KAPALI F30 Alt Devirlerde Silkeleme Hk.

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Ege

Profesör
97
Marka
Alfa Romeo
Merhaba,

2013 model 70bin km.de benzinli 1.6 motor F30 aracım 1. ve 2. viteste 2000devire kadar yavaşça hızlanmalarda silkeleme/tekleme (saniyelik gaz kesilmesi/gaza basıp çekiyormuş gibi hissettirme) yapıyor. Özellikle sabahları motor soğukken hissedilir düzeyde, ısındıktan sonraysa ancak dikkat edildiğinde farkedilecek düzeyde oluyor.

Sebebi ne olabilir acaba? Benzer semptomları yaşayan ve çözüme kavuşturabilen arkadaşlarımız oldu mu? Yardımcı olabilirseniz çok memnun olurum.

Özellikle belirteyim, geçmişi borusan bakımlı bende aldıktan sonra bakımını hiçbirşeyden kaçmadan titizlikle yaptım. Araçta yazılım yok, bobin ve bujileri orijinalleri ile 2 hafta önce değişti ve dumpvalve'i kontrol edildi sağlam, herhangi bir yağ/su eksiltme, veya yağ/su kaçağı vb. de yok hiç başıma da gelmedi. ISTA ve diğer yazılımlar ile defalarca kontrol edildi (kendim de hergün obd den bimmerlink aplikasyonu ile tarıyorum) araç hiçbir arıza kodu kaydetmiyor.

Şanzıman problemi olduğunu düşünmüyorum çünkü şanzıman hem tork konvertörlü, hemde problem tam kavrama olduktan sonra gerçekleşiyor, ayrıca aracın km.si de fazla sayılmaz.

Sensörlerden de olabilir (Vanos, TPS, MAF, MAP, O2 ilk akla gelenler), benzin filtresi/pompası vb. de olabilir. Ama, deneme yanılma yöntemi ile bulmaya çalışmak çok pahalı olacağından emin olmadan birşey yapmak da istemiyorum.
 
İşte şimdi kıllanmaya başladım.

Bu konu ile ilgili farklı forumlarda gördüğüm aynı tipte 4. şikayet.

Bu kadar üst üste, aynı zaman aralıklarında, tamamen farklı koşullarda (model, km) aynı sorun ortaya çıkıyorsa ben yakıttan şüphelenmeye başlarım arkadaş.

Şu konuyu bir çözelim artık. Ben enjektörlerden diyerek Würth Enjektör Temizleyici katkı kullandım ve geçti. Ancak anlaşılan bunun enjektör ile bir alakası yok.

Ben Shell'in kendi istasyonundan alıyorum. Bu zamana kadar hiç sıkıntı yaşamadım. Ama siz BP'den alıyorsanız atıyorum başka biri Petrol Ofisi'nden alıyorsa ve aynı sorunu yaşıyorsak Tüpraş'ı sorgulamaya kadar gider bu iş.

Bu ülkeden her şeyi beklediğim için ve "aaa öyle miymiş?" diyerek şaşırmayacağım için ilk komplo teorisini ortaya koyayım. Akaryakıttan daha fazla kazanmak için benzine solvent basarak inceltme / miktarını arttırma...

Belki bir ihtimal "manyetik vanos valf sensörü" olabilir diye düşünüyorum ama o olduğunda illa Motor ve Tahrik uyarısı geliyor iDrive'dan..

Buyrun konu sizin...
 
Son düzenleme:
Bobin veya bujide sorun olabilir, sorunlu ürün denk gelmiş olabilir, ondan yapıyor olabilir.

Aklıma gelen ikinci seçenekse @AlkanExclusive 'in dediği gibi yakıt, başka bir yerden almaya çalışıp tekrar deneyin.
Bobin bujide sıkıntı olsa anında motor ışığını yakar. Bana yakıt gibi geldi. Bu kadar üst üste gelemez aynı tip şikayet. Üstelik araçlar hata vermiyor. Hadi hata vermiyor, diagnoza bağlayınca da kayıt altına alınmış gizli arıza kayıtları da çıkmıyor.

Eğer yakıtta böyle bir sıkıntı varsa ortalık ayağa kalkar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ege ve hakikionur
@bt linklerdeki konuların bizim yaşadığımız problemlerle alakası yok çünkü onlar arıza veren sorunlar. Diagnoza bağlayınca sorunun yerini işaret eden sorunlar. Bizim sıkıntımız diagnozda bile hata görünmeden böyle bir şey yaşamak. En ufak şeyleri bile hata hafızasına yazıyor çünkü.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ege
Arkadaşlar ilginiz için teşekkür ederim. Sırasıyla yanıtlayım;
* Yakıt Ankara Esk. Yolu Shell (kendi bayisi-Gordion'a gelmeden), yada Esk. Yolu BP'den (yine kendi bayisi) alıyorum. Yakıt değişiminde de bir fark gözlemlemedim.
* Yeni olan birşey değil, özellikle geçtiğimiz Kasım ayından beri var, çok soğuklarda dahada artıyor tabi.
* Bobin ve buji setinde sorun yok, özel cihaz bağlayıp yolda alt/üst devirlerden defalarca bastık. 20km ile de gittik 180e de çıktık hiç misfire görünmüyor (misfire değerleri sıfır çıkıyor). (not: ngk bobin takmıştım bir tanesi hatalı çıktığı için güvenemedim söküp sıfır orjinal delphi set olarak aldım taktım, bujilerim de ngk orjinal platin bujisi)
* Bugün video çektim ancak hava 5 derece olmasına rağmen belirgin bir şekilde yapmadı ne hikmetse.
* EGR valfini hiç düşünmedim olabilir, temizlemeyi deneyim.
* Turbo solenoid valfinden kasıt N75/dumpvalve midir? Kontrol ettim o valfte yırtık/patlak yoktu.
* Enjektör benimde aklıma gelmişti, nasıl temizlenir bilemiyorum ama mevcut halini daha da bozar mı diye şüpheleniyorum. Alkan sağolsun bir malzeme önerdi, onu araştıracağım.
* Vanosları temizletmek işe yarar mı bilmiyorum ama onu da deneyeceğim. (belkide bozulmak üzere ama hata verecek kadar kötü çalışmıyordur?)
* Bugün video çektim ancak hava 5 derece olmasına rağmen belirgin bir şekilde yapmadı ne hikmetse.

Konuyla ilgilenen arkadaşlar için incelediğim yabancı kaynakları da paylaşayım:
https://www.bmwn54tuners.com/diagnosing-a-failing-bmw-vanos-system/
https://axleaddict.com/auto-repair/Why-My-Engine-Hesitates-During-Acceleration
https://cartreatments.com/causes-of-engine-hesitation/
https://www.aa1car.com/library/problem_hesitation.htm
https://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1502815-acceleration-hesitation
 
Son düzenleme:
Güncelleme yapayım konuya. Enjektörlerin kirli olması ihtimaline karşı Alkan'ın önerdiği yakıt katkısını (BMW, Porsche ve Mercedes'in de servislerinde sattığı BASF Keropur-G adlı ürün) temin ettim, deneyeceğim.

Ayrıca, başka bir forumdan da benzin pompa rölesinden olabileceği yönünde bir öneri aldım. Onu da deneyeceğim. Denedikten sonra tekrar yazarım.
 
Güncelleme yapayım konuya. Enjektörlerin kirli olması ihtimaline karşı Alkan'ın önerdiği yakıt katkısını (BMW, Porsche ve Mercedes'in de servislerinde sattığı BASF Keropur-G adlı ürün) temin ettim, deneyeceğim.

Ayrıca, başka bir forumdan da benzin pompa rölesinden olabileceği yönünde bir öneri aldım. Onu da deneyeceğim. Denedikten sonra tekrar yazarım.
@Ozgur Gunes @SertacEge Suan Borusan’dayim. Fren hidroligini degistiriyorum. Bu esnada benim soguk calismadaki videolari gosterdim ama duzeldi demedim. Hem sebebinu ogreneyim hem de varsa bir aksaklik ileride tekrarlamasin diye :) termostat, su pompasi ve yazilim ile ilgiliymis. Eger Termostat ve su pompasi saglam ise bunun araca herhangi bir zarari olmadigini, ilk calismadaki turbo basinci sebebiyle ilk devrin 1600e degil, 1900’e gelmesinden oldugunu soylediler. yazilimla ve adaptasyon ile halledilirmis. yazilimi guncelleyerek gerekli adaptasyonlari yaptilar. Termostat ve su pompasi saglammis.
Ek olarak sizin sogukken silkeleme probleminden de bahsettim. Motor sogukken hemen hareket etmemek gerektigi ve yine yazilimin kontrolu gerektigini soylediler. Bence siz Borusan’a bir ugrayin. Hatta motor sogukken test ettirin. 2015 1.18i test ettim benim aractan hicbir farki yok vites gecislerinde. Bence bu is yazilim ve ayar meselesi.
Ben 3 tane buji denedim, 2 kere bobin denedim, yakit pompa rolesini degistirdim, hava filtre emis hortumunu degistirdim, nerden baksaniz bosa 2000tl masraf ettim. Neyse ki hem delphi hem ngk bobinleri geri verdim de 1000tl yi kurtardim :)
200TL ye fren hidroligini degistirip yazilimi guncellediler, yag kapagina da gunceleme gelmis onu da degistirdiler, tostumu yedim cayimi ictim, ic dis da temizlemisler :) Disarida sadece yazilimi 400-750TL arasina guncelliyorlar.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Ege
@Ozgur Gunes @SertacEge Suan Borusan’dayim. Fren hidroligini degistiriyorum. Bu esnada benim soguk calismadaki videolari gosterdim ama duzeldi demedim. Hem sebebinu ogreneyim hem de varsa bir aksaklik ileride tekrarlamasin diye :) termostat, su pompasi ve yazilim ile ilgiliymis. Eger Termostat ve su pompasi saglam ise bunun araca herhangi bir zarari olmadigini, ilk calismadaki turbo basinci sebebiyle ilk devrin 1600e degil, 1900’e gelmesinden oldugunu soylediler. yazilimla ve adaptasyon ile halledilirmis. yazilimi guncelleyerek gerekli adaptasyonlari yaptilar. Termostat ve su pompasi saglammis.
Ek olarak sizin sogukken silkeleme probleminden de bahsettim. Motor sogukken hemen hareket etmemek gerektigi ve yine yazilimin kontrolu gerektigini soylediler. Bence siz Borusan’a bir ugrayin. Hatta motor sogukken test ettirin. 2015 1.18i test ettim benim aractan hicbir farki yok vites gecislerinde. Bence bu is yazilim ve ayar meselesi.
Ben 3 tane buji denedim, 2 kere bobin denedim, yakit pompa rolesini degistirdim, hava filtre emis hortumunu degistirdim, nerden baksaniz bosa 2000tl masraf ettim. Neyse ki hem delphi hem ngk bobinleri geri verdim de 1000tl yi kurtardim :)
200TL ye fren hidroligini degistirip yazilimi guncellediler, yag kapagina da gunceleme gelmis onu da degistirdiler, tostumu yedim cayimi ictim, ic dis da temizlemisler :) Disarida sadece yazilimi 400-750TL arasina guncelliyorlar.
Valla bende artık BMW olmadığı için mümkün değil :) Bende zaten böyle bir sorun mevcut değildi, gergi kütüğü vs. zart zurtu 60 binde hafif yıpranma görünce anında değişmiştim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Otto Çevrimi
@Ozgur Gunes @SertacEge Suan Borusan’dayim. Fren hidroligini degistiriyorum. Bu esnada benim soguk calismadaki videolari gosterdim ama duzeldi demedim. Hem sebebinu ogreneyim hem de varsa bir aksaklik ileride tekrarlamasin diye :) termostat, su pompasi ve yazilim ile ilgiliymis. Eger Termostat ve su pompasi saglam ise bunun araca herhangi bir zarari olmadigini, ilk calismadaki turbo basinci sebebiyle ilk devrin 1600e degil, 1900’e gelmesinden oldugunu soylediler. yazilimla ve adaptasyon ile halledilirmis. yazilimi guncelleyerek gerekli adaptasyonlari yaptilar. Termostat ve su pompasi saglammis.
Ek olarak sizin sogukken silkeleme probleminden de bahsettim. Motor sogukken hemen hareket etmemek gerektigi ve yine yazilimin kontrolu gerektigini soylediler. Bence siz Borusan’a bir ugrayin. Hatta motor sogukken test ettirin. 2015 1.18i test ettim benim aractan hicbir farki yok vites gecislerinde. Bence bu is yazilim ve ayar meselesi.
Ben 3 tane buji denedim, 2 kere bobin denedim, yakit pompa rolesini degistirdim, hava filtre emis hortumunu degistirdim, nerden baksaniz bosa 2000tl masraf ettim. Neyse ki hem delphi hem ngk bobinleri geri verdim de 1000tl yi kurtardim :)
200TL ye fren hidroligini degistirip yazilimi guncellediler, yag kapagina da gunceleme gelmis onu da degistirdiler, tostumu yedim cayimi ictim, ic dis da temizlemisler :) Disarida sadece yazilimi 400-750TL arasina guncelliyorlar.

İlginiz için teşekkür ederim :) Benim silkeleme geçti gibi şu aralar hatta bugün 2derecede cold starttan sonra bile yapmadı bu hafta yine takip edeceğim. Kullandığım katkı işe yaradı gibi görünüyor katkıdan sonra yarım depoyu harcadım zaten. Yetkiliye de uğrarım müsait zamanda...

Yakıt pompa rölesini de değiştirdim kontrol ettik ark yapmış içi bu arada.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Merhabalar,

Düşük devirlerde seyir halinde giderken orta şeritte aracı sollamaya çıktığınızda araç kesiklik yaparak belli bir zaman sirkeleme yapıyor. Aracı diyagnoz cihazına bağladığınızda herhangi bir arıza kaydı mevcut değil,

1- Motor ikazı yakıyor ise buji ve bobin kontrolü ve sadece belli bir silindirde ateşlemede kesiklik var ise ilk etapta parça değişimine gidilmemelidir. Örnek : Silindir 3 ise 1.silindirin buji bobini ile yer değişimine gidilmelidir. Sonrasında arıza kaydı silinip yol testi yapılmalıdır. Bakalım arıza 1. Silindire taşınacak mı ? Yoksa 3. Silindirdemi kalacak kontrolü yapılacaktır.

2- Genellikle bir çok kez karşılaştığımız n13 araçlarda Arıza kaydı mevcut değil kompresyon ölçümü yapılıp endoskobi cihazı ile silindir içersine subapların kontrolünün yapılması gerekmektedir.

Kritik Nokta !!!

Aracınızın silindir kapağının üzerinde baga yüzüğü dediğimiz bir yüzük mevcut subapların saniyede bir çok kez hareket ettiğinde siz seyir halinde iken araç motor sıcaklığına ulaştığında tam o arada siz gaz verdiğinizde subapın dışında duran baga yüzüğü sıcaklıktan dolayı düşüyor subapın açılıp kapanmasını engellendiğinden o arada kesiklik hissediyorsunuz.

Çözüm,

Silindir kapağının sökülüp gevşek olan baga yüzüğünün kontrol edilmesi ve rektifiyecinin gevşek olan baga yüzüğünü kaynak yaptırması istenebilir fakat, hiç bir rektifiyeci yapılan işleme garanti vermemektedir. Çünkü belli bir kilometre sonra aynı arızayı yaşamanız mümkün olabilir.

Yada komple silindir kapağını sıfırı ile değiştirmeniz en doğrusu olacaktır.

Aracınızı Borusana götürdüğünüzde aracınızla ilgili bu şikayet ile karşılaştığında komple motor değişiminin en doğru olacağını size söylecektir. Çünkü üretici böyle söylemektedir.
 
Merhabalar. Aynı sorunu bende yaşıyorum. 2016 F30. Alt devrilerde vuruntu silkeleme durmaya yakın öne yığılma gibi durumlar var. Kullandığınız katkıdan sonra sorun tamamen düzeldi mi? Nerden temin edebilirim? Deneyimlerinizi paylaşırsanız bende ona göre bir yol izleyeceğim çünkü servisler birşey yapmıyor.
 
Merhabalar. Aynı sorunu bende yaşıyorum. 2016 F30. Alt devrilerde vuruntu silkeleme durmaya yakın öne yığılma gibi durumlar var. Kullandığınız katkıdan sonra sorun tamamen düzeldi mi? Nerden temin edebilirim? Deneyimlerinizi paylaşırsanız bende ona göre bir yol izleyeceğim çünkü servisler birşey yapmıyor.
Benim kullandığım Würth Enjektör Temizleme katkısından sorun düzeldi.

@Emgarage 'nin dediği doğru. Baga'dan dolayı da oluyor olabilir. Ancak bagadan olsa sürekli olur diye biliyorum.
 
Merhabalar,

Düşük devirlerde seyir halinde giderken orta şeritte aracı sollamaya çıktığınızda araç kesiklik yaparak belli bir zaman sirkeleme yapıyor. Aracı diyagnoz cihazına bağladığınızda herhangi bir arıza kaydı mevcut değil,

1- Motor ikazı yakıyor ise buji ve bobin kontrolü ve sadece belli bir silindirde ateşlemede kesiklik var ise ilk etapta parça değişimine gidilmemelidir. Örnek : Silindir 3 ise 1.silindirin buji bobini ile yer değişimine gidilmelidir. Sonrasında arıza kaydı silinip yol testi yapılmalıdır. Bakalım arıza 1. Silindire taşınacak mı ? Yoksa 3. Silindirdemi kalacak kontrolü yapılacaktır.

2- Genellikle bir çok kez karşılaştığımız n13 araçlarda Arıza kaydı mevcut değil kompresyon ölçümü yapılıp endoskobi cihazı ile silindir içersine subapların kontrolünün yapılması gerekmektedir.

Kritik Nokta !!!

Aracınızın silindir kapağının üzerinde baga yüzüğü dediğimiz bir yüzük mevcut subapların saniyede bir çok kez hareket ettiğinde siz seyir halinde iken araç motor sıcaklığına ulaştığında tam o arada siz gaz verdiğinizde subapın dışında duran baga yüzüğü sıcaklıktan dolayı düşüyor subapın açılıp kapanmasını engellendiğinden o arada kesiklik hissediyorsunuz.

Çözüm,

Silindir kapağının sökülüp gevşek olan baga yüzüğünün kontrol edilmesi ve rektifiyecinin gevşek olan baga yüzüğünü kaynak yaptırması istenebilir fakat, hiç bir rektifiyeci yapılan işleme garanti vermemektedir. Çünkü belli bir kilometre sonra aynı arızayı yaşamanız mümkün olabilir.

Yada komple silindir kapağını sıfırı ile değiştirmeniz en doğrusu olacaktır.

Aracınızı Borusana götürdüğünüzde aracınızla ilgili bu şikayet ile karşılaştığında komple motor değişiminin en doğru olacağını size söylecektir. Çünkü üretici böyle söylemektedir.
Aynı sorun bendede var fakat kompresyon da düşüklük yok endoskoplada bakıldı temiz dediler kosiflerde. Motor ısınınca 2. piston çalışmıyor.
Kosiflerde yüzde 90 dme den kaynaklı dediler fakat garanti vermiyor. Dışarıda dme de kontrol edildi sorun yok dendi. 2015 320 i ed
Bobin buji enjektörlerde kontrol edildi.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...