Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Merhaba arkadaşlar, ara ara bulabildiğim zamanlarla birlikte, otomobil buluşmalarına katılarak farklı araçlarla deneyim yaşadım. Kimisini bizzat kullandım kimisini ise sahibinin yanında turladık, çok özel araçlar vardı gerçekten de, bu kadar araçla haşır neşir olduktan sonra artık kendi aracınızın konumunu çok daha gerçekçi gözlemleyebiliyorsunuz.

Bu arada fotodaki RS182'yi arkadaşım yeni aldı 2 ay kadar ya olmuş ya olmamıştır, geçmişte aracın Aras Dinçer'le birlikte Benzin TV'de videosu var izlemek isteyenler izleyebilirler, tamamlanmış bir araba cidden de tadı damağımda kaldı, Maşallah diyorum araç sahiplerine sürüş için de teşekkürler.

SlLdJ7U.jpg


QjAUYMx.jpg


16Ey7DK.jpg


3fbGq9x.jpg


1ebSIkw.jpg


wP7rcuq.jpg


DEXKzZA.jpg


Bu süreçte çok güzel insanlar tanıdım, iyi olmayan insanlar da tanıdım orası ayrıydı ama 😅 uzun lafın kısası şu, kısacık süre boyunca bir çok araç deneme imkanım oldu. Bu şu açıdan iyi oldu, daha önceden ya acaba şu aracın nasıl bir hissi var diye merak ettiğim araçları görebildim. Bana göre bayağı hızlı olan RS182, Alfa 147 1.9 JTD Q2, BMW 328i E36 Cabrio, Corsa OPC gibi araçların gidişini görebildim. Eskiden, zamanında almayı düşündüğüm, E30 320i Coupe, E36 320i Coupe, 306 GTi, 316i Compact, W201 190 Mercedes gibi araçlara ek olarak kondisyonu parmak ısırtan araçları da görebildik :D .

Yazdıklarım daha çok akılda kalan arabalardan oldu . Yalnız şimdi bu kadar çok hızlı araç görüp denedikten sonra bir tık daha insan kaşınmıyor değil :D .( içses: motoru yeni açtık daha dur ).
 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Merhaba arkadaşlar güncellemeyeli neredeyse yarım yıl olmuş, bir yaramazlık yok, motoru revize ettiğimizden beri inceleyerek biniyorum. Şimdilik bir problem gözükmüyor. Geçen güncellemeden(revize, orijinal teyp vb gibi) bu yana aslında araca pek bir değişiklik yapmadım.

Sarkık tavanımızı onardık, artık sarkmıyor.


UzSiy43.jpg

1WcXtWE.jpg


Direksiyon logosunu Onur arkadaşım sağolsun hediye etti, orası şimdi öyle değil sadece eski fotoda şimdilik böyle çıkmış :D idare ediniz.
HohZMzp.jpg


Fakat bir tane değişiklik sağ olsun arkadaşım Onur sayesinde 1980 ve 1990'lı yılların uzun kaput Sierra RS OEM kataloğunda bulunan orijinal ''Zender RS Heckspoiler'' spoylerinin ilanını atmasıyla hemen spoyleri almaya giriştim aynı renk olduğu için hemen taktım :).

rs%20front%20cvr.jpg


FORD-SIERRA-RS-SPORT-ORIGINAL-DEALER-SHOWROOM-CAR-SALES-ADVERTISING-POSTER-75-185084545488-600x888.jpg.webp




Bu spoyler (ya da teknik ifadeyle kanat), Sierra Sapphire Cosworth kanatı değil, fakat BMW'deki ya da başka markalardaki bayii opsiyonları gibi paket opsiyonunu spoyleri, bana göre ülkemizdeki fiber Cosworth kanatlara göre çok daha kibar ve kaliteli duruyor, üstelik aracın sade görünümünü de çok bozmadığı için çok mutlu oldum.


EDRmT5g.jpg



Orijinal Cosworth kanatından çok çok aşırı bir farkı yok sadece orijinal Cosworth kanatları 2-3cm daha fazla çıkıntıya sahip.

Örneğin aşağıda orijinal bir Cossie kanatı , kalıp olarak neredeyse aynı diyebiliriz sadece daha az hormonlusu.

af3d3c4b342ea9451fd6b08fa0dc66ed.jpeg



Buna ikinci olaraksa araç buluşmalarına ara ara katılıyorum. E92 335i, Hyundai i20N, Fiesta ST, Foxbody Mustang GT Cabrio, Escort Mk II Coupe, Mondeo Mark III V6, 733ia E23 BMW gibi gibi ama en hızlısı tekerde 440 whp gördüğünü söyleyen E92 335i ile oldu. Hepsinin tadı ayrıydı sahiplerine teşekkür ediyorum yolcu koltuklarını paylaştıkları için.


FpVMzRi.jpg


v2igRtj.jpg


ILjhg34.jpg


lR4yeRi.jpg


YvTZ7BA.jpg



87 model Foxbody GT ile tasarım dilleri ne kadar benzermiş, demekki Ford EU ve Ford USA o dönem benzer tasarım dillerini tercih etmişler marka olarak.


Not: Diğer araçların sahiplerinin kişisel verilerine hassasiyet amaçlı plakalar kapatıldı.

En sonda paylaştığım iki fotoğrafı Ege Arda çekmiştir, çok teşekkür ediyorum kendisine.


aFPwLy1.jpg



aAh5JkL.jpg
 
Son düzenleme:

bimmerboi

Asrın
Takipçi
12 Haz 2023
2
0
10
32
istanbul
Marka
Renault
lifter kesici katkıları kesinlikle kullanmayın. sesi kesebilmesinin tek yolu yağın molekül yapısını kalınlaştırmak. Kalın moleküllü yağ yataklarda ve hareketli parçalarda yağ filmi oluşturmakta çok zorlanır. çünki motorun üretim referans boşlukları önerilen viskozitedeki yağa göre ayarlıdır. bunun azı yada fazlası olduğu durumlarda yağ filmi oluşamadığından özellikle soğuk ilk marşlarda çok daha fazla aşınmaya sebep olur. yağ pompanızda zamanla iflas edecektir. sierra motorlarındaki lifter sesi maalesef yağlı lifter kullanan ve şim ayarı yapılamayan her motorda kroniktir. ve tamamen yenilemeden düzelmez. çoğu zaman sıfırlanan tapet seti subap takımı olmasına rağmen devam eder. orjinal parça kullanmak gerekir bu sesi kesebilmek için.
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
lifter kesici katkıları kesinlikle kullanmayın. sesi kesebilmesinin tek yolu yağın molekül yapısını kalınlaştırmak. Kalın moleküllü yağ yataklarda ve hareketli parçalarda yağ filmi oluşturmakta çok zorlanır. çünki motorun üretim referans boşlukları önerilen viskozitedeki yağa göre ayarlıdır. bunun azı yada fazlası olduğu durumlarda yağ filmi oluşamadığından özellikle soğuk ilk marşlarda çok daha fazla aşınmaya sebep olur. yağ pompanızda zamanla iflas edecektir. sierra motorlarındaki lifter sesi maalesef yağlı lifter kullanan ve şim ayarı yapılamayan her motorda kroniktir. ve tamamen yenilemeden düzelmez. çoğu zaman sıfırlanan tapet seti subap takımı olmasına rağmen devam eder. orjinal parça kullanmak gerekir bu sesi kesebilmek için.


İyi günler, lifter katkısını motoru revizyonundan önce kullanmıştım, revizeden sonra kullanmadım ama dediğiniz yorumu anlayabiliyorum, haklısınız yağı kalınlaştırma etkisi var, bu da pompayı zorluyor. Revizyondan sonra gerek kalmadı umarım kalmaz da.

Bu arada arkadaşlar beyaz kapakları kışlık olarak kullanmaya karar verdim, artık hem pratiklik hem de konfor açısından alüminyum hafif bir jant arayışındaydım eski Audilerde kullanılan Speedline SL423 leri aldım, yazlık olarak bunları kışlık olaraksa artık kapakları kullanırım gibime geliyor. Yeni jantlarla birlikte nispeten yeni takım halde Hankook Ventus Evo'larda elime geçmiş oldu. 55 yanak profilinin bir tık daha incelip 50 ye düşmesi direksiyon tepkisini arttırıp ve body roll'ü biraz engellediyse de artık zamanla daha ciddi şeyler arıyorum. Artık stok halde kuru zeminde araçla yaşayabileceğim çoğu şeyi yaşadım yüksek süratler ve ıslak zemin hariç limit ve limit ötesi sürüşümü geliştireceğim koşullar bir hayli azaldı. Lastik ve jant değişimini de tam bu sebepten dolayı yaptım gerek yüksek süratlerde daha güvenli limit arayışları için yapmış oldum.

Fakat asıl olay bir yerden Sarı Koni Sport edindim, araca monte ettikten sonra kesinlikle ve kesinlikle apayrı bir şekilde bu saşiden zevk alacağımı düşünüyorum, tam da aradığım bu sürüşümü geliştirmem için büyük bir fırsat olacak gibi. Stock OEM haliyle sürat yükseldikçe aile sedanı yönü ortaya fazla çıkıyor haliyle bunu engelleyeceğimizi ve daha ciddi adımlar atacağımızı düşünüyorum.


Buyrun yeni jantlarla görünümümüz(ekleniyor...), sarı konilerle alakalı da inşallah gelişmeleri aktaracağım.





 
Son düzenleme:

2jzihtiyar

Reis
Beta Programı
23 Şub 2018
3,048
6,912
5,020
github.com
Marka
BMW
İyi günler, lifter katkısını motoru revizyonundan önce kullanmıştım, revizeden sonra kullanmadım ama dediğiniz yorumu anlayabiliyorum, haklısınız yağı kalınlaştırma etkisi var, bu da pompayı zorluyor. Revizyondan sonra gerek kalmadı umarım kalmaz da.

Bu arada arkadaşlar beyaz kapakları kışlık olarak kullanmaya karar verdim, artık hem pratiklik hem de konfor açısından alüminyum hafif bir jant arayışındaydım eski Audilerde kullanılan Speedline SL423 leri aldım, yazlık olarak bunları kışlık olaraksa artık kapakları kullanırım gibime geliyor. Yeni jantlarla birlikte nispeten yeni takım halde Hankook Ventus Evo'larda elime geçmiş oldu. 55 yanak profilinin bir tık daha incelip 50 ye düşmesi direksiyon tepkisini arttırıp ve body roll'ü biraz engellediyse de artık zamanla daha ciddi şeyler arıyorum. Artık stok halde kuru zeminde araçla yaşayabileceğim çoğu şeyi yaşadım yüksek süratler ve ıslak zemin hariç limit ve limit ötesi sürüşümü geliştireceğim koşullar bir hayli azaldı. Lastik ve jant değişimini de tam bu sebepten dolayı yaptım gerek yüksek süratlerde daha güvenli limit arayışları için yapmış oldum.

Fakat asıl olay bir yerden Sarı Koni Sport edindim, araca monte ettikten sonra kesinlikle ve kesinlikle apayrı bir şekilde bu saşiden zevk alacağımı düşünüyorum, tam da aradığım bu sürüşümü geliştirmem için büyük bir fırsat olacak gibi. Stock OEM haliyle sürat yükseldikçe aile sedanı yönü ortaya fazla çıkıyor haliyle bunu engelleyeceğimizi ve daha ciddi adımlar atacağımızı düşünüyorum.


Buyrun yeni jantlarla görünümümüz(ekleniyor...), sarı konilerle alakalı da inşallah gelişmeleri aktaracağım.





Yeni jantlar bambaşkaymış ya. Güzel günlerde kullan :D. Hafiften f40’ın jantları anımsattı bana
 
  • Beğeni
Tepkiler: mete25

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Yeni jantlar bambaşkaymış ya. Güzel günlerde kullan :D. Hafiften f40’ın jantları anımsattı bana
Eyvallah sağolasın 😃, aslında bende dönemin BTCC ve Group A Sierralarına benzer bir model olduğu için ve aynı dönemler üretilen jant olduğu için bunu tercih ettim. Aynı model değil ama andırıyor mesela aşağıda Franco Cunico'nun Cosworth'unun görünümü, ayrıca beyaz renge oranla daha resmi ve olgun bir tercih oldu. Takarken amortisöre değer mi diye ufak çapta bir kalp krizi yaşadıysam da flanş vs gerekmeden durumu kotardık,
10669240026_7313dbd2fc_b.jpg


franco-cunico-1991-4.jpg
 

bimmerboi

Asrın
Takipçi
12 Haz 2023
2
0
10
32
istanbul
Marka
Renault
Aracınız oldukça güzel. Jant tercihi görsel bir zevk tabiki herkese hitab etmesi gerekmiyor. Ancak özellikle arka lastiklerde hiç diş yok gibi duruyor lastikte. Fotoğraf mı yanıltıyor yoksa lastikler oldukça aşınmış mı emin olamadım. arkadan itiş bir araçta lastik çok daha önemli diye düşünüyorum. Lastiklerin diş derinlik kontrolünü yaptınız mı? sanırım uzun süredir kullandığınız lastikler bunlar.
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Aracınız oldukça güzel. Jant tercihi görsel bir zevk tabiki herkese hitab etmesi gerekmiyor. Ancak özellikle arka lastiklerde hiç diş yok gibi duruyor lastikte. Fotoğraf mı yanıltıyor yoksa lastikler oldukça aşınmış mı emin olamadım. arkadan itiş bir araçta lastik çok daha önemli diye düşünüyorum. Lastiklerin diş derinlik kontrolünü yaptınız mı? sanırım uzun süredir kullandığınız lastikler bunlar.

Gerektiğinde değiştireceğim lastikleri şu an için kendi adıma bir problem görmüyorum muhakkak ilerleyen aşamalarda o da değişir vakti geldiğinde. Aracı beğendiğinize sevindim.

IMG_2353.jpeg

IMG_2352.jpeg



Sertlik ayarlı Koni Sportları sıkıntı yaşamadan araca monteledik :) Arkalar 3.seviye sertliğe ayarlandı, önler ise dışarıdan ayarlanabilir olduğu için bir müddet benden önceki ayarıyla kullanacağım çok fazla deneyimleyemedim zamanla paylaşacağım ama daha şimdiden arkalar çok içime sindi. Araç “squat” hareketini ve yüksek süratlerde esneme hareketini arka tarafta farkedilir bir şekilde azalttı. Üstünden çıkan eski amortisörleri, amortisörcü kontrol etti herhangi bir şekilde patlak arıza vs olmadığını söyledi, onlar da Motorcraft marka orijinal amortisörlermiş, onları da şimdilik saklayalım malum çok bulunan bir malzeme değil.
IMG_2346.jpeg

Eller böyle yağlanır mutlu yağlılık 😅
 

mete25

Profesör
4 Mar 2019
499
1,227
2,395
Ankara
Marka
BMW
Birkaç kilometre bu sierranın dansını arkadan izleme şansım olmuştu. Koniler ile şasinin tepkilerini hayal etmek beni ta buradan heyecanlandırmaya yetti. Önceki amortisörler ile araç bir tık yatıyordu sanırım. Şimdi çok tadında oldu sanıyorum ki. Keyifli sürüşler :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Birkaç kilometre bu sierranın dansını arkadan izleme şansım olmuştu. Koniler ile şasinin tepkilerini hayal etmek beni ta buradan heyecanlandırmaya yetti. Önceki amortisörler ile araç bir tık yatıyordu sanırım. Şimdi çok tadında oldu sanıyorum ki. Keyifli sürüşler :)

Teşekkürler Mete, bir ara tekrarlayalım buluşalım tekrardan :). Aynen öncekilerle yüksek süratte yani 80 den sonra yana yatma yapabiliyordu ayrıca çok ekstrem ağırlık transferlerinde alt süratlerde de bu biraz hissediliyordu. Şimdi swap yapamasak da 125 bg de şasi ne kadar kullanılabilirse o kadar kullanalım bakalım, swap yapmadan tavayı sıyırma muhabbeti 😁.

Yaylar şimdilik stock ama bu ay fazla açıldım uygun bir bütçede rahatlık hissettiğimde yayları da Eibach, Voglant, H&R, Spaxx gibi markalardan tercih etmeyi planlıyorum ama ne zamana olur hiç bilmiyorum. 😅 Yine bir sürpriz şeklinde aha yay işte diyebilirim. Orijinal yaylı olmasının avantajı da yok değil, araç yüksekliği yay değişmediği için neredeyse hiç değişmediğinden kasisleri yengeçleme-altı sürter mi korkusuyla- geçmek zorunda bırakmıyor 😂

Amortisörlerin hissiyatı için şu an bir şey söylemek çok güç çünkü henüz daha yeni deneyimliyorum fakat arkalar bariz derece sertleşti, ani ağırlık transferlerinde tek tekere binme olayı tüm süratlerde azalırken yüksek süratte daha fazla sönümleme yapıldığı için kabin içinde daha fazla güven veriyor, henüz daha yeniyim ama bu haliyle şöyle özetleyebilirim arkalarda özellikle kendinden genç D segment araçların sönümleme kabiliyetine yaklaştığını ifade edebilirim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mete25

mert5010

Mert
Senkromeççi
18 Mar 2024
21
29
70
İstanbul
Marka
Mercedes
Muayene tamamlandı, Şubat 2024’e kadar kafamız rahat :)

Ekli dosyayı görüntüle 38698

Muayeneden sonra da 4 tane olan susturucu sayısını 2 ye düşürdüm(orta ve son kaldı, ilk iki küçük susturucu iptal edildi) ses olarak Allah’tan çok bir şey değişmedi ses seviyesi kimseyi rahatsız edecek seviyede değil zaten doğru dürüst etki de etmedi sese, gidiş olarak bakıldığında ise orta devirler(3000-4500) bir tık daha açılmış gibi hissettiriyor, alt devir(1000-3000) ve üst devirde(4500-6000) ise ciddi bir fark hissedemedim.

Video olarak sesi ve görüntüyü yükleyeceğim, azıcık alev attığımız doğrudur 😂


Sesin içeriden hali.

Onun haricinde muayenede cam filmi hafif kusur sayıldı, kısa huzmeli far ayarından kusur yazıldı. Aklıma gelen bunlar ciddi bir durum yoktu yani pek incelemediler de diyebilirim.

Buyrun fotoğraflar.

Ekli dosyayı görüntüle 38697

Ekli dosyayı görüntüle 38699

Bu arada aracı o dönemi hissetirebileceği ve sadece şöför-kullanıcı için değil de yolcu için de oldschool hissiyatını sağlayacak üç beş detay ekledim aracın içine.

Ekli dosyayı görüntüle 38700

Ekli dosyayı görüntüle 38701

Ekli dosyayı görüntüle 38702

Ekli dosyayı görüntüle 38703

Ekli dosyayı görüntüle 38704

Ekli dosyayı görüntüle 38705

Ekli dosyayı görüntüle 38706

Ekli dosyayı görüntüle 38707

Ekli dosyayı görüntüle 38708
abicim merhabalar öncelikle ben daha 14 yaşında biri olarak eniştem sayesinde klasikçi ve özellikle Sierra'cı oldum, iletide kesinlikle bir tane yapmak istiyorum yani hayal arabam diyebiliriz. Senin aracın çok hoşuma gitti ama ondan önce anlatım tarzına hayran kaldım gerçekten doğru düzgün kitap okumayan biri olarak oturdum dün geceden beri bu sayfaları karıştırıyorum, seni de instagramdan falan takibe aldım :) Sırf senin bu konuna yorum yapabilmek için de hesap oluşturdum burada. Şubat 2024'e kadar muayenen varmış ne oldu onu merak ettim :)) ayrıca eniştemi de tanıyor olabilirsin şimdi burada isim vermek yasak mı bilmiyorum bazı forumlarda reklam olarak geçtiği için söylemeyeyim, saygılarımı sunuyorum, yaşım küçük buralarda yeniyim ama bana kattığın her şey için çok teşekkür ederim ayrıca konu altına yorum yapan her abime teşekkür ediyorum :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım