KAPALI Fiesta LPG de tekleme problemi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan lozlevent
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

lozlevent

Levent
Profesör
582
Marka
Ford
Merhaba arkadaşlar,
Aracımda LPG'ye geçtikten sonra rölantide, yolda giderken, vs vs her türlü tekleme problemi var. Benzine aldığımda bu problemi yaşamıyorum. Daha önce de bununla karşılaştım ve bujileri değiştirdim düzeldi. 6-7 bin km sonra tekrardan bu problem oldu. LPG ' ye bakan tamirci buji kablolarıyla bujileri aynı anda değiştir öyle gel dedi. Ateşleme işi yapan bir tamirci bujileri gel değiştirelim dedi. (sanki kafasından atıp para kazanmak ister gibi bir tavrı var. Çünkü bir önceki buji değişimimde sadece buji değişimine 60 TL işçilik almıştı.) Ford parçacım da buji, buji kabloları ve bobini değiştirmen gerekir dedi. Hepsini aynı anda değiştirdiğimde 100 bin km problem yaşamazsın dedi. Sizin yorumunuzu ve deneyimlerinizi bekliyorum.

Araç : 1.25 Fiesta 2011 model 180.xxx KM
 
Bir de şu videoyu buldum. Bu izolasyon da yapılmalı sanırım.
Altına serdiği malzeme laminat parke altına serilen şilte. Özellikle regülatörün oradaki parça yanıp tutuşmaya çok elverişli gibi geldi bana. Oysa o parçanın tutuşmaz yapıda olması gerekmez mi?

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Altına serdiği malzeme laminat parke altına serilen şilte. Özellikle regülatörün oradaki parça yanıp tutuşmaya çok elverişli gibi geldi bana. Oysa o parçanın tutuşmaz yapıda olması gerekmez mi?

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bence de ama yalıtım malzemesi diye bunu veriyorlar diye biliyorum.

Arkadaşlar araç sabahları da sarsıntılı çalışmaya başladı. Problem sanırım bobinden. Hafta sonu bir tamirciye uğrayacağım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
Selam arkadaşlar,
Belirttiğim problem buji değişimi ile çözümlendi. Ustanın söylediği; bujiler dıştan problemsiz gözükse bile içerisinde bozulmalar oluyor. Aracı 500 km kadar benzinde kullan. Motorda sibop (ya da subap) sıkması olabilir. Eğer buji ile düzelmeseydi kapak açacaktık, dedi. Bende benzinde kullanacağım. Fikirlerinizi alabilir miyim?
 
Selam arkadaşlar,
Belirttiğim problem buji değişimi ile çözümlendi. Ustanın söylediği; bujiler dıştan problemsiz gözükse bile içerisinde bozulmalar oluyor. Aracı 500 km kadar benzinde kullan. Motorda sibop (ya da subap) sıkması olabilir. Eğer buji ile düzelmeseydi kapak açacaktık, dedi. Bende benzinde kullanacağım. Fikirlerinizi alabilir miyim?

Arabayı sat.
 
  • Beğeni
Tepkiler: lozlevent
Selam arkadaşlar,
Belirttiğim problem buji değişimi ile çözümlendi. Ustanın söylediği; bujiler dıştan problemsiz gözükse bile içerisinde bozulmalar oluyor. Aracı 500 km kadar benzinde kullan. Motorda sibop (ya da subap) sıkması olabilir. Eğer buji ile düzelmeseydi kapak açacaktık, dedi. Bende benzinde kullanacağım. Fikirlerinizi alabilir miyim?
Hocam aracınızın motorunun benzindeki kompresyon değerlerini bir ara ölçtürür müsünüz? Genel olarak motor kondisyonu ne durumda kontrol etmekte fayda var. Lpg sistemi ile motorun dışındaki parçalarını zorlarken yanma odası gömlekler filan da yıpranıyor malum. Ama bakımlarda sadece supap, buji, bobin vs. elden geçiyor. Bir ara kontrol ettirin derim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: lozlevent
sanırım satacağım :) alan kişiye özellikle benzinde kullanması gerektiğini de söyleyeceğim.

Hocam aracınızın motorunun benzindeki kompresyon değerlerini bir ara ölçtürür müsünüz? Genel olarak motor kondisyonu ne durumda kontrol etmekte fayda var. Lpg sistemi ile motorun dışındaki parçalarını zorlarken yanma odası gömlekler filan da yıpranıyor malum. Ama bakımlarda sadece supap, buji, bobin vs. elden geçiyor. Bir ara kontrol ettirin derim.
Anladım. Eğer bir sonraki bakıma kadar bende kalırsa dediğiniz gibi kontrol yapacağım. Motor kondisyonunu da aklımda bulunduruyorum, teşekkürler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...