Yanlıyor muTuruncu Escort sahibiyle de arkadaş olduk bayağı merak ettiğiniz bir şey varsa cevaplayabilirim.
Yanlıyor muTuruncu Escort sahibiyle de arkadaş olduk bayağı merak ettiğiniz bir şey varsa cevaplayabilirim.
Şöyle her iki araçla da dolaşıyoruz yeri geldiğinde, üstünde 1.6 70-75 bg Anadol motoru var var, orijinal ölçüden çok çok geniş 195 taban 2020 lastikler var. Hal böyle olunca araç çok fazla arkasını atmak istemiyor. Ha ama şu var 4 ileri çok kısa bir şanzımanı var sanki ralli araçlarındaymış gibi 150-160'ta şanzıman biter muhtemelen, böyle bir şanzıman olduğu için ve araç da 800-900 küsür kilo olduğu için ince taban mesela 175 taban bir lastikle kesinlikle yanlar. Şu anki haliyle bile biraz açılıyor, ince taban bir lastikle kesinlikle tat verir.Yanlıyor mu
Geçen gün bayağı bir kurt döktük- @Sirius ile birlikte , biraz da fotoğrafladık tabii hem Alfa'yı hem Ford'u.
Fotoğraflarda benim sayfalarca yok öyle değilmiş böyleymiş, yok ya yanlış anlatmışım öyle de değilmiş böyleymiş diye diye tam manasıyla anlatamadığım Sierra'nın sürüş karakteristiği konusunda fikir edinmeniz için fotoğraflarla paylaşıyorum.
Keşke 15 yazlıklarla çıksaydık, 14 kışlıklarla biraz yattık ama böyle olunca da ayrı bir karakterde.
Viraja giriş davranışı.(14'lerle yatıyor, evet ama 15'lerle durum böyle değil bir dahaki sefere 15'lerle bakalım bakalım n'olcak)
Neredeyse viraj ortası, viraj içindeki (apex'teki) davranışı.
Viraj çıkışı davranışı.-fazla zorlamadan böyle.
Nitekim viraj içinde kafasını sokuyor, kafayı bırakmamaya çalışıyor(görüldüğü üzere-abartılırsa kafayı da kaçırır ama), viraj ortasında ise arkası ile birlikte gelerek fakat aynı zamanda sabit de kalmaya çalışarak yolu bırakmayacağının veya kopmayacağının sinyalini veriyor(fare gibi eğer kafası girdiyse gövdesini ve arkasını viraj içinde apexte tutuyor bırakmıyor yani arkası viraj içerisinde takip ediyor), viraj çıkışında ise madem çok abarttın sen kaşındın hadi topla bakalım arkanı ben karışmıyorum dediği zamanlar oluyor.
Not: Yukarıdaki fotoğraflar çekilirken herhangi bir şekilde bilerek ve isteyerek araç yoldan çıkarılmaya çalışılmamış veya araç yoldan çıkmamıştır, sadece aracın sürüş karakteristiğini fotoğraflamak amacıyla viraj alan aracın fotoğrafı çekilmiştir. Şehirler arası hız sınırları içerisindeyken fotoğraflanmıştır, aracın tutuş limitlerinin dışına çıkılmamış ve araç kopmamıştır.
Herkese iyi günler diliyorum. Mutluluk paylaştıkça çoğalır diyerek sizlerle de paylaşıyorum.
Bu da günden kalan en karizmatik foto.
Ver açıyı öldürme yan yan fotolar görelimKeşke 15 yazlıklarla çıksaydık dediysek keşke de kalmadı buyurun özdeş yerde fakat biraz yağmurla 15 jant - ince yanak lastikle gelen değişim . @Sirius fotoğrafları çekmenin yanı sıra kendisi de hem direksiyonda hem de araç içinde gördü fark bariz mevcut. Fotoğraflar için de teşekkürler.
Viraj giriş-Yukarıdaki alıntıda 14'lerle görüldüğü üzere 14'lerdeki yatma-dalma davranışıyla uzaktan yakından alakası yok, ki olsa da o yıllarda stock araçta olmayacak bir olay değil.
