F20 116i ile ilgili sohbet (şikayet, memnuniyet vs)

CaliKaan

Panpa
Stage 2
607
30
Marka
BMW
Herkese merhabalar,
2013 40,000 km de (daha dün 40.000) oldu hatatat:D F20 116i sahibiyim bir çoğunuz zaten buji ve bobin konusundan aracımı hatırlıyordur. Ben bu aracın ilk çalışmada aşırı derecede sesli ve sarsıntılı çalışmasından dolayı çok dertliyim ya ve araştırdım bu durumu, wastegate kaynaklı bir problem olduğunu öğrendim. Geçenlerde su rekoru ve yağ filtre haznesi değişti aracımda, o sırada turbo'nun contalarına vs bakıldı çok şükür onlar sağlam çıktılar, genelde bütün F20 lerde patlak veriyormuş o bölgeden. Bir de aracın beyni direkt olarak motor üstünde konumlandırıldığı için çok büyük problem yaşatıyor diye kulağıma geldi. Bu aracı verip E36 alasım var, bu aracımıda seviyorum sonuçta ilk sahibiyim ama artık öyle bir duruma geldim ki sırf o cold start sesi yüzünden bile arabayı satabilirim. Bunun ile ilgili bir çözüm bilen veya uygulayan oldu mu acaba ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Millet buna niye bu kadar takılmış durumda cidden anlam veremiyorum. N13'ün genel çalışması bu hocam. Coldstartı sarsıntılı ve sesli oluyor. Yapacağınız şeyler bunu azaltabilse de hiçbir zaman yok edemez, motorun karakteri o çünkü. Arabayı sıfır aldığımızda da böyleydi, son günlerini yaşarken de. Wastegate probleminde ise coldstartta zırıltı duyarsınız, onu da yazılım güncellemesiyle hallediyorlar.

Motor beyni konumu nasıl bir problem yaşatıyormuş, ilk defa duydum bunu?
 
Aynı motoru kullanıyorum. Cold Startta ben de gürültü duyuyorum, aksine hoşuma gidiyor bu ses. Arabadan soğutacak kadar ciddi bir problem olduğuna emin misiniz? Belki başka sebeplerden değişim istiyorsunuzdur...
 
Millet buna niye bu kadar takılmış durumda cidden anlam veremiyorum. N13'ün genel çalışması bu hocam. Coldstartı sarsıntılı ve sesli oluyor. Yapacağınız şeyler bunu azaltabilse de hiçbir zaman yok edemez, motorun karakteri o çünkü. Arabayı sıfır aldığımızda da böyleydi, son günlerini yaşarken de. Wastegate probleminde ise coldstartta zırıltı duyarsınız, onu da yazılım güncellemesiyle hallediyorlar.

Motor beyni konumu nasıl bir problem yaşatıyormuş, ilk defa duydum bunu?
Aslinda soyle bu kadar sarsintili ve sesli calismasi beklenmedigi icin bu kadar takiliyor insanlar buna bende dahilim, cunku Bmw’ nin hic bir zaman karakterinde olmadi boyle bir motor (yada en azindan ben sahip olmadim). Beyin direkt olarak motor’un uzerine konumlandirildigi icin yuksek isi sebebi ile bozuluyor dendi, tabi tecrube etmeden ancak suan farazi konusabilirim ama usta nin soyledigi bu :rolleyes:
 
Aslinda soyle bu kadar sarsintili ve sesli calismasi beklenmedigi icin bu kadar takiliyor insanlar buna bende dahilim, cunku Bmw’ nin hic bir zaman karakterinde olmadi boyle bir motor (yada en azindan ben sahip olmadim). Beyin direkt olarak motor’un uzerine konumlandirildigi icin yuksek isi sebebi ile bozuluyor dendi, tabi tecrube etmeden ancak suan farazi konusabilirim ama usta nin soyledigi bu :rolleyes:
Bana biraz şehir efsanesi gibi geldi. Hem başıma gelmedi hem de duymadım. Kaldı ki zamanında ben de yazılımlı kullanmıştım, halihazırda yazılımlı kullanan arkadaşlarım da var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ege
Şahsen her şeyi forumlarda sorun olarak açmamaktan yanayım. Birkaç farklı forum sitesi geziyorum. Şöyle bir beş dakika turlasanız alacak araba yok. Hepsi sorun yumağı. Araçlar eskisi kadar sorunlu değil arkadaşlar. Ben f20 yi satıp e36 yı hayatta almazdım. Bana göre BMW’nin en apaçi kasası
 
  • Beğeni
Tepkiler: ihsan
Valla beyni 2-3 kere açılmasına rağmen hiç bir sorun yaşamadım. Benim arabam bide aşırı aşırı aşırı ısınırdı. Ona rağmen gram sorun yaşamadım.

