KAPALI Ford Focus vs Skoda Octavia

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan dirmak
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

dirmak

Asfalt Kurutucu
24
Merhaba arkadaşlar, Ford Focus sedan ve Skoda Octavia dizel otomatik şanzımanları hakkında ki düşünceleriniz nelerdir aranızda kullananlar varsa iyi ve kötü yönlerini söyleyebilir misiniz ? İkisininde full donanım seviyelerini baz alarak karşılaştırabilir misiniz ?
 
Yakıt tüketiminden memnunuz. Adana-İstanbul arası otobanda 130-140 civarı, duble yollarda 120 ile gidince ortalama 4.4 yakmıştı. Ekonomik bir araç 1.6 tdci motor ile. Olumlu yönleri; sürüş zevki, sürüş zevki ve sürüş zevki :) Bu sınıftaki en eğlenceli otomobil olabilir Focus. Diğer olumlu yönleri atik olması, süspansiyon konforu iyi sayılabilir, yan yatma olayı az. Olumsuz yönleri ise Golf kadar sessiz bir otomobil değil, rüzgar ve yol gürültüsü bir-iki tık fazla. Ergonomik ve malzeme kalitesi konusunda da sınıfında lider olmadığı kesin. Genel olarak güzel bir araç ama. Memnun kaldık diyebilirm. Yılda 9-10 bin az bir miktar. Yakıtı önemsemem derseniz ki 9-10 bin km için önemli değil; 1.4 tsi act Dsg Superb Style paketli hali ile 100 bin tl civarlarında oluyor. Gayet dolu bir otomobil fiyatına göre. Standart olarak Xenon farlara sahip olması bile gayet mutlu edebilir. Konforlu ve aile kullanımına dost. Dizelin 5-6 litrelik tüketimi sizin için önemli değilse Superb'a bakmanızı öneririm. Hem Dsg şanzıman Tsi motorlar ile daha iyi bir uyum sergiliyor vites seçimi anlamında. Focus, octaiva ve golf gelecek yıl içerisinde ya değişecek ya makyaj operasyonu geçirecek. İllaki c sınıfı isterim derseniz beklemek lazım şimdilik. Umarım yardımcı olmuşumdur :)
Evet sağolun yorumlarınız için. İlla c sınıfı demiyorum uygun olduktan sonra tabi ki d sınıfıda olur ama 1.4 ün superb e pek yeteceğini sanmıyorum tabi ki sadece tahmin benimki içine binip görmek lazım insignialarda çok indirim yapıyorlar diye duydum eğer uygun bir fiyat verirlerse insignia var aklımda yada astra j kasa. Tabi yıl sonuna kadar nasıl olur bilemiyorum.
 
Biri PowerShift mi dedi? :confused: Kuskusuz Octavia derim, Jetta seviyesinde bir arac ve bircok yonuyle Focus'tan ustun.

Edit: Jetta kullanicisiyiz. Arac arastirirken sacma fiyatlandirmasi yuzunden bastan eledik Focus'u. Segmentteki diger araclara gore parasini cok daha az hakediyor kanimca.
 
Son düzenleme:
Bu segmentte basi ceken otomobillerin kendilerine has bir ya da iki ozelligi vardir ozdeslemis oldugu. Octavia'ninki de rakiplerinden daha genis ic hacmi.. Onun haricinde malzeme kalitesi, sanziman, motor, izolasyon, yol tutus-konfor dengesi gibi bir cok konuda ustun yani pek yok. Ozellikle arka suspansiyonlari pat kut eden, gurultulu calisan araclardan bilhassa haz etmem konfor anlaminda.
 
Octavia nın focusa göre tek avantajı hacimdir herhalde. Dsg hızlı atma konusunda iyidir ama şehiriçin de arabayı çok titretiyor şehir içi kullanım için powershifti daha uygun görüyorum ayrıca motor olarak 1.6 tdi baya eskidi artık yakında yenilerler onu da. Daha konfor ve yol tutuşa girmiyorum bile benim tercihim her türlü focus olur.
 
Ben c segment bir araca 90 bile vermem birakin 110'u o mevzuda zaten haklisiniz. O paralara cikinca manuel de olsa dizel d segment kovalarim kesinlikle
Ayni sekilde ben de vermem. Ancak 90 verecekken 110 niye verilsin? 110 verilecekse de daha mantikli bir tercih olsun. Ek olarak eger para konusuna o kapidan girersek hic cikamayiz, Turkiye'de hicbir arac parasini haketmiyor zaten. :)

2015'e kadar Ford'un uc farkli modelini kullandik. Cocukken her araba Ford olunca aram hep sicakti markayla. :) Niyetimiz yine Ford kullanmakti, Focus alacaktik ancak bu fiyatlandirma yuzunden Jetta tercih ettik. Markaya karsi bir seyim yok onu diyorum yani. :D
 
Son düzenleme:
Ayni sekilde ben de vermem. Ancak 90 verecekken 110 niye verilsin? 110 verilecekse de daha mantikli bir tercih olsun. Ek olarak eger para konusuna o kapidan girersek hic cikamayiz, Turkiye'de hicbir arac parasini haketmiyor zaten. :)

2015'e kadar Ford'un uc farkli modelini kullandik. Cocukken her araba Ford olunca aram hep sicakti markayla. :) Niyetimiz yine Ford kullanmakti, Focus alacaktik ancak bu fiyatlandirma yuzunden Jetta tercih ettik. Markaya karsi bir seyim yok onu diyorum yani. :D
Bizde de oyle zaten genis ailede her modelden markadan arac var. 1.2 tsi dsg jettayla da cok icli disliyizdir. Ben de manuel takintisi oldugu icin 2015'de de titanium dizel focus uygun oldugu icin 74 75 gibi bir rakama alabildim de suan dizel otomatik diye 90 kusur bin lira trend x bombos focusa para vermezdim ayni sekilde dizel manuel titanium'a da 90 vermezdim gereksiz pahali. O paralarin araci degil zaten aslinda dedigin gibi cogu bu fiyatlarin araci degil.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
Jetta popoyu biraz rahatsiz ediyor suspansiyonlar yumusak degil. Olmasi gerektiginden fazla dinamik arac. Ama Turkiye sartlarinda verdiginiz paranin ardindan aglatmiyor. Uzun yola da gittik, deneyimlerim az degil yani. Yol tutusu falan tatmin ediyor arac.

Neyse, dedigim gibi farki vermeye raziysaniz ust segmente bakmaniz daha mantikli olacaktir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: tersiyer
genel olarak geniş iç hacim ihtiyacınız varsa kesinlikle octavia. Focus, arka koltuklar ve bagaj düşünüldüğünde genel olarak c sınıfı için bile dar sayılır. ford'un fiyatlandırması benim de hoşuma gitmiyor. ama karşılığında görünmeyen yerlerde kalite sunuyor. ford, sürüş zevki olarak nitelendirdiğimiz etkenleri oluşturan kategorilerin genelinde çok ciddi maliyetli sistemler kullanıyor. ankete oy veremedim çünkü ikisi de farklı yönleriyle çok beğendiğim arabalar.

örneklerle karşılaştırmaya çalışacağım:
vag grubundaki gibi geri vitese takıldığında sağ aynanın aşağı inerek kaldırım hizasını göstermesi veya pandizotların akıllı gizlenmesi gibi pratik kullanım detayları namına fazla şey sunmuyor. bunun karşılığında arka süspansiyonda torsiyon çuğuna karşı control blade adını verdiği bağımsız süspansiyonu kullanıyor. yol tutuş ve konfor bariz şekilde octavia'dan iyi. ford'un özellikle manuel şanzımanları kadar rahatını mazda'da kullandım ama daha iyisini hala kullanmadım. otm. şanzıman için kesin bir şey söyleyemem ama kuru kavrama dsg'ye karşı daha uzun ömürlü bir sistem olan powershift'i sunduğunu biliyorum. direksiyonu da çok net ve rahattır. şasi rijitliği de octavia'nın bir tık ilerisindedir. ford'un elektronik olarak sensörlere yüklendiği bir sürü donanımı var ama garip paketlerle fahiş fiyatlara sattığı için parayı verirseniz alırsınız deyip geçeceğim. Focus'un büyük fiyasko bir tarafı var, o da dönüş çapı. octavia o konuda kesinlikle daha iyidir.
motor olarak 1.5 tdci henüz kullanmadığım için yorum yapamam. ama 1.0 ecoboost kullanmıştım. 1.6 atmosferik benzinliden neredeyse hiç bir farkı yoktu. 1.2 tsi ile yakın performans olarak düşünebilirsiniz.
yaptığım konfor, yol tutuş, sürüş zevki gibi karşılaştırmalarda octavia'yı gömdüğüm düşünülmesin. ama focus gerçekten çok çok üst seviyede olduğu için aralarında net fark var diyebiliyorum.
Focus'un sürüş kalitesi hissetmek ve zevkine varmak için arabanın ümüğünü sıkan bir şöför olmaya da gerek yok. 67 yaşındaki babam ralli pilotu değil, 1000rpm'de vites büyüttüğüne bile şahit oldum öyle sakin bir şöfördür. ama sürüş sırasında verdiği güvenden ötürü ford'dan hala vazgeçmiyor.

bu arada yeni astra'yı kullanmadım ama sadece iç mekanı hakkında fikirlerimi belirteceğim. iç mekan kalitesi gerçekten astra j'den de, H'den de geride. neden böyle bir şey yapmışlar anlamıyorum. ayrıca, 2001 model baz donanım corsa arabamda emniyet kemeri yükseklik ayarı varken, yeni astra'nın orta seviye donanımında yoktu. plastik kalitesini ağırlığı düşürmek için mi bu kadar geriye çektiler bilemiyorum. çok garipsedim. kısa zamanda çok eskiyecek bir araba izlenimi aldım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Bir focus kullanıcısı olarak bagaj hacmi ve arka koltuklardaki yaşam alanı cidden kötü. Ama diyorsan ki bunlar benim için önemli değil eğlenceli keyifli sürüşler istiyorum o zaman focus.
 
Eğer genişlik sıkıntı olmazsa focus son derece mantıklı olur. Motor şanziman kombinasyonu zaten en az octavia kadar iyi üstelik daha zevkli bir karaktere sahip.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
dizel otomatik ben alırken focusta olsaydı ben focus alırdım.. tabi bizim için bir önemli şey de iç hacim.. donanım iç hacim otomatik dizel olması gibi sebeplerle oktavya almıştım.. bu arada eski denilen motorun 110 luk versiyonu 1500 - 3000 devir saat arasında 250 tork 3200- 4000 arasında 110 beygir veriyor.. beygir ve tork kadar hangi devilerde ulasılabilir oldugu da onemli..
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...