@motorsinann bu km ler de şanzıman yağının değişmesi lazım diye biliyorum ama o konu hakkında da tam bir bilgim yok hocam 2 örnek verecek olursam önceki aracımız 1.5 105hp kangoo da 100.000 km bakımında şanzıman yağının değişmesi gerektiğini söylemişti servis ama yukarda bahsi geçen amcamın aracını da ben bakıma götürüyorum geçen sene 75.000 km bakımında şanzıman yağı değişmesi gerektiği söylendi ve onda önceki bakımlarda da yanlış hatırlamıyorsa 1 ya da 2 kere daha değişmişti bu konu hakkında bir bilginiz var mı ? yoksa bu da triger zinciri gibi şans işi mi biraz
Hocam manuel araçlarda şanzıman yağı dişlilerin merkez kaç kuvvetiyle saçılarak yağlama yaparlar ve sadece yağlama yaparlar bu nedenle ömürleri 100 bin km civarıdır, otomatik şanzımanlardaysa yağ, 8 bar basınca kadar çalışıyor + kavrama olarak kullanılıyor + vites geçişlerini sağlıyor + yağlama görevinde kullanılıyor... işlevi çok bu nedenden dolayı çabuk eskiyor normalde 40 bin kmyi geçirmemek gerekli fakat kimi servis 70 kimi servis 100 bin kimisi de ömürlük der size tavsiyem ömürlük diyenlere gülücük atıp koşarak uzaklaşın
Honda City de CVT şanzıman kullanılıyor ve CVT şanzımanlarda tam otomatiklerin aksine bir soğutucu bulunmaz bu nedenden dolayı yağları ısıya karşı özeldir, normal ATF koyulduğu zaman şanzımanın anası ağlar... City veya Jazz larda yağ değişmezseniz araç silkelemeye başlar
onlarında değişme zamanı 40 bindir