Cold start meselesi, motoru tanımayan adam için 5 dk sonra kırılcak galiba bu motor dedirtebilir :D ilk bakmaya gittiğim zaman öyle sanmıştım ben de. Bilmiyorum, ok biraz para yemeyi seviyor, hiç beklemediğin zamanlarda belli masraflar çıkartıyor ama bence genel olarak iyi bir motor. Tabi 1.6T dan daha az masrafla aynı güçlerde ilerleyen markalar var. Benim bir türlü çözemediğim durum, Peugeot daha az bütçeyle aynı motoru nasıl daha sorunsuz yürütüyor? Bmw neden bunu yapamadı, neden daha sıcak çalışan bir motor yaptı? Neden, neden, neden?
 
  • Beğeni
Tepkiler: CaliKaan ve yaso
Cold starttaki ses rahatsız edici evet. Jiklesi çekilmiş Renault 9 gibi çalışıyor. Arabaya binip "yahu senin araba benzinli değilmiydi" diyenler bile oluyor :)

Motorun karakteri bu, sesli çallışıyor diğer arkadaşların yazdığı gibi.

Beni en çok rahatsız eden ses ise, soğukken alt devirlerde avans sesine benzer gelen çıtırtı/cızırtı sesi. Bunu bir özel servis sahibinin de üye olup yazdığı başka forumdaki bir konuda da tartıştılar. Wastegate çubuğunun titreşiminden kaynaklanıyor. Ama benim tespitlerime göre, turbo çıkışındaki katalizörün (orjinal downpipe) en sonundaki kat kat olan tırtıklı kısım ( tam tarif edemedim :) fotoğrafı aşağıda ) ses yapıyor.

Nerden biliyorsun derseniz, bir ara katalizörsüz downpipe takmıştım aracıma. DP sonrası bu cızırtı / çıtırtı sesi tamamen kesilmişti, orjinal katalizörün ucundaki kısmı da eğip bükerken sürtünme sesi çıkıyor. Soğukken motor daha titreşimli ve yüksek rölantide çalıştığı için egzozun esnemesinden kaynaklanıyor diye düşünüyorum.

Yalnız anlamadığım bir şekilde benim aracımdan çıkan orjinal kat aşağıdaki gibi olmasına karşın, bazı araçlarda bu tırtıklı kısmın üzerinde metal file tarzı bir parça var (webde bulduğum bazı fotolarda gördüm, oda aşağıdaki 2. resimde), farkın nedenini bilen var mıdır?

img_0914_5.jpg


NbUuMDy9QnWs_NbUuMDy9QnWs.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R ve CaliKaan
Beyin evet motorun üzerinde ve sıcağa maruz kalıyor. Ancak bozulan duymadım.

Ama şunu duydum, ateşleme bobini arıza yapar ve uzun süre o şekilde kullanıp DME'ye yüksek akım giderse DME'nin (beynin) zarar görme ihtimali varmış. Ancak bu durumda da araç sürekli misfire yapar dendi bana, kısacası buji, bobin vs. değişitirip hala misfire yaşıyorsanız DME zarar görmüş olabilir.

Buda örnek bir misfire hatasının olası nedenleri mesela;

Fault Code : 0x150102 / 1376514
Description : Ignition, cylinder 1: combustion duration too short
Monitoring Criteria :
The fault is recognized when the spark duration is below a value stored in the program map. Potential problem source(s):
- Defective spark plug
- Defect in wiring harness between ignition coil and DME
- Defective ignition coil
- Defective DME
Possible Fault Causes :
'- Defective spark plug
- Defect in wiring harness between ignition coil and DME
- Defective ignition coil
- Defective DME
Repair Procedures :
'- Replace spark plug
- Check wiring harness between ignition coil and DME
- Check ignition coil
- Replace DME if the fault code remains logged continuously
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R ve CaliKaan
Valla beyni 2-3 kere açılmasına rağmen hiç bir sorun yaşamadım. Benim arabam bide aşırı aşırı aşırı ısınırdı. Ona rağmen gram sorun yaşamadım.

Cold start meselesi, motoru tanımayan adam için 5 dk sonra kırılcak galiba bu motor dedirtebilir :D ilk bakmaya gittiğim zaman öyle sanmıştım ben de. Bilmiyorum, ok biraz para yemeyi seviyor, hiç beklemediğin zamanlarda belli masraflar çıkartıyor ama bence genel olarak iyi bir motor. Tabi 1.6T dan daha az masrafla aynı güçlerde ilerleyen markalar var. Benim bir türlü çözemediğim durum, Peugeot daha az bütçeyle aynı motoru nasıl daha sorunsuz yürütüyor? Bmw neden bunu yapamadı, neden daha sıcak çalışan bir motor yaptı? Neden, neden, neden?
Eskisi gibi bir parcayi 10 kere denemiyorlarda o yuzden. Bu her firma icin gecerli.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R ve CaliKaan
Valla beyni 2-3 kere açılmasına rağmen hiç bir sorun yaşamadım. Benim arabam bide aşırı aşırı aşırı ısınırdı. Ona rağmen gram sorun yaşamadım.

