Frenler için ne yapılabilir?

1987EP

Profesör
Beta Programı
Katılım
3 Şub 2020
Mesajlar
735
Beğeni puanı
573
Puanları
1,145
Konum
Bavaria
Marka
Volkswagen
Normal kullanımda r19'un frenleri bana yeterli geliyor ancak diğer aracı uzun süre kullanıp buna geçince frenleri rezalet geliyor. Kayma kilitlenme yok istediğim mesafede de duruyor ama durmayacakmış gibi bir his yaratıyor içimde. Tam güvenemiyorum yani. Frenler hakkında hiçbir bilgim yok büyük disk büyük balata almam mı gerekiyor? Ya da çelik fren hortumları mı? Duruşundan memnunum ama daha fazla güvenmek istiyorum bunun için ne yapılmalı?
 

VectraGt28

Halil İbrahim MIDIK
Taklacı Güvercin
Katılım
25 Ocak 2020
Mesajlar
67
Beğeni puanı
74
Puanları
485
Konum
Samsun
Marka
Opel
Büyük disk balata en son çözüm ki o uygulama biraz araştırma gerektirir uygun mu değil mi diye. Benim tavsiyem fren hidroliğini kaliteli bir hidrolikle değiştirip bir de öyle bakın ( Bu işlemin işinin ehli olan bir usta tarafından yapılması gerekir.)
 

TuncYcl

Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
722
Beğeni puanı
1,044
Puanları
2,320
Yaş
25
Konum
İstanbul
Marka
BMW
Celik fren hortumu ve ortalama ustu disk balata. Ozellikle celik fren hortumu belli bir yasin ustundeki arabalara ilac. :D
 

1987EP

Profesör
Beta Programı
Katılım
3 Şub 2020
Mesajlar
735
Beğeni puanı
573
Puanları
1,145
Konum
Bavaria
Marka
Volkswagen
Büyük disk balata en son çözüm ki o uygulama biraz araştırma gerektirir uygun mu değil mi diye. Benim tavsiyem fren hidroliğini kaliteli bir hidrolikle değiştirip bir de öyle bakın ( Bu işlemin işinin ehli olan bir usta tarafından yapılması gerekir.)
Hangi marka var mesela hocam hiçbir bilgim yok benim bu konuda
Celik fren hortumu ve ortalama ustu disk balata. Ozellikle celik fren hortumu belli bir yasin ustundeki arabalara ilac. :D
Çelik fren hortumları araca özel mi üretiliyor hocam yoksa bildiğimiz hortum mu? Yani r19 için kolay bulabileceğim bir şey mi
 

VectraGt28

Halil İbrahim MIDIK
Taklacı Güvercin
Katılım
25 Ocak 2020
Mesajlar
67
Beğeni puanı
74
Puanları
485
Konum
Samsun
Marka
Opel
Hangi marka var mesela hocam hiçbir bilgim yok benim bu konuda
Şöyle bir durum var ben Motul öneririm ama diğer bilinen markalar da iş görür bosch valeo vs. Sizin araçta abs yok bildiğim kadarıyla dot3 koyulabilir ya da tercihe bağlı olarak dot4, dot5.1 de kullanılabilir tercih sizin.
 

TuncYcl

Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
722
Beğeni puanı
1,044
Puanları
2,320
Yaş
25
Konum
İstanbul
Marka
BMW
Guncel modeller icin celik fren hortumu kitleri var ancak turkiyede performans parcasi bulmak baya sikinti oldugundan genelde sanayideki hortumcular aracinizdan cikan hortumlara es ebat ve somunda custom yapip veriyorlar. Ben arkalar icin ciftine 150 TL vermistim 1 sene kadar once. Surekli gittiginiz bir ustaniz varsa kendisi biliyordur kesin.
 

1987EP

Profesör
Beta Programı
Katılım
3 Şub 2020
Mesajlar
735
Beğeni puanı
573
Puanları
1,145
Konum
Bavaria
Marka
Volkswagen
Şöyle bir durum var ben Motul öneririm ama diğer bilinen markalar da iş görür bosch valeo vs. Sizin araçta abs yok bildiğim kadarıyla dot3 koyulabilir ya da tercihe bağlı olarak dot4, dot5.1 de kullanılabilir tercih sizin.
Abs var mı bilmiyorum hocam lambası var ama hiç yandığını görmedim kızaklamaması falan düşündürüyorda büyük ihtimal yoktur. Bu doğruysa hemen alayım hocam beklediğimden ucuzmuş 1 kutu yeterli oluyor mu?
Screenshot_20200624-001914_Hepsiburada.jpg

Guncel modeller icin celik fren hortumu kitleri var ancak turkiyede performans parcasi bulmak baya sikinti oldugundan genelde sanayideki hortumcular aracinizdan cikan hortumlara es ebat ve somunda custom yapip veriyorlar. Ben arkalar icin ciftine 150 TL vermistim 1 sene kadar once. Surekli gittiginiz bir ustaniz varsa kendisi biliyordur kesin.
Şu an iyi bir ustam yok ya keşke kiti olsaymış bunların yapacağı orijinal hortumdanda kötü olur kesin...
 

nacker

Profesör
Katılım
12 Ocak 2019
Mesajlar
329
Beğeni puanı
571
Puanları
1,195
Konum
İstanbul
En başta hidrolik ve yeni, kaliteli fren hortumları.
Ardından fren merkezi revize edilmeli, yaşın da verdiği etkiyle piston contaları eskimiş, basıncı kaçırıyor olabilir.
Daha sonra eğer bulabilirseniz kaliteli markaların üst seri disk-balataları (yalnız yarış serisi vs. olması biraz sakıncalı, onlar ısınmadan tutmaz çünkü).
 

VectraGt28

Halil İbrahim MIDIK
Taklacı Güvercin
Katılım
25 Ocak 2020
Mesajlar
67
Beğeni puanı
74
Puanları
485
Konum
Samsun
Marka
Opel
Abs var mı bilmiyorum hocam lambası var ama hiç yandığını görmedim kızaklamaması falan düşündürüyorda büyük ihtimal yoktur. Bu doğruysa hemen alayım hocam beklediğimden ucuzmuş 1 kutu yeterli oluyor mu?
Abs değil de balata ikaz ışığı olabilir Tr de absli r19 görmedim belki yurtdışında vardır. O doğru hatta gayet iyi işinizi görür 1 kutu yetip yetmememe işini ustayla görüşürseniz daha iyi olur yanlış bir şey söylemeyeyim.
 

1987EP

Profesör
Beta Programı
Katılım
3 Şub 2020
Mesajlar
735
Beğeni puanı
573
Puanları
1,145
Konum
Bavaria
Marka
Volkswagen
En başta hidrolik ve yeni, kaliteli fren hortumları.
Ardından fren merkezi revize edilmeli, yaşın da verdiği etkiyle piston contaları eskimiş, basıncı kaçırıyor olabilir.
Daha sonra eğer bulabilirseniz kaliteli markaların üst seri disk-balataları (yalnız yarış serisi vs. olması biraz sakıncalı, onlar ısınmadan tutmaz çünkü).
Teşekkür ederim hocam tavsiyeleriniz için. Yalnız ben markalarıda bilmiyorum sanayideki ustayada pek güvenmiyorum bu iyi demesine falan. Sizin bu araca göre önerebileceğiniz disk ve balatalar var mı acaba?
Abs değil de balata ikaz ışığı olabilir Tr de absli r19 görmedim belki yurtdışında vardır. O doğru hatta gayet iyi işinizi görür 1 kutu yetip yetmememe işini ustayla görüşürseniz daha iyi olur yanlış bir şey söylemeyeyim.
Absli var hocam 96 97'de oluyordu yanlış hatırlamıyorsam. Abs lambası var balata ikazda var ama büyük ihtimal gösterge ortak olduğu için var. Teşekkür ederim hocam ustayla görüşeyim o konuyu parçaları topladıktan sonra montaja tekrar götüreyim
 

S.Asil

01 ADANA
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
Katılım
16 Eyl 2016
Mesajlar
2,736
Beğeni puanı
5,705
Puanları
4,270
Konum
ADANA
Marka
Alfa Romeo
250 ml asla yeterli gelmiyor hocam ben o konuya açıklık getireyim sağlamalı tam değişim istiyorsanız en az 1 litre hidroliğe ihtiyaç oluyor tam sistemin boşaltımı için yarım litre civarı boşa akıtılıp sistem geri kalan artık sistemine göre tamamlama ile yapılıyor. Ben valvoline 1 litre 5.1 aldım yakındır değişimin yapacağım , büyük disk ve balatada tavsiye ederim , hortumların illaki çelik olmasına bence gerek yok yıpranmışsa aynı şekilde değiştirin ha eğer ucuz geldi aradaki fark az ve gönlünüz el veriyorsa çelik hortum öne alınabilir ama önceliğinizi hidrolik-balata-disk olarak ayarlayabilirsiniz elbette hortumlar kötüyse ilk başta onlara bir el atmak gerekir . Kolaylıklar dilerim otopark retro grubu kuracağım az kaldı :)
 

