Ferrari lerin ortalama motor ömrü kaç km dir.

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan seydv
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

seydv

Seydi
Profesör
120
28
Marka
Volkswagen
Merhaba,
Beyler merak ettiğim bir konu var. Donanım haberde denk geldiğim bir konu ferrari nin ortalama 40-50 bin km motorun bitiğinden daha doğrusu vaktinin dolduğundan bahsedilmiş. Ferrari gibi bir spor otomobil üreticisi için bu km ler çok az değil mi? Mesela And'ın m5 135 binde idi sanırım. Ferrari yi BMW ile karşılaştırmıyorum ama motor bazında atmosferik motorun ömrü bu kadar olmamalı öyle değilmi. Veya yanlış bir bilgim var düzeltin.
 
Merhaba,
Beyler merak ettiğim bir konu var. Donanım haberde denk geldiğim bir konu ferrari nin ortalama 40-50 bin km motorun bitiğinden daha doğrusu vaktinin dolduğundan bahsedilmiş. Ferrari gibi bir spor otomobil üreticisi için bu km ler çok az değil mi? Mesela And'ın m5 135 binde idi sanırım. Ferrari yi BMW ile karşılaştırmıyorum ama motor bazında atmosferik motorun ömrü bu kadar olmamalı öyle değilmi. Veya yanlış bir bilgim var düzeltin.
Bana pek inandırıcı gelmedi ancak şu açıdan bakmak lazım motor atmosferik ve deli gibi devir çeviriyor 40-50k bile olmasa öyle 250 filan yapacağını pek sanmam ya da çok ciddi bir bakım geçirir.Ama 40.000 falan onlar efsanedir bence.Neyse ferrarisi olan biri yok mu aydınlatsa bizi.
 
Kullanan kitlenin çok önemli olduğunu söylemem lazım çopu yerde görüyoruz motor ısınmadan devir çevirmeler boşa devir çevirmeler bir de araçlar büyük hacimli olmasına rağmen yüksek devir çeviriyor motor bitmezde güçten düşer.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kagan
Bana pek inandırıcı gelmedi ancak şu açıdan bakmak lazım motor atmosferik ve deli gibi devir çeviriyor 40-50k bile olmasa öyle 250 filan yapacağını pek sanmam ya da çok ciddi bir bakım geçirir.Ama 40.000 falan onlar efsanedir bence.Neyse ferrarisi olan biri yok mu aydınlatsa bizi.
Ferrarisi olupta bu forumda olan var mı gerçekten
 
9000 devir çevirebilen, tamamen yarış tecrübesiyle üretilip bunun getirdiği bir sonuç olarak çok ısınan bir motor. ferrarilerin bmwler gibi kıtalar arası yolculuklar yapabilmeye değil pistlerin acımasız şartlarında ezici olabilmeye ihtiyacı vardır, çok km yapsın diye veya az yaksın diye kasmazlar.
 
50000'de değişen motor değildir ama, belli parçalar değişiyordur piston, valf gibi direk yanmaya maruz kalan parçalar olabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mehmet55
Her gün piste çıkar yüksek devir çevirirse doğrudur fakat günlük kullanım yaptığımızı varsayalım ( işe gidip gelme şehirler arası yolculuk vs.) gider abi en kötü 150 bin.
 
Merhabalar, bu konuyu forumda seneler önce açan bendim. Eski donanımhaber dönemlerinde bu tür araçlara binen bir arkadaş vardı. Genel olarak bu araçlar hakkında bilgi verirdi. Ve ortalama motor ömrünün 40-50.000 km olduğunu söylerdi. Tabii pek bu işe inanamadığımızdan olsa gerek uzun süre, Ferrari kilometrelerini takip ettim ve cidden 40.000 üstünde Ferrari neredeyse yok denecek kadar azdı. Arkadaşların yurtdışlarından verdiği örnekler detaylı incelendiğinde pek çoğunda motora operasyon yapılmıştı. Motorun kesinlikle 40.000'de bitebileceğine eminim. Çünkü bende 1000cc motor kullanıcısıyım ve hakkını vererek kullandığımda 45.000'de motor bitirdim. Prensip aynı hemen hemen, yüksek devir, yüksek sıkıştırma, yüksek hararet. Ferrari ile 100.000-150.000 görebilmek çok zor bence. Ferrari gibi binmemek gerekir. Benim zaten o konuyu açarken merak ettiğim motorun 50.000'de bitip bitmemesinden çok, piyasada 50.000 km üzerinde ki araçların ne olduğuydu. Tahminimce km düşürülüyor. :)
 
Valla pek inandırıcı gelmedi açıkçası 40k'da motor bitmesi. Adı lazım değil başka bi forumda 2000 yılında 0km aldığı 360modena ile daha geçen ay 70bin km'yi deviren adam var. Akıl mantık işi değil 40bin km'de motor bitmesi.
 
Çevremde Ferrari sahibi olan ve olmuş hiç yoksa 8 - 10 kişi var.

355 Spider, 360 Modena, 458 Italia, 599GTB, FF sahibi olanlar var.

458'leri ve sonrasını geçiyorum daha yeni onlarda, F355 ve 360 neredeyse 15 - 20 yıllık Ferrari'ler ve kilometreleri 56.000km, 62.000km vs. Düzgün ve zamanında yapılan bakımlarla sorunsuz kullanılan araçlar. Ha Avrupa'da Amerika'da günlük kullananlar var. Bizimkiler elbette weekend car kafasında kullanıyor da hiç sıkıntı, sorun olanını duymadım.
 
Nasıl binildiğiyle alakalı bir konu sacma sapan vites zorlamaları boşta yüksek devir çevirmeler yapılmazsa fazlasıyla km devirirler örneğin hiç 50 binde biten m5 motoru gördünüzmü 15-16 yıllık taş gibi m5ler var 150binde 100 binde dedigim gibi sen ona bakarsan oda sana bakar
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın
Her şey bir yana ben yüz binlerce dolara satılan Ferrari motorlarının bildiğimiz sıradan araçlara göre çok farklı bir mühendislik, işçilik ve ar-ge ürünü olduğunu düşünüyorum. Performans için yapılan, her biri yalnızca yarışlarda kullanılmayıp son kullanıcıların garajında günlük kullanıma uygun üretilen bu araçların motorunun asla 100 bin km öncesinde biteceğini düşünmüyorum (yanlış kullanılmadığı sürece tabi) hatta doğru kullanılırsa bir çoğumuzun arabasından daha uzun ömürlü motorlar olabilir bunlar.

Bir belgesel kanalında Amerika'da eski arabaları satın alıp toplayan bir abi (Bilen bilir DTX'de Fast and Loud) bir gün ahırda 20 yıldan uzun süredir yatan pas içinde bir Ferrari gördü, araba 72 model (model adını unuttum) ve 20 yıldan uzun süredir de dokunulmamış. Kilometresi de ya 100 bine yakındı ya da 100 binden fazlaydı yalan olmasın. Adamlar arabaya akü bağlayıp marşa bastılar ve pistonlar kilitlenmemişti, içerideki benzin yeni olsa çalışacaktı yani. Çamurlaşmış benzinle motoru öldürmemek için daha fazla zorlamadılar ve çekiciye yüklediler.

Her gün gördüğümüz onlarca arabanın hiç birinin bu koşullarda çalışacağını düşünmüyorum.
 
Aynen.

Wayne Carini'nin New Jersey'de F40 Motorsport adında bir garajı var. topladığı Ferrarileri görseniz işin ne kadar ciddi olduğunu anlarsınız.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ibougur
Yurt dışında 100 binin üzerinde km yapmış Ferrari'ler var. Bu tarz spor araçlar zaten çok kullanılmadığı için yüksek km yapmaz. Ayrıca motor güçlerini fazlalaştırmak için sıkıştırma oranlarını yüksek tutarlar o yüzden de motor ömrü normal motorlara göre daha düşüktür.
 
Sıkıştırma oranı yüksek bir araç Ferrari. Dolayısıyla motoru da buna dayanacak şekilde üretilir. Ferrari'de 40.000 km'de motor swaplanması hurafedir. Ha 40.000 km'de canını çıkaran adamlar illa ki vardır. Ancak gerek Ferrari olsun gerek Lamborghini veya diğer performanslı araç üreticileri olsun bir aracın kullanım ömrü ona nasıl baktığınla alakalıdır.İkinci el'de 50.000 km'nin üzerinde Ferrari'nin olmaması ; motor bitirmesinden değil, günlük kullanıma uygun olmayan özel bir araç olmasından kaynaklanıyor..Sahibinden.com'da güncel ilanlar arasında 2009 model 55.000 km'de California da var, 1998 Model 52.000 km'de Berlinetta da..
 
Belki 40.000 de bitmiyor ama normal arabalara göre çok az hatta M gibi modellere göre de daha az amaç motor ömrü seğil zaten 9.000devir çeviren v12 normal bence. Arkadaşımda gallardo vardı 30.000de volan kavrama vs değişti zaten serviste abi 60.000anca demiş bunlar böyle performans var ama ömrü pek yok diyorlar. Bu sadece motorun bitmesi değil gücün düşmesi sorunların baş göstermesi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kagan
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...