Eski bir oyun ama düşük sistemli bilgisayarlar için Live For Speed güzel oyunduriyi bayramlar beyler, bilgisayar/oyun/yazılım/program konularında pek bilgili biri değilim, arada sırada laptopta(win10) need for speed hot pursuit(2010) oynuyorum, oyunun grafikleri güzel fakat gerçekçiliği düşük, araçların frenleri fazla iyi, yol tutuşları fazla iyi, ve kazada az hasar alıyorlar, sanki (%40gerçekçi %60eğlence) ayarlanmış gibi, ama ben (%60gerçekçi %40eğlence) konseptli bir oyun arıyorum, bilgilerinize açığım teşekkür ederim.
çok sağol gayet bilgilendirici yazı olmuş, forza horizon 3 aldım 23liraya , dün akşamdan beri indirme devam ediyor 55gbYarış oyunları 2'ye ayrılıyor genel olarak; Arcade ve Simülasyon.
Arcade dediğimiz, sizin tabirinizle, %55+ zevk, %45- gerçekçilik (yol tutuşu, hasar, kontrol...) mantığını temel alan, ana odağı eğlence olan yarış oyunlarıdır. Arcade örnekleri; Need for Speed serisi, Test Drive Unlimited serisi, Driver serisi, Ford Racing (?), Crew serisi, Wreckfest kafasından birbirini parçalama oyunları olabilir.
Simülasyonlar ise adından da anlaşılacağı üzere, yine sizin deyiminizle, %55+ gerçekçilik, %45- zevk mantığına dayanır. Asıl olay gerçek senaryoları simüle etmektir. Simülasyon örnekleri ise; iRacing, BMW Racing, Project CARS serisi, Forza Motorsport serisi, Gran Tourismo serisi, Need For Speed Shift, Assetto Corsa serisi, Dirt serisi, F1 serisi, City Car Driving, BeamNG Drive, Driveclub, Automobilista, Nascar, LFS gibi oyunlardır.
Bir de bu ikisini dengede tutmaya çalışan oyunlar vardır. Daha hata affedicidirler ama yine de sizi gerçekçi bir yarış atmosferine sokmayı amaçlarlar. Bu tipe örnek olarak akıllara ilk olarak Forza Horizon ve GRID serisi gelir.
Benim Şahsi fikrimse; Forza Horizon serisi ve Need For Speed Shift serisi tam olarak sizin aradığınız oyunlar olduğu yönünde. Çünkü ikisinde de gerçekçi modifiyeler yapıp gerçekçi senaryolarda biraz daha eğlenceli yarış deneyimi sunuluyor. Ayrıca iki seri de klavyede ayrı; gamepadde ayrı zevk veriyor oynayana.
Ben şahsen deli gibi Forza Horizon oynuyorum, çünkü iki oyunda da 500den fazla araç var ve oyun aşırı zevkli. Yeni atanan bir öğretmen olarak pek güzel araba sahibi olma veya sürme imkanım olmadığından, bu zevki sanal dünya ve biraz hayal gücüne dökmeye çalışıyorum. Canım sıkıldığında mesela bir Camaro modlayıp 2000 - 3000 devir bandında sürmeye çalışıyorum ve hem gerçekçi hem de zevkli oluyor
Umarım faydalı olmuşumdur![]()
Hayırlı olsun öncelikle.gayet
çok sağol gayet bilgilendirici yazı olmuş, forza horizon 3 aldım 23liraya , dün akşamdan beri indirme devam ediyor 55gb50lira civarında başlangıç seviye snoopy marka joystick alayım mı ? kol ile daha keyifli olur mu ?
Hocam bende 24gb ram var, 8 çekirdek amd fx8320 var, 8gb amd rx480 var yine ormana şehre girince fps kafayı yiyor. Gerçi ben 1080p ultra ve 8x msaa olayından kendimi geri alamıyorum oyun büyüleyici göründüğü için ama yine durum böyle@TheDavsanci benim sistem forza 3 ün minimum sistem gereksinimlerini tam karşılıyor, amd işlemci var 8ram , amd ekran kartı var, ayarlar yüksekten ortaya çekerim diye tahmin ediyorum.
Hocam ben de Amerikancıyım da Opele var daha. Bu oyunda Opeller hep klasik, modern halleri de gerçek Avustralya'da olduğu gibi Vauxhall veya Holden diye geçiyor. Bir tek Astra ve Corsa vardı sanırım. Açılışta 3 seçenek var; Shelby GT 350, M4 ve Nissan Silvia. 3üyle de oynadım, en çok keyfi Shelby verdi. Ama seçim sizin, 3 araç da canavar.indirme bitti sayılır, ilk bölümlerde hangi araçları tavsiye edersiniz? ben amerikan muscle araçları ve spesifik olarak opel markasını seviyorum.
Uğratmıyor esasında. En gıcık durum şu; kral bir 2JZ Supra yapıyorsun misal. Klavyede ayar yok, bastın mı kökledin demektir. Aracın kıçını düzeltemiyorsun. Virajda hemen yatıyor araç. Free Roam takılırken sorun yok. Yarışlarda stability ve traction control açmadan süremiyorsun arabayı. Stok arkadan çekişli araçların çoğunda sorun yok ama. Sadece 700+ hp rwd, Turbo 400+ hp rwd, Supercharged v8 rwd durumlarında işler kızışıyor.Klavye ile oynanabiliyor denildi diye gittim Forza Horizon 3 aldım ben de. Baktım youtube'da millet cayır cuyur klavyede oynuyor. Umarım hayal kırıklığına uğratmaz.
Aslında gerçekçilik bakımından pek anormal durmuyor. Neticede dengeli gaz veremediğin zaman bu güçteki rwd araçlar normalde de bu davranışları gösterir. Nette biraz bakındım da klavyede drift için falan ön-arka süspansiyon ayarlaması yapanlar, bazı kişiselleştirmeler yapanlar vardı. Bakalım, oyun indiğinde göreceğiz nasıl olacak. Dirt Rally, Assetto Corsa gibi klavye kontrolleri olmadığı sürece sorun yok. Hele Assetto hiç oynanmıyordu klavyede.Uğratmıyor esasında. En gıcık durum şu; kral bir 2JZ Supra yapıyorsun misal. Klavyede ayar yok, bastın mı kökledin demektir. Aracın kıçını düzeltemiyorsun. Virajda hemen yatıyor araç. Free Roam takılırken sorun yok. Yarışlarda stability ve traction control açmadan süremiyorsun arabayı. Stok arkadan çekişli araçların çoğunda sorun yok ama. Sadece 700+ hp rwd, Turbo 400+ hp rwd, Supercharged v8 rwd durumlarında işler kızışıyor.
Kesinlikle öyle değil. Ben gamepadden önce, bir araba sapığı olarak o oyunları klavyede hatmettiğim için net olarak söyleyebilirim ki Forza Horizon'lar klavyede akıp gidiyor. Yarış kazanmak için üst klasmanlarda 4 çeker alıyorsunuz, keyfinize bakıyorsunuz. Ben mesela klavye dönemimde Horizon 3 oynarken, kendime hayvan oğlu hayvan bir Lambo Huracan yapmıştım. Bütün ayarlarını ince ince yapmıştım. Ağır yarışlar içindi yabi bu araba. Zorluk ayarlarında; rakip zorluğunu en zorun iki altına almıştım, tüm sürüş desteklerini kapatıp abs açmıştım, direksiyon tepkisini simülasyon yapmıştım, geri sarmayı da açınca bayağı güzel olmuştu. Hani yarış vermiyordum çatır çatır kazanıyordum. Ayrıca drift konusunda ben şahsen klavyenin koldan bir adım önde olduğunu düşünüyorum kendi yeteneklerime göre. Ha şimdi gamepad varken nasıl oynuyorum, yine çoğunlukla 4wd takılıyorum çünkü rwdler ciddi yarış kaybettirebiliyor el alışana kadar. Yine her destek kapalı takılıyorum, direksiyon yine simülasyon, bu sefer abs de kapalı, zorluk en zor seviye ve geri sarma da yarışlarda kapalı takılıyorum. Müthiş keyif alıyorum ana tabi ki bazen de sinirden kafayı yiyebiliyorumAslında gerçekçilik bakımından pek anormal durmuyor. Neticede dengeli gaz veremediğin zaman bu güçteki rwd araçlar normalde de bu davranışları gösterir. Nette biraz bakındım da klavyede drift için falan ön-arka süspansiyon ayarlaması yapanlar, bazı kişiselleştirmeler yapanlar vardı. Bakalım, oyun indiğinde göreceğiz nasıl olacak. Dirt Rally, Assetto Corsa gibi klavye kontrolleri olmadığı sürece sorun yok. Hele Assetto hiç oynanmıyordu klavyede.
Bunları öğrendiğim iyi oldu hocam teşekkürler. Bu oyun anlattıklarınıza bakılırsa tam bana göre. Tabi benim gibi eski nesil adamlar klavyede oynamaya alışık olduğu için gamepad, direksiyon seti falan bize uzak. En son klavye ile oynayabildiğim Test drive unlimited 2 idi. Sonrasında 2-3 tane oyun denedim ama hiç biri klavyeye göre optimize edilmemişti. Söylediklerinizden sonra Forza 3 ile iyi anlaşacağım gibi duruyor. Beğenirsem ileride indirime girince 4'ü de alırım.Kesinlikle öyle değil. Ben gamepadden önce, bir araba sapığı olarak o oyunları klavyede hatmettiğim için net olarak söyleyebilirim ki Forza Horizon'lar klavyede akıp gidiyor. Yarış kazanmak için üst klasmanlarda 4 çeker alıyorsunuz, keyfinize bakıyorsunuz. Ben mesela klavye dönemimde Horizon 3 oynarken, kendime hayvan oğlu hayvan bir Lambo Huracan yapmıştım. Bütün ayarlarını ince ince yapmıştım. Ağır yarışlar içindi yabi bu araba. Zorluk ayarlarında; rakip zorluğunu en zorun iki altına almıştım, tüm sürüş desteklerini kapatıp abs açmıştım, direksiyon tepkisini simülasyon yapmıştım, geri sarmayı da açınca bayağı güzel olmuştu. Hani yarış vermiyordum çatır çatır kazanıyordum. Ayrıca drift konusunda ben şahsen klavyenin koldan bir adım önde olduğunu düşünüyorum kendi yeteneklerime göre. Ha şimdi gamepad varken nasıl oynuyorum, yine çoğunlukla 4wd takılıyorum çünkü rwdler ciddi yarış kaybettirebiliyor el alışana kadar. Yine her destek kapalı takılıyorum, direksiyon yine simülasyon, bu sefer abs de kapalı, zorluk en zor seviye ve geri sarma da yarışlarda kapalı takılıyorum. Müthiş keyif alıyorum ana tabi ki bazen de sinirden kafayı yiyebiliyorum![]()
Zaten TDU 2 için fakirin Horizon'u gibi bir yakıştırma yapılır. O oyunu da bitirmiştim ama Horizon apayrı bir dünya. Umarım hoşunuza gider. Horizon 3'ü bilgisayar kasarsa panik yapmayın, 4'ü aynı sistem ultrada oynatırBunları öğrendiğim iyi oldu hocam teşekkürler. Bu oyun anlattıklarınıza bakılırsa tam bana göre. Tabi benim gibi eski nesil adamlar klavyede oynamaya alışık olduğu için gamepad, direksiyon seti falan bize uzak. En son klavye ile oynayabildiğim Test drive unlimited 2 idi. Sonrasında 2-3 tane oyun denedim ama hiç biri klavyeye göre optimize edilmemişti. Söylediklerinizden sonra Forza 3 ile iyi anlaşacağım gibi duruyor. Beğenirsem ileride indirime girince 4'ü de alırım.
Allah razı olsun hocam çok teşekkürler. Oyun inince bir kurcalayıp ön izlenimimi burada paylaşırım muhakkak. Zaten 1-2 sürüş denemesinden sonra kendini belli eder. Bir sorunum olursa size ulaşacağım. Tekrar teşekkürlerZaten TDU 2 için fakirin Horizon'u gibi bir yakıştırma yapılır. O oyunu da bitirmiştim ama Horizon apayrı bir dünya. Umarım hoşunuza gider. Horizon 3'ü bilgisayar kasarsa panik yapmayın, 4'ü aynı sistem ultrada oynatıroptimizasyondan çok küfür yediler 3'ün pc portunda. 4'te optimizasyonu kökten çözdüler.
Aklınıza takılan olursa, sorunuz sorununuz olursa DM'den sorun yardımcı olurum. Ayrıca oyunu oynayınca izleniminizi belirtirseniz sevinirim![]()
İdeal ayarlar iştebeyler forza3 e başladım, en yüksek ayarlarda kasıyordu, medium kaliteye indirdim.
manuel vites abs kapalı esp kapalı tcs kapalı başladım. erkek gibi yarışır erkek gibi ölürüzzorlanıyorum ama alışırım
![]()