Geniş lastik kullanımı

hoodie54

Profesör
8 Ara 2019
93
1
51
1,020
balıkesir
Marka
Nissan
diyelim benim aracımın 195/60/R16 lastik ebatları var. ben aracıma 4 adet 205/60/R16 lastik takarsam aracın dinamikleri nasıl değişir, ne yararı olur, ne zararı olur ?
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,849
26,158
5,720
Ankara
Marka
Skoda
205 55 16 takarsanız yanaktaki artışın da önüne geçmiş olursunuz. Yanak tabanın yüzdekik oranı olduğu için 60ı sabit tutup tabanı artırırsanız yanak da büyür. Amacınız konforsa doğru ama yol tutuş ise 205 55 16
 
  • Beğeni
Tepkiler: babayimben

BavarianEngineer

Alperen Ç.
Panpa
30 Nis 2018
453
1,061
2,695
Ankara
Marka
BMW
O kadarlık bir değişim çok fazla etkilemez. Aracınız biraz yükselir, lastik yanakları biraz artar, doğal olarak konfor biraz artar ancak araç yükseldiği için yol tutuş biraz azalır, km sayacınız hızınızı biraz daha az gösterir gibi gibi çoğaltabiliriz. Dediğim gibi çok fazla bir değişim değil. Değişecek değerleri aşağıda paylaşıyorum.

195/60/R16
Lastik Dış Çapı: 640mm
Yanak Genişliği: 117mm
Taban Genişliği: 195mm

205/60/R16

Lastik Dış Çapı: 652mm
Yanak Genişliği: 123mm
Taban Genişliği: 205mm
 
  • Beğeni
Tepkiler: alicangulpinar

Kagan

Driver
Panpa
8 Eyl 2016
1,263
2,245
2,570
Ankara
215ten sonrası arabayı yavaşlatır diye düşünüyorum ben, kronometre alıp denemek lazım tabi.
ama yol tutuş için total çapı azaltıp tabanı 1cm genişletmek güzel çaba olur bence etkili de olacaktır
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,005
7
51,307
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
diyelim benim aracımın 195/60/R16 lastik ebatları var. ben aracıma 4 adet 205/60/R16 lastik takarsam aracın dinamikleri nasıl değişir, ne yararı olur, ne zararı olur ?
Motordan debriyajdan tekerin göbeğindeki poryaya kadar tüm aktarma organlarına daha fazla yük biner. Hem artan lastik çapından, hem ağırlaşan lastikten, hem de artan taban genişliğinden. En hızlı ve görünür etkisi artan yakıt tüketimi ve azalan performans olur. Bir de tam yükte veya amortisörlerin dip yaptığı durumlarda tekerleğin davlumbaza hafifçe sürtme ihtimali doğar.

205/55R16 kullanırsanız lastik çapı daha az değişecektir, 8mm küçülecektir. Yol tutuş hafif iyileşebilir, tüketimde yine artış olur. Motor ve yürüyene binen yük, çap artmadığı için fazla olmaz. Bir de daha yaygın ebat olduğu için fiyatları daha uygundur, ayni fiyata çok daha kaliteli bir lastik alabilirsiniz. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kagan

Kagan

Driver
Panpa
8 Eyl 2016
1,263
2,245
2,570
Ankara
Motordan debriyajdan tekerin göbeğindeki poryaya kadar tüm aktarma organlarına daha fazla yük biner. Hem artan lastik çapından, hem ağırlaşan lastikten, hem de artan taban genişliğinden. En hızlı ve görünür etkisi artan yakıt tüketimi ve azalan performans olur. Bir de tam yükte veya amortisörlerin dip yaptığı durumlarda tekerleğin davlumbaza hafifçe sürtme ihtimali doğar.

205/55R16 kullanırsanız lastik çapı daha az değişecektir, 8mm küçülecektir. Yol tutuş hafif iyileşebilir, tüketimde yine artış olur. Motor ve yürüyene binen yük, çap artmadığı için fazla olmaz. Bir de daha yaygın ebat olduğu için fiyatları daha uygundur, ayni fiyata çok daha kaliteli bir lastik alabilirsiniz. :)
davlumbaza sürtme olayı +1
 
  • Beğeni
Tepkiler: alkın ve bt

fnalkan

Profesör
19 Nis 2019
55
112
1,060
36
KADIKÖY
Marka
Citroen
Aracın fabrika çıkışlı hali ile korunması taraftarı birisi olarak; aracın kullanım klavuzunda yer alan "kullanılması tavsiye edilen ölçüler" dışında lastik takılması taraftarı değilim.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım