Merhaba,
2013 model 70bin km.de benzinli 1.6 motor F30 aracım 1. ve 2. viteste 2000devire kadar yavaşça hızlanmalarda silkeleme/tekleme (saniyelik gaz kesilmesi/gaza basıp çekiyormuş gibi hissettirme) yapıyor. Özellikle sabahları motor soğukken hissedilir düzeyde, ısındıktan sonraysa ancak dikkat edildiğinde farkedilecek düzeyde oluyor.
Sebebi ne olabilir acaba? Benzer semptomları yaşayan ve çözüme kavuşturabilen arkadaşlarımız oldu mu? Yardımcı olabilirseniz çok memnun olurum.
Özellikle belirteyim, geçmişi borusan bakımlı bende aldıktan sonra bakımını hiçbirşeyden kaçmadan titizlikle yaptım. Araçta yazılım yok, bobin ve bujileri orijinalleri ile 2 hafta önce değişti ve dumpvalve'i kontrol edildi sağlam, herhangi bir yağ/su eksiltme, veya yağ/su kaçağı vb. de yok hiç başıma da gelmedi. ISTA ve diğer yazılımlar ile defalarca kontrol edildi (kendim de hergün obd den bimmerlink aplikasyonu ile tarıyorum) araç hiçbir arıza kodu kaydetmiyor.
Şanzıman problemi olduğunu düşünmüyorum çünkü şanzıman hem tork konvertörlü, hemde problem tam kavrama olduktan sonra gerçekleşiyor, ayrıca aracın km.si de fazla sayılmaz.
Sensörlerden de olabilir (Vanos, TPS, MAF, MAP, O2 ilk akla gelenler), benzin filtresi/pompası vb. de olabilir. Ama, deneme yanılma yöntemi ile bulmaya çalışmak çok pahalı olacağından emin olmadan birşey yapmak da istemiyorum.
2013 model 70bin km.de benzinli 1.6 motor F30 aracım 1. ve 2. viteste 2000devire kadar yavaşça hızlanmalarda silkeleme/tekleme (saniyelik gaz kesilmesi/gaza basıp çekiyormuş gibi hissettirme) yapıyor. Özellikle sabahları motor soğukken hissedilir düzeyde, ısındıktan sonraysa ancak dikkat edildiğinde farkedilecek düzeyde oluyor.
Sebebi ne olabilir acaba? Benzer semptomları yaşayan ve çözüme kavuşturabilen arkadaşlarımız oldu mu? Yardımcı olabilirseniz çok memnun olurum.
Özellikle belirteyim, geçmişi borusan bakımlı bende aldıktan sonra bakımını hiçbirşeyden kaçmadan titizlikle yaptım. Araçta yazılım yok, bobin ve bujileri orijinalleri ile 2 hafta önce değişti ve dumpvalve'i kontrol edildi sağlam, herhangi bir yağ/su eksiltme, veya yağ/su kaçağı vb. de yok hiç başıma da gelmedi. ISTA ve diğer yazılımlar ile defalarca kontrol edildi (kendim de hergün obd den bimmerlink aplikasyonu ile tarıyorum) araç hiçbir arıza kodu kaydetmiyor.
Şanzıman problemi olduğunu düşünmüyorum çünkü şanzıman hem tork konvertörlü, hemde problem tam kavrama olduktan sonra gerçekleşiyor, ayrıca aracın km.si de fazla sayılmaz.
Sensörlerden de olabilir (Vanos, TPS, MAF, MAP, O2 ilk akla gelenler), benzin filtresi/pompası vb. de olabilir. Ama, deneme yanılma yöntemi ile bulmaya çalışmak çok pahalı olacağından emin olmadan birşey yapmak da istemiyorum.