanki arabayı frenle tutamıyacakmışım gibi oluyor
 

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
@motorsinann hocam geçen bi konu açılmıştı sizinde yorumlarınız vardı hatta orda okurken aklıma geldi değiştirmedim 98.000 km de götürmüştüm aracımı yetkili servise en son şanzuman yağını değiştirmemişlerdi aracım şu an 115.000 km de çarşamba günü götüreceğim inşallah Özturun Oto Yetkili Servis İzmit e şanzuman yağından dolayıda olabilir galiba çünkü geçtiğimiz senelerde bu kadar yapmıyordu D konumuna alınca sanki arabayı frenle tutamıyacakmışım gibi oluyor
şanzıman yağı çok önemli olan değiştirmenizi öneririm yağdan dolayı yapabilir
 

beytuhan

Asfalt Kurutucu
19 Eki 2016
44
28
595
@motorsinann bu km ler de şanzıman yağının değişmesi lazım diye biliyorum ama o konu hakkında da tam bir bilgim yok hocam 2 örnek verecek olursam önceki aracımız 1.5 105hp kangoo da 100.000 km bakımında şanzıman yağının değişmesi gerektiğini söylemişti servis ama yukarda bahsi geçen amcamın aracını da ben bakıma götürüyorum geçen sene 75.000 km bakımında şanzıman yağı değişmesi gerektiği söylendi ve onda önceki bakımlarda da yanlış hatırlamıyorsa 1 ya da 2 kere daha değişmişti bu konu hakkında bir bilginiz var mı ? yoksa bu da triger zinciri gibi şans işi mi biraz :D
 

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
@motorsinann bu km ler de şanzıman yağının değişmesi lazım diye biliyorum ama o konu hakkında da tam bir bilgim yok hocam 2 örnek verecek olursam önceki aracımız 1.5 105hp kangoo da 100.000 km bakımında şanzıman yağının değişmesi gerektiğini söylemişti servis ama yukarda bahsi geçen amcamın aracını da ben bakıma götürüyorum geçen sene 75.000 km bakımında şanzıman yağı değişmesi gerektiği söylendi ve onda önceki bakımlarda da yanlış hatırlamıyorsa 1 ya da 2 kere daha değişmişti bu konu hakkında bir bilginiz var mı ? yoksa bu da triger zinciri gibi şans işi mi biraz :D
Hocam manuel araçlarda şanzıman yağı dişlilerin merkez kaç kuvvetiyle saçılarak yağlama yaparlar ve sadece yağlama yaparlar bu nedenle ömürleri 100 bin km civarıdır, otomatik şanzımanlardaysa yağ, 8 bar basınca kadar çalışıyor + kavrama olarak kullanılıyor + vites geçişlerini sağlıyor + yağlama görevinde kullanılıyor... işlevi çok bu nedenden dolayı çabuk eskiyor normalde 40 bin kmyi geçirmemek gerekli fakat kimi servis 70 kimi servis 100 bin kimisi de ömürlük der size tavsiyem ömürlük diyenlere gülücük atıp koşarak uzaklaşın :)
Honda City de CVT şanzıman kullanılıyor ve CVT şanzımanlarda tam otomatiklerin aksine bir soğutucu bulunmaz bu nedenden dolayı yağları ısıya karşı özeldir, normal ATF koyulduğu zaman şanzımanın anası ağlar... City veya Jazz larda yağ değişmezseniz araç silkelemeye başlar :) onlarında değişme zamanı 40 bindir
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım