AÇIK F20 116i Su Eksiltme ve Su Sıcaklığı Sorunu

irfanF20

İrfan Çalışır
Senkromeççi
29 Haz 2023
8
1
60
34
İstanbul
Marka
BMW
Arkadaşlar selam. Aracımı aldım alası daha keyifle binmek nasip olmadı.
F20 BMW 116i 2014 M SPORT

Tüm başıma gelenleri tek tek yazacağım.

Araçta Soğutma Sıvısı uyarısı almaya başladığımda çevredeki 4-5 BMW ustasına gittim fikir aldım.
Önce genleşme kabı ve kapak değiştirdik. Kap CRT 211 000S kodu Mahle , Kapak FEBİ 140 bar.
Sonuç değişmeyince Su flanşı termostat ve devirdaim değişti. Turbo oringlerinde bişey gözükmemesine rağmen yinede değiştik.
Defalarca basınç testi yapıldı görünen kaçan hiç bir şey yok.
Tek görünen aracı yarım saat kullanınca kaputu açtığımızda kapak etrafından su sıçratması.
Bunun üzerine başka kapak ve genleşme kabı denedik. Bu sefer su eksiltirken birde MOTOR AŞIRI SICAK hatası almaya başladım.
Sonra eski marka kapak ve kaba geri döndük.
Araçta bir hava basıncı oluşuyor kapak işlevini yapınca da su atıyor.
En son bir usta Kalorifer Peteğinden su dolaşmıyorsa hava basıncı yapıyor olabilir dedi. Onu da değiştirdim. Bu arada usta 1.5 saat rolantide çalıştırmış bakmış hiç kaçak yok dedi. Kapağıda orjinal kapakla değiştirmiş baktım gerçektende OEM kapak.
Kalorifer peteğinide gördüm kötü durumdaydı ve kırmızı lekeler vardı. ( muhtemelen benden önceki sahibi kırmızı antifreeze kullanmış arabayı haşat etmiş )
Aracı bugün yarım saat denedim eve geldim kaputu açtım yine sağ sola su atmış. Muhtemelen 1-2 güne sıvı hatası verecek.

Bu sırada Usta conta testi yaptığını , motor yağına baktığını yağa su karışımı yada suya yağ karışımı olmadığını söyledi. Duman atma vs de yok. Çekişte performansta hiç bir sorun yok.
Son çare silindir kapak contası kalıyor fakat motoru açtık mı 120 binlik olucaz. ve motor şuan sıkıntısız gözüküyor açtırmak istemiyorum.

Ayrıca aldığımdan beri aracı sürekli OBD den ve Gizli Menü den su sıcaklığı izlemeleri yapıyorum.


Bu son petek değişiminden önce 105-111 - 117 bazen 120 olup bi anda 105e geri seyrediyordu. Bugunde petek değişiminden sonra denedim 105 - 111 felanken aniden yüklendim araca sporta alıp 180 lere çıktım bu sefer 80 90 na düştü su sıcaklığı.Sonra yavaşladım 105-108- 111 - 102- 107 böyle gezimeye başladı su sıcaklığı. .Bu dengesizlik normal mi ?

ve finalde yukarda yazdığım gibi ufak ufak su atmış sağ sola.

Var mıdır fikri olan ?
Nedir bu su sorunu?
Seyir halinde su sıcaklığı dengesizliği normal mi ?
Silindir Kapak contası ise hiç mi belli etmez kendini su eksiltme dışında ?
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,205
45,797
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Geçmiş olsun hocam.

Silindir kapak contası su kaçırması dengesiz olur ilk başlarda. Özellikle motor sıcaklığı arttığında, hava çok sıcak olunca, gazlayarak motoru zorladığınızda daha fazla kaçırır. Serin havada, şehir içi kısa mesafe kullanımında, devir çevirmediğinizde ise bazen hiç kaçırmaz, bazen daha fazla kaçırır.

Problemin ilerlediği dönemlerde ise kaçırma her şartta görülür. Yağa su karışır, suya yağ karışır, soğutma suyu kabında köpürmeler, yağ lekeleri görülmeye başlar.

Silindir kapak contası sorunundan su kaçıran araçlarda motor altında, üstünde falan fiziksel bir kaçak göremezsiniz egzozdan atar. Silindir kapak contasında kaçak olup olmadığını tespit etmek için özel bir sıvı ve makine yardımıyla buna bakılıyor.

