Farklı farklı konularda birkaç soru

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan hoodie54
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

hoodie54

Profesör
100
Marka
Nissan
beyler iyi akşamlar, google yerine sizden öğrenmeye daha çok değer verdiğim birkaç sorum var, cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
1)kia stinger çok yılan tasarımlı bir otomobil, türkiyeye geldiğinden beri neredeyse hiç satmadı, 1.6 turbo 180beygirlik hyundai motoruyla piyasaya sürülseydi satmaz mıydı? fiyatı passat civarı olurdu diye tahmin ediyorum.
2)toyotaların genel olarak fren kuvvetleri zayıf mı ?
3)maddi durumu iyi olan bir tanıdığım var, bugün konuştuk, sportif sürüşü olan iyi yol tutan bir suv istiyor, ancak premium olmayacak stelvio olmayacak mesela, fazla pahalı çünkü, tavsiye edilebilecek bir araç var mı ? mesela ford kuga ? yada 2. el kuga alıp modikasyonlar yapmak ?
4)fca grubunda lüks marka maserati var, mesela vag grubunda lüks marka porsche, porsche ile maseratiyi marka olarak kıyasladığımızda malzeme kalitesi ve işçilik olarak porsche daha mı iyi? aynı soru alfa romeo vs audi , yada fiat vs seat içinde uyarlanabilir dite düşünüyorum ? yani her seviyede almanın kalitesi italyandan öne çıkıyor mu ?
 
1)Kia ağzıyla kuş tutsa da D sınıfında çok satamaz. Passat varken, 508 varken, Honda Accord ve Toyota Avensis modelleri bile son 3-4 yılda doğru dürüst satamamışken işi çok zor. İnsanlar tasarımdan ziyade marka algısı ve ikinci ele bakıyor.
2)Toyotaların fren kuvveti zayıf demek pek doğru olmaz, AE101 kodlu Corolla için frenleri zayıf, hemen kızaklıyor(ABS'siz modeller için sanırım) denirken, Auris'in frenleri Otopark'ın testinde çok beğenilmişti. Yıl ve modele göre değişebilir diyeyim.
3 ve 4 için bir şey diyemiyorum.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara
1-) Stinger testlerde görebildiğimiz kadar gerçekten fiyatındaki arabalardan daha iyi bir araba.Yalnız ülkemizde araba prestij olduğu için,Stinger yerine A5 Coupe ye binmek daha cazip geliyor.Araba kültüründen dolayı.1,6 da olsa pek değişmezdi kaderi
2-) Modelden modele değişir.Her markada olduğu gibi.Frenleri kötü bir marka olarak bilinmez.
3-) Premiuma çıkmadan iyi yol tutan SUV aranıyorsa boyutlara göre işler değişir daha küçük suvlarda CHR ve 500x öne çıkıyor yol tutuş sürüş dinamikleri ile.Biraz daha büyük hacimlerde CX5 de fark yaratıyor sürüş karakteri ile rakiplerinden.
4-)Her seviyede bana kalırsa bir VAG bir FCA geçiyor. İşin iki ucu var gibi düşünülebilir. Sürüş dinamikleri ile elegantlık ile farklı karakterlerde aynı yerlerde dolanan markalar bana kalırsa. Tabi işler düşük bütçeli arabalara indikçe FCA VAG grubunun önüne geçiyor bana kalırsa.
 
beyler iyi akşamlar, google yerine sizden öğrenmeye daha çok değer verdiğim birkaç sorum var, cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
1)kia stinger çok yılan tasarımlı bir otomobil, türkiyeye geldiğinden beri neredeyse hiç satmadı, 1.6 turbo 180beygirlik hyundai motoruyla piyasaya sürülseydi satmaz mıydı? fiyatı passat civarı olurdu diye tahmin ediyorum.
2)toyotaların genel olarak fren kuvvetleri zayıf mı ?
3)maddi durumu iyi olan bir tanıdığım var, bugün konuştuk, sportif sürüşü olan iyi yol tutan bir suv istiyor, ancak premium olmayacak stelvio olmayacak mesela, fazla pahalı çünkü, tavsiye edilebilecek bir araç var mı ? mesela ford kuga ? yada 2. el kuga alıp modikasyonlar yapmak ?
4)fca grubunda lüks marka maserati var, mesela vag grubunda lüks marka porsche, porsche ile maseratiyi marka olarak kıyasladığımızda malzeme kalitesi ve işçilik olarak porsche daha mı iyi? aynı soru alfa romeo vs audi , yada fiat vs seat içinde uyarlanabilir dite düşünüyorum ? yani her seviyede almanın kalitesi italyandan öne çıkıyor mu ?
1- Stinger, Kia için bir challenge. Bakın istesek bizde yapabiliyoruz arabası... Bence istediklerini aldılar. Araç genel olarak beğenildi. Çok satmak istediklerini düşünmüyorum.

