Gitmeyen CVT

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

sleepingawake

Asfalt Kurutucu
22 Nis 2019
58
44
520
Marka
Honda
Honda sonunda "keşke 1.5 motora manuel getirseydi, bu cvt 182 beygiri törpülüyor" diyenlerin dileklerini gerçekleştirdi. Civic artık 182 beygir + manuel kombinasyonu ile de alınabilecek. Yıl sonunda kaç adet satacak merak ediyorum.

Arttırıyorum ve de diyorum ki, gitmediği iddia edilen Cvt, hatta öve öve bitirilemeyen patlamaya hazır bir bomba olan Dsg vs. piyasadaki tüm C segmenti hatta 1.6 motordan ufak D segmenti premium araçlardan bile seri. 2.0 type r ve türevi araçları saymayalım lütfen, piyasada adetli satılan arabalardan bahsediyorum. 0-100 değerleri hiç bir anlam içermiyor, içerseydi Nsx'in 0-100'ü Nsx GT3 evo'dan iyi, bu durumda Nsx, GT3 arabasından daha mı hızlı oluyor? 0-100 ile performans ölçülmesi bence saçmalık. Gerçek performans ölçümü kataloglarda 0-200 ile standart olmalı. Niye yapılmıyor bilmiyorum. Çünkü vosvos gibi firmalar performans için değil, rakamlar için yapar tüm üretimi. 0-100'e kadar çok iyi olduğu iddia edilen bir golf ya da leon, bir süre sonra Civic'in egzoslarını izler çünkü. Gerçi vosvosun rakamlar için ürettiği tüm dünyada belgelidir bu yüzden milyar dolarlık ceza alan tek firmadır. Japonlarda ne ise odur.

Bir çok test videosu izledim, 0-180 değerleri manuel ve Cvt aynı. Not : hayatımda 180'i nadiren geçmişimdir, pistte profesyonel sürücülerle araç sürmüyoruz trafikte.
Avrupa'da Cvt 0-100'de bile daha hızlı, Türkiye'de ise manuel 0,1 saniye hızlı gözüküyor Rs'ten.

Manuel alan biri olursa Bursa içinde benle kontak kursun bu şehir efsanesini bitirelim. Not : chip yasak. Stok araçlar sadece.
 
  • Beğeni
Tepkiler: tequila

tequila

Profesör
12 Kas 2017
1,452
841
1,920
Honda sonunda "keşke 1.5 motora manuel getirseydi, bu cvt 182 beygiri törpülüyor" diyenlerin dileklerini gerçekleştirdi. Civic artık 182 beygir + manuel kombinasyonu ile de alınabilecek. Yıl sonunda kaç adet satacak merak ediyorum.

Arttırıyorum ve de diyorum ki, gitmediği iddia edilen Cvt, hatta öve öve bitirilemeyen patlamaya hazır bir bomba olan Dsg vs. piyasadaki tüm C segmenti hatta 1.6 motordan ufak D segmenti premium araçlardan bile seri. 2.0 type r ve türevi araçları saymayalım lütfen, piyasada adetli satılan arabalardan bahsediyorum. 0-100 değerleri hiç bir anlam içermiyor, içerseydi Nsx'in 0-100'ü Nsx GT3 evo'dan iyi, bu durumda Nsx, GT3 arabasından daha mı hızlı oluyor? 0-100 ile performans ölçülmesi bence saçmalık. Gerçek performans ölçümü kataloglarda 0-200 ile standart olmalı. Niye yapılmıyor bilmiyorum. Çünkü vosvos gibi firmalar performans için değil, rakamlar için yapar tüm üretimi. 0-100'e kadar çok iyi olduğu iddia edilen bir golf ya da leon, bir süre sonra Civic'in egzoslarını izler çünkü. Gerçi vosvosun rakamlar için ürettiği tüm dünyada belgelidir bu yüzden milyar dolarlık ceza alan tek firmadır. Japonlarda ne ise odur.

Bir çok test videosu izledim, 0-180 değerleri manuel ve Cvt aynı. Not : hayatımda 180'i nadiren geçmişimdir, pistte profesyonel sürücülerle araç sürmüyoruz trafikte.
Avrupa'da Cvt 0-100'de bile daha hızlı, Türkiye'de ise manuel 0,1 saniye hızlı gözüküyor Rs'ten.

Manuel alan biri olursa Bursa içinde benle kontak kursun bu şehir efsanesini bitirelim. Not : chip yasak. Stok araçlar sadece.
sanırım cvt nin performans tan ziyade hissiyat olarak olumsuz yorumlar alıyor cvt kullandım manueli gelsin bir de manueli kullanayım bakalım zevk ve hissiyat törpüleniyormu ::)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

sleepingawake

Asfalt Kurutucu
22 Nis 2019
58
44
520
Marka
Honda
sanırım cvt nin performans tan ziyade hissiyat olarak olumsuz yorumlar alıyor cvt kullandım manueli gelsin bir de manueli kullanayım bakalım zevk ve hissiyat törpüleniyormu ::)
Gitmiyor diyen çok kişi var :) Hissiyat dersek elbette tak tak manuel gibi vurmuyor, ama elektrikli arabalar da şuan böyle hızlanıyor ;) Arabama ilk kez binenler ilk kez gaza bastığımda bu ne diyor :) Konfor mu tak tak vurma mı dersek düşünmeden konfor derim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: tequila

sleepingawake

Asfalt Kurutucu
22 Nis 2019
58
44
520
Marka
Honda
Bütün bi markayı sadece sayılara odaklanıyor diye eleştirip, sizin de bir o kadar sayılara odaklanmanız biraz garip geldi.
0-100 hiç bir anlam ifade etmeyebilir, ama 0-200 çok şey ifade eder. Bu tür rakamlar bir tür belgedir, ama insan yorumları subjektiftir. Objektif yorum için ise teknik rakamlar gerekir. Ok? Bunun için de sırf rakamsal değil, gerçekler için manuel alan birisi ile deneyelim dedim. Ok?
 
  • Beğeni
Tepkiler: tequila

Tb96

Profesör
8 Ağu 2019
850
1,208
1,870
27
Malatya
Marka
Opel
Civic Rs deki gitmiyor denilmesinin 2 sebebi var.
1. si araba 200 geçmiyor. Belki siz kullanmıyorsunuz ama 180 bg lik bir arabanın çok rahat bir şekilde 220 gibi hızlara çıkması gerektiğini düşünüyorum.
2. si motorun ürettiği düşük tork. 220 tork günümüz turboları için çok düşük bir değer. 10 yıl önce Ford 1.6 ecoboost 180 bg 240 tork Opel 1.6 turbo 180 bg 230 tork güç almıştı. Düşük tork alt devirlerdeki performans hissini olumsuz etkiliyor.

0-100 ile performans ölçülmesi bence saçmalık.
[/QUOTE]

0-100 aracın motor performansından çok şanzımanın hızı göstermek için yapılır. Motor performansı 120 den sonraki hızlanmada ya da örnek veriyorum 4. vites 80-160 gibi hızlanmalarda belli olur.

Bir çok test videosu izledim, 0-180 değerleri manuel ve Cvt aynı

Manuel şanzıman Cvt den 30 kilo daha hafif ve cvt de 220 tork üretirken manuel 240 tork üretiyor. Hem daha hafif hem de daha güçlü olan manuel 0-180 hızlanmasının aynı olması çok saçma
 

sleepingawake

Asfalt Kurutucu
22 Nis 2019
58
44
520
Marka
Honda
Civic Rs deki gitmiyor denilmesinin 2 sebebi var.
1. si araba 200 geçmiyor. Belki siz kullanmıyorsunuz ama 180 bg lik bir arabanın çok rahat bir şekilde 220 gibi hızlara çıkması gerektiğini düşünüyorum.
2. si motorun ürettiği düşük tork. 220 tork günümüz turboları için çok düşük bir değer. 10 yıl önce Ford 1.6 ecoboost 180 bg 240 tork Opel 1.6 turbo 180 bg 230 tork güç almıştı. Düşük tork alt devirlerdeki performans hissini olumsuz etkiliyor.

0-100 ile performans ölçülmesi bence saçmalık.


0-100 aracın motor performansından çok şanzımanın hızı göstermek için yapılır. Motor performansı 120 den sonraki hızlanmada ya da örnek veriyorum 4. vites 80-160 gibi hızlanmalarda belli olur.



Manuel şanzıman Cvt den 30 kilo daha hafif ve cvt de 220 tork üretirken manuel 240 tork üretiyor. Hem daha hafif hem de daha güçlü olan manuel 0-180 hızlanmasının aynı olması çok saçma
1. Eski aracım Fd6 civic 235 yapabiliyordu, youtube'da bir çok video mevcut. Otomatiğin son vites oranı sebebiyle biraz da. Ama o araba son hıza kaç saniyede çıkıyor, Rs kaç saniyede çıkıyor ben buna bakıyorum. Bu arada lüks otomobil üreticisi olan Volvo bundan sonra yapacağı araçları 180 km/h ile sınırlandıracak. Bu ne peki? Volvo Limit 180

2. Tork önemli bir şey ise, 208nm'lik S2000 ile 300 torkluk bir arabayı yürütelim. Sonuç? Düşük hızda dizelde elbette bir tork patlaması gidiyor hissettiriyor. Ama gerçekler farklı.

0-180'e aynı anda çıkıyor olmaları saçma gelse de gerçekler bu, Cvt gayet iyi bir vites. : Cvt vs Manual
Bu testi yapan firma gayet pro işler yapıyor. Kendi gps cihazları ile ölçüyorlar.

3. 0-100 şanzuman için yapılır demişsiniz, bu durumda Honda Nsx Gt3 aracında bu kadar yavaş bir şanzuman kullanan Honda mühendisleri aptal demek. Çünkü caddedeki araba Gt3 arabasını geçiyor. 0-100'de. Kurallar vs. olabilir ama madem 0-100 ölçüt.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: tequila

Tb96

Profesör
8 Ağu 2019
850
1,208
1,870
27
Malatya
Marka
Opel
1. Eski aracım Fd6 civic 235 yapabiliyordu
Helal olsun :D

Bu arada lüks otomobil üreticisi olan Volvo bundan sonra yapacağı araçları 180 km/h ile sınırlandıracak.

O Volvo nun güvenlik politikası. Ona bakarsak hiç bir JDM aracı 180 geçmez ama bu limitör kapatılabilir.

2. Tork önemli bir şey ise, 208nm'lik S2000 ile 300 torkluk bir arabayı yürütelim. Sonuç? Düşük hızda dizelde elbette bir tork patlaması gidiyor hissettiriyor. Ama gerçekler farklı.

S2000 gerçek bir sürüş makinası. Gidip 1.6 dizel araba ile niye kıyaslıyoruz onu da çözemedim. :D
Herhalde yazdığımı okumamışsınız. Ben HİS olarak bahsettim. Gitmiyor demedim. Yüksek torklu arabalar düşük hızlarda tork ile koltuğa güzelce yapıştırabilir. Bu da performans hissi verir. Hatta yalancı performans deriz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
10 Eyl 2016
2,295
6,325
4,270
.
Niye hep vw ile kıyaslamak var bunu bir türlü çözemiyorum :D Ford ile Opel ile alfa romeo falan kıyaslayın mesela bir de :D
1. Eski aracım Fd6 civic 235 yapabiliyordu, youtube'da bir çok video mevcut. Otomatiğin son vites oranı sebebiyle biraz da. Ama o araba son hıza kaç saniyede çıkıyor, Rs kaç saniyede çıkıyor ben buna bakıyorum. Bu arada lüks otomobil üreticisi olan Volvo bundan sonra yapacağı araçları 180 km/h ile sınırlandıracak. Bu ne peki? Volvo Limit 180

2. Tork önemli bir şey ise, 208nm'lik S2000 ile 300 torkluk bir arabayı yürütelim. Sonuç? Düşük hızda dizelde elbette bir tork patlaması gidiyor hissettiriyor. Ama gerçekler farklı.

