AÇIK Golf 6 1.4 TSI DSG vs Leon MK2.5 1.6 TDI DSG

embedded

İbrahim Ç.
Düz Yol Gazcısı
37
Marka
Volkswagen
Selamlar herkese, yazın ortalarına doğru emektar Volkswagen Bora'yı satıp, Golf 6 veya Leon'a geçmek istiyorum. Yalnız şöyle bir durum var; aracın otomatik olması şart.

Golf 6 1.6 TDI DSG 200 bin kilometre altındaki arabaların ikinci elde fiyatları Golf 7'yle aynı neredeyse. Benzinlilerin nispeten daha uygun ve temizleri bulunabiliyor 1.4 TSI CAXA kodlu motor ile. Benzin yılda 20 bin kilometre yaptığım için açıkçası biraz çekiniyorum.
Aslında benzinlinin zevki daha hoş. Yakıt tüketimiyle ilgili verisi, bilgisi olan varsa da paylaşırsa sevinirim.
Alternatif olarak aynı altyapıyı hatta şasiyi kullanan Leonlara göz attım 1.6 TDI CAY motorlu olanlara. Onlar için de malzeme kalitesi ve yalıtımın berbat olduğunu söylüyorlar. Yalıtım ne kadar kötü bilmiyorum belki iyileştirilebilir.
Golf 6 test etme fırsatım oldu gerçekten iç mekanını ve konfor / yol tutuş dengesini çok beğendim. Leon'un ne kadar geride olduğunu bilmiyorum. İkisini de bir süre kullanıp test eden Otopark.com kullanıcıları varsa tecrübelerinden faydalanmak isterim.
Bu arada aynı fiyata alternatifleri de değerlendirdim. En ağır basan alternatif Astra J 1.4T fakat LPG ile binmeye ne kadar doğrudur bilemediğim için güvenli liman TDI motoru tercih etmek istedim. Herkese iyi forumlar...
 
125lik 1.4tsi dsg golf 7'nin tüketimi baya makuldü. Şehir içi sakin kullanımda 7 civarlarında rahatlıkla gezebiliyor. 122lik motor ne kadar farklıdır bilemiyorum. Taze bir astra j kullanıcısı olarak sorunuz olursa o konudaki sınırlı bilgimden de yardımcı olabilirim.
 
Güzel araçlar arasında kalmışsınız lakin bazı problemler var

Özellikle 2012 öncesi yani Golf 7 öncesi olan modellerde bulunan DSG, gen1 olarak geçen ve belirli aralıklarla kavrama dışında mekatronik ve tüp gibi problemleri olan bir DSG türü yani uzun vadede şu anın parası ile 50+k gibi bir masrafı olabilir bunu unutmamak gerek onun dışında zaten ne CAY motora nede CAXA motora laf yok. Ayrıca sakin kullanan biri iseniz Tsi motor sizi çok üzmez ama tabiki dizel değil sonuçta. Yani bütçe yetiyor ise Golf 7 sorunsuzluk konusunda biraz daha önde olacaktır

Mk2 Leon ile Golf 6 arasında bildiğim kadarıyla bariz bir yol tutuşu veya sürüş dinamikleri konusunda fark yok hatta bir yerde Leon'un bu konularda daha iyi bile olduğunu okumuştum. Golf 6'yı deneyimledim lakin hiç Leon kullanma şansım olmadı o yüzden net birşey söyleyemiyorum

Astra J güzel bir alternatif olabilir tek sorunu zaten yeterince sıcak çalışan (100+ derecede fan açan) bir motora birde LPG ile sıcaklığı ekstra arttırmak lakin bununda çözümü var aslında elektronik termostat olduğu için termostat yazılımı ile hem termostatın açma sıcaklığı hemde fanın çalışma sıcaklığı düşürülüyor ve araba nispeten daha rahat çalışıyor. Ama LPG tam manası ile ölüm demek değil bu motor için, zira fabrikasyon LPG'li satılan modelleri de var. Bir sorunu da oldukça tepkisiz ve yakıtı arttırmaya meyilli olan aynı zamanda çok da dayanıklı olmayan GM üretimi 6F kodlu tork konvertörlü şanzımanı uzun vadede sorun çıkartabilir

Benim önerim bu bütçelere bulunabiliyorsa eğer 1.6 BlueHDİ motorlu, Aisin üretim EAT6 şanzımanlı bir Peugeot 308 olurdu. Hem motor hemde şanzıman oldukça sorunsuz ayrıca bariz kötü bir araç da değil sadece allure olmadığı sürece donanım biraz üzebilir.
Onun dışında sorunsuzluk ve yakıt ön planda ise Japon yada Kore grubu araçlarda güvenli liman tabiki. FD kasa Civic veyahut biraz daha modelli olsun diyorsanız İ30 veya Elantra'da (sürüş dinamikleri ön planda değil ise) düşünülebilir
 
Highline Golf 6 veya Copa Plus paket Leon MK2 mutlu eder her şekilde. Yalıtım ve malzeme kalitesi evet daha düşük Golf'e oranla ama pişman etmez.
Trim sesi ve yalıtım olarak ne seviyede? Örnek verebileceğiniz bir araç var mı? Örneğin MK6 Jetta vs. .Güzel bir yalıtım ve ses sistemiyle kullanış açısından gürültü önlenebilecek seviyede mi sizce?
 
Son düzenleme:
Güzel araçlar arasında kalmışsınız lakin bazı problemler var

Özellikle 2012 öncesi yani Golf 7 öncesi olan modellerde bulunan DSG, gen1 olarak geçen ve belirli aralıklarla kavrama dışında mekatronik ve tüp gibi problemleri olan bir DSG türü yani uzun vadede şu anın parası ile 50+k gibi bir masrafı olabilir bunu unutmamak gerek onun dışında zaten ne CAY motora nede CAXA motora laf yok. Ayrıca sakin kullanan biri iseniz Tsi motor sizi çok üzmez ama tabiki dizel değil sonuçta. Yani bütçe yetiyor ise Golf 7 sorunsuzluk konusunda biraz daha önde olacaktır

Mk2 Leon ile Golf 6 arasında bildiğim kadarıyla bariz bir yol tutuşu veya sürüş dinamikleri konusunda fark yok hatta bir yerde Leon'un bu konularda daha iyi bile olduğunu okumuştum. Golf 6'yı deneyimledim lakin hiç Leon kullanma şansım olmadı o yüzden net birşey söyleyemiyorum

Astra J güzel bir alternatif olabilir tek sorunu zaten yeterince sıcak çalışan (100+ derecede fan açan) bir motora birde LPG ile sıcaklığı ekstra arttırmak lakin bununda çözümü var aslında elektronik termostat olduğu için termostat yazılımı ile hem termostatın açma sıcaklığı hemde fanın çalışma sıcaklığı düşürülüyor ve araba nispeten daha rahat çalışıyor. Ama LPG tam manası ile ölüm demek değil bu motor için, zira fabrikasyon LPG'li satılan modelleri de var. Bir sorunu da oldukça tepkisiz ve yakıtı arttırmaya meyilli olan aynı zamanda çok da dayanıklı olmayan GM üretimi 6F kodlu tork konvertörlü şanzımanı uzun vadede sorun çıkartabilir

Benim önerim bu bütçelere bulunabiliyorsa eğer 1.6 BlueHDİ motorlu, Aisin üretim EAT6 şanzımanlı bir Peugeot 308 olurdu. Hem motor hemde şanzıman oldukça sorunsuz ayrıca bariz kötü bir araç da değil sadece allure olmadığı sürece donanım biraz üzebilir.
Onun dışında sorunsuzluk ve yakıt ön planda ise Japon yada Kore grubu araçlarda güvenli liman tabiki. FD kasa Civic veyahut biraz daha modelli olsun diyorsanız İ30 veya Elantra'da (sürüş dinamikleri ön planda değil ise) düşünülebilir
Pek sakin kullanmıyorum genelde ikamet ettiğim yerde yol müsait oluyor. Haliyle biraz gazlayarak kullanıyorum. Yakıt açısından benim adıma fark olacak muhtemelen. Ama bu fark Golf'ü almaya değecek seviyedeyse katlanılabilir. Basmadan gezeriz biraz da :D .

Ben de sürüş dinamikleri konusunda benzer şeyler okudum. Golf 6 test etme imkanım oldu ama Leon'a fırsat bulamadım henüz. Denk gelirse net bir inceleme yapıp burada aktarmak isterim.

Evet Astra ile ilgili benzer şeyleri ben de duydum. Aslında daha çok uzun yol yapacak olsam Astra çok daha güzel olurdu. Yalıtım ve devir oranı anlamında. Gerçekten ağır ve bunu hissettiren bir araba. Çok da severim... Yalnız motorunun sık sık gazlamaya dayanabileceğine güvenmiyorum.

308 kullandım fakat yüksek hızda pek hoşuma gitmedi. Daha tüy siklet bir araçmış intibası bıraktı bende. Sorunsuzluk ön planda değil; sorunun makul seviyede masraf ederek çözülmesi ön planda. Donanım olarak aslında çok bir beklentim yok hiçbir araçtan. Ne alırsam alayım sadece ses sistemi yapacak bir altyapı (etrafı hoplatacak değil, araçta dinlenecek seviyede yapıldığında sağından solundan zangır zangır trim sesi gelmeyen) ve hız sabitleme özelliği arıyorum. He bir de kliması olsun :D .
Teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:
125lik 1.4tsi dsg golf 7'nin tüketimi baya makuldü. Şehir içi sakin kullanımda 7 civarlarında rahatlıkla gezebiliyor. 122lik motor ne kadar farklıdır bilemiyorum. Taze bir astra j kullanıcısı olarak sorunuz olursa o konudaki sınırlı bilgimden de yardımcı olabilirim.
Astra J sedan kullandım. 1.6 atmosferik motorluydu. Golf 6'dan çok daha tok ve sessiz bir arabaydı. Sadece ön cam çok uzak gibiydi sürüşten koparıyordu biraz. Yol tutuşu konfor dengesi müthişti.
Benim çekincelerim daha çok motor ile ilgili arızaları. LPG ile stage 1 muhtemelen sağlıklı olmayacaktır. Araştırdığım kadarıyla aslında LSPI sorunu için LPG olumlu anlamda katkı sağlıyormuş. Fakat soğutmayla ilgili problemleri biraz korkutuyor. Benim kullanım tarzıma pek uygun mu emin olamadığım için 3. planda genelde Astra J.
Sizin motoruyla ilgili tecrübeleriniz varsa anlatırsanız sevinirim. Bu arada instagramdan takip ediyorum albinoastra yı :D
 
Pek sakin kullanmıyorum genelde ikamet ettiğim yerde yol müsait oluyor. Haliyle biraz gazlayarak kullanıyorum. Yakıt açısından benim adıma fark olacak muhtemelen. Ama bu fark Golf'ü almaya değecek seviyedeyse katlanılabilir. Basmadan gezeriz biraz da :D .

Ben de sürüş dinamikleri konusunda benzer şeyler okudum. Golf 6 test etme imkanım oldu ama Leon'a fırsat bulamadım henüz. Denk gelirse net bir inceleme yapıp burada aktarmak isterim.

Evet Astra ile ilgili benzer şeyleri ben de duydum. Aslında daha çok uzun yol yapacak olsam Astra çok daha güzel olurdu. Yalıtım ve devir oranı anlamında. Gerçekten ağır ve bunu hissettiren bir araba. Çok da severim... Yalnız motorunun sık sık gazlamaya dayanabileceğine güvenmiyorum.

308 kullandım fakat yüksek hızda pek hoşuma gitmedi. Daha tüy siklet bir araçmış intibası bıraktı bende. Sorunsuzluk ön planda değil; sorunun makul seviyede masraf ederek çözülmesi ön planda. Donanım olarak aslında çok bir beklentim yok hiçbir araçtan. Ne alırsam alayım sadece ses sistemi yapacak bir altyapı (etrafı hoplatacak değil, araçta dinlenecek seviyede yapıldığında sağından solundan zangır zangır trim sesi gelmeyen) ve hız sabitleme özelliği arıyorum. He bir de kliması olsun :D .
Teşekkür ederim.
Kendi aracımı övecek gibi olucam ama 308'in rakibi 2 araçtan da bariz daha iyi olduğunu düşünüyorum. Söz konusu vag'lar eski kaldı artık.
 
Kendi aracımı övecek gibi olucam ama 308'in rakibi 2 araçtan da bariz daha iyi olduğunu düşünüyorum. Söz konusu vag'lar eski kaldı artık.
Yalıtım teknoloji yenilik olarak evet 308 ben de çok beğendim. Ki sadece yeni olması bile almak için sebep ayrıca yol tutuşu da gayet iyiydi. Direksiyon tepkileri aşırı keskin, şehir içi eğlenceli. Yalnız 170 180 kilometrelerde sabit gitmeye çalıştığınızda bahsettiğim vw grubuna göre bana daha hafif yola basmıyormuş hissi verdi. Belki de kullandığım araç ve yol durumuyla alakalı bir problemdir. Aklımın bir köşesinde temiz düzgün denk gelirse tabiki düşünürüm. Arada 3 4 yaş fark var.
 
Astra J sedan kullandım. 1.6 atmosferik motorluydu. Golf 6'dan çok daha tok ve sessiz bir arabaydı. Sadece ön cam çok uzak gibiydi sürüşten koparıyordu biraz. Yol tutuşu konfor dengesi müthişti.
Benim çekincelerim daha çok motor ile ilgili arızaları. LPG ile stage 1 muhtemelen sağlıklı olmayacaktır. Araştırdığım kadarıyla aslında LSPI sorunu için LPG olumlu anlamda katkı sağlıyormuş. Fakat soğutmayla ilgili problemleri biraz korkutuyor. Benim kullanım tarzıma pek uygun mu emin olamadığım için 3. planda genelde Astra J.
Sizin motoruyla ilgili tecrübeleriniz varsa anlatırsanız sevinirim. Bu arada instagramdan takip ediyorum albinoastra yı :D
Uzun süreli bi kullanımınız olmadıysa ondan dolayı cam durumuna alışamamış olabilirsiniz. Ben de H kasadan geçtiğim için başta epey garipsedim çünkü konsol ve cam olarak baya zıt tasarımlara sahipler. Ben baya alıştım şuan ekstra güvende hissediyorum baya gömülüyorum arabaya. Bendeki turbo motor olduğu için fikir vermem pek doğru olmaz sanırım. Alır almaz tek kronik sıkıntısı olan yağ soğutucuyu yaşadım sadece :D Genel olarak karakteristik opel düşük hızlarda beklendiği gibi bir atikliği yok. Bana göre Tsi şehir içinde çok daha verimli bir ünite, ama dsg gerçeği de var benim opele yürüme sebebim de oydu açıkçası. Yüksek hızlarda kendine gelmeye başlıyor. Soğutma problemi kesinlikle korkutmalı, araba çok hızlı ısınıyor hatta kısa duraklamada parkedip tekrar çalıştırıldığında hararet 100-110 aralığına çıkmış oluyor, hemen fan açıyor. LPG çok benlik bi iş değil fakat opeller genel olarak pek LPG sevmiyor diye biliyorum.
Takip için teşekkürler :)
 
Bildiğim kadarıyla Astra J'de LSPi olayı çok sorun değil, motor kodu A14LET diye geçiyor ve bu 2-3 arızası hariç sağlam motorlardan biri.

LSPİ ile ünlü olan motor K kasadaki SIDI motorlar. Mesela İnsignia'lardaki 1.6 180'lik ile K kasadaki 1.6 200HP'lik motor farklı motorlar.

J ve İnsignia A kasadakiler eski Ecotec motorların Turbo'lanmış halleri. 1.4 Ecotec atmosferik haliyle sağlam motordu zaten.

Makyajlı 1.4T bir J kasada downsizing kurallarına uygun olarak kullandığınızda büyük bir problem çıkacağını düşünmüyorum. Çıkarsa da aftermarketi var 😅 Parayla yürür yani 😁

308 bir önceki 308'se yani bu Golf 7 nesli olan işte kadranı ters falan.. Orada tabii ki nesil farkından dolayı 308 öne çıkar ama altyapı olarak PQ35 Golf 6 ve J kasa daha oturaklı arabalar.

Bir de Golf 6'nın temizi yok gibi birşey ya..
Hepsi 2013-2017 arası GTİ/R çevirmece işte R8 bobin falan furyasından nasibini almış 🙂
 
Uzun süreli bi kullanımınız olmadıysa ondan dolayı cam durumuna alışamamış olabilirsiniz. Ben de H kasadan geçtiğim için başta epey garipsedim çünkü konsol ve cam olarak baya zıt tasarımlara sahipler. Ben baya alıştım şuan ekstra güvende hissediyorum baya gömülüyorum arabaya. Bendeki turbo motor olduğu için fikir vermem pek doğru olmaz sanırım. Alır almaz tek kronik sıkıntısı olan yağ soğutucuyu yaşadım sadece :D Genel olarak karakteristik opel düşük hızlarda beklendiği gibi bir atikliği yok. Bana göre Tsi şehir içinde çok daha verimli bir ünite, ama dsg gerçeği de var benim opele yürüme sebebim de oydu açıkçası. Yüksek hızlarda kendine gelmeye başlıyor. Soğutma problemi kesinlikle korkutmalı, araba çok hızlı ısınıyor hatta kısa duraklamada parkedip tekrar çalıştırıldığında hararet 100-110 aralığına çıkmış oluyor, hemen fan açıyor. LPG çok benlik bi iş değil fakat opeller genel olarak pek LPG sevmiyor diye biliyorum.
Takip için teşekkürler :)
Belirtmeyi unutmuşum, ben de A14NET kodlu motora sahip 1.4T üniteli Astralara bakıyorum. Atmosferik olarak J tam anlamıyla zulüm hiç gitmiyor. Sizinki 1.6T olması lazım yanlış hatırlamıyorsam. Soğutma olarak; yukarda biri daha bahsetmişti, düşük derecede açan termostat ile ne kadar çözülüyor acaba? Ve bahsettiğiniz hantallık için yazılım + LPG kombinasyonu DSG'den daha mı tehlikeli olur sizce?
 
Bildiğim kadarıyla Astra J'de LSPi olayı çok sorun değil, motor kodu A14LET diye geçiyor ve bu 2-3 arızası hariç sağlam motorlardan biri.

LSPİ ile ünlü olan motor K kasadaki SIDI motorlar. Mesela İnsignia'lardaki 1.6 180'lik ile K kasadaki 1.6 200HP'lik motor farklı motorlar.

J ve İnsignia A kasadakiler eski Ecotec motorların Turbo'lanmış halleri. 1.4 Ecotec atmosferik haliyle sağlam motordu zaten.

Makyajlı 1.4T bir J kasada downsizing kurallarına uygun olarak kullandığınızda büyük bir problem çıkacağını düşünmüyorum. Çıkarsa da aftermarketi var 😅 Parayla yürür yani 😁

308 bir önceki 308'se yani bu Golf 7 nesli olan işte kadranı ters falan.. Orada tabii ki nesil farkından dolayı 308 öne çıkar ama altyapı olarak PQ35 Golf 6 ve J kasa daha oturaklı arabalar.

Bir de Golf 6'nın temizi yok gibi birşey ya..
Hepsi 2013-2017 arası GTİ/R çevirmece işte R8 bobin falan furyasından nasibini almış 🙂
Downsizing kurallarından kastınız düşük devirde dipgaz yapmama, doğru yağ kullanımı vs ise bilinçli kullanıcı sayılabilirim. Turbolu bir arabayı da nasıl kullanmam gerektiğini, IAT EGT nedir ne riskler oluşturur biliyorum. Ama gel gör ki yazın 30 35 derece sıcağinda LPGli ve çıtır yazılımlı bir A14NET ne kadar baş ağritır soru işareti. Bu arada sorun çıkarmasından çekinmiyorum; çözülemeyip zırt pırt tekrarlayacak, motorun kendisine zarar verecek problemlerden çekiniyorum.

PQ35 bence de çok başarılı platform. Hala tercih edilir fiyatına göre.

Golf 6'nın maalesef özellikle otomatik arandığında çok az alınabilir araba var. Benzinli nispeten bulunuyor, dizellerine nerdeyse 2015 16 1.4 tsi manuel golf 7 parası istiyorlar.

Son durum olarak Astra 1.4T Chip + LPG , Leon 1.6 TDI DSG kalıyor o halde. Leonda tek can sıkacak DSG olabilir.

Astra'yı bu bahsettiğim kombinasyonda uzun süre kullanan birine rastlamadıgım icin bana güvenli liman Leon geliyor.
 
Golf 6 Highline a göre düşük yalıtım yol sesi fazlaydı. Yalıtım ve ses sistemiyle bir sorun kalmaz. Trim sesi kemer tarafından (wd40 ile azalmıştı) ve konsoldaki plastiklerden geliyordu. 1.6 TDI aracımda yazılımda mevcuttu ayrıca koni amortisör ve eibach yay vardı. yol tutuşu gayet güzeldi. DSG nin tamiri artık diğer şanzımanlara oranla daha kolay. Copa Plus paket bulursanız leonu memnun kalırsınız. 1.6 TDI için enjektörlerine baktırın kesinlikle, masraf açabilir yaş ve kilometreden dolayı.
 
Downsizing kurallarından kastınız düşük devirde dipgaz yapmama, doğru yağ kullanımı vs ise bilinçli kullanıcı sayılabilirim. Turbolu bir arabayı da nasıl kullanmam gerektiğini, IAT EGT nedir ne riskler oluşturur biliyorum. Ama gel gör ki yazın 30 35 derece sıcağinda LPGli ve çıtır yazılımlı bir A14NET ne kadar baş ağritır soru işareti. Bu arada sorun çıkarmasından çekinmiyorum; çözülemeyip zırt pırt tekrarlayacak, motorun kendisine zarar verecek problemlerden çekiniyorum.

PQ35 bence de çok başarılı platform. Hala tercih edilir fiyatına göre.

Golf 6'nın maalesef özellikle otomatik arandığında çok az alınabilir araba var. Benzinli nispeten bulunuyor, dizellerine nerdeyse 2015 16 1.4 tsi manuel golf 7 parası istiyorlar.

Son durum olarak Astra 1.4T Chip + LPG , Leon 1.6 TDI DSG kalıyor o halde. Leonda tek can sıkacak DSG olabilir.

Astra'yı bu bahsettiğim kombinasyonda uzun süre kullanan birine rastlamadıgım icin bana güvenli liman Leon geliyor.
Güzel baş ağrıtır. 1.4T motor ne lpg'ye ne de yazılıma uygun bir motor değil. Ciddi sıcak çalışan bir motor. Sık sık fan açar. Kışın 1 derece sıcakta arabayı 1 saat bir yere bırakıp geri geldiğinde bile motor hala sıcak üflemeye devam ediyor. Soğuk motor bile 1 km içinde anında ısınmaya başlıyor. Yaz gelince de bol bol fan açıyor. Yapısı gereği sıcak çalışıyor ve lpg'nin de motoru ekstra ısıtacağı bir gerçek. Bunun için bana kalırsa ekstra olarak daha düşük sıcaklıkta açılan termostat yazılımı, yeni yağ soğutucusu ve farklı bujiler vs gibi geliştirmelerle aracı soğutabilmek gerekiyor. Bu motorun en büyük sorunu piston kırma muhabbeti. Kötü yakıt ve uygun olmayan yağ kullanımı bunu hızlandırıyor. Yanlışım yoksa dexos1 yağ öneriliyor bu motora. Ayrıca otomatik şanzımanlı alınacaksa şanzımanın yazılımı da kontrol ettirilmeli. Çünkü vites değiştirme alışkanlığı yüzünden LSPI görülebiliyor. Düşük devirde gaza basarak kullanmak piston kırma sorununu hızlandırıyor. Nitekim bu araca sahip 2 yakınımdan birisinin başına piston kırma sorunu geldi.

Bunun dışında yüksek hız stabilitesi, düz gidiş kararlılığı, yüksek hızlarda kolayca viraj alabilmesi gibi konularda Astra J, özellikle de watts bağlantılı arka süspansiyonlara sahip modelleri bence açık ara C segmentinin lideri. Bu konuda bir tek Focus ile kıyas tutulabilecek bir araç ki yer yer Focus'a göre öne geçtiği durumlar da var. Çok uzun yıllardır J kasa Astra ve mk3,5 focus'u beraberce kullandım. J kasayı hala arkadaşımda kullanıyorum. J kasa kesinlikle yüksek hız ve viraj performansı için önereceğim direkt model olur.
 
Golf 6 Highline a göre düşük yalıtım yol sesi fazlaydı. Yalıtım ve ses sistemiyle bir sorun kalmaz. Trim sesi kemer tarafından (wd40 ile azalmıştı) ve konsoldaki plastiklerden geliyordu. 1.6 TDI aracımda yazılımda mevcuttu ayrıca koni amortisör ve eibach yay vardı. yol tutuşu gayet güzeldi. DSG nin tamiri artık diğer şanzımanlara oranla daha kolay. Copa Plus paket bulursanız leonu memnun kalırsınız. 1.6 TDI için enjektörlerine baktırın kesinlikle, masraf açabilir yaş ve kilometreden dolayı.
Koni-Eibach tam istediğim kombinasyon. Ön konsoldan gelen trim sesleri de bence halledilebilir göğüsün kendisinden gelmediği sürece. Bez bant, sünger vs. uğraşmayı seviyorum. Şuanki aracımın tüm kapılarındaki segmanlarını söküp tazelemiştim. Plastik tırnakları bez bantla sarmıştım. Yaptığım yerlerdeki sesler kesildi.
1.6 TDI için dediğiniz gibi zaten alır almaz ilk fırsatta enjektörleri kontrol ettirip downpipe yazılım yaptırıp kullanmayı planlıyorum. Copa Plus'un Style'dan bariz farkları sanırım mercek far, koltuk döşemesi ve led stop sanırım. Led stop hariç mercek far sonradan da yapılabiliyor orjinal kadar iyi olur mu bilmem. Bunların dışında özellikle Copa Plus önermenizin sebebi var mı?
 
Güzel baş ağrıtır. 1.4T motor ne lpg'ye ne de yazılıma uygun bir motor değil. Ciddi sıcak çalışan bir motor. Sık sık fan açar. Kışın 1 derece sıcakta arabayı 1 saat bir yere bırakıp geri geldiğinde bile motor hala sıcak üflemeye devam ediyor. Soğuk motor bile 1 km içinde anında ısınmaya başlıyor. Yaz gelince de bol bol fan açıyor. Yapısı gereği sıcak çalışıyor ve lpg'nin de motoru ekstra ısıtacağı bir gerçek. Bunun için bana kalırsa ekstra olarak daha düşük sıcaklıkta açılan termostat yazılımı, yeni yağ soğutucusu ve farklı bujiler vs gibi geliştirmelerle aracı soğutabilmek gerekiyor. Bu motorun en büyük sorunu piston kırma muhabbeti. Kötü yakıt ve uygun olmayan yağ kullanımı bunu hızlandırıyor. Yanlışım yoksa dexos1 yağ öneriliyor bu motora. Ayrıca otomatik şanzımanlı alınacaksa şanzımanın yazılımı da kontrol ettirilmeli. Çünkü vites değiştirme alışkanlığı yüzünden LSPI görülebiliyor. Düşük devirde gaza basarak kullanmak piston kırma sorununu hızlandırıyor. Nitekim bu araca sahip 2 yakınımdan birisinin başına piston kırma sorunu geldi.

Bunun dışında yüksek hız stabilitesi, düz gidiş kararlılığı, yüksek hızlarda kolayca viraj alabilmesi gibi konularda Astra J, özellikle de watts bağlantılı arka süspansiyonlara sahip modelleri bence açık ara C segmentinin lideri. Bu konuda bir tek Focus ile kıyas tutulabilecek bir araç ki yer yer Focus'a göre öne geçtiği durumlar da var. Çok uzun yıllardır J kasa Astra ve mk3,5 focus'u beraberce kullandım. J kasayı hala arkadaşımda kullanıyorum. J kasa kesinlikle yüksek hız ve viraj performansı için önereceğim direkt model olur.
Evet ben de aynı şeyleri düşünüyorum sürüş dinamiklerin konusunda. Ama maalesef mekanik zayıflığı benim için büyük dezavantaj. Orijinal halinde torku çok zayıf teknik verilerde. Yakıt desen keza az yakmıyor. LPG ve soft yazılım yapmadan duramam muhtemelen. Dolayısıyla Astra J biraz ürkütücü. Yalnız bu baş ağrıtır dediğiniz kısım eğer sıcak çalışmasıyla ilgiliyse; bahsedilen termostat yazılımı ve alınabilecek önlemlere rağmen mi önermiyorsunuz?
 
Evet ben de aynı şeyleri düşünüyorum sürüş dinamiklerin konusunda. Ama maalesef mekanik zayıflığı benim için büyük dezavantaj. Orijinal halinde torku çok zayıf teknik verilerde. Yakıt desen keza az yakmıyor. LPG ve soft yazılım yapmadan duramam muhtemelen. Dolayısıyla Astra J biraz ürkütücü. Yalnız bu baş ağrıtır dediğiniz kısım eğer sıcak çalışmasıyla ilgiliyse; bahsedilen termostat yazılımı ve alınabilecek önlemlere rağmen mi önermiyorsunuz?
Bu alınacak önemler lpg montajı sonrasında sorun yaşama riskinizi azaltmak için. Ama yine de büyük oranda sorunu düşürür diyemiyorum. Sadece önlem almak için. Bu önlemler alınmadan bu motora lpg uygulamak bile bile lades demek gibi olur.

Bu motorun performansı oldukça yeterli ve tatmin edici. Sessizliği, pürüzsüzlüğü de öyle. Özellikle aracın ağırlığı ve eski nesil TK şanzımandan dolayı yakıtı fazla doğru. Yazılım da keza motor içi sıcaklığını büyük oranda arttırıyor. Yani yazılım ve lpg için en uygun motorlardan olduğunu söyleyemem. Eğer aracı beğeniyorsanız 1.6 dizel üniteye de yönelebilirsiniz.
 
Bu alınacak önemler lpg montajı sonrasında sorun yaşama riskinizi azaltmak için. Ama yine de büyük oranda sorunu düşürür diyemiyorum. Sadece önlem almak için. Bu önlemler alınmadan bu motora lpg uygulamak bile bile lades demek gibi olur.

Bu motorun performansı oldukça yeterli ve tatmin edici. Sessizliği, pürüzsüzlüğü de öyle. Özellikle aracın ağırlığı ve eski nesil TK şanzımandan dolayı yakıtı fazla doğru. Yazılım da keza motor içi sıcaklığını büyük oranda arttırıyor. Yani yazılım ve lpg için en uygun motorlardan olduğunu söyleyemem. Eğer aracı beğeniyorsanız 1.6 dizel üniteye de yönelebilirsiniz.
Çok teşekkür ederim. Dikkate alacağım.
 
Bir yanlış anlaşılma var galiba, Opel 1.4T MPI motor yazılıma da LPG'ye de uyumludur. Direkt enjeksiyon olmadığı için LSPI yaşanmaz ve piston kırma ben hiç duymadım. Ancak 1.4T SIDI için aynı şeyi söyleyemem. LSPI için silindir hacmi ne kadar büyükse o kadar az yaşanır denir ve 1.6T SIDI bile yeterince büyük hacimli değil bu konuda.