2- Eski Japon, Kore araçları genel olarak duramamalarıyla meşhurdu ancak günümüzde öyle bir durum yok gibi bir şey.

3- Premium olmadan alt yapısı iyi olan Crossover, SUV örneği aklıma ilk 500X, C-HR geliyor.

4- Maserati ile Porsche kıyaslaması doğru olmaz genel olarak farklı mentalitelerde araçlar üreten markalar. FCA, VAG kıyası da isteğe göre değişir. Doğrusu olmayan konulardan biri.
 
Son düzenleme:
Dördüncü soru ile ilgili çok ufak bir cevap:

"The Supra also featured a four-sensor four-channel track tuned ABS system with yaw control whereby each caliper is sensored and the brakes are controlled individually according to the speed, angle, and pitch of the approaching corner. This unique Formula One-inspired braking system allowed the Supra Turbo to record a 113 km/h (70 mph) -0 braking distance of 149 ft (45 m), the best braking performance of any production car tested in 1997 by Car and Driver magazine. This record was finally broken in 2004 by a Porsche Carrera GT, which did it in 145 ft (44 m)"
 
  • Beğeni
Tepkiler: VectraGt28
1- Stinger, Kia için bir challenge. Bakın istesek bizde yapabiliyoruz arabası... Bence istediklerini aldılar. Araç genel olarak beğenildi. Çok satmak istediklerini düşünmüyorum.

2- Eski Japon, Kore araçları genel olarak duramamalarıyla meşhurdu ancak günümüzde öyle bir durum yok gibi bir şey.

3- Premium olmadan alt yapısı iyi olan Crossover, SUV örneği aklıma ilk 500X, C-HR geliyor.

4- Maserati ile Porsche kıyaslaması doğru olmaz genel olarak farklı mentalitelerde araçlar üreten markalar. FCA, VAG kıyası da isteğe göre değişir. Doğrusu olmayan konulardan biri.
1)tamam da stinger 1600 motorla gelseydi daha fazla adet satmaz mıydı? 180 hp o kasayı yeterince yürütmez miydi ?
2)eski koreler durmuyor mk1 i20 de abs çok erken devreye giriyordu, 120 ile giderken tam frenlemede poposu oynuyordu. a noktasından b noktasına götüren görev adamı işte.
3)c segmentte yok mu? mesela kuga alınıp yurt dışında sportif yay siparişi ve stage1 yazılım ?
 
1- Türkiye Piyasasında Maalesef ki D segmentinde Passat ve Superb'in eline kimse su dökemiyor, yeni yeni 508 yaklaşmaya başladı biraz.
2-Eski Toyotalar durmak anlamında değil ama pedal hissiyatı bakımından bi tık kötü ama durmama konusunda katılmıyorum.
3- Bütçe uygunsa 2016 veya daha üstü bir Forester hem arazi hem virajda sportif kullanımda suvlar arasında memnun eder.
4- Günlük Kullanımda uçan kaçan hisli bir makina istemedikçe VAG araçları biçilmiş kaftan. Başka bir amaçları yok bence.(Golf R hariç :) ) Ha FCA nın da günlük kullanımda hisli olan makinaları pek yok Alfa Dışında ama yine de hisli olma anlamında VAG dan hisli ama bu konunun tek bir doğrusu yok, kişiden kişiye değişir.
 
Çok fazla alfa geçiyor damlarım yapmayın :D
 
Dördüncü soru ile ilgili çok ufak bir cevap:

"The Supra also featured a four-sensor four-channel track tuned ABS system with yaw control whereby each caliper is sensored and the brakes are controlled individually according to the speed, angle, and pitch of the approaching corner. This unique Formula One-inspired braking system allowed the Supra Turbo to record a 113 km/h (70 mph) -0 braking distance of 149 ft (45 m), the best braking performance of any production car tested in 1997 by Car and Driver magazine. This record was finally broken in 2004 by a Porsche Carrera GT, which did it in 145 ft (44 m)"
Dört değil lan! İki o iki 🙄 @Berkin onu ikinci soru olarak düzeltsek?
 
