Gelişmiş ülkelerin yüzüne bakmadığı otomobiller bizde niye rağbet görüyor?

tesla

Profesör
3 Şub 2017
358
453
1,095
arkadaşlar güvenlik sağlamlık ve kalitenin ön planda olduğu gelişmiş ülkelerde satmayan, satamayan hatta satışı dahi olmayan renault, fiat, ford, opel, peugeot, citroen, vw gibi ve daha nicesi markalar niye bizim ülkemizde baş tacı oluyor. fiyat desek öyle fiyat farkıda yokki. anavatanlarında golfün 18 bin euro oldugu yerde audi 19,5 bin falan. kimse yanlıs anlamasın ford opel vw çöptür demiyorum ama bu kadar ağrıza yapan markalarda çoğu gelişmiş ve otomobil kültürü olan ülkelerde yokları oynuyor.
amerikada fransızlar ve almanlar yok
çin japonya ve uzak doğuda ford opel falan yok.
fabrikaya giden para olarak anavatanlarında satılan fiyat olarak öyle çok bir farklarıda yok ama sağlamlık olarak dünyalar var.
ben anlamıyorum vw opel ford renault gibi araçları alıp sanayi yollarında ustalarla ahpap oluyor bizim millet. mazdası toyota sı mercedesi dururken. hadi şimdi kur çoştu da premiumların fiyatı tavan yaptı 1000 euro oldu 4 bin tl ama euro 2 liraykende biz çöplere para veriyorduk. sorunsuzluğun önemi olduğu ülkelerde volkswagen de ucuz ama adam motor lambası yanan vw ile servis servis gezmeyi yada uzun yolda yolda kalmayı göze almıyor. nedir bizim fiat sevdamız? türkiye de başka hiçbir ülkede kültürü olmayan oto sanayi diye birşey var ya? ikinci el diye bir sektör var şaka gibi arkadaşlar farkındamısınız?

filo indirimiyle vw sahibi olmuş ama alamadığı için aklı toyota da kalan biriyim. vw aracın var iken aklın nasıl toyota da kalıyor diyen arkadaşlar var. abuk sabuk yollarda abuk sabuk arızalarla sizde yolda kalsanız sizde sanayide ustalarla ahpab olsanız sizde konsolda yumusak deri yerine sağlam alt yapı ve motor sorunsuzluğu takasına girmek isterdiniz.
 
Son düzenleme:

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
konuyu vw'e bağlamak mı işin aslı? neden diye sorarsan yine vw'den yürünmüş. buna vereceğiniz cevaba göre cevap vereceğim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
@istanbul paylaştığı bazı yazılanlara ışık tutacaktır. ben ise insanımız arabadan anlamıyor demek yerine şunu tercih ediyorum. Farklı firmaların farklı ülkelerde büyük satış hacimlerine ulaşmasının açıklaması biraz da o ülkedeki yıllar öncesinde oluşmuş araba kültürü ile alakalı. Renault'un bizim ülkemizde çok popüler olması tam da bununla ilgili mesela. VW'nin bu kadar satmasında da Doğuş'un payı çok büyük. Opel ve Peugeout'un daha geri kalmasının sebeplerinden biri de yıllar öncesinde yapıştırılmış "sık arıza verir" yaftası. Mercedes dünyanın en iyi arabası kotasından, BMW de gençlere hitap eden performanslı arabalar üretirden yürüyor. Bunlar tek sebep değil ama etmenlerden bazıları. Etmenlerin bu kadar içi boş olmasının sebebi ise okumayı araştırmayı sevmeyen sonradan görme(kusura bakmayın lütfen) bir toplum oluşumuzdan. komşu da ne varsa rekabette öne geçmek için daha iyisini almak ve ya benzerini,rakibini almak kültürü ile yetişmiş bir toplum bu. nasıl olur da birçok parametreyi bir araya getirip ölçüp biçip karar verip araba alır ki? çok küçük bir azınlık yapıyor bunu.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,274
45,907
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
1- Bizim ülke olarak herhangi bir otomobil çeşitliliğimiz ve kültürümüz yoktur. 90'lı yıllara kadar tek tip araçlar, 90'ların başından itibaren kuş serisi ve herhangi bir ara model ve dönem olmadan geçiş yapılmış opel, vw, ford, renault v.b araçlar. O yıllarda, şahinini satıp 2000 model passat almış bir insanın atladığı seviyeyi düşünürseniz ne demek istediğimi anlamış ve sorunuzun cevabını da almış olursunuz.

2- Bizim otomobil sektörüne dair, bir çok sektörde olduğu gibi, üretimimiz sıfır. Ekonomik olarak da çok geride olduğumuz için çeşitlilikler içinden tercih yapma hakkımız yok. Ne kadarı sunulursa o kadarını alabiliyoruz. Gelişmiş ülkelerin imkanları daha geniş, bu sebeple bizim tercih kriterlerimiz ile onlarınkini kıyaslamak yanlış olur. Biz her alanda, her zamankinden daha fazla geriye gitmiş bir ülkeyiz maalesef.
 

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
bence kayda değer bir istatistik.
@istanbul paylaştığı bazı yazılanlara ışık tutacaktır. ben ise insanımız arabadan anlamıyor demek yerine şunu tercih ediyorum. Farklı firmaların farklı ülkelerde büyük satış hacimlerine ulaşmasının açıklaması biraz da o ülkedeki yıllar öncesinde oluşmuş araba kültürü ile alakalı. Renault'un bizim ülkemizde çok popüler olması tam da bununla ilgili mesela. VW'nin bu kadar satmasında da Doğuş'un payı çok büyük. Opel ve Peugeout'un daha geri kalmasının sebeplerinden biri de yıllar öncesinde yapıştırılmış "sık arıza verir" yaftası. Mercedes dünyanın en iyi arabası kotasından, BMW de gençlere hitap eden performanslı arabalar üretirden yürüyor. Bunlar tek sebep değil ama etmenlerden bazıları. Etmenlerin bu kadar içi boş olmasının sebebi ise okumayı araştırmayı sevmeyen sonradan görme(kusura bakmayın lütfen) bir toplum oluşumuzdan. komşu da ne varsa rekabette öne geçmek için daha iyisini almak ve ya benzerini,rakibini almak kültürü ile yetişmiş bir toplum bu. nasıl olur da birçok parametreyi bir araya getirip ölçüp biçip karar verip araba alır ki? çok küçük bir azınlık yapıyor bunu.
Dediğin doğru fakat ben şöyle bakıyorum abi,
90 bin lira dizel Clio ya veren adamın arabadan çaktığını düşünmüyorum eğer didiklersek senin dediğinde doğru tabi
 

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
Dediğin doğru fakat ben şöyle bakıyorum abi,
90 bin lira dizel Clio ya veren adamın arabadan çaktığını düşünmüyorum eğer didiklersek senin dediğinde doğru tabi
çaresizlik de var @motorsinann, @CenkGs'nin de dediği gibi. Ha tabi bu bir halttan anlamadığımız gerçeğini değiştirmez, o ayrı konu. Yine de anlamamamız tam olarak bunun açıklaması değil işte..
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,274
45,907
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Otomobil kültürümüz yok derken anlatmak istediğimde tam olarak buydu. Yani bu millet otomobilden ne anlar tarzı bir düşünce değil. Avrupa ve Amerika'ya bakıyorsun, otomobil tarihlerinin her döneminde bazen bizim bile adını duymadığımız çeşitli modeller ve markalar var. Bu araçlar hiç bir zaman 2.seviyeden 5.seviyeye atlar gibi sürülmemiş piyasaya. Bu insanlar, otomobil tercihlerini ve kültürlerini oluştururken hep sindire sindire ilerlemişler. Bu da onlarda istemese bile bir otomobil bilinci ve kültürü oluşturuyor.

Yukarıda verdiğim örneğe bakınca, biz 92 model şahinimizi satıp 98 mondeo aldık ve o araç bana o yıllarda bildiğin mercedes gibi geliyordu. O otomobile karşı kurmuş olduğum duygusal bağ, ben de yarattığı algı, ileri ki dönemlerimde otomobil tercih ve kriterlerimi de etkiledi. Yine o yıllarda bizim gibi gerçekten vasatın altı bir aracı satıp diğer markalara terfi etmiş, tabiri caizse 1.seviyeden 4.seviyeye atlamış insanların tercihleri de hep bu yönde olacaktır. Biz toplumca çeşitlilik görmedik, bu da otomobiller adına tercihlerimizi, beklentilerimizi, kültürümüzü komple etkiledi. Tabii @Renard bahsettiği gibi otomobil üzerinden gösteriş yapmayı pek sevmemiz, egolarımızı mallar üzerinden tatmin etme ve karakterimizi de bunlar üzerinden oturtmaya çalışan bir millet olmamız da tercihlerimizde büyük etken.
 
Son düzenleme:

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
Almanyadaki durumu bilen varmi.
Çok yakın bir dostum var. Gazeteci. Bilgili görgülü bir insandır. Aynı bölümden mezunuz.Kendisi almancı. Almanya'daki otomobil piyasasını halkın gözünden görmek için kendisine birkaç basit soru yöneltmiş ve durumu anlamaya çalışmıştım. Golf'un yeri nedir demiştim? abi işçi arabasıdır dedi.kimse tınlamaz dedi. Peki mesala A4 dedim, lüks göstergesi mi? güldü,hayır abi orta sınıf dedi. Peki ya mesela S class Mercedes? Abi ona biniyorsan Almanya'da da zenginsindir dedi. Peki dedim, iyi bir firmada yöneticiyim. toplumda saygın birisi sayılırım.Yani işte okumuş 10 15 kişinin müdürü falan. Bunun araba olarak karşılığı nedir? abi işte BMW 5 Audi A6 gibi bir arabaya biniyorsan orta şeker bir yöneticisindir dedi. passat,bmw 3 falan bunlar patron müdür arabası değildir demişti. BMW'yi de daha çok gençler tercih ediyor demişti. sonuçta bunlar gözlem. genel geçer doğrular değil.
 

tesla

Profesör
3 Şub 2017
358
453
1,095
arkadaşlar amacım vag polemiği yaratmak veya tartışma çıkarmak değil. medenice konuşalım tartışalım istediğim. zaten kendim ve ailemiz geçmişte birçok alman ve ford marka araç sahibi olduk. hepside birden çok arıza ve tamir yüzü gördü. niye aldınız diceksiniz babam şirketler grubunun mali işler müdürü. filo araçları alırken anlaşıyor kendi aracımızıda araya kaynatıyoruz. renault, ford ve vw gruplarını böyle almıştık. bmw ve opelde geçmişte ikinci el sahibi olduğumuz araçlar. hepsinden de nefret ettik arızalar sebibiyle. bir dahakine yemin ettim imkan el verirse kendi aracımı değiştirirken 10 kağıtta fazla olsa sorunsuzluğuyla ün yapmıs markalardan tercih etmeye calısacagım. marka fanatikliğim yok. benim icin arabanın tost makinasından farkı da yok. oda demir yıgını makina arabada bir makina benım icin. polemik amacım yok.

ama sunu merak ediyorum, sinan arkadas dogru diyor arabadan anlamıyoruz heralde. türkiyedeki satışların yarısı filo, filo demek çok yol katetmek demek. hergün araç kullanmak demek. sürekli yol yapmak demek. yahu bu filolar niye sorunsuz markalar yerine en cok sorun cıkaran fiat, vag, opel, ford gibi araçlar oluyor. ayrıca su var. ingiltere örneği verilmiş. ingilizin oto sanayide kostugunu hiç düşünmiyorum. o satan markalar seve seve bütün arızaları garantiden karsılıyordur. ama bizde böyle degil. sorumda bu yizden zaten. bu kadar mağdur olunupta niye bu kadar rağbet görülüyor. çindeki gibi vw banada 10 yıl garanti verse bende tabi tsi+dsg alırım 7 yasındaki arabam bozulsa nolcak derim.nasıl olsa benden cıkan yok. ama ülkemizde renaultta ford da opelde hem sık arıza cıkaran hemde müşterinisi mağdur ederken niye böyle rağbet görüyor. bakın tekrar diyorum markalar yarın öbürgün değişebilir önemli olan kültür üzerinden konusalım
 
1 Ocak 2017
2,657
9,779
5,270
38:22:37:12
Marka
Bugatti
Çok yakın bir dostum var. Gazeteci. Bilgili görgülü bir insandır. Aynı bölümden mezunuz.Kendisi almancı. Almanya'daki otomobil piyasasını halkın gözünden görmek için kendisine birkaç basit soru yöneltmiş ve durumu anlamaya çalışmıştım. Golf'un yeri nedir demiştim? abi işçi arabasıdır dedi.kimse tınlamaz dedi. Peki mesala A4 dedim, lüks göstergesi mi? güldü,hayır abi orta sınıf dedi. Peki ya mesela S class Mercedes? Abi ona biniyorsan Almanya'da da zenginsindir dedi. Peki dedim, iyi bir firmada yöneticiyim. toplumda saygın birisi sayılırım.Yani işte okumuş 10 15 kişinin müdürü falan. Bunun araba olarak karşılığı nedir? abi işte BMW 5 Audi A6 gibi bir arabaya biniyorsan orta şeker bir yöneticisindir dedi. passat,bmw 3 falan bunlar patron müdür arabası değildir demişti. BMW'yi de daha çok gençler tercih ediyor demişti. sonuçta bunlar gözlem. genel geçer doğrular değil.
İşçi olmana rağmen BMW 7 serisine biniyorsan, Türk'sün dememiş mi :D
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım