Fmax'a doyamıyoruz :D:D bunu izleyemedim ama izleyeceğim uygun vakitte.
emniyet kemeri böyle bir şeymiş demek kazada koltuğu kapmış hayatta kalır. :D
5aqdgL.png
 
Fmax yerli diye ve ve ford diye hoşuma gittiği içn atıyorum videolarını bir iki gündür, bugün bu tırlarla alakalı bir tanıdıkla konuşurken arada çok kısa lafı geçti yeni fordun tırı vs diye scania ve mercedesi tutmaz diyor Ford "kütük" gibi diyor ve bizim için yakıt yedek parça vs mühim diyor haklıdır, ford çok güzel duruyor diyor da. Bana göre bir şey yok tabi tam da işin içinde olmadığım için bilemiyorum, mühim olan diğer araçların yerini tutar mı öne geçer mi ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve kaanc5
Fmax yerli diye ve ve ford diye hoşuma gittiği içn atıyorum videolarını bir iki gündür, bugün bu tırlarla alakalı bir tanıdıkla konuşurken arada çok kısa lafı geçti yeni fordun tırı vs diye scania ve mercedesi tutmaz diyor Ford "kütük" gibi diyor ve bizim için yakıt yedek parça vs mühim diyor haklıdır, ford çok güzel duruyor diyor da. Bana göre bir şey yok tabi tam da işin içinde olmadığım için bilemiyorum, mühim olan diğer araçların yerini tutar mı öne geçer mi ?
Scania, Mercedes, Volvo gibi üreticiler zaten bu işin premium tarafında. S serisi bir Scania'nın içini gördüğünde malzeme kalitesi ve lüks hissi zaten direkt kendini belli ediyor. Full bir F max kaç para, full bir scania s kaç para ? Bence önce buna bakmak gerekiyor. Kaç ay önce Scania'nın başlangıç fiyatı 500 bin lira civarındaydı. Neticede son f max videosundan gördük ki 500-600 bin liraya en dolu F max alabiliyorsun. Yani bir şeyi kıyaslarken elma ile armudu ayırt etmek gerekiyor. Tüketim, dayanıklılık, yedek parça gibi konularda da zaman gösterecek f max'in durumunu. Ama bu araç yerli üretim olduğundan Scania'nın yedek parçalarından, sarf malzemelerinden daha ucuz olacağını düşünüyorum.
 
Scania, Mercedes, Volvo gibi üreticiler zaten bu işin premium tarafında. S serisi bir Scania'nın içini gördüğünde malzeme kalitesi ve lüks hissi zaten direkt kendini belli ediyor. Full bir F max kaç para, full bir scania s kaç para ? Bence önce buna bakmak gerekiyor. Kaç ay önce Scania'nın başlangıç fiyatı 500 bin lira civarındaydı. Neticede son f max videosundan gördük ki 500-600 bin liraya en dolu F max alabiliyorsun. Yani bir şeyi kıyaslarken elma ile armudu ayırt etmek gerekiyor. Tüketim, dayanıklılık, yedek parça gibi konularda da zaman gösterecek f max'in durumunu. Ama bu araç yerli üretim olduğundan Scania'nın yedek parçalarından, sarf malzemelerinden daha ucuz olacağını düşünüyorum.
son videoyu henüz izleyip bitirdim, en sonki yakıt değerleri dediğine göre scania'dan daha iyi ki daha motor açılmamış sıfır araç, bu tabi daha güçlü onun da etkisi var, teknolojik olarak da süslü bir araç, scanianın da mesela narin olduğu duydum birinden, zaman gösterecek gerisini artık. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
son videoyu henüz izleyip bitirdim, en sonki yakıt değerleri dediğine göre scania'dan daha iyi ki daha motor açılmamış sıfır araç, bu tabi daha güçlü onun da etkisi var, teknolojik olarak da süslü bir araç, scanianın da mesela narin olduğu duydum birinden, zaman gösterecek gerisini artık. :)
O kendi eski model scania aracına göre değerlendirdi tabii yeni f max'in muadili yeni s500 o konuda ne durumda ona da bakmak lazım. Fakat f max'in tüketimi Avrupalı rakipleriyle hemen hemen benzer seviyede belli ki. Uzun dönem dayanıklığı ve sağlamlığını da zaman gösterecek. Ama hani dayanıklılık mevzusu dışında Scania'da verdiğin para direkt lüks hissiyatına da gidiyor bu belli. Bakalım inşaallah f max'i de yazın falan yollarda görürüz. Yeni volvo ve scania görüyorum otobanda ve dönüp dönüp bir daha bakıyorum. E sınıfı ehliyet alacağım bu gidişle :D
 
Araçta airbag yokmuş çok şaşkınım. Genel olarak tırlarda olmuyor mu ? Bana çok enteresan geldi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Diaspolis
Hava yastıkları hareketli yolcuları aracın ani yavaşlamasına karşı korur. Kamyonlar genellikle daha hafif kütleli olan nesnelere çarpar. Kamyonların enerjisi diğer araca aktarılır, bu nedenle kamyon yavaşlar.
Kamyon duvara çarpsa bile büyük kütle ve ezilme bölgesi daha yavaş bir yavaşlamaya neden olacaktır. Bu sebeple yolcu sadece emniyet kemerleriyle korunabilir.

Yabancı sitelerde buna benzer bir açıklama buldum çevirim biraz tırt olabilir :D
 
Son düzenleme:
Yalnız F-Max ciddi bir atılım. Sektörün bütün alışkanlıklarını değiştirebilir...
Ford' da bunun farkında olduğu için hiç yapmadığı kadar reklama yatırım yapıyor. Önceden fuara çıkılır, birde kokteyl düzenlenir sektördeki ağalar çağrılır aracın örtüsü kaldırılır geçilirdi. Şimdi öyle değil, direk son kullanıcıya ulaşmaya çalışıyor.

...Aynısı otobüs sektöründe son yıllarda daha sert bir çehre değişikliği ile yaşandı. Hizmet sektörü olduğu için orada uzun uzun anlatılacak bambaşka etkenler de var fakat şunu söyleyebilirim ki; yerli bir marka eğer marka değerine oturmuş önyargıları yıkabilirse hem sektöre yön verebiliyor hem de ciddi satış rakamlarına ulaşabiliyor.
Bu araçlar ekmek teknesidir saygısızlık etmek istemem fakat Cargo serisi ile F-Max arasında eşek at ilişkisi olduğunu söyleyebilirim. Tabi bu sadece Ford Trucks ürün gamı için geçerli bir karşılaştırma. Artık marka olgusunu aşıp bir gelenek haline gelmiş (özellikle Scania) üreticiler ile karşılaştırma yapılacaksa ülkemiz şartlarında F-Max' in dik durması gereken kalem son kullanıcıda ki satış fiyatı ve maliyet hesabıdır.
 
Son düzenleme:
Aynen öyle aynı tırlardan sıkıldım modla uğraşmakta yoruyor bu aracın gelmesi lazım Man euro 6 geldi ama pekte farkı yok diğer manlardan bir de Renault range t lazım oyuna
Man dumduz bir cekicidir. Eskisi de oyleydi yenisi de oyle. Caf cafli oyuncaklari, goz alici malzeme ve tasarim detaylari olmaz ozellikle ic mekanda. Old school kamyoncu gibi bir yapisi var. Zaten beni ceken de budur. He oyuna gore kolayligina gelince aynalari cok sevilen scania'dan daha guzel gorus acisi veriyor. Surus pozisyonu ayari daha iyi ve olceklemeyi %400 yapmadigin surece scania'nin dijital ekranindan hic bir sey anlasilmamasi.. Bunlar oyunda man'da cok daha iyi durumda. Bu yuzden bunlara dikkat edenler man'i ya cok seviyor ya da etmiyorsa burun kiviriyor.
 
Son düzenleme:
Man dumduz bir cekicidir. Eskisi de oyleydi yenisi de oyle. Caf cafli oyuncaklari, goz alici malzeme ve tasarim detaylari olmaz ozellikle ic mekanda. Old school kamyoncu gibi bir yapisi var. Zaten beni ceken de budur. He oyuna gore kolayligina gelince aynalari cok sevilen scania'dan daha guzel gorus acisi veriyor. Surus pozisyonu ayari daha iyi ve olceklemeyi %400 yapmadigin surece scania'nin dijital ekranindan hic bir sey anlasilmamasi.. Bunlar oyunda man'da cok daha iyi durumda. Bu yuzden bunlara dikkat edenler man'i ya cok seviyor ya da etmiyorsa burun kiviriyor.
Ben man ı bir türlü sevemedim benim için önemli olan aracın sesi bu yüzden daha çok daf in 1. Neslini tercih ediyorum (ek olarak volvo 1.nesil nesil ve actros 1.nesilde var) oyunun büyük modcularla beraber çalışması lazım iyi hoş oynuyoruzda belirli bir süre sonra tek düzen sıkmaya başlıyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk