Ford C Max 1.6 TDCI MK1 makyajlı 2011 modelini, Falken ze310 205 50 17 ile kullanıyorum.
Konu yol tutuş ama biraz konforundan bahsedeyim. 17 inç jant ile ne kadar konforlu olabilirse o kadar konforlu bence. Ghia ların 205 55 16 olan modelleri yumuş yumuştur eminim.
Bazen 16 ya düşmek istiyorum, ama o sürüş hissi kayıp olur diye ve görünüm de çok iyi durduğu için vazgeçiyorum. Belki kışlık için bir takım 16 jant alabilirim ilerde. Yollar çok bozuk cidden.
Aracın, yazın kışlık lastikleriyle bile yol tutuşu güzel. Falken e geçince çok daha iyi oldu. Virajlar da zorluyorum bazen, çok saçma bir hareket yapmadıkça kaymıyor. Ama bir kere arkayı baya kopardım ve çok tehlikeliydi.
Gece kış günü, kışlık lastikler ile oldu bu durum. Yollar temiz kuru idi. Touge nin virajları gibi, yokuş aşağı dar virajlı yollardan aşağı inerken, hızımı biraz fazla kaçırmıştım. Freni mi yapıp, virajı almaya başladım. Apex e erken girmiştim, daha genişten almam gerekiyordu ve hızım bi çıt fazlaydı. Baktım bariyer bana bakıyor, ben ona bakıyorum. Ki onun ardı da uçurum.
Kafadan kayacak bu dedim. Ayağım ara ara hafif gaz pedalında geziyordu. Dönemeyeceğimi anlayınca, hafif frene basıp ayağımı çektim. Bu yapılmaması gereken bir durum aslında. Özelikle espsiz bir araçta. Ama o an benim yapacak başka bir şeyim yok gibiydi. Ve ek olarak, onu yapınca aracın kayacağını ön görmüştüm. Yokuş aşağı inilen bir yol, dolayısıyla ağırlık merkezi direk öne geçti. Ve fazla geçmeden, sessiz sedasız arka taraf, yavaş yavaş açılmaya başlamıştı. Ben de aynı şekil de kontra vererek devam ettim. Ve hiç sarsılmadan geri çizgiye oturduk.
Bu kontra mevzusu gecikmesiz oldu. Yani şasi çok başarılı. O an biraz şaşırmıştım ve kalp atışım yükselmişti.
Sanki her zaman yaptığım bir şeymiş gibi, kontra vererek topladım. Bu aracın ne kadar hissiyatlı olduğunu gösteriyor bence.
Bu sefer yaz ayındayız. Araba full dolu.(donanım değil
full+full olmasını isterdim. Hepsinden ikişer tane yükle babam) Lastik basınçlarım 35 e 37. Otoyol ayrımına girecektim, biraz geç fark ettim. Viraj için de ki hızım sanırım 60 kmh civarıydı. Viraj dar ve sert miş. Bunu girince gördüm.
Mecbur frene basacağız. Dozajı artırarak frene bastım. Yani, arabada herkes sustu, araç konuştu. Hiç istifini bozmadan yavaşladık. Az şöyle arkayı bozayım, kafadan kayayım sıfır. Lastiğin büyük önemi vardı o durumda ve yine mekanik tutuş konuşturdu kendini. Orada, az yakan çok kaçan cinsten, halk dostu bir arabalar olsaydı. Kaldırım ile öpüşüp alt takımı yok etmiştik. Belki de takla atmıştık.
Virajlı dağ yollarında da çok kullandım. Gayet başarılı bir sürüşü var. Direksiyon tepkisi üst model kardeşlerine göre başarılıdır diye düşünüyorum. Çünkü üst model kullanmadım. Test videosunu izlediğimde de, "sapına kadar elektrikli" yorumu vardı.
Ama direksiyon hisli. Sport modda ağırlığı falan güzel.
Tecrübelerimden bahsederek anlatmaya çalıştım. Bu ikinci arabam. İlk acemilik arabam, 2005 symbol idi. Zamanla onunda limitlerini aştım. Çok fazla tecrübem yok yani. Genel olarak 25-30 bin km yaptım toplamda. Bu arada symbol kullanırken, düz de artislik yapanlar, genel de virajda frene basıyordu. Bende tabi virajda cevabını veriyordum. Ve tekrar söylemek istiyorum. Sürüşünüzü geliştirmek istiyorsanız, simülasyon ilacı. Bir gün piste de çıkmayı çok istiyorum. Simülasyonda İstanbul park da yardıra yardıra gitmek kolay.
Gerçekte de çıkıp, görmeyi çok istiyorum. Nordschleife zaten hayalimiz
Konu biraz uzadı kusura bakmayın. Ford iyidir. 
Konu yol tutuş ama biraz konforundan bahsedeyim. 17 inç jant ile ne kadar konforlu olabilirse o kadar konforlu bence. Ghia ların 205 55 16 olan modelleri yumuş yumuştur eminim.

Aracın, yazın kışlık lastikleriyle bile yol tutuşu güzel. Falken e geçince çok daha iyi oldu. Virajlar da zorluyorum bazen, çok saçma bir hareket yapmadıkça kaymıyor. Ama bir kere arkayı baya kopardım ve çok tehlikeliydi.




Bu sefer yaz ayındayız. Araba full dolu.(donanım değil


Virajlı dağ yollarında da çok kullandım. Gayet başarılı bir sürüşü var. Direksiyon tepkisi üst model kardeşlerine göre başarılıdır diye düşünüyorum. Çünkü üst model kullanmadım. Test videosunu izlediğimde de, "sapına kadar elektrikli" yorumu vardı.

Tecrübelerimden bahsederek anlatmaya çalıştım. Bu ikinci arabam. İlk acemilik arabam, 2005 symbol idi. Zamanla onunda limitlerini aştım. Çok fazla tecrübem yok yani. Genel olarak 25-30 bin km yaptım toplamda. Bu arada symbol kullanırken, düz de artislik yapanlar, genel de virajda frene basıyordu. Bende tabi virajda cevabını veriyordum. Ve tekrar söylemek istiyorum. Sürüşünüzü geliştirmek istiyorsanız, simülasyon ilacı. Bir gün piste de çıkmayı çok istiyorum. Simülasyonda İstanbul park da yardıra yardıra gitmek kolay.