Son düzenleme:
1)tamam da stinger 1600 motorla gelseydi daha fazla adet satmaz mıydı? 180 hp o kasayı yeterince yürütmez miydi ?
2)eski koreler durmuyor mk1 i20 de abs çok erken devreye giriyordu, 120 ile giderken tam frenlemede poposu oynuyordu. a noktasından b noktasına götüren görev adamı işte.
3)c segmentte yok mu? mesela kuga alınıp yurt dışında sportif yay siparişi ve stage1 yazılım ?
1- Bizim ülkemizde yine de satmazdı diye düşünüyorum. Kimse Kia'ya burada premium parası vermez. Ama iş yine ilk söylediğime geliyor. Kia bu arabayı satsın diye yapmadı.

2- Katılıyorum aynı şeyi söylemişiz sanırım. Daha da durmayan bir Kore örneği istenirse Accent Era'nın frene basınca hızlandığına yemin edebilirim ama kanıtlayamam.

3- Kuga çok fazla kullandım. Benim segmentinde genel olarak beğendiğim bir araç. Yazılımla, yay kitleriyle ne noktaya gelir bilmiyorum. Örnekleri varsa araştırmak lazım ama o segmentte B-SUV diye adlandırılan araçlar sürüş olarak daha atik her zaman ondan herkesin aklına ilk onlar geldi diye tahmin ediyorum.
 
Kia nın 1.6 motorla gelmesi mutlaka etkili olurdu fakat yine de güçlü rakiplerinin satış rakamlarıyla boy ölçüşemezdi .

bizde arabanın tutulma kriteri 1.6 dizel otomatik . Bazı markalar bunu yapmakta geç kaldılar , kaybettiler .
Bunu ilk yapan sanırım 1.6 Tdi & DSG passattı
 
beyler iyi akşamlar, google yerine sizden öğrenmeye daha çok değer verdiğim birkaç sorum var, cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
1)kia stinger çok yılan tasarımlı bir otomobil, türkiyeye geldiğinden beri neredeyse hiç satmadı, 1.6 turbo 180beygirlik hyundai motoruyla piyasaya sürülseydi satmaz mıydı? fiyatı passat civarı olurdu diye tahmin ediyorum.
2)toyotaların genel olarak fren kuvvetleri zayıf mı ?
3)maddi durumu iyi olan bir tanıdığım var, bugün konuştuk, sportif sürüşü olan iyi yol tutan bir suv istiyor, ancak premium olmayacak stelvio olmayacak mesela, fazla pahalı çünkü, tavsiye edilebilecek bir araç var mı ? mesela ford kuga ? yada 2. el kuga alıp modikasyonlar yapmak ?
4)fca grubunda lüks marka maserati var, mesela vag grubunda lüks marka porsche, porsche ile maseratiyi marka olarak kıyasladığımızda malzeme kalitesi ve işçilik olarak porsche daha mı iyi? aynı soru alfa romeo vs audi , yada fiat vs seat içinde uyarlanabilir dite düşünüyorum ? yani her seviyede almanın kalitesi italyandan öne çıkıyor mu ?

1- kia oldugu icin sansi pek yok, ayni arac vw logolu olsa cok satardi .
2- eski kasa rav4 frenleri cok zayifti mesela, yeni araclarini kullanmadim bilmiyorum ama gecmisten gelen oyle bir algi var
3- KUGA tavsiye ederim, babam icin ciddi ciddi dusunmustum, bence turkiye kosullarinda lukse kacmadan alinabilecek en iyi suv
4- kalite algisi cok kisisel. Ben sahsen italyan bir araci kiralarim ama satin almam, nedense uzun sureli kullanim icin oyle olmasa bile kotu bir algi olusturuyor.
 
