KAPALI Gold 7.5 comfortline mı 7 highline mı ?

yunuscelik29

Yunus Çelik
Profesör
1,376
26
Marka
Volkswagen
Arkadaşlar herkese iyi haftasonları inşallah.
Allahın izniyle güncel aracımızı satarak golf almaya karar verdik,1-2 ay önceden buna benzer konu açmıştım aslında ama ozamanlar seçenek fazlaydı şimdi baya azalttım.
Bütçe 125bin TL civarı.
Dod’dan sahibindende vs. 8-9binde makyajlı comfortline golf 118-120ye bulabiliyorum,118e vardı ama opsiyonlanmış.Ve diğeri ise 129bine 16binde makyajsız highline bulabiliyorum.Birisi 2017 diğeri 2016.
Her iki araçda dizel,otomatik,ve boyasız tramersiz.
Sizce hangisi mantıklı ?
 
Eğer dsg şanzımanla alınacaksa kesinlikle 0 km 7.5 Comfortline almanızı tavsiye ederim. Kötü kullanarak bir çift kavramanın 5000 km'de bile canına okumak mümkün. Düz vites düşünüyorsanız 7 Highline öneririm.

Motor konusunda kararsızlığınız varsa da tsi motorların dizele gayet iyi alternatif olduğunu düşünüyorum. Üstüne çok binmedikçe (ki küçük hacim vw motorlarında bunu önermem) tsi motorlar dizel ekonomisini sağlıyor.

+1
Acemi ellerde kullanılmış kuru kavrama DSG delikanlının aklını alır aklını uasfhaufhsdughsg
Bir de ikinci elde şirket çıkması araçlara dikkat..%95'i kuru kavrama ve onlardaki DSG baya baya tecavüze uğruyor
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve DouglasAdams
1,0 ile 1,6 tdi arasında son zamlardan sonra MTV farkına da dikkat etmenizi öneririm.Dpf arızası potansiyeli ve dsg ile uyumu da benzinli motorlarına göre daha zayıf kalıyor.
Şimdi baktım sarı siteye.Aynı ayarda dizel ve 1,0 tsi arasında 20k fiyat farkı var en azından.Açıkçası depoyu daha sık doldurmak mantıklı; en az 20 bin lirayı gömmek mantıksız geliyor
Ek olarak km de 20kuruş fark etse, aradaki 20bin tl fark ile 100bin km deki yakıt farkı telafi edilebiliyor. Bu demek oluyor ki alacağınız dizel araca 100bin km den fazla binmeden satacaksınız benzinli alıp arada bi gazlayıp zevk almak çok daha mantıklı.

Ekleme: Ayrıca belirtmeyi unutmuşum ki arada bakım maaliyetleri farkı da var. Bildiğim kadarıyla dizeller daha maliyetli. Son olarak alırken verdiğiniz 20bin tl farkın satarken ne kadarını alabileceğinizi de iyi düşünmek lazım. Satarken o farkı alabileceğinizden eminseniz en başta dediğim şeyi göz ardı ederiz sadece yürütme maaliyetlerini konuşuruz

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Son düzenleme:
Ek olarak km de 20kuruş fark etse, aradaki 20bin tl fark ile 100bin km deki yakıt farkı telafi edilebiliyor. Bu demek oluyor ki alacağınız dizel araca 100bin km den fazla binmeden satacaksınız benzinli alıp arada bi gazlayıp zevk almak çok daha mantıklı.

Ekleme: Ayrıca belirtmeyi unutmuşum ki arada bakım maaliyetleri farkı da var. Bildiğim kadarıyla dizeller daha maliyetli. Son olarak alırken verdiğiniz 20bin tl farkın satarken ne kadarını alabileceğinizi de iyi düşünmek lazım. Satarken o farkı alabileceğinizden eminseniz en başta dediğim şeyi göz ardı ederiz sadece yürütme maaliyetlerini konuşuruz

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Periyodik bakım maliyetleri aşşa yukarı aynı ...
Yegane fark bildiğim kadarıyla olası DPF değişmesi veya temizliği..
Büyük şehirdeki işlek benzinciler den yakıt alınırsa 100k dan önce olması pek beklenmeyen bir durum. Birikim yapılırsa da temizlenmesi için sürücünün uygulaması gereken bir prosedür var... o da olmazsa temizlik veya değişim oluyor ...

Alırken verilen maliyetin büyük bölümü, % sel olarak satarkende geri alınıyor (iki araçta aynı oranda değer kaybederse,daha pahallı olan dizel araç haliyle TL bazında daha çok değer kaybetmiş gibi görünebilir....

Piyasa da bu işler ile uğraşan arkadaşlarım dizel araçların 2nci elinin daha hızlı olduğunu söylüyorlar. KM maliyeti her halikar da düşük olduğu için tercih ediliyor.

Şu anda faizler yüksek, haliyle dizel almak için verilecek ekstra ücreti iyi düşünmek lazım ... 20k fark az değil.. bu gün temiz 4-4.5k TL yıllık getirisi var bankada ...

Benim hesabım yıllık benzin maliyet farkının bu tutarı karşılayıp karşılamayacağı yönünde.
20Kr civarında fazla bir maliyet yılda 20k km den aşağı da bir kullanımı benzin li ile yapmak yönünde... MTV farkını da eklersek bu fark bence 25K km dir ... bunu yazarken tabiki TSI motorda biraz "duyarlı" bir kullanım olması gerektiği aşikar... ben 40k km yapıyorum .. otobanda yeri gelince hızlı sürüşlerim de oluyor, bu sebeple çok hevesli olsamda(eski TSI kullanıcısı olduğumdan) TSI a kayamıyorum.

Bu arada diğer marka veya gruplarda bu farklar daha farklı olabilir...
1.0TSI oldukça başarılı bir motor ve 1.6 TDI gibi çok tutumlu olabilen bir motora bu şekilde rakip olabiliyor.
 
Genel olarak makyajlı kasalarda arabalardaki kronik sıkıntılar gideriliyor o yüzden makyajlı kasa tercih ederdim. Zaten golf 7 nin highline öyle aşırı derece dolu bir araba değil. Hatta comfortline da 16 inç jant var bu size kış lastiğinde ve pompa da daha çok ekonomi sağlayacaktır.
 
Dpf nin bu kadar sorun edilecek bir parça olduğunu düşünmüyorum.Alınacak araçlardan en fazla olanı 15 bin kmde zaten.Genel olarak sıkmayı sevdiğini söylüyor alacak kişi bu durumda Dpf için 100 bin kmden önce endişelenmeye gerek yok.O kilometreye kadar satmayacağının garantisi de yok.Yani bu sıkıntıyı yaşamama ihtimali yaşama ihtimalinden katbekat fazla. Hasbelkader Dpf temizlenmesi gerekti diyelim ortalama 1000 tlye +-500 halledilecek bir işlem yani serviste bir bakım parası gibi bir şey.20 kr fark olduğunu hesaplasak tsi ile tdi arasında 5.000 kmde amorti edilecek bir sorun.Mtv ye gelirsek son zamlarla 1.0tsi 919tl 1.6 tdi 1600 tl.%50 fark olabilir ama araçların lastiklerinin tanesinin ortalama 500 tl olduğu bir dönemde senede 600 liraya laf söylemek bana ne bileyim biraz :):):) 50 litrelik deponun 2 kere fullenmesi demek:) 6 aylık vergi ödenirken 3 tane mavilik daha vermek çok da sıkıntı olmasa gerek :):) sonuçta 100 küsür milyarlık yeni teknoloji bir arabaya biniyosunuz bir bakımı zaten 1075 tlden başlıyor :):)Bakım demişken bugün vw sitesinde yazana göre golf bakımı 1075 tlden başlıyor.Dizelde bu ücreti 1500 varsayarsak (akşam sorup editlerim güncel fiyatla) oda senede ortalama 15.000 km den bir bakım eder 500 lira fazla ödemiş olursunuz.Yakıtta 20 kuruş kar ettiğimizi ele aldık yukarıda,senede 3000 tl kardasınız.Bunun 500 ü yakıta 600 küsürü vergiye gitti dersek kalan 1900 tl net kar demektir.Bütün bunların dışında satarken dizel olmasının türkiye şartlarında halen daha hızlı talep göreceği gerçeğini de unutmamak lazım.Halk arasında halen küçük hacim aşırı beslemelere karşı takınan tavır da cabası.Ayriyeten bir de dpfnin ortalama sorun çıkarma potansiyelinin olacağı kilometreler aşağı yukarı belliyken, eğer çok basmazsan gibi tabirler kullanıldığı için LSPI olayını düşünmek lazım Dpfye gelene kadar.Kaç kilometrede baş göstereceği meçhul.20000lerde lspi arızası gösteren videolar mevcut youtubeda. LSPI ve Dpf nin sürücüye açacağı masraf arasındaki fark kıyas bile edilemez.Bu durumda görüldüğü üzere halen daha dizel almak 2. elde avantajlı. Alacak kişi 0 araç alacağını belirtse aradaki milyarlarca fark kapanmayacaktı kabul ama bu durumda ona benzinli araç önermenin bence bir mantığı yok.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: yunuscelik29
Dpf nin bu kadar sorun edilecek bir parça olduğunu düşünmüyorum.Alınacak araçlardan en fazla olanı 15 bin kmde zaten.Genel olarak sıkmayı sevdiğini söylüyor alacak kişi bu durumda Dpf için 100 bin kmden önce endişelenmeye gerek yok.O kilometreye kadar satmayacağının garantisi de yok.Yani bu sıkıntıyı yaşamama ihtimali yaşama ihtimalinden katbekat fazla. Hasbelkader Dpf temizlenmesi gerekti diyelim ortalama 1000 tlye +-500 halledilecek bir işlem yani serviste bir bakım parası gibi bir şey.20 kr fark olduğunu hesaplasak tsi ile tdi arasında 5.000 kmde amorti edilecek bir sorun.Mtv ye gelirsek son zamlarla 1.0tsi 919tl 1.6 tdi 1600 tl.%50 fark olabilir ama araçların lastiklerinin tanesinin ortalama 500 tl olduğu bir dönemde senede 600 liraya laf söylemek bana ne bileyim biraz :):):) 50 litrelik deponun 2 kere fullenmesi demek:) 6 aylık vergi ödenirken 3 tane mavilik daha vermek çok da sıkıntı olmasa gerek :):) sonuçta 100 küsür milyarlık yeni teknoloji bir arabaya biniyosunuz bir bakımı zaten 1075 tlden başlıyor :):)Bakım demişken bugün vw sitesinde yazana göre golf bakımı 1075 tlden başlıyor.Dizelde bu ücreti 1500 varsayarsak (akşam sorup editlerim güncel fiyatla) oda senede ortalama 15.000 km den bir bakım eder 500 lira fazla ödemiş olursunuz.Yakıtta 20 kuruş kar ettiğimizi ele aldık yukarıda,senede 3000 tl kardasınız.Bunun 500 ü yakıta 600 küsürü vergiye gitti dersek kalan 1900 tl net kar demektir.Bütün bunların dışında satarken dizel olmasının türkiye şartlarında halen daha hızlı talep göreceği gerçeğini de unutmamak lazım.Halk arasında halen küçük hacim aşırı beslemelere karşı takınan tavır da cabası.Ayriyeten bir de dpfnin ortalama sorun çıkarma potansiyelinin olacağı kilometreler aşağı yukarı belliyken, eğer çok basmazsan gibi tabirler kullanıldığı için LSPI olayını düşünmek lazım Dpfye gelene kadar.Kaç kilometrede baş göstereceği meçhul.20000lerde lspi arızası gösteren videolar mevcut youtubeda. LSPI ve Dpf nin sürücüye açacağı masraf arasındaki fark kıyas bile edilemez.Bu durumda görüldüğü üzere halen daha dizel almak 2. elde avantajlı. Alacak kişi 0 araç alacağını belirtse aradaki milyarlarca fark kapanmayacaktı kabul ama bu durumda ona benzinli araç önermenin bence bir mantığı yok.
Müthiş yazmışsın.
Dizel çok daha mantıklı bence bana göre,ya birkere vermek varken süreki benzinciye uğramak insanı yoruyor cidden.
Şuan 318ide menzil 50km gösteriyor :D biz 1100km’lik yolu 600-650 gibi tam hatırlamıyorum tl yakıtla gittik,ortalaması 10 falandı çünkü neredeyse hep gazlayarak gittik.
Aynı şekilde Dizel passatla 6lt ile gittik ve Passattan sonra ölüm gibi geldi,o yüzden benzinli araç—>cıcık nını :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal
Valla şu araba 12 yaksın, aradaki 6 litre farkını ben vericem. Eğer bu araba dizelde 6 litre yakıyosa, benzinde en maksimum 7.5 yakar. O kadar fark yok, 1 yıl bu arabaya bindim ben, teyzemlerde de dizeli vardı, dediğin gibi bir fark kesinlikle yok.
Bilmiyorum hocam bizim araç 11-12 yakıyor şehiriçi.
Oda turbo benzinli eğer gazlayarak 7-8 yakarsa ki bence imkansız,koşa koşa 1.0 TSI alırım.
 
1,0 ile 1,6 tdi arasında son zamlardan sonra MTV farkına da dikkat etmenizi öneririm.Dpf arızası potansiyeli ve dsg ile uyumu da benzinli motorlarına göre daha zayıf kalıyor.
Şimdi baktım sarı siteye.Aynı ayarda dizel ve 1,0 tsi arasında 20k fiyat farkı var en azından.Açıkçası depoyu daha sık doldurmak mantıklı; en az 20 bin lirayı gömmek mantıksız geliyor
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...-siparis-acc-dynaudio-keyless-611722333/detay
15 bin bakımı ve arabadan anlayan tavırla biraz üzerine giderek 127-127.500 e bıraktırılır
Bunu konuşucam babamla.Çok sağ ol.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Bilmiyorum hocam bizim araç 11-12 yakıyor şehiriçi.
Oda turbo benzinli eğer gazlayarak 7-8 yakarsa ki bence imkansız,koşa koşa 1.0 TSI alırım.

Bende farklı darklı dönemlerde 122 ve 140 lık TSI lar kullandım (Golf 6 ve Leon Mk3 ikisi de manuel di) ..

Normal kullanımlarda görülecek değerler değil bunlar ki, 1.0 motorun daha da tüketimi düşük olur.

Görünüşe göre biraz sert bir sürüşünüz ve/veya çok yoğun trafiktesiniz. Bu durumda siz tdi dan şaşmayın. Öyle 10lt ler falan çekilmez bu devirde.. hele hele gepi topu 100-120hp lik araçlar için
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal
Bende farklı darklı dönemlerde 122 ve 140 lık TSI lar kullandım (Golf 6 ve Leon Mk3 ikisi de manuel di) ..

Normal kullanımlarda görülecek değerler değil bunlar ki, 1.0 motorun daha da tüketimi düşük olur.

Görünüşe göre biraz sert bir sürüşünüz ve/veya çok yoğun trafiktesiniz. Bu durumda siz tdi dan şaşmayın. Öyle 10lt ler falan çekilmez bu devirde.. hele hele gepi topu 100-120hp lik araçlar için
Ümraniyedeki trafiği sorun bilenlere anlatır size,o yüzden pek yanaşmıyorum dizel çıksa çıksa 6.5a çıkar dizelde üst sınır bellidir genelde.