KAPALI Fiesta LPG de tekleme problemi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan lozlevent
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

lozlevent

Levent
Profesör
582
Marka
Ford
Merhaba arkadaşlar,
Aracımda LPG'ye geçtikten sonra rölantide, yolda giderken, vs vs her türlü tekleme problemi var. Benzine aldığımda bu problemi yaşamıyorum. Daha önce de bununla karşılaştım ve bujileri değiştirdim düzeldi. 6-7 bin km sonra tekrardan bu problem oldu. LPG ' ye bakan tamirci buji kablolarıyla bujileri aynı anda değiştir öyle gel dedi. Ateşleme işi yapan bir tamirci bujileri gel değiştirelim dedi. (sanki kafasından atıp para kazanmak ister gibi bir tavrı var. Çünkü bir önceki buji değişimimde sadece buji değişimine 60 TL işçilik almıştı.) Ford parçacım da buji, buji kabloları ve bobini değiştirmen gerekir dedi. Hepsini aynı anda değiştirdiğimde 100 bin km problem yaşamazsın dedi. Sizin yorumunuzu ve deneyimlerinizi bekliyorum.

Araç : 1.25 Fiesta 2011 model 180.xxx KM
 
Ben bu tip sanayici göndermelerine anlam veremiyorum. O ona o na palayıp duruyor. Alışılagelmiş sorunları sende de aynı sorun varmış gibi dayatıyorlar. Bende tekleme yaşandı. Obd 2 ile baktılar, 2 ve 1 silindirler miss fire verdiği görüldü. Bende direk lpg enjektörlerini takım halde değiştirdiler, 15000 km dir sorun yok. Garantinin gözünü seveyim :)
 
Ben bu tip sanayici göndermelerine anlam veremiyorum. O ona o na palayıp duruyor. Alışılagelmiş sorunları sende de aynı sorun varmış gibi dayatıyorlar. Bende tekleme yaşandı. Obd 2 ile baktılar, 2 ve 1 silindirler miss fire verdiği görüldü. Bende direk lpg enjektörlerini takım halde değiştirdiler, 15000 km dir sorun yok. Garantinin gözünü seveyim :)
Maalesef şu anki durum itibariyle mecburen ustaların dediklerine inanıyoruz. Yapacak bir şey yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu
LPG'ci bilgisayar ile bağlanıp kontrol yaptı mı?
LPG bilgisayara bağlantısı ile aşağıdaki maddeler tek tek kontrol edilmeli:
  • LPG basıncı doğru mu? (1,10 - 1,15 civarı olmalı)
  • ltft, stft doğru mu? (genel olarak +/-%5aralığında olması lazım)
  • Enjektörlerle ilgili kontrol yapılıp tüm lpg enjektörlerinin doğru çalıştığı teyit edildi mi?
Bu sorulara "OK" yanıtı alındıktan sonra buji, buji kablosu ve bobin değişimleri denenmelidir. Bu noktada da maliyettten dolayı öncelikle buji & buji kablosu, sonrasında bobin değişimine gidilmeli.
 
Enjektör değiştir diyen yokmu ? LPG Enjektörleri kaç kmde.
Emin değilim. Ben aldığımdan beri değişmedim, 40.xxx km dir kullanıyorum.

LPG'ci bilgisayar ile bağlanıp kontrol yaptı mı?
LPG bilgisayara bağlantısı ile aşağıdaki maddeler tek tek kontrol edilmeli:
  • LPG basıncı doğru mu? (1,10 - 1,15 civarı olmalı)
  • ltft, stft doğru mu? (genel olarak +/-%5aralığında olması lazım)
  • Enjektörlerle ilgili kontrol yapılıp tüm lpg enjektörlerinin doğru çalıştığı teyit edildi mi?
Bu sorulara "OK" yanıtı alındıktan sonra buji, buji kablosu ve bobin değişimleri denenmelidir. Bu noktada da maliyettten dolayı öncelikle buji & buji kablosu, sonrasında bobin değişimine gidilmeli.
Dediğin şekilde bilgisayara bağladı. Kontrol etti. Ama hangi değerleri kontrol ettiğinden emin değilim. Enjektörlerin kablolarını birbiriyle değiştirdi. Zaten orda ayar yaptırdıktan sonra LPG'ye geçerken araba stop eder gibi olup sonradan LPG'ye geçiyor. Bazen stop bile ediyor. Bunun için enjektörleri değişmek lazım ama yüksek devirde LPG'ye geçecek şekilde ayarlıyayım boşuna masraf yapma dedi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu
Kalın yaptığım konuda adam haklı olabilir belki ama, güvendiğin bir usta değil ise bence bir başka stanın daha yorumunu alıp, o şekilde hareket et derim.
Anladım. İlk defa gittiğim birisiydi. Önce elle bir ayar yaptı araba hiç gaz yemedi, sonra tekrar ayar yaptırdım. Bu sefer daha iyi oldu ama LPG ' ye geçişte söylediğim sıkıntı oluştu. Çokta emin olamıyorum açıkçası ustanın güvenilirliğinden. Test amaçlı bir enjektör olsa test ettirebilsem on numara olacak aslında. Yarın öğlen bir ustaya daha göstereyim madem. Tekrar dönüş yaparım.
 
Hocam buji ve buji kabloları değişimi zaten arada bir yapılması gerekiyor da, lpg Ford'un motorlarında bobini de zorluyor. Muhtemelen bobini de değiştirmeniz gerekecektir. Ama bunlardan önce lpg sisteminin elden geçip tamamen sorunsuz hale getirilmesi gerekir. @stan 'in dediği gibi önceliği lpg sistemindeki enjektörler, filtreler vs.lerin kontrolüne verin bence. (lpg'ye çok hakim olmadığım için spesifik noktaları söyleyemiyorum :))
 
Hocam buji ve buji kabloları değişimi zaten arada bir yapılması gerekiyor da, lpg Ford'un motorlarında bobini de zorluyor. Muhtemelen bobini de değiştirmeniz gerekecektir. Ama bunlardan önce lpg sisteminin elden geçip tamamen sorunsuz hale getirilmesi gerekir. @stan 'in dediği gibi önceliği lpg sistemindeki enjektörler, filtreler vs.lerin kontrolüne verin bence. (lpg'ye çok hakim olmadığım için spesifik noktaları söyleyemiyorum :))
Anladım teşekkürler. Dediğin gibi bobini zorluyor sanırım. Geçen yıl bobinde arıza çıkmıştı değiştirmiştim. Filtreleri de yeni değiştirdim aslında.
 
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu
Merhaba,
Arabamın LPG sini muayene için hazırlayacaktım. Yönetmelik değiştiğinden 200-250 TL gibi bir işçilik çıkarttılar. Alttaki boruların korumaları sökülecekmiş. Deponun altına yalıtım yapıp depoyu iyice sabitleyecekmiş. Bunlara söyledikleri fiyat bu. Ayrıca LPG enjektöründe problem var dedi. LPGye geçerken stop eder gibi yapıyor gaz kesiyor sonra geliyor(sanki 80 model araba kullanıyoruz). Bunun değişimine de 200-250 TL dedi. Oysaki ben internette bütün parçalarını 100 TL civarına bulmuştum. Orada kafam karıştı açıkçası. Neyse bunlar yaklaşık 450 TL tutuyor. Tüm sistemi istediğim gibi yaptırsam (simit depo, depo kapağını yukarıya alma ve 2 yıllık garantili yeni bir montaj) 1300 TL tutuyor dedi. Ben hiç bir şey anlamadım bundan :(
 
Daha önce youtube dan videolarını izlediğim candan mühendislik adında bir LPG firması var. Oradaki yetkili ile görüştüm. Bana enjektör harici yani aracı muayeneye hazırlamanın 80-100 TL arasında olduğunu söyledi. İyice kafamı karıştılar. Herkes tutturabildiğine göre mi fiyat veriyor aklım almıyor gerçekten.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
Daha önce youtube dan videolarını izlediğim candan mühendislik adında bir LPG firması var. Oradaki yetkili ile görüştüm. Bana enjektör harici yani aracı muayeneye hazırlamanın 80-100 TL arasında olduğunu söyledi. İyice kafamı karıştılar. Herkes tutturabildiğine göre mi fiyat veriyor aklım almıyor gerçekten.
Hocam ben bizim corsa c de muayeneden ağır kusur alınca aynı işlemi 4 yıl önce lpg taktirdigim yerde yaptırdım 35 lira aldılar yapılan işi izledimde 20 lira anca eder o fiyatlara yaptırmayın bence
 
  • Beğeni
Tepkiler: lozlevent
Hocam ben bizim corsa c de muayeneden ağır kusur alınca aynı işlemi 4 yıl önce lpg taktirdigim yerde yaptırdım 35 lira aldılar yapılan işi izledimde 20 lira anca eder o fiyatlara yaptırmayın bence
Haklısınız ama yaptıracak kimse yok problem orda. Ben kendim yapabilir miyim acaba onu bile düşünüyorum. Herkes kan emici olmuş.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
Haklısınız ama yaptıracak kimse yok problem orda. Ben kendim yapabilir miyim acaba onu bile düşünüyorum. Herkes kan emici olmuş.
Bulabilirseniz lifte çıkarıp bulamazsanız çift krikoyla kendinizde yapabilirsiniz lifte çıkarırsaniz 5 dk sürer. Spiral boruyu makas keski gibi bişeyle söküp 40×20 cmlik bi sac vidalarsiniz bu kadar
 
Bulabilirseniz lifte çıkarıp bulamazsanız çift krikoyla kendinizde yapabilirsiniz lifte çıkarırsaniz 5 dk sürer. Spiral boruyu makas keski gibi bişeyle söküp 40×20 cmlik bi sac vidalarsiniz bu kadar
Saç vidası nereye atılıyor?
Bir de spiral boru dediğiniz ortadan geçip arkaya doğru uzanan lpg borusu mudur?
Aşağıdaki videoyu örnek olarak buldum.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...