Cold start meselesi, motoru tanımayan adam için 5 dk sonra kırılcak galiba bu motor dedirtebilir :D ilk bakmaya gittiğim zaman öyle sanmıştım ben de. Bilmiyorum, ok biraz para yemeyi seviyor, hiç beklemediğin zamanlarda belli masraflar çıkartıyor ama bence genel olarak iyi bir motor. Tabi 1.6T dan daha az masrafla aynı güçlerde ilerleyen markalar var. Benim bir türlü çözemediğim durum, Peugeot daha az bütçeyle aynı motoru nasıl daha sorunsuz yürütüyor? Bmw neden bunu yapamadı, neden daha sıcak çalışan bir motor yaptı? Neden, neden, neden?
Sebebi çok basit aslında, yeni araba piyasası artık parçadan para kazanmalı. Eskiden sattıkları arabaları o kadar sağlam yapıyorlardı ki güzel de kar ediliyordu ama araçlar bozulmuyordu parçadan kar edilemiyordu. Şimdi olmadık yere bozulan ve km bazlı değil yıl bazlı üretiliyor parçalar. Araç isterse 15.000 km de 5 yaşında bir araç olsun illa ki değişmesi gereken bir parçası oluyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R ve Sailor
Beyin evet motorun üzerinde ve sıcağa maruz kalıyor. Ancak bozulan duymadım.

Ama şunu duydum, ateşleme bobini arıza yapar ve uzun süre o şekilde kullanıp DME'ye yüksek akım giderse DME'nin (beynin) zarar görme ihtimali varmış. Ancak bu durumda da araç sürekli misfire yapar dendi bana, kısacası buji, bobin vs. değişitirip hala misfire yaşıyorsanız DME zarar görmüş olabilir.

Buda örnek bir misfire hatasının olası nedenleri mesela;

Fault Code : 0x150102 / 1376514
Description : Ignition, cylinder 1: combustion duration too short
Monitoring Criteria :
The fault is recognized when the spark duration is below a value stored in the program map. Potential problem source(s):
- Defective spark plug
- Defect in wiring harness between ignition coil and DME
- Defective ignition coil
- Defective DME
Possible Fault Causes :
'- Defective spark plug
- Defect in wiring harness between ignition coil and DME
- Defective ignition coil
- Defective DME
Repair Procedures :
'- Replace spark plug
- Check wiring harness between ignition coil and DME
- Check ignition coil
- Replace DME if the fault code remains logged continuously
Bende ateşleme problemi vardı bobin buji değişti ve onlarla birlikte bir çok elektronik aksam kontrolu yapıldı ama hala bazı günler zor çalışıyor araç, koydum kafaya bulacağım ne olduğunu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Bende ateşleme problemi vardı bobin buji değişti ve onlarla birlikte bir çok elektronik aksam kontrolu yapıldı ama hala bazı günler zor çalışıyor araç, koydum kafaya bulacağım ne olduğunu.

Sizin de vanos valfleri veya benzin pompası ya da rolesi arızaya doğru gidiyor olabilir. Zor çalışma veya stop etme ile ilgili bir yerde okumuştum benzin pompası değişimiyle düzeldi yazılmıştı.

Ben 24.000km aldım 2012 model urban paket, 43.000km oldu 18 aydır kullanıyorum memnunum. Geçen hafta Borusan'da fren hidroliği değişiminde yazılım güncellemesi yapıldı, cold start çalışmasında farklılık var, eskiye göre çok daha sarsıntısız. Bugün video atayım iş çıkışı.

Aracın kronik sıkıntıları; su flanşı (700TL), turbodaki oringler ( fiyatını hatırlayamadım ama hepsi 100TL diye hatırlıyorum, 5-6 adet mi neydi ), hava filtre hortumu (yan sanayi 250TL, oem 450TL ), vanos valfi (700TL). Bende 6 yaşında 33.000km'de değişti. 1650TL gibi bir kronik masraf çıktı 6 yaşında. Aslında çok da değil. Sadece bunların değişik zamanlarda ve 2 ayda bir ortaya çıkması can sıkabiliyor. Bununla birlikte 35-40bin km'de buji-bobin ikilisini set olarak değiştirmek de fayda sağlayacaktır.

Su flansı ve oringler su eksiltmesine, vanos valfi tahrik uyarısına neden oluyor. Hava filtre hortumu da yüksek ısıdan zamanla çatlayabiliyor. Bende çatlamamıştı ama iyice sertleştiğini ve değişirse iyi olur dediler değiştirdim. 5 yıl kafam rahat :) Zaten araç 5 yıl sonra 11 yaşına olacak daha ne olsun..
 
Sizin de vanos valfleri veya benzin pompası ya da rolesi arızaya doğru gidiyor olabilir. Zor çalışma veya stop etme ile ilgili bir yerde okumuştum benzin pompası değişimiyle düzeldi yazılmıştı.

Ben 24.000km aldım 2012 model urban paket, 43.000km oldu 18 aydır kullanıyorum memnunum. Geçen hafta Borusan'da fren hidroliği değişiminde yazılım güncellemesi yapıldı, cold start çalışmasında farklılık var, eskiye göre çok daha sarsıntısız. Bugün video atayım iş çıkışı.

Aracın kronik sıkıntıları; su flanşı (700TL), turbodaki oringler ( fiyatını hatırlayamadım ama hepsi 100TL diye hatırlıyorum, 5-6 adet mi neydi ), hava filtre hortumu (yan sanayi 250TL, oem 450TL ), vanos valfi (700TL). Bende 6 yaşında 33.000km'de değişti. 1650TL gibi bir kronik masraf çıktı 6 yaşında. Aslında çok da değil. Sadece bunların değişik zamanlarda ve 2 ayda bir ortaya çıkması can sıkabiliyor. Bununla birlikte 35-40bin km'de buji-bobin ikilisini set olarak değiştirmek de fayda sağlayacaktır.

Su flansı ve oringler su eksiltmesine, vanos valfi tahrik uyarısına neden oluyor. Hava filtre hortumu da yüksek ısıdan zamanla çatlayabiliyor. Bende çatlamamıştı ama iyice sertleştiğini ve değişirse iyi olur dediler değiştirdim. 5 yıl kafam rahat :) Zaten araç 5 yıl sonra 11 yaşına olacak daha ne olsun..

Bence cold starttaki farklılığın sebebi yağdır. Havalar da ısındı. Yağ değişiminden çok etkileniyor N13.
 
Bence cold starttaki farklılığın sebebi yağdır. Havalar da ısındı. Yağ değişiminden çok etkileniyor N13.

Yok havalardan dolayı değil. Yazılım sonrası aynı gün de denedim, ertesi gün de takip etmiştim. Fark şurdan kaynaklanıyor, normalde daha yüksek devirde ve daha fazla gaz ile çalışıyordu. Şuan eskiye göre çok gaz vermiyor ve yaklaşık 200 devir kadar daha düşük devirde çalışıyor. Ama bakım tarihçesi artık görünmüyor, onu kaldırmışlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Sizin de vanos valfleri veya benzin pompası ya da rolesi arızaya doğru gidiyor olabilir. Zor çalışma veya stop etme ile ilgili bir yerde okumuştum benzin pompası değişimiyle düzeldi yazılmıştı.

Ben 24.000km aldım 2012 model urban paket, 43.000km oldu 18 aydır kullanıyorum memnunum. Geçen hafta Borusan'da fren hidroliği değişiminde yazılım güncellemesi yapıldı, cold start çalışmasında farklılık var, eskiye göre çok daha sarsıntısız. Bugün video atayım iş çıkışı.

Aracın kronik sıkıntıları; su flanşı (700TL), turbodaki oringler ( fiyatını hatırlayamadım ama hepsi 100TL diye hatırlıyorum, 5-6 adet mi neydi ), hava filtre hortumu (yan sanayi 250TL, oem 450TL ), vanos valfi (700TL). Bende 6 yaşında 33.000km'de değişti. 1650TL gibi bir kronik masraf çıktı 6 yaşında. Aslında çok da değil. Sadece bunların değişik zamanlarda ve 2 ayda bir ortaya çıkması can sıkabiliyor. Bununla birlikte 35-40bin km'de buji-bobin ikilisini set olarak değiştirmek de fayda sağlayacaktır.

Su flansı ve oringler su eksiltmesine, vanos valfi tahrik uyarısına neden oluyor. Hava filtre hortumu da yüksek ısıdan zamanla çatlayabiliyor. Bende çatlamamıştı ama iyice sertleştiğini ve değişirse iyi olur dediler değiştirdim. 5 yıl kafam rahat :) Zaten araç 5 yıl sonra 11 yaşına olacak daha ne olsun..
Kronik hastalığı olmayan Bmw mi var sanki :D Bmw sahibi olduğun zaman illa ki bir elin her zaman cebinde olmalı :oops: Aslında bir ara bende gidip yazılım güncellesem güzel olabilir, uzun zaman oldu çünkü benimde. Keyifle kullanın aracınızı :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Bir de bu arabada gizli özellikler varmış yahu ama ben bir türlü açmayı beceremedim, video'yu şuraya bırakıyım de açabilen banada anlatsın. Servis ekranında takılı kalıyorum ben