Viraj ortası-Apexte limitte kalma süresi lastik yanakları ince olduğu daha az oluyor kısa sürede kopacaksa kopuyor dönecekse dönüyor, kararsızlık davranışı veya emniyetli olarak yorumlanabilecek yumuşaklığın eskisi kadar kaldığını söyleyemem.
Viraj çıkış- Yağmura denk geldiğimiz için yer yer kopmalar oldu eskisi kadar tutmak için yanağa binip esnemiyor daha çok virajı alabilirse alabiliyor alamazsa da arkadan kopabilir.
Sonuç olarak, 14 inç lastik ve kalın yanak kombinasyonuna göre çok fazla bir değişim oldu, Yazlıklar için 15'lere iyi ki geçmişim dedirtiyor her seferinde hatta yeri geliyor kışlıklara da mı 15 ayarlasam diyorum ama kışın o su dolu pothole(çukur)'lar aklıma geldikçe vazgeçiyorum.
Bonus ve birkaç tane editlenmesi gereken fotoğraflar.
Not: Yukarıdaki fotoğraflar çekilirken herhangi bir şekilde bilerek ve isteyerek araç yoldan çıkarılmaya çalışılmamış, sadece aracın sürüş karakteristiğini fotoğraflamak amacıyla viraj alan aracın fotoğrafı çekilmiştir. Şehirler arası hız sınırları içerisindeyken fotoğraflanmıştır.
Onun fotoğrafları yarım kaldı ya aslında tam sıra ona gelecekken telefon geldi, oradan ayrılmak mecburiyetinde kaldık. Ama bir dahaki sefere Alfa'nın da çok güzel fotoğrafları gelecek. Aslında iyi lastik olmaması sayesinde de tutuş rahatlıkla kopabiliyor, bu durum hoşuma gittiği için de temkinli bir şekilde şimdilik bu lastiklerle ilerliyorum.
Bende Antalyadaydım keşke haberleşme imkanımız olsaydı çok güzel olmuş bir dahaki sefere Akseki yolunu tavsiye ederim eğlencelidirSon güncellemeler.
-Yağ değişimi yapıldı.(Motul 6100 Synergie+ 10w40)
*İnternetten aldığım yağ başta orijinalliği konusunda kafamda soru işaretleri oluştursa da gerekli orijinallik kontrollerini yaptıktan sonra kullanmaya devam etmeye karar verdim, 1500 km dir kullanıyorum bir problem gözükmüyor.
Ekli dosyayı görüntüle 36369
Standart Renault Symbol'e göre yüksekliğimiz. Tipik Ford
-Geçen sene kışın bozulan sağ arka kapı kilidi gibi bu sene de sol arka kapı kilidinin motoru bozuldu, o tamir edildi.
*Normalde Sierralarda kapı kilit motorları yıldan yıla ve kapıdan kapıya farkediyormuş fakat çıkmacıdan aldığım ikinci el(75₺) mk1 Scorpio kilit motorunun mekanizmasını kendi Sierra kapı kilit motoru mekanizmasına uyarladı ustam böylelikle 75₺ kilit motoru yaklaşık 100₺ de işçilikle bir kapıyı daha tamir ettirmiş oldum. Parçayı birkaç saat içinde buldum ve anlık olarak aldım doğru ustalarla çalışılırsa sıkıntı olmuyor, bir şekilde adam ediliyor.
Ekli dosyayı görüntüle 36370
Arabadan eksik olmayan 1/43 Bburago Ford Sierra Cosworth'ün arka pandizottaki görünümü.
-LM lifter katkısı aracın lifter sesini çok ciddi oranda kesti, araç artık dizel araç gibi şıkırdamıyor.
*Kesinlikle bir sonraki yağ değişimimde de kullanacağım bir malzeme özellikle Ford Sierra DOHC motoru olan arkadaşlara tavsiye ediyorum.
-Geçen sene yazın yaptığım Ankara-Bartın yolculuğuna bu yıl da ayrı bir boyut ve Torosları da ekleyerek Ankara-Antalya uzun yol yolcuğumu tamamladım.
Ekli dosyayı görüntüle 36371
Ankara’da karnımızı doyururken.
*Antalya’ya giden ve Eğirdir’in üstünden geçen eski yolları tercih ettim. Giderken Eğirdir Gölü’nün sağından Yunak üzerinden giderken, dönerken de Eğirdir’in solundan Isparta’nın merkezinden geldim. Her iki yolda da sürpriz vahşi hayvanlarla dolu karanlık-ışıklandırma olmayan- gidiş geliş 2 şeritli bol virajlı uzun dakikalar süren bozuk satıhlarla dolu asfalt ile karşılaşmak beni oldukça yordu. Aynı yolu gündüz kullansaydım çok zevk alacağımdan emindim fakat geceleyin uzunlarla gitmezseniz zifiri karanlık bir biçimde sürekli bozuk yolu vahşi hayvanları takip ediyorsunuz. Virajlar ise benim hoşuma gidip beni uyandırdığı için sıkıntı yaratmadı.
Ekli dosyayı görüntüle 36372
Antalya/Aksu’ya vardığımızdaki zafer pozumuz.
* Hem dönerken hem de giderken daha serin olması adına gece yolculuğunu tercih ettim. Fakat dediğim gibi keşke her ikisini de gündüz tercih etseydim, araç hem gelirken hem de dönerken 87 derecelik olan fan müşürüne göre bir kere dahi fan açmadı. Torosları aşarken çeyrek gazdan daha fazla verdiğimi hatırlamıyorum. Çok zevkli ve akıcı bir şekilde yumuşak yumuşak ağır ağır ilerledim.
Ekli dosyayı görüntüle 36373
Rutin kontrolleri yaparken, 5 lik su bidonu 1.5 litre yağ el feneri tam teçhizat bijon bjion anahtarı stepne her ihtimali düşünerek hazırlandım. Ama domuzu(spoiler-alert) düşünmemiştim tabii.
Hızım genellikle 80 ile 100 km/h arası oldu, 550-600 küsür km olan yolu normalde 6 küsür saatte tamamlamamız gerekirken sık sık verilen mola ve kontrollerle 8-9 saatlere kadar çıkardık. Yeri geldi bazen aracın içinde 1.5 saate yakın yattık .
Ekli dosyayı görüntüle 36374
Malum olayın güzel aracımda nazar boncuğu olarak kalması ve ardından hemen rütüşa girişmem.
***Yolda Antalya’ya giderken Isparta Cankurtaran mevki tarafında gece 2.30 a yakın uykular üstümüze çökmüşken önümüze kocaman beyaz bir domuz fırladı. Görür görmez direksiyonu sol sağa hamlesiyle kafadan vuracağımız domuzu sağ tarafımıza aldık fakat ne yazıkki bu seferde iki kapının ortasına denk gelen domuz araçta yaklaşık 10-13 cm uzunluğunda çizik oluşturdu. Her iki kapıda da olmak üzere domuzun durumuna bakma fırsatım olmadı zifiri karanlık olan yolda sinirli bir domuzla inanın karşılaşmak istemezsiniz. Verilmiş sadakamız varmış diyerek uygun bir yerde hemen arabada bulunan rutüş boyası ile kapattım.
Ekli dosyayı görüntüle 36375
*Hem pert hem de tatilden edebilecek bir kazadan böyle ufak sıyrıklarla kurtulduğumuz için şanslıyım.
***Oldukça yavaş geldiğimiz için 100km/L de 6.8 litre benzin tüketerek rekor kırdığımızı düşünüyorum.2 kişi artı tatil yüküyle 6.8 litre benzin cidden aynı rotada 1.4 atmosferik araç kadar az bir değer bence. Günümüz yakıt fiyatıyla da km de 50 kuruş civarına geldi.
