Arkadaşlar selam. Aracımı aldım alası daha keyifle binmek nasip olmadı.
F20 BMW 116i 2014 M SPORT
Tüm başıma gelenleri tek tek yazacağım.
Araçta Soğutma Sıvısı uyarısı almaya başladığımda çevredeki 4-5 BMW ustasına gittim fikir aldım.
Önce genleşme kabı ve kapak değiştirdik. Kap CRT 211 000S kodu Mahle , Kapak FEBİ 140 bar.
Sonuç değişmeyince Su flanşı termostat ve devirdaim değişti. Turbo oringlerinde bişey gözükmemesine rağmen yinede değiştik.
Defalarca basınç testi yapıldı görünen kaçan hiç bir şey yok.
Tek görünen aracı yarım saat kullanınca kaputu açtığımızda kapak etrafından su sıçratması.
Bunun üzerine başka kapak ve genleşme kabı denedik. Bu sefer su eksiltirken birde MOTOR AŞIRI SICAK hatası almaya başladım.
Sonra eski marka kapak ve kaba geri döndük.
Araçta bir hava basıncı oluşuyor kapak işlevini yapınca da su atıyor.
En son bir usta Kalorifer Peteğinden su dolaşmıyorsa hava basıncı yapıyor olabilir dedi. Onu da değiştirdim. Bu arada usta 1.5 saat rolantide çalıştırmış bakmış hiç kaçak yok dedi. Kapağıda orjinal kapakla değiştirmiş baktım gerçektende OEM kapak.
Kalorifer peteğinide gördüm kötü durumdaydı ve kırmızı lekeler vardı. ( muhtemelen benden önceki sahibi kırmızı antifreeze kullanmış arabayı haşat etmiş )
Aracı bugün yarım saat denedim eve geldim kaputu açtım yine sağ sola su atmış. Muhtemelen 1-2 güne sıvı hatası verecek.
Bu sırada Usta conta testi yaptığını , motor yağına baktığını yağa su karışımı yada suya yağ karışımı olmadığını söyledi. Duman atma vs de yok. Çekişte performansta hiç bir sorun yok.
Son çare silindir kapak contası kalıyor fakat motoru açtık mı 120 binlik olucaz. ve motor şuan sıkıntısız gözüküyor açtırmak istemiyorum.
Ayrıca aldığımdan beri aracı sürekli OBD den ve Gizli Menü den su sıcaklığı izlemeleri yapıyorum.
Bu son petek değişiminden önce 105-111 - 117 bazen 120 olup bi anda 105e geri seyrediyordu. Bugunde petek değişiminden sonra denedim 105 - 111 felanken aniden yüklendim araca sporta alıp 180 lere çıktım bu sefer 80 90 na düştü su sıcaklığı.Sonra yavaşladım 105-108- 111 - 102- 107 böyle gezimeye başladı su sıcaklığı. .Bu dengesizlik normal mi ?
ve finalde yukarda yazdığım gibi ufak ufak su atmış sağ sola.
Var mıdır fikri olan ?
Nedir bu su sorunu?
Seyir halinde su sıcaklığı dengesizliği normal mi ?
Silindir Kapak contası ise hiç mi belli etmez kendini su eksiltme dışında ?
F20 BMW 116i 2014 M SPORT
Tüm başıma gelenleri tek tek yazacağım.
Araçta Soğutma Sıvısı uyarısı almaya başladığımda çevredeki 4-5 BMW ustasına gittim fikir aldım.
Önce genleşme kabı ve kapak değiştirdik. Kap CRT 211 000S kodu Mahle , Kapak FEBİ 140 bar.
Sonuç değişmeyince Su flanşı termostat ve devirdaim değişti. Turbo oringlerinde bişey gözükmemesine rağmen yinede değiştik.
Defalarca basınç testi yapıldı görünen kaçan hiç bir şey yok.
Tek görünen aracı yarım saat kullanınca kaputu açtığımızda kapak etrafından su sıçratması.
Bunun üzerine başka kapak ve genleşme kabı denedik. Bu sefer su eksiltirken birde MOTOR AŞIRI SICAK hatası almaya başladım.
Sonra eski marka kapak ve kaba geri döndük.
Araçta bir hava basıncı oluşuyor kapak işlevini yapınca da su atıyor.
En son bir usta Kalorifer Peteğinden su dolaşmıyorsa hava basıncı yapıyor olabilir dedi. Onu da değiştirdim. Bu arada usta 1.5 saat rolantide çalıştırmış bakmış hiç kaçak yok dedi. Kapağıda orjinal kapakla değiştirmiş baktım gerçektende OEM kapak.
Kalorifer peteğinide gördüm kötü durumdaydı ve kırmızı lekeler vardı. ( muhtemelen benden önceki sahibi kırmızı antifreeze kullanmış arabayı haşat etmiş )
Aracı bugün yarım saat denedim eve geldim kaputu açtım yine sağ sola su atmış. Muhtemelen 1-2 güne sıvı hatası verecek.
Bu sırada Usta conta testi yaptığını , motor yağına baktığını yağa su karışımı yada suya yağ karışımı olmadığını söyledi. Duman atma vs de yok. Çekişte performansta hiç bir sorun yok.
Son çare silindir kapak contası kalıyor fakat motoru açtık mı 120 binlik olucaz. ve motor şuan sıkıntısız gözüküyor açtırmak istemiyorum.
Ayrıca aldığımdan beri aracı sürekli OBD den ve Gizli Menü den su sıcaklığı izlemeleri yapıyorum.
Bu son petek değişiminden önce 105-111 - 117 bazen 120 olup bi anda 105e geri seyrediyordu. Bugunde petek değişiminden sonra denedim 105 - 111 felanken aniden yüklendim araca sporta alıp 180 lere çıktım bu sefer 80 90 na düştü su sıcaklığı.Sonra yavaşladım 105-108- 111 - 102- 107 böyle gezimeye başladı su sıcaklığı. .Bu dengesizlik normal mi ?
ve finalde yukarda yazdığım gibi ufak ufak su atmış sağ sola.
Var mıdır fikri olan ?
Nedir bu su sorunu?
Seyir halinde su sıcaklığı dengesizliği normal mi ?
Silindir Kapak contası ise hiç mi belli etmez kendini su eksiltme dışında ?