Dpf nin bu kadar sorun edilecek bir parça olduğunu düşünmüyorum.Alınacak araçlardan en fazla olanı 15 bin kmde zaten.Genel olarak sıkmayı sevdiğini söylüyor alacak kişi bu durumda Dpf için 100 bin kmden önce endişelenmeye gerek yok.O kilometreye kadar satmayacağının garantisi de yok.Yani bu sıkıntıyı yaşamama ihtimali yaşama ihtimalinden katbekat fazla. Hasbelkader Dpf temizlenmesi gerekti diyelim ortalama 1000 tlye +-500 halledilecek bir işlem yani serviste bir bakım parası gibi bir şey.20 kr fark olduğunu hesaplasak tsi ile tdi arasında 5.000 kmde amorti edilecek bir sorun.Mtv ye gelirsek son zamlarla 1.0tsi 919tl 1.6 tdi 1600 tl.%50 fark olabilir ama araçların lastiklerinin tanesinin ortalama 500 tl olduğu bir dönemde senede 600 liraya laf söylemek bana ne bileyim biraz
50 litrelik deponun 2 kere fullenmesi demek
6 aylık vergi ödenirken 3 tane mavilik daha vermek çok da sıkıntı olmasa gerek
sonuçta 100 küsür milyarlık yeni teknoloji bir arabaya biniyosunuz bir bakımı zaten 1075 tlden başlıyor
Bakım demişken bugün vw sitesinde yazana göre golf bakımı 1075 tlden başlıyor.Dizelde bu ücreti 1500 varsayarsak (akşam sorup editlerim güncel fiyatla) oda senede ortalama 15.000 km den bir bakım eder 500 lira fazla ödemiş olursunuz.Yakıtta 20 kuruş kar ettiğimizi ele aldık yukarıda,senede 3000 tl kardasınız.Bunun 500 ü yakıta 600 küsürü vergiye gitti dersek kalan 1900 tl net kar demektir.Bütün bunların dışında satarken dizel olmasının türkiye şartlarında halen daha hızlı talep göreceği gerçeğini de unutmamak lazım.Halk arasında halen küçük hacim aşırı beslemelere karşı takınan tavır da cabası.Ayriyeten bir de dpfnin ortalama sorun çıkarma potansiyelinin olacağı kilometreler aşağı yukarı belliyken, eğer çok basmazsan gibi tabirler kullanıldığı için
LSPI olayını düşünmek lazım Dpfye gelene kadar.Kaç kilometrede baş göstereceği meçhul.20000lerde lspi arızası gösteren videolar mevcut youtubeda. LSPI ve Dpf nin sürücüye açacağı masraf arasındaki fark kıyas bile edilemez.Bu durumda görüldüğü üzere halen daha dizel almak
2. elde avantajlı. Alacak kişi 0 araç alacağını belirtse aradaki milyarlarca fark kapanmayacaktı kabul ama bu durumda ona benzinli araç önermenin bence bir mantığı yok.