*Her şeyle birlikte düşünüldüğünde daha önceden eksik olduğum gece uzun yol tecrübemi olaylı da olsa tamamlamış oldum. Sık sık aracı kontrol ettim, çok zevkli bir deneyimdi her benzinlikte aracı merak edenler oldu. Yolculuğumuzun nasıl geçtiğini sordular özellikle tatil alanında Ankara plakalı görünen en eski araçla gelen muhtemelen bizizdir ki böyle olunca da oldukça dikkat çekti.Sis far kapaklarını düşme ihtimaline karşın çıkardım.
Ekli dosyayı görüntüle 36376
Otelin önündeki pozumuz sıcakta yanmasın diye üstüne çadır çektim, 4-5 gün çadırlı bir biçimde yattı. Her seferinde tek marş aldı alırım bir maşallah
Forumdan bir arkadaşımız daha aynı şeyi söyledi bulunduğum yere oldukça yakınmış, olsa çok iyi olurdu ya , nasip değilmiş. Bir dahaki sefere neresi olur bilmem aklımda Batum var ama cesaret edilecek türden değil .Bende Antalyadaydım keşke haberleşme imkanımız olsaydı çok güzel olmuş bir dahaki sefere Akseki yolunu tavsiye ederim eğlencelidir
Araçla giriş nasıl oluyor acaba sıkıntılar neler , yoksa batum değil şöyle daha güzel yerlere doğru çıkabilirim bendeForumdan bir arkadaşımız daha aynı şeyi söyledi bulunduğum yere oldukça yakınmış, olsa çok iyi olurdu ya , nasip değilmiş. Bir dahaki sefere neresi olur bilmem aklımda Batum var ama cesaret edilecek türden değil .
Normalde 2.0 Taunus gls lere bakardım. Bugün yine baktığımda fiyatlarının absürtleşmeye başladığını görüp aklıma bu parayı vereceksem daha yenisi olsun diyerek Sierralara da bakma fikri geldi. Geçen yıl foruma bakınırken sizin aracı da görmüştüm, yine aklıma geldi ve arabayı inceleyeyim dedim. 12 sayfanın hepsini tekte okudum umarım daha devamı gelir Bir öğrenci arabası olarak ne kadar mantıklı olur bilmiyorum ama böyle eski, keyifli ve karakterli araçlara ayrı bir düşkünlüğüm var. Ankara'da nerelerde dolaşıyorsunuz bilmiyorum ama umarım karşılaşırız arabanızla.
Araçla giriş nasıl oluyor acaba sıkıntılar neler , yoksa batum değil şöyle daha güzel yerlere doğru çıkabilirim bende
Benlik sorun yokmuş Teşekkür ederim.Sıkıntı şu özellikle ruhsat sahibinin araç içerisinde olması gerekiyor. Ruhsat sahibi kapıdan geçirebilir. 1.derece akraba da olsa geçiremiyordu geçen gittiğimde. Bir de Batum'da sosyo-ekonomik durum çok iyi olmadığından sağınızdaki solunuzdaki araçların kapısı penceresi camı vesaire olmuyor trafikteki araçları öyle haşat görünce çarpışan otoların arasına düşmüş gibi hissediyorsunuz.
Rica ederim pasta cila sonrası.Benlik sorun yokmuş Teşekkür ederim.
Hava bir açıp bir kapasa da eğlenceli güzel bir gündü. Ellerine sağlık hakkını vermişsin Sierra’nın Benim jcwyle ilk pist deneyimimdi aracın potansiyelini görmüş oldum bakalım bir sonraki etkinlikler daha eğlenceli olucak Görüntüleri bekliyoruzEvet, dün(21.09.2021) benim için özel bir gün oldu sabah saat 4-5 sularında 2 misafirimle birlikte Ankara’dan yola çıkıp İzmit Körfez’e Otomobil Kütüphanesi’nin pisti günü etkinliğine katıldım.
Watch 1.05-Körfez Pisti-Stock Ford Sierra 2.0 GLS with one passenger(+100kg) | Streamable
Watch "1.05-Körfez Pisti-Stock Ford Sierra 2.0 GLS with one passenger(+100kg)" on Streamable.streamable.com
Yaklaşık 35 küsür otomobilin katıldığı etkinlikte time trial(attack) tarzında 3lü 4 lü çıkışlarıyla birlikte aracımla 3 tane 9 ar dakikalık seans attım.
Ekli dosyayı görüntüle 36995
Seanslar sırasında ilk tur ısınmaya ayırırken son turu soğutmaya ayırdım aralarda hot lap attım, araçta hararet, fren hidroliği kaynatma vs gibi problemleri yaşamadan kazasız belasız olarak Ankara’ya döndüm.
Ekli dosyayı görüntüle 36996
İlk iki seansta kerbleri kesmememiz söylendiği için 1.07-1.08 arası dönerken son seansta bir teker içeride kalacak şekilde kerbi kesebilirsiniz denildi ve burada da kamera kayıtlarına göre en iyi sürem olan 1.05 i görebildim.
Ekli dosyayı görüntüle 36997
Ekli dosyayı görüntüle 36998
Daha fazla video ekleyeceğim ama malum editleme-kesme-upload uzun sürdüğü için bende sizlerle paylaşmayı erkenden istediğim için trailer-fragman- niteliğinde bir video paylaşayım istedim, buyrun.
Bunlar harici ilk defa piste çıktım, 2 misafir getirdim, Ankara’dan geldim 92 model araçla geldim 3 seans atıp seanslarda 3.vites sonlarını gördüm sık sık totalde neredeyse 10-15 tur hot lap attım. Olasılıklar sorunsuz bir deneyim yaşamam için tamamen bana karşıydı ama Allah’a şükür sıkıntı yaşamadan kazasız belasız süre hedefime yaklaşarak tamamladım.
Kronmetreye göre 1.03 de gelmiş ama onu videolar arasında henüz bulamadım şu an için en hızlı tur 1.05 gözüküyor, pist için çıkma 2014 model takım Roadfit SK10 diye dandik lastik almıştım-bütçem yoktu, eskilerde neredeyse kabaktı- 1.05 videoda bir kardeşim(100kg) bir de ben(60kg) ile 3. Vites aralıklarına uygun olarak döndük. 4 e atmaya ya da 2 ye düşmeye gerek kalmadı.
Ekli dosyayı görüntüle 36999
S virajlarda limit frende arkayı kaçırıyor kontra ile düzeltmek gerekiyor arkayı, onun haricinde pirelli virajı denilen virajda bu videoda önden kaydı ama bir sonraki turda fren noktasını apexe taşıdım, arkadan kayarak döndüm onun da videosunu ekleyeceğim.
Transponder zımbırtısını almadığım için süre çıkmadı resmi listede ama transponder alanlarla aynı etkinlikte TU5 swaplı Bis, 106 GTi, Escort XR3i Cabrio gibi araçların sürücülerinden iyi süre yapmışım .
Benim gibi transponder almayıp da kameradan bakanlar arasında da CRX-Civic EC9 gibi araçların sürücülerinden de iyi yapmış olabilirim diye düşünüyorum.
Çok çok çok güzel bir deneyimdi takipte kalın bu resim ve video sadece olayın heyecanını sıcağı sıcağına paylaşayım diye düşük boyutlu dosyaları yükleyerek yazdım daha iyisini yükleyeceğim inşallah .
@MTZ ye çok teşekkür ediyorum lastiklerimin basınçlarını indirme konusunda yardımcı oldu çok efendi birisi kendisini pistte tanıdım Mini ile de çok güzel turlar attı.
@OguzhanC @bedirhanuygunn ile de tanıştım onlar da çok güzel insanlar Oğuzhan bana pisti tanımam konusunda yardımcı oldu bayağı başını şişirdim onun .
Fragmanı paylaştık pist konusunda tecrübesi olsun olmasın arkadaşların yorumlarını merak ediyorum.
Hava bir açıp bir kapasa da eğlenceli güzel bir gündü. Ellerine sağlık hakkını vermişsin Sierra’nın Benim jcwyle ilk pist deneyimimdi aracın potansiyelini görmüş oldum bakalım bir sonraki etkinlikler daha eğlenceli olucak Görüntüleri bekliyoruz