1987EP

Profesör
Beta Programı
Katılım
3 Şub 2020
Mesajlar
735
Beğeni puanı
573
Puanları
1,145
Konum
Bavaria
Marka
Volkswagen
250 ml asla yeterli gelmiyor hocam ben o konuya açıklık getireyim sağlamalı tam değişim istiyorsanız en az 1 litre hidroliğe ihtiyaç oluyor tam sistemin boşaltımı için yarım litre civarı boşa akıtılıp sistem geri kalan artık sistemine göre tamamlama ile yapılıyor. Ben valvoline 1 litre 5.1 aldım yakındır değişimin yapacağım , büyük disk ve balatada tavsiye ederim , hortumların illaki çelik olmasına bence gerek yok yıpranmışsa aynı şekilde değiştirin ha eğer ucuz geldi aradaki fark az ve gönlünüz el veriyorsa çelik hortum öne alınabilir ama önceliğinizi hidrolik-balata-disk olarak ayarlayabilirsiniz elbette hortumlar kötüyse ilk başta onlara bir el atmak gerekir . Kolaylıklar dilerim otopark retro grubu kuracağım az kaldı :)
Valvoline iyi bir marka mı hocam onu mu önerirsiniz? Dot mevzusunu tam anlayamadım r19 orijinali dot 3'müş ben de 5.1 koyabilir miyim? Çelik hortum işçilik gerektiriyormuş ya o kadar güvenebileceğim bir usta yok maalesef. Balata diskte ne alacağım hiç bilmiyorum :(
 

1987EP

Profesör
Beta Programı
Katılım
3 Şub 2020
Mesajlar
735
Beğeni puanı
573
Puanları
1,145
Konum
Bavaria
Marka
Volkswagen
Şimdi aklıma geldi birde kontak kapalıyken freni pompalayınca hava sesi geliyor westinghouse'da da problem olabilir mi
 

S.Asil

01 ADANA
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
Katılım
16 Eyl 2016
Mesajlar
2,736
Beğeni puanı
5,705
Puanları
4,270
Konum
ADANA
Marka
Alfa Romeo
Valvoline iyi bir marka mı hocam onu mu önerirsiniz? Dot mevzusunu tam anlayamadım r19 orijinali dot 3'müş ben de 5.1 koyabilir miyim? Çelik hortum işçilik gerektiriyormuş ya o kadar güvenebileceğim bir usta yok maalesef. Balata diskte ne alacağım hiç bilmiyorum :(
Valvoline alabilirsiniz araştırın iyi bir markadır.

Dot serileri konusunda inanın benimde fikrim yok baktım dot4 hidrolik kullanan araç 5.1 kullanabiliyor neden yenilikçi olmayayım dedim aldım :D Disk balata konusunda ise araştırmalar yapmak en doğusu jant içini doldurabilecek bir disk yeterli olur tabi iyi bir lastikte lazım freni yere aktaracak :)
 

VectraGt28

Halil İbrahim MIDIK
Taklacı Güvercin
Katılım
25 Ocak 2020
Mesajlar
67
Beğeni puanı
74
Puanları
485
Konum
Samsun
Marka
Opel
Valvoline iyi bir marka mı hocam onu mu önerirsiniz? Dot mevzusunu tam anlayamadım r19 orijinali dot 3'müş ben de 5.1 koyabilir miyim?
Valvoline iyi markadır dot mevzusu kısaca hidroliğin kaynama noktasına göre belirleniyor ne kadar yüksek o kadar iyi dot5.1 koyabilirsiniz başta da dediğim gibi.
Bir de eğer bütçeyi aşmayacaksa Ate typ200 veya motul rbf660 bakabilirsiniz ama r19 da çok gerekli olduğunu düşünmüyorum.
 

yaso

TORNACI
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
3,198
Beğeni puanı
11,563
Puanları
5,320
Konum
Antalya
Marka
Ford
Öncelikle arabanıza uygun olan hidrolik sıvıyla sistemi yenileyin muhtemelen dot3 tür. Çünkü sistemdeki conta vs elemanların malzemeleri üst seviye dot sınıflarında deforme olabiliyor, çok uğraşırsınız.
İkinci olarak fren vakum geri dönüş check valfinizi kontrol edin. Fren ana merkezine (westinghouse) bağlı hafifçe kalın motor vakumunu ileten bir hortum olacak. O hortumun üzerindeki check valf yaşı ilerlemiş arabalarda %99 ihtimalle patlak oluyor. Normalde vakumu tek taraflı iletmesi lazım, fren pedalına çok büyük etkisi vardır.
Balata ve disk konusunda orijinale bağlı kalın bence.
 

1987EP

Profesör
Beta Programı
Katılım
3 Şub 2020
Mesajlar
735
Beğeni puanı
573
Puanları
1,145
Konum
Bavaria
Marka
Volkswagen
Öncelikle arabanıza uygun olan hidrolik sıvıyla sistemi yenileyin muhtemelen dot3 tür. Çünkü sistemdeki conta vs elemanların malzemeleri üst seviye dot sınıflarında deforme olabiliyor, çok uğraşırsınız.
İkinci olarak fren vakum geri dönüş check valfinizi kontrol edin. Fren ana merkezine (westinghouse) bağlı hafifçe kalın motor vakumunu ileten bir hortum olacak. O hortumun üzerindeki check valf yaşı ilerlemiş arabalarda %99 ihtimalle patlak oluyor. Normalde vakumu tek taraflı iletmesi lazım, fren pedalına çok büyük etkisi vardır.
Balata ve disk konusunda orijinale bağlı kalın bence.
Evet hocam bende ondan şüphelendim yağın kaynama noktası yükseliyor ama diğer bileşenlerin ki sabit kalıyor bana da sorun olur gibi gelmişti teşekkür ederim. Önceki sahibiyle konuştum balata ve diskleri geçen sene değişmiş daha 10bin olmadı yani bu durumda yine değiştirmem gerekir mi? Westinghouse'dan hava sesi geliyor bende sanırım körüğüde patlak acaba güvensizliğe bu sebep olur mu?
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,378
Beğeni puanı
43,383
Puanları
6,820
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Slmlar herkese yeni baslik varken baslik acmayayim dedim.
2016 40000 kmde 18 inch jantli 3.20 ied aracim arada bos virajli yollara gidip performansli surmeyi seviyorum ancak fren sistemimi iyilestirmeyi dusunuyorum.
ilk once direk tam set orjinal m performance sistemlerine baktim ama piste cikmayacagim icin 20k tl den baslayan fiyatlar gereksiz geldi.
Nereden baslasam bilemedim fren hidroligi de yeni degismis onceki yazilanlari okudum, 40k kmdeki adabaya celik hortum farkeder mi? Orjinal balatalar duruyor yenilemek fayda saglar mi? Vs vs...
Tecrubeleriniz varsa paylasirsaniz cok sevinirim saygilar
Normalde standart bir BMW'nin frenlerinin, bahsettiğiniz senaryonun gereksinimlerini karşılayabilmesi gerekir. Frenlerde herhangi bir zayıflık veya kullanımınıza göre yetersizlik hissetmiyorsanız, en somut gelişmeyi frenaj konusunda daha başarılı bir lastikle sağlayabilirsiniz.

Eğer yetersizlik, yoğun kullanımda pedalda süngerimsi his vb. rahatsızlıklarınız varsa, fren hidroliğini DOT 4.1 ile değiştirmenizi, balatalarınızı da yüksek ısıya dayanıklı performans tipi balatayla değiştirmenizi tavsiye ederim. Düşük bütçeyle yapılabilecek işler bunlar.
 

Kagan

Kağan Güleç
Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,053
Beğeni puanı
1,732
Puanları
2,570
Yaş
20
Konum
Ankara
Marka
Nissan
Üstğnkörü okudum yağ denmiş genelde, baya etkiliyor evet ama bir ileriye taşımak için o dönemin renaultlerından uyumlu parçaları alabilirsiniz.
Kaliper, disk, taşıyıcı vs daha güçlüsü varsa uyumluysa yapılabilir, micra için primera disk ve kaliper satın alıyorlar örneğin.
 

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
Katılım
10 Eyl 2016
Mesajlar
2,128
Beğeni puanı
5,959
Puanları
4,270
Yaş
23
Konum
Elazığ
Marka
Skoda
O yılların Renaultları genel olarak durmayı pek sevmezler zaten.
İlk yapılacak olan fren sisteminin komple elden geçirilmesi, kontol edilmesi.
Fren merkezi kontrol edilir, hortumlar kontrol edilir mümkünse çelik fren hortumu yapılır, fren hidroliği değiştirilir, disk-balata değiştirilirip kaliteli malzeme kullanılır.
Bunlar yapılırken @Kagan'ın dediği gibi yapılması daha güzel olur. Ne kadar uyumludur bilmiyorum sormak, bakmak lazım ancak Masterların fren merkezi, disk ve balataları eğer takılabilirse ve maliyet olarak da çok fazla değilse bayağı iyi olur bence.
 
Üst