Eğer silindir kapak contasında kaçırma varsa aracı daha fazla kullanmayın, hele ki hiç zorlamayın. Motor sıcaklığı yükselmesin, uzun yol yapmayın ve ustaya götürün. Çünkü motor sıcaklığı arttıkça contada hasar artıyor. Contadan kaçan su silindir yüzeyini, motor bloğunu mahvediyor. Bu durumda da hasarın boyutuna göre silindir yüzeyi, motor bloğu falan taşlanma ister, bildiğin motor rektefiyesi gerekir.
 

irfanF20

İrfan Çalışır
Senkromeççi
29 Haz 2023
8
1
60
34
İstanbul
Marka
BMW
Selamlar.
Bugün enteresan bir olay farkettim.
Arabamla su kaçağı kontrolü için denemeye çıktım. Yarım saatlik ''SPORT +'' sürüşü gerçekleştirdikten sonra kaputu açıp baktım. Aracı zorlamama rağmen hiç bir su kaçağı yoktu. Daha sonra devam ettim ve virajda drift yaparken ''Motor aşırı ısındı'' uyarı geldi bir anda. Hemen inip kaputu açtım ve genleşme tankındaki su yukarı kadar çıkmış kapaktan sıçramaya başlamış.Su derecesi 125 olmuştu bir anda. Biraz bekledim klimayı açtım ve su geri çekildi hızlı bir şekilde. Su sıcaklığı da 107 dereceye geri döndü. Islanan yerleri sildim ve motoru hiç durdurmadan düz bir yolda aracı tekrar zorladım. Ve sonuç olarak hiç bir taşma yok !
Tesadüf olduğunu düşündüm ve 1 kez daha denedim. Sağa doğru drifte başladım ve yeniden motor uyarısı su sıçraması!

Bu nasıl mümkün olabilir ?
Fikri olan var mı ?
 

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,035
3
4,928
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
Selamlar.
Bugün enteresan bir olay farkettim.
Arabamla su kaçağı kontrolü için denemeye çıktım. Yarım saatlik ''SPORT +'' sürüşü gerçekleştirdikten sonra kaputu açıp baktım. Aracı zorlamama rağmen hiç bir su kaçağı yoktu. Daha sonra devam ettim ve virajda drift yaparken ''Motor aşırı ısındı'' uyarı geldi bir anda. Hemen inip kaputu açtım ve genleşme tankındaki su yukarı kadar çıkmış kapaktan sıçramaya başlamış.Su derecesi 125 olmuştu bir anda. Biraz bekledim klimayı açtım ve su geri çekildi hızlı bir şekilde. Su sıcaklığı da 107 dereceye geri döndü. Islanan yerleri sildim ve motoru hiç durdurmadan düz bir yolda aracı tekrar zorladım. Ve sonuç olarak hiç bir taşma yok !
Tesadüf olduğunu düşündüm ve 1 kez daha denedim. Sağa doğru drifte başladım ve yeniden motor uyarısı su sıçraması!

Bu nasıl mümkün olabilir ?
Fikri olan var mı ?

Yanlamayın benimle diyor kısaca araç :)
 

mete25

Panpa
4 Mar 2019
521
1,281
2,520
Ankara
Marka
BMW
Selamlar.
Bugün enteresan bir olay farkettim.
Arabamla su kaçağı kontrolü için denemeye çıktım. Yarım saatlik ''SPORT +'' sürüşü gerçekleştirdikten sonra kaputu açıp baktım. Aracı zorlamama rağmen hiç bir su kaçağı yoktu. Daha sonra devam ettim ve virajda drift yaparken ''Motor aşırı ısındı'' uyarı geldi bir anda. Hemen inip kaputu açtım ve genleşme tankındaki su yukarı kadar çıkmış kapaktan sıçramaya başlamış.Su derecesi 125 olmuştu bir anda. Biraz bekledim klimayı açtım ve su geri çekildi hızlı bir şekilde. Su sıcaklığı da 107 dereceye geri döndü. Islanan yerleri sildim ve motoru hiç durdurmadan düz bir yolda aracı tekrar zorladım. Ve sonuç olarak hiç bir taşma yok !
Tesadüf olduğunu düşündüm ve 1 kez daha denedim. Sağa doğru drifte başladım ve yeniden motor uyarısı su sıçraması!

Bu nasıl mümkün olabilir ?
Fikri olan var mı ?
 

irfanF20

İrfan Çalışır
Senkromeççi
29 Haz 2023
8
1
60
34
İstanbul
Marka
BMW
Arkadaşlar driftten kastım 2 saniyelik yan verme. 136 lık bir araçla bağlaya bağlaya gidemeyiz zaten. Yani tatlı bir oversteer verince araba kafayı yiyyor :(
 

ÖzgürÇ

Özgür Çetin
Takipçi
21 Şub 2024
1
0
10
49
Mersin
Marka
BMW
Arkadaşlar selam. Aracımı aldım alası daha keyifle binmek nasip olmadı.
F20 BMW 116i 2014 M SPORT

Tüm başıma gelenleri tek tek yazacağım.

Araçta Soğutma Sıvısı uyarısı almaya başladığımda çevredeki 4-5 BMW ustasına gittim fikir aldım.
Önce genleşme kabı ve kapak değiştirdik. Kap CRT 211 000S kodu Mahle , Kapak FEBİ 140 bar.
Sonuç değişmeyince Su flanşı termostat ve devirdaim değişti. Turbo oringlerinde bişey gözükmemesine rağmen yinede değiştik.
Defalarca basınç testi yapıldı görünen kaçan hiç bir şey yok.
Tek görünen aracı yarım saat kullanınca kaputu açtığımızda kapak etrafından su sıçratması.
Bunun üzerine başka kapak ve genleşme kabı denedik. Bu sefer su eksiltirken birde MOTOR AŞIRI SICAK hatası almaya başladım.
Sonra eski marka kapak ve kaba geri döndük.
Araçta bir hava basıncı oluşuyor kapak işlevini yapınca da su atıyor.
En son bir usta Kalorifer Peteğinden su dolaşmıyorsa hava basıncı yapıyor olabilir dedi. Onu da değiştirdim. Bu arada usta 1.5 saat rolantide çalıştırmış bakmış hiç kaçak yok dedi. Kapağıda orjinal kapakla değiştirmiş baktım gerçektende OEM kapak.
Kalorifer peteğinide gördüm kötü durumdaydı ve kırmızı lekeler vardı. ( muhtemelen benden önceki sahibi kırmızı antifreeze kullanmış arabayı haşat etmiş )
Aracı bugün yarım saat denedim eve geldim kaputu açtım yine sağ sola su atmış. Muhtemelen 1-2 güne sıvı hatası verecek.

Bu sırada Usta conta testi yaptığını , motor yağına baktığını yağa su karışımı yada suya yağ karışımı olmadığını söyledi. Duman atma vs de yok. Çekişte performansta hiç bir sorun yok.
Son çare silindir kapak contası kalıyor fakat motoru açtık mı 120 binlik olucaz. ve motor şuan sıkıntısız gözüküyor açtırmak istemiyorum.

Ayrıca aldığımdan beri aracı sürekli OBD den ve Gizli Menü den su sıcaklığı izlemeleri yapıyorum.


Bu son petek değişiminden önce 105-111 - 117 bazen 120 olup bi anda 105e geri seyrediyordu. Bugunde petek değişiminden sonra denedim 105 - 111 felanken aniden yüklendim araca sporta alıp 180 lere çıktım bu sefer 80 90 na düştü su sıcaklığı.Sonra yavaşladım 105-108- 111 - 102- 107 böyle gezimeye başladı su sıcaklığı. .Bu dengesizlik normal mi ?

ve finalde yukarda yazdığım gibi ufak ufak su atmış sağ sola.

Var mıdır fikri olan ?
Nedir bu su sorunu?
Seyir halinde su sıcaklığı dengesizliği normal mi ?
Silindir Kapak contası ise hiç mi belli etmez kendini su eksiltme dışında ?
Merhabalar;
Bende de 2013 model F30 3.16 var aynı sorunları birebir bende yaşıyorum şu an siz çözüm bulabildinizmi şayet bulabildeyseniz sizden ricam benimle de paylaşırsanız sevinirim. Hatta mümkünse sizinle görüşmek isterim.
Teşekkürler
 

zbetk

Profesör
Beta Programı
2 Eki 2016
250
244
1,245
İstanbul
Marka
BMW
Merhaba,

Geçenlerde böyle bir sorun ile karşılaşan ustamın anlattığını yazıyorum.

Böyle düzensiz ve anlamsız aşırı sıcak uyarısı veriyor araç, burada yazanmalzemeleri değiştiriyorlar. Ama sonuç aynı, en son radyatörü değiştiriyorlar. Radyatör değişiminden sonuç alınıyor. Radyatörün içini açtıklarında ise içinde topaklanma ve öbeklenme olduğunu görüyorlar. Yanlış antifriz olabilir, daha önce araç su kaynatmış olabilir bu vb. sebeplerden radyatör tıkanmış. Kontrol ettirmenizi öneririm.
 

BavarianEngineer

Alperen Ç.
Panpa
30 Nis 2018
455
1,064
2,695
Ankara
Marka
BMW
Bahsi geçen konu oldukça ilginç. Ben daha önce öylesiyle karşılaşmadım, konuyu daha önce görsem sonucunu merak ederdim. Bu gibi durumlarda araç 10 yaşına gelmiş ve 150 bin km'yi doldurmuşsa radyatör ve termostat değişimi yapardım. Bu arada genleşme kabı ve kapağın değiştiğini varsayarak konuşuyorum. Radyatör muadil ürün olabilir ancak termostat, genleşme kabı ve kapak kesinlikle BMW logolu birebir orijinal ürün olmalı sahtelerine de dikkat etmek lazım. Sonra tekrar deneyip yine kapakta taşma oluyorsa üst kapağı açtırmak lazım.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım