KAPALI Ford Focus vs Skoda Octavia

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan dirmak
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

dirmak

Asfalt Kurutucu
24
Merhaba arkadaşlar, Ford Focus sedan ve Skoda Octavia dizel otomatik şanzımanları hakkında ki düşünceleriniz nelerdir aranızda kullananlar varsa iyi ve kötü yönlerini söyleyebilir misiniz ? İkisininde full donanım seviyelerini baz alarak karşılaştırabilir misiniz ?
 
Çift kavramalı şanzımanları genel olarak pek sevmem. Fakat kıyaslamak gerekirse ikisinin de artı ve eksi yönleri var. Dsg biraz daha hızlı vites değiştirir, buna karşın powershift'in ilk gaz tepkisi daha canlıdır. İkisinin de motor-şanzıman uyumu iyi seviyede fakat güç seviyesi, şanzımanın ilk gaz tepkisi ve 1.5 motorun biraz daha yeni bir motor olmasından dolayı daha atak ve sportif yapıda focus. Powershift'ler kalkışta titreme sorunları ile bilinir, dsg'ler de kavrama sorunlarıyla bilinir. Motor olarak 1.5 tdci gerçekten sessiz ve az yakıt tüketen bir motordur. Genel olarak ikisinin de izolasyonu başarılıdır. Süspansiyon çalışma gürültüsü olarak focus biraz daha iyidir, octavia'da arka tarafın biraz pat küt etme durumu var. Full donanımda ikisinde bire bir hangi özellikler var sayfalarından bakmak lazım fakat tahmini olarak octavia daha dolu olabilir. İç mekanda genişliğe ihtiyacınız varsa kesinlikle octavia almalısınız. 4 kişi 1.75 boy ortalamasıyla focus'da rahat seyahat edebiliyoruz fakat daha uzun boylular için sıkıntı oluşturabilir. İç hacim önemli değilse hem yeterli ölçüde aile kullanımı olsun hem de zevkli sürüşü olsun derseniz de focus'u tercih etmelisiniz. Sürüş karakterinize ve ihtiyacınıza bağlı tamamen. İki araç da memnun edecektir. Kişisel fikrim olarak ise dizel otomatik titanium focus'a 110 bin liraya yakın bir para vermezdim.
 
26 bin km'dir Focus 3 kullanıyoruz araçtan gayet memnunuz. Bizde 1.6 tdci manuel olduğu için powershift konusunda yorum yapmam pek doğru olmaz ancak dün Skoda bayisinde 1.6 tdi+dsg octavia test ettim. Aracın salınımları olması gerekenden fazla ve dsg tsi motorlar ile iyi iş çıkartırken tdi motorda 1-2 arası hep kararsız kaldı. Düz yolda sabit gaz giderken motor devrini 1250'lere kadar düşürdü. Ekonomik çalışmak için programlanmış ama vites tercihlerini ben doğru bulmadım. Eğer 420 litre bagaj işinizi görürse Focus almak daha mantıklı olacaktır. Tabi bu paralara başka modellere de bakılabilir.
 
Çift kavramalı şanzımanları genel olarak pek sevmem. Fakat kıyaslamak gerekirse ikisinin de artı ve eksi yönleri var. Dsg biraz daha hızlı vites değiştirir, buna karşın powershift'in ilk gaz tepkisi daha canlıdır. İkisinin de motor-şanzıman uyumu iyi seviyede fakat güç seviyesi, şanzımanın ilk gaz tepkisi ve 1.5 motorun biraz daha yeni bir motor olmasından dolayı daha atak ve sportif yapıda focus. Powershift'ler kalkışta titreme sorunları ile bilinir, dsg'ler de kavrama sorunlarıyla bilinir. Motor olarak 1.5 tdci gerçekten sessiz ve az yakıt tüketen bir motordur. Genel olarak ikisinin de izolasyonu başarılıdır. Süspansiyon çalışma gürültüsü olarak focus biraz daha iyidir, octavia'da arka tarafın biraz pat küt etme durumu var. Full donanımda ikisinde bire bir hangi özellikler var sayfalarından bakmak lazım fakat tahmini olarak octavia daha dolu olabilir. İç mekanda genişliğe ihtiyacınız varsa kesinlikle octavia almalısınız. 4 kişi 1.75 boy ortalamasıyla focus'da rahat seyahat edebiliyoruz fakat daha uzun boylular için sıkıntı oluşturabilir. İç hacim önemli değilse hem yeterli ölçüde aile kullanımı olsun hem de zevkli sürüşü olsun derseniz de focus'u tercih etmelisiniz. Sürüş karakterinize ve ihtiyacınıza bağlı tamamen. İki araç da memnun edecektir. Kişisel fikrim olarak ise dizel otomatik titanium focus'a 110 bin liraya yakın bir para vermezdim.
Ayrıntılı cevabınız için teşekkür ederim gayet bilgilendirici olmuş gerçekten. Peki benzinli powershift focus nasıldır bilginiz var mı acaba ? Yıllık en fazla 9000 10000 km kullanılacak bir araçta üzer mi benzinli otomobil acaba ? Birde 90-100 bin aralığında tavsiye ettiğiniz başka hangi araçlar var acaba ? Tekrar teşekkür ederim.
 
26 bin km'dir Focus 3 kullanıyoruz araçtan gayet memnunuz. Bizde 1.6 tdci manuel olduğu için powershift konusunda yorum yapmam pek doğru olmaz ancak dün Skoda bayisinde 1.6 tdi+dsg octavia test ettim. Aracın salınımları olması gerekenden fazla ve dsg tsi motorlar ile iyi iş çıkartırken tdi motorda 1-2 arası hep kararsız kaldı. Düz yolda sabit gaz giderken motor devrini 1250'lere kadar düşürdü. Ekonomik çalışmak için programlanmış ama vites tercihlerini ben doğru bulmadım. Eğer 420 litre bagaj işinizi görürse Focus almak daha mantıklı olacaktır. Tabi bu paralara başka modellere de bakılabilir.
Teşekkürler cevabınız için. Yakıt tüketimi nasıl aracın ? Kullanıcısı olarak olumlu olumsuz yönlerini söyleyebilir misiniz ? Ayrıca önerdiğiniz diğer araçlar nelerdir ?
 
Ayrıntılı cevabınız için teşekkür ederim gayet bilgilendirici olmuş gerçekten. Peki benzinli powershift focus nasıldır bilginiz var mı acaba ? Yıllık en fazla 9000 10000 km kullanılacak bir araçta üzer mi benzinli otomobil acaba ? Birde 90-100 bin aralığında tavsiye ettiğiniz başka hangi araçlar var acaba ? Tekrar teşekkür ederim.
Rica ederim ne demek. 1.6 benzinli otomatik focus için şanzıman hakkında söylediklerimi hemen hemen tekrar edebilirim. Fakat burada motor işin içine girdiği için daha farklı bir sürüş olacaktır. Malum 1.6 atmosferik eski nesil bir motor. İnsanlardan ve testlerden edindiğim bilgilere göre 7,5-8 litre aşağısına indirmek güç. Daha da artabilir tabii. Yılda 9-10 bin km benzinli için yeterli fakat burada önemli olan sizin sürüş karakteriniz. Yıllık 10 bin km az gibi görünür fakat seri ve performanslı kullanmayı seversiniz o zaman yakıt sizi üzer. Tamamen sürüş tarzınızla alakalı açıkçası. Başka modellere gelince, focus 2017 gibi kasa değiştirecek o yüzden şuan bu kadar yüksek meblağlar ödeyip satın almak pek mantıklı görünmüyor. Beklenti ve ihtiyaçlarınız nedir bilemiyorum fakat mazda 3, megena hatcback/sedan, opel astra bunlar gayet güzel seçeneklerdir. 90-100 bin arası bir bütçeye de sanırım 1.6 dizel 320 nm torklu otomatik full donanım opel astra bakardım sanırım. Hatchback olmasına rağmen çok güzel diz ve bagaj hacmi var aracın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
Rica ederim ne demek. 1.6 benzinli otomatik focus için şanzıman hakkında söylediklerimi hemen hemen tekrar edebilirim. Fakat burada motor işin içine girdiği için daha farklı bir sürüş olacaktır. Malum 1.6 atmosferik eski nesil bir motor. İnsanlardan ve testlerden edindiğim bilgilere göre 7,5-8 litre aşağısına indirmek güç. Daha da artabilir tabii. Yılda 9-10 bin km benzinli için yeterli fakat burada önemli olan sizin sürüş karakteriniz. Yıllık 10 bin km az gibi görünür fakat seri ve performanslı kullanmayı seversiniz o zaman yakıt sizi üzer. Tamamen sürüş tarzınızla alakalı açıkçası. Başka modellere gelince, focus 2017 gibi kasa değiştirecek o yüzden şuan bu kadar yüksek meblağlar ödeyip satın almak pek mantıklı görünmüyor. Beklenti ve ihtiyaçlarınız nedir bilemiyorum fakat mazda 3, megena hatcback/sedan, opel astra bunlar gayet güzel seçeneklerdir. 90-100 bin arası bir bütçeye de sanırım 1.6 dizel 320 nm torklu otomatik full donanım opel astra bakardım sanırım. Hatchback olmasına rağmen çok güzel diz ve bagaj hacmi var aracın.
Opele bakmamıştım açıkçası biraz inceleyim en iyisi. Sedanı nasıldır astranın peki hb si gibi önerir misiniz ?
 