0-180'e aynı anda çıkıyor olmaları saçma gelse de gerçekler bu, Cvt gayet iyi bir vites. : Cvt vs Manual
Bu testi yapan firma gayet pro işler yapıyor. Kendi gps cihazları ile ölçüyorlar.

3. 0-100 şanzuman için yapılır demişsiniz, bu durumda Honda Nsx Gt3 aracında bu kadar yavaş bir şanzuman kullanan Honda mühendisleri aptal demek. Çünkü caddedeki araba Gt3 arabasını geçiyor. 0-100'de. Kurallar vs. olabilir ama madem 0-100 ölçüt.
1- 1.6 atmosferik olduğunu varsayarak soruyorum, nasıl yaptınız?
2- s2000 atmosferik bir araba, biz burada turbolardan bahsediyoruz, ayrıca teknoloji olarak da 2000 lerin başı ve bu motor atmosferik olduğu için yüksek devir çevirmeyi sever. Kaldı ki s2000 çok daha fazla devir çevirerek hızlı giden bir araba yani torktan ziyade beygir gücü ile yürümek planlanmış ve çok da başarılı olmuş bir araba. Çok sevdiğim ve takdir ettiğim mühendislik harikası bir araba, bizim burada bahsettiğimiz arabalardan çok alakasız.
3- belli bir değerden sonrasını 0-100 için yakalamak çok mühendislik ve maliyet gerektriyor. Gt3 gibi zaten tutuşta tavan yapmış bir arabada onu yapmak maliyeti aşırı artırır ve yine Porsche’nin başka modellerinin önüne geçer, yani başka arabasının önüne geçmesin diye yapıldığını düşünüyorum.


0-100 hiç bir anlam ifade etmeyebilir, ama 0-200 çok şey ifade eder. Bu tür rakamlar bir tür belgedir, ama insan yorumları subjektiftir. Objektif yorum için ise teknik rakamlar gerekir. Ok? Bunun için de sırf rakamsal değil, gerçekler için manuel alan birisi ile deneyelim dedim. Ok?
0-100 nasıl bir anlam ifade etmiyor? Neden ifade etmiyor? Firmaların ve otomotiv gazetecilerinin yıllardır performans ölçütü olarak gördükleri şeyi nasıl birdenbire bir anlam ifade etmiyor diye kesip atabiliyorsunuz bunu çözemedim. Benim için performans denildiği zaman 0-100 de 0-200 de son hız da önemli.


Yani şahsen civic rs beğendiğim arabalardan biri, şanzımandan ötürü tercih etmeyenlerden olurum ben de. Rs veya vtec turbo adıyla satılan 1.6 turbo ve bayağı güçlü bir arabada 200 son hız benim isteyeceğim bir şey değil. Hacim ve güç olarak daha güçsüz olduğu halde çok daha hızlı olan ( 0-100 ve son hız olarak) modeller tercih ederdim.

Niye böyle yükselip başlık açtınız onu çözemedim asıl :)
 
Son düzenleme:

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
10 Eyl 2016
2,295
6,325
4,270
.
Vw cilere laf edip aynısını yapıyosunuz. Zevk özneldir bence cvt zevksizdir. Sizce zevkliyse kimseye dert anlatmanıza gerek yok
Yani kim çok kötü dedi onu da çözemedim ki :D dediğin gibi insanların tercihlerine saygı göstermemek oluyor aslında
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak

sleepingawake

Asfalt Kurutucu
22 Nis 2019
58
44
520
Marka
Honda
Helal olsun :D



O Volvo nun güvenlik politikası. Ona bakarsak hiç bir JDM aracı 180 geçmez ama bu limitör kapatılabilir.



S2000 gerçek bir sürüş makinası. Gidip 1.6 dizel araba ile niye kıyaslıyoruz onu da çözemedim. :D
Herhalde yazdığımı okumamışsınız. Ben HİS olarak bahsettim. Gitmiyor demedim. Yüksek torklu arabalar düşük hızlarda tork ile koltuğa güzelce yapıştırabilir. Bu da performans hissi verir. Hatta yalancı performans deriz.
Limitör Civic'te de kapatılıyor ve o zaman 220 gibi bir hıza ulaşıyor. Eee?

S2000 örneği verme sebebim atmosferik olması değil, düşük torkla da gayet iyi yürüyen araçlar var diyorum. Konu torkun düşüklüğü ben de torkun önemsiz olduğunu kanıtladım. Öyle olsa Civic golfun egzosuna bakardı 140'tan sonra?
 

sleepingawake

Asfalt Kurutucu
22 Nis 2019
58
44
520
Marka
Honda
Niye hep vw ile kıyaslamak var bunu bir türlü çözemiyorum :D Ford ile Opel ile alfa romeo falan kıyaslayın mesela bir de :D

1- 1.6 atmosferik olduğunu varsayarak soruyorum, nasıl yaptınız?
2- s2000 atmosferik bir araba, biz burada turbolardan bahsediyoruz, ayrıca teknoloji olarak da 2000 lerin başı ve bu motor atmosferik olduğu için yüksek devir çevirmeyi sever. Kaldı ki s2000 çok daha fazla devir çevirerek hızlı giden bir araba yani torktan ziyade beygir gücü ile yürümek planlanmış ve çok da başarılı olmuş bir araba. Çok sevdiğim ve takdir ettiğim mühendislik harikası bir araba, bizim burada bahsettiğimiz arabalardan çok alakasız.
3- belli bir değerden sonrasını 0-100 için yakalamak çok mühendislik ve maliyet gerektriyor. Gt3 gibi zaten tutuşta tavan yapmış bir arabada onu yapmak maliyeti aşırı artırır ve yine Porsche’nin başka modellerinin önüne geçer, yani başka arabasının önüne geçmesin diye yapıldığını düşünüyorum.



0-100 nasıl bir anlam ifade etmiyor? Neden ifade etmiyor? Firmaların ve otomotiv gazetecilerinin yıllardır performans ölçütü olarak gördükleri şeyi nasıl birdenbire bir anlam ifade etmiyor diye kesip atabiliyorsunuz bunu çözemedim. Benim için performans denildiği zaman 0-100 de 0-200 de son hız da önemli.


Yani şahsen civic rs beğendiğim arabalardan biri, şanzımandan ötürü tercih etmeyenlerden olurum ben de. Rs veya vtec turbo adıyla satılan 1.6 turbo ve bayağı güçlü bir arabada 200 son hız benim isteyeceğim bir şey değil. Hacim ve güç olarak daha güçsüz olduğu halde çok daha hızlı olan ( 0-100 ve son hız olarak) modeller tercih ederdim.

Niye böyle yükselip başlık açtınız onu çözemedim asıl :)
1. Ben halka açık bir yolda 235 yapacak kadar aklımı yitirmedim. Bir çok video var onlardan gördüm, ama yanlış hatırlıyorsam düzeltsin bilen 1. vites 60, 2. 115, 3. 150, 4, 190 , 5. ? olarak oranlanan bir vitesten bahsediyoruz. 4.te 190'nı bizzat kendim gördüm Fd6 ile. Daha da bitmemişti devir. Yani birkaç dakikada youtube'da gördüğüm videolar gibi 230-235 lere çıkabilir.
241km
229km

2. Atmosferikten bahsetmiyoruz, ben torktan bahsediyorum.

0-100 benim için önemsiz diyorum. Öyle olsa golf, leon, guliette Civic'i dağıtırdı. Not : Bu arabaların hepsinin torku Civic'ten yüksek, ama yolda Civic'in egzosunu izlerler.

Sizin tercihiniz tabi ki ona bir şey diyemem. Sürekli çevrede o araba gitmiyor, manuel olsa iyi giderdi diye laflar duyuyorum bu yüzden açtım. Gel deneyelim dediğimde ise herkes geri vites yapıyor. Gitmiyor ya :)
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,193
45,768
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Niye 1-2 saniyelik hızlanma farklarını bu kadar gündem yapıyor insanlar ? Civic'in 180'lik versiyonunda tek sorun bu mu ? Açıkçası ben ailemle binerim mantığı dışında olanların niye sedan civic rs aldığını hiç bir zaman anlamadım. Viraj yaparım, hızlı giderim, spor bir arabam olsun diyorlar ama neden 9 ileri zf bizim arabamızda yok, neden sürüşü ileri taşıyan elektronik kontrollü amortisörler bizde yok diye eleştirmiyorlar. Eleştirmemeyi geçtim hala tercih etmeye devam ediyorlar. Lpg'li civicle aynı süspansiyon ayarlarına sahip 180 hp'lik araba alıp 1-2 saniyelik hızlanma farklarına mı takılıyorlar ? Açıkçası yanlış yerlere baktıklarını düşünüyorum. Amaç spor sürüş ise benim aracımda niye zf yok, benim aracımda niye elektronik amortisör yok diye sormak yerine saniyelik farkların peşine düşüyorlar. Bunları tartışana saygım var ama hiç bana göre değil.
 

sleepingawake

Asfalt Kurutucu
22 Nis 2019
58
44
520
Marka
Honda
Vw cilere laf edip aynısını yapıyosunuz. Zevk özneldir bence cvt zevksizdir. Sizce zevkliyse kimseye dert anlatmanıza gerek yok
Vosvosa laf etme sebebim, piyasada en iyi diye kabul edilen şanzuman ne ise referans o alınır, nasıl en iyi hatchback golf olarak kabul ediliyor ise. Ben de en iyi şanzumanın hız konusunda o olmadığını en azından 1.5 motordaki kadarıyla bunu rakamsal ve her konuda kanıtlıyorum. Kimse gelip de 500 beygir arabada neden Cvt yok demesin. Konu 1.5 motorlu aracın gitmediği.
 

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
10 Eyl 2016
2,295
6,325
4,270
.
S2000 örneği verme sebebim atmosferik olması değil, düşük torkla da gayet iyi yürüyen araçlar var diyorum. Konu torkun düşüklüğü ben de torkun önemsiz olduğunu kanıtladım. Öyle olsa Civic golfun egzosuna bakardı 140'tan sonra?
Torkun önemsiz olduğunu bir daha kanıtlar mısınız? :D :D
Sizin için 0-100 önemsiz, tork önemsiz, son hız önemsiz. Peki sizin için ne önemli? Performanslı diyorsunuz ama performans ölçütünüz dahi yok :D
140 değil de 200den sonra civic golfün egzosuna kesin bakacaktır :)
 

sleepingawake

Asfalt Kurutucu
22 Nis 2019
58
44
520
Marka
Honda
Yani kim çok kötü dedi onu da çözemedim ki :D dediğin gibi insanların tercihlerine saygı göstermemek oluyor aslında
Bu forumda bazı kişiler vardı, o kişilere göre Cvt çok yavaştı hatta ciddi ciddi iddia ettiler, kanıtladığımda ise hem bu forumda hem donanimhaber'de herkesin sesi kesilmişti. Yani ağzı olan konuşuyor hesabı. Geçen de biri geldi yanıma, abi bu araba için gitmiyor leon'lar Cvt sebebiyle tokatlıyorlar dedi. Gelsin deneyelim dedim. İlk kez duymuyorum bu lafı. Halkın bilgisi yok onu diyorum.
 

Tb96

Profesör
8 Ağu 2019
850
1,208
1,870
27
Malatya
Marka
Opel
S2000 örneği verme sebebim atmosferik olması değil, düşük torkla da gayet iyi yürüyen araçlar var diyorum. Konu torkun düşüklüğü ben de torkun önemsiz olduğunu kanıtladım.
S2000 de düşük tork yüksek beygir var. Spor araba devir çevirerek yürüyor. Civic de böyle bir durum söz konusu değil. Torku daha yüksek olsa ara hızlanmalarda ve kalkışta daha başarılı olur.
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Arkadaşım senin amacın aracını savunmak mı?Anlam veremedim, haklı olabilirsin bazı şeyler performans ya da kağıt üstündeki verilerle ölçülmez, manuel şanzımanın hissiyatını da ben savunuyorum hadi bakalım.Gerekiyorsa 1-2 sn düşük olsun, vitesi ben değiştireyim, araca ben hükmedeyim.Şanzıman kendi kendine ahlayıp inlemesin.;)
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım