Focus Mk2.5 1.6TDCi Titanium ST Facelift

Reddington

Panpa
1,836
Marka
MINI
Herkese selamlar,

Uzun zamandır açmak istediğim başlıktı ancak bir türlü vakit bulamayıp fotoğraflarını detaylı çekemediğim için açamamıştım.
Bir önceki aracım da Guiletta testinde görülen kırmızı çılgın Fiesta 1.6TDCİ idi, onu sattıktan sonra Ford'dan kopamayıp bu defa arkadaşımdan Focus'u aldım. Yapılanların bir kısmı ona, bir kısmı araç ondayken benim sanayiye götürmelerim ile :) bir kısmı da aldıktan sonra oldu.

Km'sinin modeline göre düşük olması, kondisyonunun sağlıklı olması sebebiyle her ne kadar modifikasyon olsa da , görselde oem'den çıkmamaya, motorda yapılan uygulamalarda da kitabına uygun bir şeyler yapmaya çalıştık. Bu model Focus'un profesyonel testinin olmaması sebebiyle bilgi verici ve karşılaştırmalı incelmesinin faydalı olabileceğini düşünüyorum. @sinan abi bilgine :)


Focus 1.6 TDCi Titanium - Fırtına Gri
2010 Model
75.000 Km
Yapılan Modifiyeler :

- ST Ön Tampon ve Panjur (OEM)
- ST Spoiler (OEM)
- ST Vites Topuzu Işıklı (OEM)
- ST 18" Jant (OEM)
- 3.5cm Vogtlant Spor Yay (Kod: 953031)
- ST Marspiyel
- ST Ön Panjur Logo
- XR-5 TURBO Bagaj Logosu (OEM)
- WRC Pedal Seti (OEM)
- WRC Arka Tampon Difüzör (Replica) Oem bulamıyoruz :)
- Bixenon Far + Led H1 Farlar
- Avgo 10" Android Double Multimedia ( plazma boyutu tesla yavrusu:) )
- Double-Din USB Girişi (OEM)
- Kapı Kolu Submarine Aydınlatma
- Ford Eco Mode Aktivasyonu
- Aktif Çift Çıkış Egsoz Sistemi
- Paşaoğlu Remap
- Custom Krom Susturucu (Dizayn Exhaust Maslak)
- Custom Krom Downpipe (Dizayn Exhaust Maslak)
- Decat - DPF Off
- Kaput Amortisörü
- Zemin Aydınlatmalı ST Ayna (OEM)
- Gümüş Gri Şerit Dizaynı
- Starwash Detailing + Nasiol ZR53 Glass Coating Seramik Kaplama

Fotoğraflar:

0fd9351a91c84e8503d5d4f6c4c84c51.jpg
a9632316caee73f1c8caf84af844b7fa.jpg
8cf73245fcdb7081b94bd0369cbe8f54.jpg
f0f1ef9dac378b81aeec5e0e86c5c8df.jpg
1eb9d60cbc3a23a5d4a890f355669212.jpg
4b3da7ea7ab724d8b0692d5c376b5d3a.jpg
28297d749e8694a630026f4a4f4ed232.jpg
bb14c9fd68812a0132bd3a170ee15266.jpg
099f743aea01bcd17a82da4cb853f4f7.jpg
 
Son düzenleme:
Hocam aracın çok güzel, hayırlı uğurlu olsun inşaallah..

Aracının başlığını imzanda gördüğüm için bir bakayım dedim ve izninle sormak istediğim bir konu var. ' 3.5cm Vogtlant Spor Yay ' kullandığını söylemişsin. Bu yayın konfor konusunda sana getirdiği avantaj ve dezavantajlar nelerdir ? Mesela derinleşen çukurlarda veya keskin olan yol bozukluklarında aracın üzerindeki amortisörler nasıl tepki veriyor eskiye oranla ? Amortisörler daha çabuk diplenip pat küt ediyor mu yoksa eskisi gibi mi tepki vermeye devam ediyor ?
 
Son düzenleme:
Hocam aracın çok güzel, hayırlı uğurlu olsun inşaallah..

Aracının başlığını imzanda gördüğüm için bir bakayım dedim ve izninle sormak istediğim bir konu var. ' 3.5cm Vogtlant Spor Yay ' kullandığını söylemişsin. Bu yayın konfor konusunda sana getirdiği avantaj ve dezavantajlar nelerdir ? Mesela derinleşen çukurlarda veya keskin olan yol bozukluklarında aracın üzerindeki amortisörler nasıl tepki veriyor eskiye oranla ?
Çok teşekkürler :)

Vogtland yay çok konforlu bir yay, yay yüzünden amartisör hareket alanının hiç bittiğini hissetmedim. Çok keskin çukurlarda 225/40/18 lastik ebatı yüzünden ani vurmalar olabiliyor ama onu bile sönümlüyor amartisörler. Yay ile birlikte araba daha rijit ve daha stabil hissettiriyor. Bundan önceki aracım fiesta mk6 idi. onun da yanakları en ince boyutta fiesta sport jantları ile birlikte ve 5 cm spor yay vardı. Ondaki go-kart hissi yok. Focus segmentinden de kaynaklı daha yumuşak karakterli tabi ve daha konforlu. Yay ile birlikte istediğim daha net direksiyon tepkilerine kavuştum.
Sizde zaten focus mk3.5 var, onda yay ile hiç ama hiç konfor kaybetmezsiniz. Forumda YaMaN var zaten tanıyorsunuz, kendisi abim sayılır. O mk3.5 için servisten Eibach'ın mk3.5 için ürettiği özel yayı aldı. Direk ford etiketli geliyor. O yay da muazzam. Piyasada daha önceden replica çok fazla eibach vardı ama bu tamamen servisten alınma orjinal. Onu da tavsiye ederim. Konforu mükemmel ve araç çok stabil hale geldi. Anlamsız arkanın fazla yüksek oluşu gitti. Ön zaten alçak olduğu için fazla düşmedi. Araç ip gibi oldu tabiri caizse.
 
Çok teşekkürler :)

Vogtland yay çok konforlu bir yay, yay yüzünden amartisör hareket alanının hiç bittiğini hissetmedim. Çok keskin çukurlarda 225/40/18 lastik ebatı yüzünden ani vurmalar olabiliyor ama onu bile sönümlüyor amartisörler. Yay ile birlikte araba daha rijit ve daha stabil hissettiriyor. Bundan önceki aracım fiesta mk6 idi. onun da yanakları en ince boyutta fiesta sport jantları ile birlikte ve 5 cm spor yay vardı. Ondaki go-kart hissi yok. Focus segmentinden de kaynaklı daha yumuşak karakterli tabi ve daha konforlu. Yay ile birlikte istediğim daha net direksiyon tepkilerine kavuştum.
Sizde zaten focus mk3.5 var, onda yay ile hiç ama hiç konfor kaybetmezsiniz. Forumda YaMaN var zaten tanıyorsunuz, kendisi abim sayılır. O mk3.5 için servisten Eibach'ın mk3.5 için ürettiği özel yayı aldı. Direk ford etiketli geliyor. O yay da muazzam. Piyasada daha önceden replica çok fazla eibach vardı ama bu tamamen servisten alınma orjinal. Onu da tavsiye ederim. Konforu mükemmel ve araç çok stabil hale geldi. Anlamsız arkanın fazla yüksek oluşu gitti. Ön zaten alçak olduğu için fazla düşmedi. Araç ip gibi oldu tabiri caizse.
Eyvallah hocam, çok açıklayıcı oldu diyebilirim.

Mk3,5'un normal yol bozukluklarında pek sorunu yok. Ama çukurlar derinleşirse ve yoldaki pürüzler keskinleşirse amortisör pat küt edip çalışma aralığını yitirebiliyor. 3,5'luk kaliteli ve araca göre üretilmiş bir yaydan sonra gövde salınımı daha az olacağı için amortisörlerin de salınımdan kaynaklı darbe emiş yükü azalacak diye yorumlar okumuştum. Kullanıcı tecrübesiyle de sabit bir yorum arıyordum. Sanırım 3,5'luk kaliteli bir yay şuan ki halinden daha konforsuz hale getirmeyecek aracı anladığım kadarıyla.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Reddington
Eyvallah hocam, çok açıklayıcı oldu diyebilirim.

Mk3,5'un normal yol bozukluklarında pek sorunu yok. Ama çukurlar derinleşirse ve yoldaki pürüzler keskinleşirse amortisör pat küt edip çalışma aralığını yitirebiliyor. 3,5'luk kaliteli ve araca göre üretilmiş bir yaydan sonra gövde salınımı daha az olacağı için amortisörlerin de salınımdan kaynaklı darbe emiş yükü azalacak diye yorumlar okumuştum. Kullanıcı tecrübesiyle de sabit bir yorum arıyordum. Sanırım 3,5'luk kaliteli bir yay şuan ki halinden daha konforsuz hale getirmeyecek aracı anladığım kadarıyla.
Kesinlikle öyle. Yaman abi yay + 18 jant ile kullanıyor, ona rağmen rahatsızlık hissetmedik hiç. İlk hali neyse o. Gövde salınımları azalarak rayda gider gibi hissiyatı da çok güzel
 
  • Beğeni
Tepkiler: 2jzihtiyar ve Cenk
Kesinlikle öyle. Yaman abi yay + 18 jant ile kullanıyor, ona rağmen rahatsızlık hissetmedik hiç. İlk hali neyse o. Gövde salınımları azalarak rayda gider gibi hissiyatı da çok güzel
Allah kaza bela nasip etmesin inşaallah.. Bakalım, bütçeyi toparlayabilirsem artık hangi servisten temin ediliyorsa aracıma göre 3,5'luk kaliteli bir yay alacağım gibi gözüküyor. Tekrar teşekkürler hocam :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Reddington
Allah kaza bela nasip etmesin inşaallah.. Bakalım, bütçeyi toparlayabilirsem artık hangi servisten temin ediliyorsa aracıma göre 3,5'luk kaliteli bir yay alacağım gibi gözüküyor. Tekrar teşekkürler hocam :)
Amin cümlemize :) almadan önce bana veya Yaman'a öm atın konuşalım :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Maşallah diyelim :) Araç şuanda kaç bg. ve yürürü nasıl? artı ve eksileri nelerdir ?
dyno'ya çıkmadık ama 145 hp civarında.
Yürürü gayet keyifli, devamlı gazlayan bi insan değilim, hatta çoğu zaman e5 de 80 i geçmeden tın tın giderim, bastığımda 2200-2300 devir üstü yürüsün istiyorum yazılımı da ona göre yaptık. Bastığım zaman yakıyor tabi ama sakin kullanımda değişen bişey yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: lozlevent
dyno'ya çıkmadık ama 145 hp civarında.
Yürürü gayet keyifli, devamlı gazlayan bi insan değilim, hatta çoğu zaman e5 de 80 i geçmeden tın tın giderim, bastığımda 2200-2300 devir üstü yürüsün istiyorum yazılımı da ona göre yaptık. Bastığım zaman yakıyor tabi ama sakin kullanımda değişen bişey yok.
Temiz uygun bulunursa dış tasarımını çok beğendiğim ve almak istediğim bir model. Benimde aynı kullanım tarzım var. Fiyat araştırmasına gireceğim herhalde.
 
  • Beğeni
Tepkiler: g.c.
Temiz uygun bulunursa dış tasarımını çok beğendiğim ve almak istediğim bir model. Benimde aynı kullanım tarzım var. Fiyat araştırmasına gireceğim herhalde.

Km'si düşük çok az kaldı, olanlar da dünya para istiyor artık. Kendi arabam diye demiyorum ama en beğendiğim Focus modeli buydu çocukluğumdan beri Allah kısmet etti sahip olduk. Standart halde bile çok şık duruyor bence. Mk3.5 da çok güzel ama standart ve boş halde tatmin etmiyor mesela. Ama ona da RS veya ST kit koyunca canavara dönüşüyor. Ford alınacaksa mutlaka makyajlısı alınmalı :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: lozlevent
Konfor ve spor yay, aynı cümlede bile kullanılmamalı :) Gövde salınımı azaldığı için yol tutuşun arttığını sanırsınız ama çoğu TR şartlarındaki yolda (engebe, yama vs) yol tutuşunuz düşer :) İlla spor yay alacaksanız + spor amartisör ile kullanın derim.
 
Konfor ve spor yay, aynı cümlede bile kullanılmamalı :) Gövde salınımı azaldığı için yol tutuşun arttığını sanırsınız ama çoğu TR şartlarındaki yolda (engebe, yama vs) yol tutuşunuz düşer :) İlla spor yay alacaksanız + spor amartisör ile kullanın derim.

Spor yay adı üstünde sportif amaçla kullanım için tasarlanmış zaten konfor beklememek gerekir ama her yayın da sertliği ayrıdır. Vogtland ve eibach ın bazı serileri günlük kullanıma da uygun yaylar üretiyor. Üretici firma onaylı. Bundan dolayı konfor kaybı çok çok az oluyor.

Yol tutuşun artmasının aracın yere yakınlığı veya sertliği ile hemen uber artış göstermeyeceğini ben de biliyorum zaten, Fiesta'mda hem amartisör hem yaylar spordu ve sımsıkıydı. Bozuk yollarda araba sekerken viraja girdiğinde zaafiyeti yaşıyordum bu da zaten normal, amartisörler lastikleri bırakmadığı için yerden kesiliyor.
 
Konuyla biraz alakasız olacak ama, mk2.5 te perde havayastıkları standart mı, yoksa opsiyonel mi? Sizin aracınızda var mı?