Maalesef Ford geçiş döneminde. Makyajsız focus ile makyajlı focus arasındaki bambaşka tasarım bunun örneklerinden biri. Geçtiğimiz 1-2 sene böyle oldu ve önümüzdeki bir kaç sene bu geçiş süreci devam edecektir. Keza donanım paketleri konusunda da Avrupa-Amerika gibi farklılıkları mevcut.fordun daha ziyade tasarım konusuna el atması gerekiyor bence. sürüş özellikleriyle alakasız bir tasarımı var genelde arabalarının. o yüzden tam bir karakter oturtamıyor. sportif sürüş isteyen bir kişi focus alıyor ama tam anlamıyla o sportiflik ve albeni tasarımda yok. mazda gibi tamamen sportif odaklı tasarımı olsa ondan çok daha güzel motorlarıyla golf ün karşısına ondan bambaşka bir karakterle çıkar gerçek manada. iki zıt kutup olarak daha çok satış yakalardı
Vw'i pazarlama konusunda başarılı dedik çünkü yelpaze geniş, bölgeden bölgeye fark çok az. Bu üretimi kolaylaştırdığı gibi maliyetleri düşürüyor. Ford bu üretim anlayışına çok geç geçiş yaptı. Henüz daha 1-2 senelik bir strateji olan One Ford uygulamasına geçildi. Temelde vw'nin üretim ve pazarlamasına benziyor. Bölgeden bölgeye ürünü değiştirmek yerine ürün yelpazesini standarta indirip her bölgeye aynı aracı sunma stratejisine geçtiler. Bunu mondeo ile denemeye çalıştılar. Amerika ile Avrupa mondeo aynı prensip ve donanımda üretildi. Bu değişim tasarımı da etkiliyor, dediğim gibi henüz bir geçiş süreci yaşanmakta. Gelecekteki asıl çizgisi, şu önümüzdeki bir kaç yıl içinde belli olacaktır.