Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Şöyle her iki araçla da dolaşıyoruz yeri geldiğinde, üstünde 1.6 70-75 bg Anadol motoru var var, orijinal ölçüden çok çok geniş 195 taban 2020 lastikler var. Hal böyle olunca araç çok fazla arkasını atmak istemiyor. Ha ama şu var 4 ileri çok kısa bir şanzımanı var sanki ralli araçlarındaymış gibi 150-160'ta şanzıman biter muhtemelen, böyle bir şanzıman olduğu için ve araç da 800-900 küsür kilo olduğu için ince taban mesela 175 taban bir lastikle kesinlikle yanlar. Şu anki haliyle bile biraz açılıyor, ince taban bir lastikle kesinlikle tat verir.

Hatta sahibiyle biraz konuştuk, 2.0 Taunus motorunu koymaya çalışmış, işçilik ve zahmet arttığı için vazgeçmişler eğer üstünde 2.0 Taunus motor olsa o kısacık şanzımanla benim aracı yer ama şimdilik daha çok 1.6 Tofaş'ın kısa şanzımanlı versiyonu gibi düşünebilirsiniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: furkano ve Maganda

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Güncel.

NCsqjc2.jpg


Son güncellemeden bu yana neler oldu.
*Kozmetik olarak:
-Kaporta üzerindeki beyaz RS logoları söküldü, şu an kaporta üzerinde tek bir logo yok.
-Sökülen logolar yerine hem sis kapaklarında hem de paçalıklarda kırmızı RS logosu geldi.
-Artık yazlık görüntüde folyo vb işlemi bitti.
*Mekanik olarak:
-Yazın yaklaşmasıyla birlikte havaların sıcaklığından korktuğum için ve sık sık dur-kalk trafiğe girdiğim için orijinal fan müşürü yerine(102 derece), daha düşük dereceli (87 derece-Valeo) fan müşürü takıldı, artık çift fanın ikisi de belirli bir sıcaklıkta hemen açıp sıcaklığı düşürüyorlar bu beni çok memnun etti, araçla tüm sıcak sahil şeridini trafik olsun olmasın rahatlıkla gezebileceğimin güveni geldi desem yalan olmaz.
-Bujilerim henüz 10 bin km 'de olmasına rağmen daha iyi kalitede üreticisini bulduğum için Motorcraft bujilerle değişti.
- Kısa bir süre 2-3 gün amatör bir kitle açık hava filtresi denemem oldu, aracın rölantisi, sağlıklı çalışması vesaire bozulmadı ama eldeki sistemin kondisyonunu daha iyi hale getirinceye kadar orijinal filtremle devam etme kararı aldım.

jSvmNZt.jpg

-
*İleride ne olacak
-Yakın zamanda yağ değişimi olacak, hava filtresini, bujileri vb gibi parçaları gününden önce kendim değiştirdiğim için onlara el atmayacağım. Fakat yağ değişimi için yağ filtresi aldım(25tl), bu araçlarda kronik olan lifter sesini azaltmak için de LiquiMoly'nin lifter sesini kesici katkısını aldım.(75tl) Geriye bir tek yağı almak kaldı onu da bir sonraki aya saklıyorum, hangi yağı alayım konusunda henüz daha karar vermiş değilim ama aklımda geçen sene kullandığım yine LiquiMoly'nin 10W40 Supersentetik serisi var.

8bGnpii.jpg


Kışlık görünüm için de başka planlarım var onları da daha önceden arkadaşlara açıklamıştım.

Şimdi güncel fotoğraflarla baş başa bırakayım. Arkadaşımın Mark II Escort'u satılık bu arada fiyat çok yazmış, kendisine de söyledim de ya tutarsa demiş anlaşılan neyse lafı uzatmayım buyurun.


DNDyvtE.jpg



oPsxMnh.jpg



BBQ0drq.jpg



Soracağınız bir şey varsa elimden geldiğince yardımcı olmak isterim. Şu anlık kendisiyle aramız iyi, 2 yıl olacak neredeyse bir Maşallah'ınızı alırım ama nazardan korkuyorum. 🙂


SlUNHDY.jpg



Pandemi sürecinde kapanma zamanı manifold'un üstündeki EFİ yazısını da renklendirelim dedik el değmişken.
 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Geçen gün bayağı bir kurt döktük- @Sirius ile birlikte , biraz da fotoğrafladık tabii hem Alfa'yı hem Ford'u.





Fotoğraflarda benim sayfalarca yok öyle değilmiş böyleymiş, yok ya yanlış anlatmışım öyle de değilmiş böyleymiş diye diye tam manasıyla anlatamadığım Sierra'nın sürüş karakteristiği konusunda fikir edinmeniz için fotoğraflarla paylaşıyorum.
Keşke 15 yazlıklarla çıksaydık, 14 kışlıklarla biraz yattık ama böyle olunca da ayrı bir karakterde.


Viraja giriş davranışı.(14'lerle yatıyor, evet ama 15'lerle durum böyle değil bir dahaki sefere 15'lerle bakalım bakalım n'olcak)





Neredeyse viraj ortası, viraj içindeki (apex'teki) davranışı.



Viraj çıkışı davranışı.-fazla zorlamadan böyle.




Nitekim viraj içinde kafasını sokuyor, kafayı bırakmamaya çalışıyor(görüldüğü üzere-abartılırsa kafayı da kaçırır ama), viraj ortasında ise arkası ile birlikte gelerek fakat aynı zamanda sabit de kalmaya çalışarak yolu bırakmayacağının veya kopmayacağının sinyalini veriyor(fare gibi eğer kafası girdiyse gövdesini ve arkasını viraj içinde apexte tutuyor bırakmıyor yani arkası viraj içerisinde takip ediyor), viraj çıkışında ise madem çok abarttın sen kaşındın hadi topla bakalım arkanı ben karışmıyorum dediği zamanlar oluyor.