Opele bakmamıştım açıkçası biraz inceleyim en iyisi. Sedanı nasıldır astranın peki hb si gibi önerir misiniz ?
Astra'nın sedanı j kasa olarak geçiyor ve eski. Yani bu güzel bütçelerle ona pek yaklaşmayın derim. Hatcback olan astra k olarak geçiyor ve o güncel bir model. Zaten kastettiğim de bu araç. Bunun sedanı ne zaman çıkar pek bilgim yok. Fakat hatchback olanın da diz mesafesi çok güzel, bagaj hacmi çok güzeldir. En azından gidip incelemenizi, hatta test sürüşü yapmanızı tavsiye ederim. Focus'u bilerek eledim çünkü 1 sene içinde yeni kasası çıkacak ve alacağınız kasa eskiyecek. Bunca parayı bu yüzden yazık etmeyin derim. O sebeple daha güncel modellere yönelin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
0
Astra'nın sedanı j kasa olarak geçiyor ve eski. Yani bu güzel bütçelerle ona pek yaklaşmayın derim. Hatcback olan astra k olarak geçiyor ve o güncel bir model. Zaten kastettiğim de bu araç. Bunun sedanı ne zaman çıkar pek bilgim yok. Fakat hatchback olanın da diz mesafesi çok güzel, bagaj hacmi çok güzeldir. En azından gidip incelemenizi, hatta test sürüşü yapmanızı tavsiye ederim. Focus'u bilerek eledim çünkü 1 sene içinde yeni kasası çıkacak ve alacağınız kasa eskiyecek. Bunca parayı bu yüzden yazık etmeyin derim. O sebeple daha güncel modellere yönelin.
Çok teşekkür ederim yorumlarınız ve yardımlarınız için.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
O da yenilenecek sanırım mantıklı olur mu bilmiyorum ama test de bayilerin büyük indirimler verdiği söylenmişti İnsignia için. Donanım seviyesi hakkında bilgim yok ama o fiyata orta karar donanımlı D' yi, tam dolu C' ye düşünürüm.
 
Ayrıntılı cevabınız için teşekkür ederim gayet bilgilendirici olmuş gerçekten. Peki benzinli powershift focus nasıldır bilginiz var mı acaba ? Yıllık en fazla 9000 10000 km kullanılacak bir araçta üzer mi benzinli otomobil acaba ? Birde 90-100 bin aralığında tavsiye ettiğiniz başka hangi araçlar var acaba ? Tekrar teşekkür ederim.
hocam yılda 9-10bin km yapılcaksa 1.4tsi dsg octavia daha çok işiniz görür diye düşünüyorum.
ama illa dizel olacaksa focus daha ön plana çıkar
 
Teşekkürler cevabınız için. Yakıt tüketimi nasıl aracın ? Kullanıcısı olarak olumlu olumsuz yönlerini söyleyebilir misiniz ? Ayrıca önerdiğiniz diğer araçlar nelerdir ?

Yakıt tüketiminden memnunuz. Adana-İstanbul arası otobanda 130-140 civarı, duble yollarda 120 ile gidince ortalama 4.4 yakmıştı. Ekonomik bir araç 1.6 tdci motor ile. Olumlu yönleri; sürüş zevki, sürüş zevki ve sürüş zevki :) Bu sınıftaki en eğlenceli otomobil olabilir Focus. Diğer olumlu yönleri atik olması, süspansiyon konforu iyi sayılabilir, yan yatma olayı az. Olumsuz yönleri ise Golf kadar sessiz bir otomobil değil, rüzgar ve yol gürültüsü bir-iki tık fazla. Ergonomik ve malzeme kalitesi konusunda da sınıfında lider olmadığı kesin. Genel olarak güzel bir araç ama. Memnun kaldık diyebilirm. Yılda 9-10 bin az bir miktar. Yakıtı önemsemem derseniz ki 9-10 bin km için önemli değil; 1.4 tsi act Dsg Superb Style paketli hali ile 100 bin tl civarlarında oluyor. Gayet dolu bir otomobil fiyatına göre. Standart olarak Xenon farlara sahip olması bile gayet mutlu edebilir. Konforlu ve aile kullanımına dost. Dizelin 5-6 litrelik tüketimi sizin için önemli değilse Superb'a bakmanızı öneririm. Hem Dsg şanzıman Tsi motorlar ile daha iyi bir uyum sergiliyor vites seçimi anlamında. Focus, octaiva ve golf gelecek yıl içerisinde ya değişecek ya makyaj operasyonu geçirecek. İllaki c sınıfı isterim derseniz beklemek lazım şimdilik. Umarım yardımcı olmuşumdur :)
 
1.5 tdci powersift connect var bende.focus ile hersey birebir ayni.18 bin km yaptim.gaza ilk dokundugunuz anda arac hazir.yakit ortalamam şu an 5.8 lt.ki benim aracim 1620 kg ve yuksek bir arac.focus hem hafiflik hemde ruzgar direnci katsayisi azligi sebebiyle cok daha az yakacaktir.1.5 tdci de ki powershift yagli diye tabir edilen daha sorunsuz olan sanziman.octavia da ki dsg kuru tip biraz daha hassas bir yapisi var.bg ve tork olarak octavia focus karsisinda epey zayif kaliyor.1.5 tdci euro 6 ve guncellenen bir motor degil yeni gelistirilen ve ford un kendi motoru.1.6 tdi motor uzun yillar kullanilan motorun guncellenmis hali.ford daha iyi ama bu fiyat seviyelerinde alinacak bir arac degil.octavia daha parasinin hakkini verir bence
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...