beyler iyi akşamlar, google yerine sizden öğrenmeye daha çok değer verdiğim birkaç sorum var, cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
1)kia stinger çok yılan tasarımlı bir otomobil, türkiyeye geldiğinden beri neredeyse hiç satmadı, 1.6 turbo 180beygirlik hyundai motoruyla piyasaya sürülseydi satmaz mıydı? fiyatı passat civarı olurdu diye tahmin ediyorum.
2)toyotaların genel olarak fren kuvvetleri zayıf mı ?
3)maddi durumu iyi olan bir tanıdığım var, bugün konuştuk, sportif sürüşü olan iyi yol tutan bir suv istiyor, ancak premium olmayacak stelvio olmayacak mesela, fazla pahalı çünkü, tavsiye edilebilecek bir araç var mı ? mesela ford kuga ? yada 2. el kuga alıp modikasyonlar yapmak ?
4)fca grubunda lüks marka maserati var, mesela vag grubunda lüks marka porsche, porsche ile maseratiyi marka olarak kıyasladığımızda malzeme kalitesi ve işçilik olarak porsche daha mı iyi? aynı soru alfa romeo vs audi , yada fiat vs seat içinde uyarlanabilir dite düşünüyorum ? yani her seviyede almanın kalitesi italyandan öne çıkıyor mu ?
1-) Hayır satmazdı. Özellikle de ülkemizde D sınıfında Almanlar ezici derecede çok tercih ediliyor.
2-) Eski Toyotalar için doğru olabilir, mesela ae101 corolla kelimenin tam anlamıyla durmazdı ama yeni modeller pek öyle değiller.
3-) Grandland x veya kardeşi 3008 tavsiye ederim
4-) Malzeme kalitesi ve işçilik olarak Vag çok daha kaliteli. En alttan Seat ile başlayıp en üstte Porsche-Bentley gibi firmaların hepsi de karşısındaki Fca araçlarından hep daha iyiler.
 
beyler iyi akşamlar, google yerine sizden öğrenmeye daha çok değer verdiğim birkaç sorum var, cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
1)kia stinger çok yılan tasarımlı bir otomobil, türkiyeye geldiğinden beri neredeyse hiç satmadı, 1.6 turbo 180beygirlik hyundai motoruyla piyasaya sürülseydi satmaz mıydı? fiyatı passat civarı olurdu diye tahmin ediyorum.
2)toyotaların genel olarak fren kuvvetleri zayıf mı ?
3)maddi durumu iyi olan bir tanıdığım var, bugün konuştuk, sportif sürüşü olan iyi yol tutan bir suv istiyor, ancak premium olmayacak stelvio olmayacak mesela, fazla pahalı çünkü, tavsiye edilebilecek bir araç var mı ? mesela ford kuga ? yada 2. el kuga alıp modikasyonlar yapmak ?
4)fca grubunda lüks marka maserati var, mesela vag grubunda lüks marka porsche, porsche ile maseratiyi marka olarak kıyasladığımızda malzeme kalitesi ve işçilik olarak porsche daha mı iyi? aynı soru alfa romeo vs audi , yada fiat vs seat içinde uyarlanabilir dite düşünüyorum ? yani her seviyede almanın kalitesi italyandan öne çıkıyor mu ?

1- VW, küçük motorlu D sınıfı aracıyla piyasanın mutlak hakimi, kolay kolay değişmez.
2- Hayır.
3- Zevkler görecelidir o konuda bir şey demem, performans olarak tatmin etmesi için -araç sınıfına göre değişmekle birlikte- 1.4 ve üstü turbo benzinli bir SUV almasını öneririm. Son nesil Kuga'yı bilmiyorum ancak önceki nesli yol tutuşla öne çıkmıyordu, aslına bakarsanız SUV'lerde çok iyi yol tutuş aramak da çok mantıklı değil ("bir SUV için iyi" seviyesinde oluyorlar en fazla), yüksek araçlar. Forester'ı iyi diye bilmekle beraber 2.5 almadıkça tam anlamıyla memnun etmez.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara
beyler iyi akşamlar, google yerine sizden öğrenmeye daha çok değer verdiğim birkaç sorum var, cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
1)kia stinger çok yılan tasarımlı bir otomobil, türkiyeye geldiğinden beri neredeyse hiç satmadı, 1.6 turbo 180beygirlik hyundai motoruyla piyasaya sürülseydi satmaz mıydı? fiyatı passat civarı olurdu diye tahmin ediyorum.
2)toyotaların genel olarak fren kuvvetleri zayıf mı ?
3)maddi durumu iyi olan bir tanıdığım var, bugün konuştuk, sportif sürüşü olan iyi yol tutan bir suv istiyor, ancak premium olmayacak stelvio olmayacak mesela, fazla pahalı çünkü, tavsiye edilebilecek bir araç var mı ? mesela ford kuga ? yada 2. el kuga alıp modikasyonlar yapmak ?
4)fca grubunda lüks marka maserati var, mesela vag grubunda lüks marka porsche, porsche ile maseratiyi marka olarak kıyasladığımızda malzeme kalitesi ve işçilik olarak porsche daha mı iyi? aynı soru alfa romeo vs audi , yada fiat vs seat içinde uyarlanabilir dite düşünüyorum ? yani her seviyede almanın kalitesi italyandan öne çıkıyor mu ?
1- Yine çok satmazdı. Az bilgili ve sabit fikirli niteliksiz tüketicinin marka algısını kırmak çok ama çok zor. Çevremde bizzat gözlemlediğim ibret verici bir gerçek.

2- Hayır.

3- Dediğiniz gibi Kuga iyidir. Eğer ebatı biraz küçültebilirlerse birinci sıraya son zamanlarda denemesem de methini çok duyduğum Puma'yı veya kaliteli bir binek c hatchback araçtan hiçbir farkı olmayan 500x'i, ikinci sıraya yana biraz daha yatan C-HR, üçüncü sıraya da yine sınıfında fena olmayan Kona'yı koyarım.

4- Standart müşterinin gözünü boyayan noktalarda yani trim ve multimedya kalitesinde İtalyanlar çıtayı ne kadar yukarı çıkarsa da premium Almanlar hala bir tık daha iyi kalmayı başarıyor. Ama bu dediğim premium sınıfta geçerli. Düşük bütçelere inildiğinde Almanlar göz boyasa da o kadar berbat bir seviyeye iniyorlar ki, bazı modellerinin trim kalitesini neredeyse Rus, Hint veya Çin arabalarıyla karşılaştırmaya başlayacağım o derece. Az önce premium seviyede nasıl Almanların ön plana çıktığını yazdıysam low-cost araçlarda da İtalyanlar dünyada bir numaradır. Basit ve sert plastik gözüken trimlere ve bazen ekranı bile olmayan iç mekanlarda ekran fonksiyonunu akıllı telefonlara yükleyip basit bir telefon tutucuyla pratik ve efektif çözüm üretiyorlar, trimlerde de uzun yıllar dayanıp ses yaptırmayacak tasarımlar yapıyorlar.
Mekanik olarak yine premium Almanlar çok kaliteli araçlar üretiyorlar. Çünkü üretebiliyorlar:D Fakat fiyat seviyeleri ortalara indiğinde bile Almanlar kâr maksimizasyonunu ön plana çıkarıp kaliteden çok fazla çalıyorlar, düşük bütçeli araçları zaten rezalet... İtalyanların ise mekanik kaliteleri eskisine göre çok daha dayanıklı ve motorları da aynı şekilde dayanıklı. Keyif unsuru zaten ezelden beri Almanlardan çok daha iyidir. Mekanik kalite konusunda Premium Almanlara yaklaşamazlar ama düşük ve orta bütçeli Alman araçlarından tereddütsüz daha başarılı olduğunu düşünüyorum.
 
1- Stinger güzel araba ama Türkiye de D segmenti demek 1.6 dizel otomatik demek bide şirketler alıyor. O yüzden pek tutacağını sanmam. Tabii satış sayısı yine artar.

2- Eski Toyota lar da bizzat tecrübe ettim. Lastik kondisyonu da önemli tabii ama araba 2 sert frende kendini salmıştı.

3-

Sırf şu videodan dolayı yol tutuşuna güvenip Grandland X aldım. Neredeyse 4.5m uzunluğundaki arabanın 81 km hızla dönmesi büyük başarı. Ben arabayı alırken yeni Kuga yoktu. Onu tecrübe edemedim ondan kıyaslamam ama genel olarak memnunum.

4- Vag grubu genelde daha kaliteli iç mekanlara sahip oluyor.
 
1- Stinger güzel araba ama Türkiye de D segmenti demek 1.6 dizel otomatik demek bide şirketler alıyor. O yüzden pek tutacağını sanmam. Tabii satış sayısı yine artar.

2- Eski Toyota lar da bizzat tecrübe ettim. Lastik kondisyonu da önemli tabii ama araba 2 sert frende kendini salmıştı.

3-

Sırf şu videodan dolayı yol tutuşuna güvenip Grandland X aldım. Neredeyse 4.5m uzunluğundaki arabanın 81 km hızla dönmesi büyük başarı. Ben arabayı alırken yeni Kuga yoktu. Onu tecrübe edemedim ondan kıyaslamam ama genel olarak memnunum.

4- Vag grubu genelde daha kaliteli iç mekanlara sahip oluyor.

grandland x'in yol tutuşu çok gözümü doldurdu. dış görünüşü de oldukça güzel
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tb96