Not: Yukarıdaki fotoğraflar çekilirken herhangi bir şekilde bilerek ve isteyerek araç yoldan çıkarılmaya çalışılmamış veya araç yoldan çıkmamıştır, sadece aracın sürüş karakteristiğini fotoğraflamak amacıyla viraj alan aracın fotoğrafı çekilmiştir. Şehirler arası hız sınırları içerisindeyken fotoğraflanmıştır, aracın tutuş limitlerinin dışına çıkılmamış ve araç kopmamıştır.



Herkese iyi günler diliyorum. Mutluluk paylaştıkça çoğalır diyerek sizlerle de paylaşıyorum.

Bu da günden kalan en karizmatik foto. 😄



Keşke 15 yazlıklarla çıksaydık dediysek keşke de kalmadı buyurun özdeş yerde fakat biraz yağmurla :D 15 jant - ince yanak lastikle gelen değişim :D . @Sirius fotoğrafları çekmenin yanı sıra kendisi de hem direksiyonda hem de araç içinde gördü fark bariz mevcut. Fotoğraflar için de teşekkürler.

Viraj giriş-Yukarıdaki alıntıda 14'lerle görüldüğü üzere 14'lerdeki yatma-dalma davranışıyla uzaktan yakından alakası yok, ki olsa da o yıllarda stock araçta olmayacak bir olay değil.

IBngKVd.jpg


Viraj ortası-Apexte limitte kalma süresi lastik yanakları ince olduğu daha az oluyor kısa sürede kopacaksa kopuyor dönecekse dönüyor, kararsızlık davranışı veya emniyetli olarak yorumlanabilecek yumuşaklığın eskisi kadar kaldığını söyleyemem.

cNV3xcf.jpg


Viraj çıkış- Yağmura denk geldiğimiz için yer yer kopmalar oldu eskisi kadar tutmak için yanağa binip esnemiyor daha çok virajı alabilirse alabiliyor alamazsa da arkadan kopabilir.

MNFMdJP.jpg


Sonuç olarak, 14 inç lastik ve kalın yanak kombinasyonuna göre çok fazla bir değişim oldu, Yazlıklar için 15'lere iyi ki geçmişim dedirtiyor her seferinde hatta yeri geliyor kışlıklara da mı 15 ayarlasam diyorum ama kışın o su dolu pothole(çukur)'lar aklıma geldikçe vazgeçiyorum.

CWKzWPU.jpg


Bonus ve birkaç tane editlenmesi gereken fotoğraflar.

icNYpI4.jpg


yiFd7Q6.jpg


vwI16zo.jpg


TVC5Cn8.jpg


Lkck6of.jpg




Not: Yukarıdaki fotoğraflar çekilirken herhangi bir şekilde bilerek ve isteyerek araç yoldan çıkarılmaya çalışılmamış, sadece aracın sürüş karakteristiğini fotoğraflamak amacıyla viraj alan aracın fotoğrafı çekilmiştir. Şehirler arası hız sınırları içerisindeyken fotoğraflanmıştır.
 
Son düzenleme:

DuzboruDownpipe

Reis
Destekçi
Beta Programı
9 Eyl 2016
7,598
18,376
5,020
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Keşke 15 yazlıklarla çıksaydık dediysek keşke de kalmadı buyurun özdeş yerde fakat biraz yağmurla :D 15 jant - ince yanak lastikle gelen değişim :D . @Sirius fotoğrafları çekmenin yanı sıra kendisi de hem direksiyonda hem de araç içinde gördü fark bariz mevcut. Fotoğraflar için de teşekkürler.

Viraj giriş-Yukarıdaki alıntıda 14'lerle görüldüğü üzere 14'lerdeki yatma-dalma davranışıyla uzaktan yakından alakası yok, ki olsa da o yıllarda stock araçta olmayacak bir olay değil.

IBngKVd.jpg


Viraj ortası-Apexte limitte kalma süresi lastik yanakları ince olduğu daha az oluyor kısa sürede kopacaksa kopuyor dönecekse dönüyor, kararsızlık davranışı veya emniyetli olarak yorumlanabilecek yumuşaklığın eskisi kadar kaldığını söyleyemem.

cNV3xcf.jpg


Viraj çıkış- Yağmura denk geldiğimiz için yer yer kopmalar oldu eskisi kadar tutmak için yanağa binip esnemiyor daha çok virajı alabilirse alabiliyor alamazsa da arkadan kopabilir.

MNFMdJP.jpg


Sonuç olarak, 14 inç lastik ve kalın yanak kombinasyonuna göre çok fazla bir değişim oldu, Yazlıklar için 15'lere iyi ki geçmişim dedirtiyor her seferinde hatta yeri geliyor kışlıklara da mı 15 ayarlasam diyorum ama kışın o su dolu pothole(çukur)'lar aklıma geldikçe vazgeçiyorum.

