Geniş lastik kullanımı

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan hoodie54
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

hoodie54

Profesör
100
Marka
Nissan
diyelim benim aracımın 195/60/R16 lastik ebatları var. ben aracıma 4 adet 205/60/R16 lastik takarsam aracın dinamikleri nasıl değişir, ne yararı olur, ne zararı olur ?
 
205 55 16 takarsanız yanaktaki artışın da önüne geçmiş olursunuz. Yanak tabanın yüzdekik oranı olduğu için 60ı sabit tutup tabanı artırırsanız yanak da büyür. Amacınız konforsa doğru ama yol tutuş ise 205 55 16
 
  • Beğeni
Tepkiler: babayimben
O kadarlık bir değişim çok fazla etkilemez. Aracınız biraz yükselir, lastik yanakları biraz artar, doğal olarak konfor biraz artar ancak araç yükseldiği için yol tutuş biraz azalır, km sayacınız hızınızı biraz daha az gösterir gibi gibi çoğaltabiliriz. Dediğim gibi çok fazla bir değişim değil. Değişecek değerleri aşağıda paylaşıyorum.

195/60/R16
Lastik Dış Çapı: 640mm
Yanak Genişliği: 117mm
Taban Genişliği: 195mm

205/60/R16

Lastik Dış Çapı: 652mm
Yanak Genişliği: 123mm
Taban Genişliği: 205mm
 
  • Beğeni
Tepkiler: alicangulpinar
215ten sonrası arabayı yavaşlatır diye düşünüyorum ben, kronometre alıp denemek lazım tabi.
ama yol tutuş için total çapı azaltıp tabanı 1cm genişletmek güzel çaba olur bence etkili de olacaktır
 
diyelim benim aracımın 195/60/R16 lastik ebatları var. ben aracıma 4 adet 205/60/R16 lastik takarsam aracın dinamikleri nasıl değişir, ne yararı olur, ne zararı olur ?
Motordan debriyajdan tekerin göbeğindeki poryaya kadar tüm aktarma organlarına daha fazla yük biner. Hem artan lastik çapından, hem ağırlaşan lastikten, hem de artan taban genişliğinden. En hızlı ve görünür etkisi artan yakıt tüketimi ve azalan performans olur. Bir de tam yükte veya amortisörlerin dip yaptığı durumlarda tekerleğin davlumbaza hafifçe sürtme ihtimali doğar.

205/55R16 kullanırsanız lastik çapı daha az değişecektir, 8mm küçülecektir. Yol tutuş hafif iyileşebilir, tüketimde yine artış olur. Motor ve yürüyene binen yük, çap artmadığı için fazla olmaz. Bir de daha yaygın ebat olduğu için fiyatları daha uygundur, ayni fiyata çok daha kaliteli bir lastik alabilirsiniz. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kagan
Motordan debriyajdan tekerin göbeğindeki poryaya kadar tüm aktarma organlarına daha fazla yük biner. Hem artan lastik çapından, hem ağırlaşan lastikten, hem de artan taban genişliğinden. En hızlı ve görünür etkisi artan yakıt tüketimi ve azalan performans olur. Bir de tam yükte veya amortisörlerin dip yaptığı durumlarda tekerleğin davlumbaza hafifçe sürtme ihtimali doğar.

205/55R16 kullanırsanız lastik çapı daha az değişecektir, 8mm küçülecektir. Yol tutuş hafif iyileşebilir, tüketimde yine artış olur. Motor ve yürüyene binen yük, çap artmadığı için fazla olmaz. Bir de daha yaygın ebat olduğu için fiyatları daha uygundur, ayni fiyata çok daha kaliteli bir lastik alabilirsiniz. :)
davlumbaza sürtme olayı +1
 
  • Beğeni
Tepkiler: alkın ve bt
Aracın fabrika çıkışlı hali ile korunması taraftarı birisi olarak; aracın kullanım klavuzunda yer alan "kullanılması tavsiye edilen ölçüler" dışında lastik takılması taraftarı değilim.