CWKzWPU.jpg


Bonus ve birkaç tane editlenmesi gereken fotoğraflar.

icNYpI4.jpg


yiFd7Q6.jpg


vwI16zo.jpg


TVC5Cn8.jpg


Lkck6of.jpg




Not: Yukarıdaki fotoğraflar çekilirken herhangi bir şekilde bilerek ve isteyerek araç yoldan çıkarılmaya çalışılmamış, sadece aracın sürüş karakteristiğini fotoğraflamak amacıyla viraj alan aracın fotoğrafı çekilmiştir. Şehirler arası hız sınırları içerisindeyken fotoğraflanmıştır.
Ver açıyı öldürme yan yan fotolar görelim :)
 
  • Haha
Tepkiler: Mt.Akina

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,683
2
9,599
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
Şu 156 neden duruyor öyle onunda böylesi fotoğraflara ihtiyacı var @Sirius :)

@Mt.Akina çok iyi bir deneyim olmuş fotoğraflarda efsane , bu arada daha iyi lastiklerle daha güzel bir deneyim olabilir gibi geldi bana eline sağlık :)
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Şu 156 neden duruyor öyle onunda böylesi fotoğraflara ihtiyacı var @Sirius :)

@Mt.Akina çok iyi bir deneyim olmuş fotoğraflarda efsane , bu arada daha iyi lastiklerle daha güzel bir deneyim olabilir gibi geldi bana eline sağlık :)
Onun fotoğrafları yarım kaldı ya aslında tam sıra ona gelecekken telefon geldi, oradan ayrılmak mecburiyetinde kaldık. Ama bir dahaki sefere Alfa'nın da çok güzel fotoğrafları gelecek. Aslında iyi lastik olmaması sayesinde de tutuş rahatlıkla kopabiliyor, bu durum hoşuma gittiği için de temkinli bir şekilde şimdilik bu lastiklerle ilerliyorum.

Beğendiysen ne mutlu, mavi bir Alfa eksiğimiz vardı ama :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sirius ve S.Asil

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Son güncellemeler.
-Yağ değişimi yapıldı.(Motul 6100 Synergie+ 10w40)

*İnternetten aldığım yağ başta orijinalliği konusunda kafamda soru işaretleri oluştursa da gerekli orijinallik kontrollerini yaptıktan sonra kullanmaya devam etmeye karar verdim, 1500 km dir kullanıyorum bir problem gözükmüyor.

D23CD9A4-B9AD-46AA-8C82-E1C45B0B8A67.jpeg

Standart Renault Symbol'e göre yüksekliğimiz. Tipik Ford :D

-Geçen sene kışın bozulan sağ arka kapı kilidi gibi bu sene de sol arka kapı kilidinin motoru bozuldu, o tamir edildi.

*Normalde Sierralarda kapı kilit motorları yıldan yıla ve kapıdan kapıya farkediyormuş fakat çıkmacıdan aldığım ikinci el(75₺) mk1 Scorpio kilit motorunun mekanizmasını kendi Sierra kapı kilit motoru mekanizmasına uyarladı ustam böylelikle 75₺ kilit motoru yaklaşık 100₺ de işçilikle bir kapıyı daha tamir ettirmiş oldum. Parçayı birkaç saat içinde buldum ve anlık olarak aldım doğru ustalarla çalışılırsa sıkıntı olmuyor, bir şekilde adam ediliyor.

7A05824F-44CE-4CBA-9A55-6C4159288526.jpeg


Arabadan eksik olmayan 1/43 Bburago Ford Sierra Cosworth'ün arka pandizottaki görünümü.


-LM lifter katkısı aracın lifter sesini çok ciddi oranda kesti, araç artık dizel araç gibi şıkırdamıyor.

*Kesinlikle bir sonraki yağ değişimimde de kullanacağım bir malzeme özellikle Ford Sierra DOHC motoru olan arkadaşlara tavsiye ediyorum.

-Geçen sene yazın yaptığım Ankara-Bartın yolculuğuna bu yıl da ayrı bir boyut ve Torosları da ekleyerek Ankara-Antalya uzun yol yolcuğumu tamamladım.

A6202468-0958-4AAC-BE8D-3A892E1EB6BB.jpeg


Ankara’da karnımızı doyururken.

*Antalya’ya giden ve Eğirdir’in üstünden geçen eski yolları tercih ettim. Giderken Eğirdir Gölü’nün sağından Yunak üzerinden giderken, dönerken de Eğirdir’in solundan Isparta’nın merkezinden geldim. Her iki yolda da sürpriz vahşi hayvanlarla dolu karanlık-ışıklandırma olmayan- gidiş geliş 2 şeritli bol virajlı uzun dakikalar süren bozuk satıhlarla dolu asfalt ile karşılaşmak beni oldukça yordu. Aynı yolu gündüz kullansaydım çok zevk alacağımdan emindim fakat geceleyin uzunlarla gitmezseniz zifiri karanlık bir biçimde sürekli bozuk yolu vahşi hayvanları takip ediyorsunuz. Virajlar ise benim hoşuma gidip beni uyandırdığı için sıkıntı yaratmadı.

FE58F2FF-066C-4A1B-B6A3-9E1E4C3116D5.jpeg


Antalya/Aksu’ya vardığımızdaki zafer pozumuz. ✌🏿

* Hem dönerken hem de giderken daha serin olması adına gece yolculuğunu tercih ettim. Fakat dediğim gibi keşke her ikisini de gündüz tercih etseydim, araç hem gelirken hem de dönerken 87 derecelik olan fan müşürüne göre bir kere dahi fan açmadı. Torosları aşarken çeyrek gazdan daha fazla verdiğimi hatırlamıyorum. Çok zevkli ve akıcı bir şekilde yumuşak yumuşak ağır ağır ilerledim.

5F372988-D55A-495C-AD2D-8AC306884C0D.jpeg


Rutin kontrolleri yaparken, 5 lik su bidonu 1.5 litre yağ el feneri tam teçhizat bijon bjion anahtarı stepne her ihtimali düşünerek hazırlandım. Ama domuzu(spoiler-alert) düşünmemiştim tabii.

Hızım genellikle 80 ile 100 km/h arası oldu, 550-600 küsür km olan yolu normalde 6 küsür saatte tamamlamamız gerekirken sık sık verilen mola ve kontrollerle 8-9 saatlere kadar çıkardık. Yeri geldi bazen aracın içinde 1.5 saate yakın yattık :) .

329FEEB6-452F-432B-8BAD-0E29F2E161EB.jpeg


Malum olayın güzel aracımda nazar boncuğu olarak kalması ve ardından hemen rütüşa girişmem.

***Yolda Antalya’ya giderken Isparta Cankurtaran mevki tarafında gece 2.30 a yakın uykular üstümüze çökmüşken önümüze kocaman beyaz bir domuz fırladı. Görür görmez direksiyonu sol sağa hamlesiyle kafadan vuracağımız domuzu sağ tarafımıza aldık fakat ne yazıkki bu seferde iki kapının ortasına denk gelen domuz araçta yaklaşık 10-13 cm uzunluğunda çizik oluşturdu. Her iki kapıda da olmak üzere domuzun durumuna bakma fırsatım olmadı zifiri karanlık olan yolda sinirli bir domuzla inanın karşılaşmak istemezsiniz. Verilmiş sadakamız varmış diyerek uygun bir yerde hemen arabada bulunan rutüş boyası ile kapattım.

E7AC8E73-94FF-4CCB-9D66-DEA8E0F7DFF5.jpeg


*Hem pert hem de tatilden edebilecek bir kazadan böyle ufak sıyrıklarla kurtulduğumuz için şanslıyım.

***Oldukça yavaş geldiğimiz için 100km/L de 6.8 litre benzin tüketerek rekor kırdığımızı düşünüyorum.2 kişi artı tatil yüküyle 6.8 litre benzin cidden aynı rotada 1.4 atmosferik araç kadar az bir değer bence. Günümüz yakıt fiyatıyla da km de 50 kuruş civarına geldi.

*Her şeyle birlikte düşünüldüğünde daha önceden eksik olduğum gece uzun yol tecrübemi olaylı da olsa tamamlamış oldum. Sık sık aracı kontrol ettim, çok zevkli bir deneyimdi her benzinlikte aracı merak edenler oldu. Yolculuğumuzun nasıl geçtiğini sordular özellikle tatil alanında Ankara plakalı görünen en eski araçla gelen muhtemelen bizizdir ki böyle olunca da oldukça dikkat çekti.Sis far kapaklarını düşme ihtimaline karşın çıkardım.

99C4713A-DD98-497F-9A26-C1FF4E61F1D7.jpeg


Otelin önündeki pozumuz sıcakta yanmasın diye üstüne çadır çektim, 4-5 gün çadırlı bir biçimde yattı. Her seferinde tek marş aldı alırım bir maşallah 🧿 :)
 
Son düzenleme:

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,683
2
9,599
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
Son güncellemeler.
-Yağ değişimi yapıldı.(Motul 6100 Synergie+ 10w40)

*İnternetten aldığım yağ başta orijinalliği konusunda kafamda soru işaretleri oluştursa da gerekli orijinallik kontrollerini yaptıktan sonra kullanmaya devam etmeye karar verdim, 1500 km dir kullanıyorum bir problem gözükmüyor.

Ekli dosyayı görüntüle 36369
Standart Renault Symbol'e göre yüksekliğimiz. Tipik Ford :D

-Geçen sene kışın bozulan sağ arka kapı kilidi gibi bu sene de sol arka kapı kilidinin motoru bozuldu, o tamir edildi.

*Normalde Sierralarda kapı kilit motorları yıldan yıla ve kapıdan kapıya farkediyormuş fakat çıkmacıdan aldığım ikinci el(75₺) mk1 Scorpio kilit motorunun mekanizmasını kendi Sierra kapı kilit motoru mekanizmasına uyarladı ustam böylelikle 75₺ kilit motoru yaklaşık 100₺ de işçilikle bir kapıyı daha tamir ettirmiş oldum. Parçayı birkaç saat içinde buldum ve anlık olarak aldım doğru ustalarla çalışılırsa sıkıntı olmuyor, bir şekilde adam ediliyor.

Ekli dosyayı görüntüle 36370

Arabadan eksik olmayan 1/43 Bburago Ford Sierra Cosworth'ün arka pandizottaki görünümü.


-LM lifter katkısı aracın lifter sesini çok ciddi oranda kesti, araç artık dizel araç gibi şıkırdamıyor.

*Kesinlikle bir sonraki yağ değişimimde de kullanacağım bir malzeme özellikle Ford Sierra DOHC motoru olan arkadaşlara tavsiye ediyorum.

-Geçen sene yazın yaptığım Ankara-Bartın yolculuğuna bu yıl da ayrı bir boyut ve Torosları da ekleyerek Ankara-Antalya uzun yol yolcuğumu tamamladım.

Ekli dosyayı görüntüle 36371

Ankara’da karnımızı doyururken.

*Antalya’ya giden ve Eğirdir’in üstünden geçen eski yolları tercih ettim. Giderken Eğirdir Gölü’nün sağından Yunak üzerinden giderken, dönerken de Eğirdir’in solundan Isparta’nın merkezinden geldim. Her iki yolda da sürpriz vahşi hayvanlarla dolu karanlık-ışıklandırma olmayan- gidiş geliş 2 şeritli bol virajlı uzun dakikalar süren bozuk satıhlarla dolu asfalt ile karşılaşmak beni oldukça yordu. Aynı yolu gündüz kullansaydım çok zevk alacağımdan emindim fakat geceleyin uzunlarla gitmezseniz zifiri karanlık bir biçimde sürekli bozuk yolu vahşi hayvanları takip ediyorsunuz. Virajlar ise benim hoşuma gidip beni uyandırdığı için sıkıntı yaratmadı.

Ekli dosyayı görüntüle 36372

Antalya/Aksu’ya vardığımızdaki zafer pozumuz. ✌🏿

* Hem dönerken hem de giderken daha serin olması adına gece yolculuğunu tercih ettim. Fakat dediğim gibi keşke her ikisini de gündüz tercih etseydim, araç hem gelirken hem de dönerken 87 derecelik olan fan müşürüne göre bir kere dahi fan açmadı. Torosları aşarken çeyrek gazdan daha fazla verdiğimi hatırlamıyorum. Çok zevkli ve akıcı bir şekilde yumuşak yumuşak ağır ağır ilerledim.

Ekli dosyayı görüntüle 36373

Rutin kontrolleri yaparken, 5 lik su bidonu 1.5 litre yağ el feneri tam teçhizat bijon bjion anahtarı stepne her ihtimali düşünerek hazırlandım. Ama domuzu(spoiler-alert) düşünmemiştim tabii.

Hızım genellikle 80 ile 100 km/h arası oldu, 550-600 küsür km olan yolu normalde 6 küsür saatte tamamlamamız gerekirken sık sık verilen mola ve kontrollerle 8-9 saatlere kadar çıkardık. Yeri geldi bazen aracın içinde 1.5 saate yakın yattık :) .

Ekli dosyayı görüntüle 36374

Malum olayın güzel aracımda nazar boncuğu olarak kalması ve ardından hemen rütüşa girişmem.

***Yolda Antalya’ya giderken Isparta Cankurtaran mevki tarafında gece 2.30 a yakın uykular üstümüze çökmüşken önümüze kocaman beyaz bir domuz fırladı. Görür görmez direksiyonu sol sağa hamlesiyle kafadan vuracağımız domuzu sağ tarafımıza aldık fakat ne yazıkki bu seferde iki kapının ortasına denk gelen domuz araçta yaklaşık 10-13 cm uzunluğunda çizik oluşturdu. Her iki kapıda da olmak üzere domuzun durumuna bakma fırsatım olmadı zifiri karanlık olan yolda sinirli bir domuzla inanın karşılaşmak istemezsiniz. Verilmiş sadakamız varmış diyerek uygun bir yerde hemen arabada bulunan rutüş boyası ile kapattım.

Ekli dosyayı görüntüle 36375

*Hem pert hem de tatilden edebilecek bir kazadan böyle ufak sıyrıklarla kurtulduğumuz için şanslıyım.

***Oldukça yavaş geldiğimiz için 100km/L de 6.8 litre benzin tüketerek rekor kırdığımızı düşünüyorum.2 kişi artı tatil yüküyle 6.8 litre benzin cidden aynı rotada 1.4 atmosferik araç kadar az bir değer bence. Günümüz yakıt fiyatıyla da km de 50 kuruş civarına geldi.

*Her şeyle birlikte düşünüldüğünde daha önceden eksik olduğum gece uzun yol tecrübemi olaylı da olsa tamamlamış oldum. Sık sık aracı kontrol ettim, çok zevkli bir deneyimdi her benzinlikte aracı merak edenler oldu. Yolculuğumuzun nasıl geçtiğini sordular özellikle tatil alanında Ankara plakalı görünen en eski araçla gelen muhtemelen bizizdir ki böyle olunca da oldukça dikkat çekti.Sis far kapaklarını düşme ihtimaline karşın çıkardım.

Ekli dosyayı görüntüle 36376

Otelin önündeki pozumuz sıcakta yanmasın diye üstüne çadır çektim, 4-5 gün çadırlı bir biçimde yattı. Her seferinde tek marş aldı alırım bir maşallah 🧿 :)
Bende Antalyadaydım keşke haberleşme imkanımız olsaydı :D çok güzel olmuş bir dahaki sefere Akseki yolunu tavsiye ederim eğlencelidir :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Bende Antalyadaydım keşke haberleşme imkanımız olsaydı :D çok güzel olmuş bir dahaki sefere Akseki yolunu tavsiye ederim eğlencelidir :D
Forumdan bir arkadaşımız daha aynı şeyi söyledi bulunduğum yere oldukça yakınmış, olsa çok iyi olurdu ya , nasip değilmiş. Bir dahaki sefere neresi olur bilmem aklımda Batum var ama cesaret edilecek türden değil :D .
 
  • Wow
Tepkiler: S.Asil

Sloth

Düz Yol Gazcısı
14 Eki 2020
1
1
245
Ankara
Marka
Yok
Normalde 2.0 Taunus gls lere bakardım. Bugün yine baktığımda fiyatlarının absürtleşmeye başladığını görüp aklıma bu parayı vereceksem daha yenisi olsun diyerek Sierralara da bakma fikri geldi. Geçen yıl foruma bakınırken sizin aracı da görmüştüm, yine aklıma geldi ve arabayı inceleyeyim dedim. 12 sayfanın hepsini tekte okudum umarım daha devamı gelir :) Bir öğrenci arabası olarak ne kadar mantıklı olur bilmiyorum ama böyle eski, keyifli ve karakterli araçlara ayrı bir düşkünlüğüm var. Ankara'da nerelerde dolaşıyorsunuz bilmiyorum ama umarım karşılaşırız arabanızla.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,683
2
9,599
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
Forumdan bir arkadaşımız daha aynı şeyi söyledi bulunduğum yere oldukça yakınmış, olsa çok iyi olurdu ya , nasip değilmiş. Bir dahaki sefere neresi olur bilmem aklımda Batum var ama cesaret edilecek türden değil :D .
Araçla giriş nasıl oluyor acaba sıkıntılar neler , yoksa batum değil şöyle daha güzel yerlere doğru çıkabilirim bende :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Normalde 2.0 Taunus gls lere bakardım. Bugün yine baktığımda fiyatlarının absürtleşmeye başladığını görüp aklıma bu parayı vereceksem daha yenisi olsun diyerek Sierralara da bakma fikri geldi. Geçen yıl foruma bakınırken sizin aracı da görmüştüm, yine aklıma geldi ve arabayı inceleyeyim dedim. 12 sayfanın hepsini tekte okudum umarım daha devamı gelir :) Bir öğrenci arabası olarak ne kadar mantıklı olur bilmiyorum ama böyle eski, keyifli ve karakterli araçlara ayrı bir düşkünlüğüm var. Ankara'da nerelerde dolaşıyorsunuz bilmiyorum ama umarım karşılaşırız arabanızla.

Sierra almadan evvel 2-3 tane 2.0 Taunus bakmıştım, çok aşırı çürüyorlar ama öğrenci için bir tık daha kolay bir seçenek diyebilirim.

Sayfa konusu da şöyle kayda değer şeyler yaşandıkça burayı canlı tutmayı düşünüyorum merak edilen bilinmeyen bir araç. Buradaki yazı dolayısıyla bana ulaşıp fikir danışanlar arasında bir kaç kişi Sierra sahibi oldu, muhtemelen bana danışmayanlar arasında da satın alanlar vardır.

Öğrenci arabası konusunda da gelirsek eğer doğrusunu isterseniz ki bende öylesini söylemek isterim zaten kolay otomobiller değiller. Ankara'da olduğum için parça sıkıntısı çekmiyorum ama aynı şeyi usta için söyleyemeyeceğim bu araca bakan güvenilir usta sayısı da bir hayli az bir tane ustam var şu an aram iyi hep ona götürüyorum. Ankara'da iseniz tanıştırabilirim.

Eski araçlara karşı zaafım olduğu için de hala biniyorum, geçtiğimiz 7-8 ay boyunca hafta içi kar yağmur çamur demeden günlük işe git gelde kullandım. Uzun yola da çıkıyorum, düzgün bir örneğini bulursanız herhangi eski model bir BMW-Mercedes'ten çok daha az para harcatır fakat kötü örneği gerçekten süründürür.

Kendi adıma empati yapacak olursam da öğrencilik yıllarımda Benzinli 2.0 DOHC EFi'yi kaldıramayacağımı düşünsem de Taunus motorlu(Pinto) LPG'li bir 2.0 veya 1.6 Sierra'yı çok rahatlıkla yürütürdüm. Gerek usta gerek parça olarak ağı geniş o motor seçeneklerinin. 1.6'sını dahi tercih edebilirdim zorda kalsaydım.

Ankara'da Keçiören ve Yenimahalle ilçe sınırları arasında oturuyorum, umarım denk geliriz. Kafanıza takılan bir soru varsa da sorabilirsiniz.







Araçla giriş nasıl oluyor acaba sıkıntılar neler , yoksa batum değil şöyle daha güzel yerlere doğru çıkabilirim bende :D


Sıkıntı şu özellikle ruhsat sahibinin araç içerisinde olması gerekiyor. Ruhsat sahibi kapıdan geçirebilir. 1.derece akraba da olsa geçiremiyordu geçen gittiğimde. Bir de Batum'da sosyo-ekonomik durum çok iyi olmadığından sağınızdaki solunuzdaki araçların kapısı penceresi camı vesaire olmuyor trafikteki araçları öyle haşat görünce çarpışan otoların arasına düşmüş gibi hissediyorsunuz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: VectraGt28

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,683
2
9,599
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
Sıkıntı şu özellikle ruhsat sahibinin araç içerisinde olması gerekiyor. Ruhsat sahibi kapıdan geçirebilir. 1.derece akraba da olsa geçiremiyordu geçen gittiğimde. Bir de Batum'da sosyo-ekonomik durum çok iyi olmadığından sağınızdaki solunuzdaki araçların kapısı penceresi camı vesaire olmuyor trafikteki araçları öyle haşat görünce çarpışan otoların arasına düşmüş gibi hissediyorsunuz.
Benlik sorun yokmuş :D Teşekkür ederim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Benlik sorun yokmuş :D Teşekkür ederim.
Rica ederim 😇 pasta cila sonrası.

Arabanın içindeki detayların fotoğraflarını eklemek istedim. Böyle dönem detaylarını-retro aksesuarları- aracın içinde bulundurmak beni mutlu ediyor.

FB0BDD72-10C1-4FE5-8FF7-F729AF0197C6.jpeg


20358D98-1015-4400-8AF7-E2954946042F.jpeg


Araçla olan bağımı kuvvetlendiriyor ve o dönemin zihniyetine biraz daha olsun yaklaştırıyor bu da bence aracı kullanmanın keyfine keyif katan şeylerden birisi.

461A48E8-FD8C-4AB9-800B-32D7EB702B66.jpeg


D3BD349D-573E-43DB-8C6D-B8E368ACD545.jpeg


Mesela arka koltukta arkadaki Almanca 1987 yılının tüm Avrupa Ford’larının Kataloğu, orta konsolun sonundaki Sony kasetçalarlı walkman, sağ ön kapının oradaki filmli eski nesil Kodak fotoğraf makinesi gibi gibi detayları her zaman aracın içinde bulunduruyorum.

761F2BA6-850A-4673-A066-D7101D40A85E.jpeg


Araba merakı olmayan insanlar için dahi gülücük oluşturacak muhabbetler oluyor.

Aracın içerisinde daha fazlasını arıyorlar :D. Aklımda eski antenli telefonların kitiyle arka koltuk için tetris de bulundurmak var yakın zamanda ayarlamaya çalışacağım en azından tetrisi.

Ha bir de pasta-cila fotoları tabii, hani reklamlarda dalinle bebek gibi diyorlar ya öyle bir şey oldu işte :D .

28FA01A3-A527-417E-AD55-609330433D8A.jpeg






🧿 Maşallahlarınızı esirgemeyiniz.
 

Gökhan61

Gökhan K.
Panpa
Beta Programı
21 Eyl 2016
1,494
1
4,791
4,070
41
Trabzon
Marka
Renault
Eski Sierram çok eğlenceli arabaydı. İlgiyle takip ettiğim konulardan. Şu koltukların rahatlığı evdekilerde yok. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Evet, dün(21.09.2021) benim için özel bir gün oldu sabah saat 4-5 sularında 2 misafirimle birlikte Ankara’dan yola çıkıp İzmit Körfez’e Otomobil Kütüphanesi’nin pisti günü etkinliğine katıldım.


Yaklaşık 35 küsür otomobilin katıldığı etkinlikte time trial(attack) tarzında 3lü 4 lü çıkışlarıyla birlikte aracımla 3 tane 9 ar dakikalık seans attım.

5FAD7004-0018-427E-84BA-9852DA4C1405.jpeg


Seanslar sırasında ilk tur ısınmaya ayırırken son turu soğutmaya ayırdım aralarda hot lap attım, araçta hararet, fren hidroliği kaynatma vs gibi problemleri yaşamadan kazasız belasız olarak Ankara’ya döndüm.

C8EE49B6-CD70-49C4-8526-A6C22CDF10AA.jpeg


İlk iki seansta kerbleri kesmememiz söylendiği için 1.07-1.08 arası dönerken son seansta bir teker içeride kalacak şekilde kerbi kesebilirsiniz denildi ve burada da kamera kayıtlarına göre en iyi sürem olan 1.05 i görebildim.

7D5FE830-0EAC-45AC-8DAD-F90DEB09EE8C.jpeg


707FD356-A1FC-43F9-B45C-1CF3BB426144.jpeg


Daha fazla video ekleyeceğim ama malum editleme-kesme-upload uzun sürdüğü için bende sizlerle paylaşmayı erkenden istediğim için trailer-fragman- niteliğinde bir video paylaşayım istedim, buyrun.

Bunlar harici ilk defa piste çıktım, 2 misafir getirdim, Ankara’dan geldim 92 model araçla geldim 3 seans atıp seanslarda 3.vites sonlarını gördüm sık sık totalde neredeyse 10-15 tur hot lap attım. Olasılıklar sorunsuz bir deneyim yaşamam için tamamen bana karşıydı ama Allah’a şükür sıkıntı yaşamadan kazasız belasız süre hedefime yaklaşarak tamamladım.

Kronmetreye göre 1.03 de gelmiş ama onu videolar arasında henüz bulamadım şu an için en hızlı tur 1.05 gözüküyor, pist için çıkma 2014 model takım Roadfit SK10 diye dandik lastik almıştım-bütçem yoktu, eskilerde neredeyse kabaktı- 1.05 videoda bir kardeşim(100kg) bir de ben(60kg) ile 3. Vites aralıklarına uygun olarak döndük. 4 e atmaya ya da 2 ye düşmeye gerek kalmadı.

2672A65C-C838-49D9-AAA6-79AF461A5DAD.jpeg


S virajlarda limit frende arkayı kaçırıyor kontra ile düzeltmek gerekiyor arkayı, onun haricinde pirelli virajı denilen virajda bu videoda önden kaydı ama bir sonraki turda fren noktasını apexe taşıdım, arkadan kayarak döndüm onun da videosunu ekleyeceğim.

Transponder zımbırtısını almadığım için süre çıkmadı resmi listede ama transponder alanlarla aynı etkinlikte TU5 swaplı Bis, 106 GTi, Escort XR3i Cabrio gibi araçların sürücülerinden iyi süre yapmışım .

Benim gibi transponder almayıp da kameradan bakanlar arasında da CRX-Civic EC9 gibi araçların sürücülerinden de iyi yapmış olabilirim diye düşünüyorum.

Çok çok çok güzel bir deneyimdi takipte kalın bu resim ve video sadece olayın heyecanını sıcağı sıcağına paylaşayım diye düşük boyutlu dosyaları yükleyerek yazdım daha iyisini yükleyeceğim inşallah :).

@MTZ ye çok teşekkür ediyorum lastiklerimin basınçlarını indirme konusunda yardımcı oldu çok efendi birisi kendisini pistte tanıdım Mini ile de çok güzel turlar attı.

@OguzhanC @bedirhanuygunn ile de tanıştım onlar da çok güzel insanlar Oğuzhan bana pisti tanımam konusunda yardımcı oldu bayağı başını şişirdim onun :).

Fragmanı paylaştık pist konusunda tecrübesi olsun olmasın arkadaşların yorumlarını merak ediyorum.
 

Ekli dosyalar

  • BC58E958-800C-4AC3-AB61-1256FC16F795.jpeg
    BC58E958-800C-4AC3-AB61-1256FC16F795.jpeg
    1.3 MB · Görüntüleme: 0
Son düzenleme:

MTZ

Mert Bozkurt
Panpa
13 Kas 2016
208
1,232
3,035
26
Istanbul
Marka
MINI
Evet, dün(21.09.2021) benim için özel bir gün oldu sabah saat 4-5 sularında 2 misafirimle birlikte Ankara’dan yola çıkıp İzmit Körfez’e Otomobil Kütüphanesi’nin pisti günü etkinliğine katıldım.


Yaklaşık 35 küsür otomobilin katıldığı etkinlikte time trial(attack) tarzında 3lü 4 lü çıkışlarıyla birlikte aracımla 3 tane 9 ar dakikalık seans attım.

Ekli dosyayı görüntüle 36995

Seanslar sırasında ilk tur ısınmaya ayırırken son turu soğutmaya ayırdım aralarda hot lap attım, araçta hararet, fren hidroliği kaynatma vs gibi problemleri yaşamadan kazasız belasız olarak Ankara’ya döndüm.

Ekli dosyayı görüntüle 36996

İlk iki seansta kerbleri kesmememiz söylendiği için 1.07-1.08 arası dönerken son seansta bir teker içeride kalacak şekilde kerbi kesebilirsiniz denildi ve burada da kamera kayıtlarına göre en iyi sürem olan 1.05 i görebildim.

Ekli dosyayı görüntüle 36997

Ekli dosyayı görüntüle 36998

Daha fazla video ekleyeceğim ama malum editleme-kesme-upload uzun sürdüğü için bende sizlerle paylaşmayı erkenden istediğim için trailer-fragman- niteliğinde bir video paylaşayım istedim, buyrun.

Bunlar harici ilk defa piste çıktım, 2 misafir getirdim, Ankara’dan geldim 92 model araçla geldim 3 seans atıp seanslarda 3.vites sonlarını gördüm sık sık totalde neredeyse 10-15 tur hot lap attım. Olasılıklar sorunsuz bir deneyim yaşamam için tamamen bana karşıydı ama Allah’a şükür sıkıntı yaşamadan kazasız belasız süre hedefime yaklaşarak tamamladım.

Kronmetreye göre 1.03 de gelmiş ama onu videolar arasında henüz bulamadım şu an için en hızlı tur 1.05 gözüküyor, pist için çıkma 2014 model takım Roadfit SK10 diye dandik lastik almıştım-bütçem yoktu, eskilerde neredeyse kabaktı- 1.05 videoda bir kardeşim(100kg) bir de ben(60kg) ile 3. Vites aralıklarına uygun olarak döndük. 4 e atmaya ya da 2 ye düşmeye gerek kalmadı.

Ekli dosyayı görüntüle 36999

S virajlarda limit frende arkayı kaçırıyor kontra ile düzeltmek gerekiyor arkayı, onun haricinde pirelli virajı denilen virajda bu videoda önden kaydı ama bir sonraki turda fren noktasını apexe taşıdım, arkadan kayarak döndüm onun da videosunu ekleyeceğim.

Transponder zımbırtısını almadığım için süre çıkmadı resmi listede ama transponder alanlarla aynı etkinlikte TU5 swaplı Bis, 106 GTi, Escort XR3i Cabrio gibi araçların sürücülerinden iyi süre yapmışım .

Benim gibi transponder almayıp da kameradan bakanlar arasında da CRX-Civic EC9 gibi araçların sürücülerinden de iyi yapmış olabilirim diye düşünüyorum.

Çok çok çok güzel bir deneyimdi takipte kalın bu resim ve video sadece olayın heyecanını sıcağı sıcağına paylaşayım diye düşük boyutlu dosyaları yükleyerek yazdım daha iyisini yükleyeceğim inşallah :).

@MTZ ye çok teşekkür ediyorum lastiklerimin basınçlarını indirme konusunda yardımcı oldu çok efendi birisi kendisini pistte tanıdım Mini ile de çok güzel turlar attı.

@OguzhanC @bedirhanuygunn ile de tanıştım onlar da çok güzel insanlar Oğuzhan bana pisti tanımam konusunda yardımcı oldu bayağı başını şişirdim onun :).

Fragmanı paylaştık pist konusunda tecrübesi olsun olmasın arkadaşların yorumlarını merak ediyorum.
Hava bir açıp bir kapasa da eğlenceli güzel bir gündü. Ellerine sağlık hakkını vermişsin Sierra’nın 😀 Benim jcwyle ilk pist deneyimimdi aracın potansiyelini görmüş oldum bakalım bir sonraki etkinlikler daha eğlenceli olucak 👍🏾 Görüntüleri bekliyoruz
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Hava bir açıp bir kapasa da eğlenceli güzel bir gündü. Ellerine sağlık hakkını vermişsin Sierra’nın 😀 Benim jcwyle ilk pist deneyimimdi aracın potansiyelini görmüş oldum bakalım bir sonraki etkinlikler daha eğlenceli olucak 👍🏾 Görüntüleri bekliyoruz

Kesinlikle hava resmen biz piste çıkalım diye sustu :), teşekkür ederim. JCW'nin çektiğimiz görüntü ve videoları sana özelden mail yoluyla Wetransfer üzerinden atacağım en kısa zamanda.

Şimdi sizi fotoğraflarla baş başa bırakayım, öncelikle Körfez Pistinin konumlandığı yerde çok bir doğa var bir yanda sıralanmış dağlar bir yanınızda @kenblock 'un dediği gibi Fener Gölü-öyleymiş adı- bir yanda da deniz bulunuyor. Pistin kompakt yapısı dolayısıyla güçlü araçların dahi uzun düzlüklerde 200 km/h'yi geçtiğini düşünmüyorum.


Pist hazırlıklarımız



Aşağıdaki Petlas tabelalarının orada fotoğrafların bazılarını çeken Arda Şenay arkadaşımızın kullandığı 131 ve piste gireceğinden haberi olmayan Trabzonlu Ford :D.



Youngtimer'ları yan yana tutmuşken bırakmak olmaz :D



Pist içi fotoğraflarımız







Bu da bize biraz geç yol veren-fark eden-, Escort XR3i Cabriolet'i geçmeye çalışırken ki görüntüm.




Aynı şekilde burada da EC9 Civic var, ama farklı olarak sinyal vererek sağa çekildi :).



Burada pirelli virajında açı vererek döndüğümüz, bir eğlence turunun videosu :).



Düzlükteki sımstock sesimiz 3.vitesin sonuna yakın.😄

 
Son düzenleme:
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım