Golf 8 in çarpışma testinde kapısının açılması.

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan dthhasan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

dthhasan

Hasan H Ayan
Sanmıyorum :)
4,342
Marka
Renault
Konu biraz(bariz)alıntıdır.(bakınız ekşi sözlük)
Riskli ve tartışmaya açık bir konu olduğunun farkındayım ama artık arabaların yapay zeka ve binlerce özelliğe kavuştuğu şu günlerde basit bir mekanik kusurun nasıl gözden kaçtığını gösteriyor bizlere
İşte çarpışma testi
Alttaki bir yorum
50EC28C9-0BD8-4373-8E25-7A98893D50BF.jpeg
 
Kapısı açılan Peugeot ve Kia hangi modeller oluyor ? Bunlar kapıları açıldığı için mi 0 yıldız almışlar yoksa başka bir etken mi var ? Daha önce denk gelmedim ben. Habersiz kaldım galiba bundan.

Kapısı açılan bir araç nasıl testten geçiyor onu da anlamadım. Ncap sayfasında Golf'ün kapısının açıldığını, bunun yolcuların araçtan fırlaması için bir risk oluşturduğunu ve puan kırıldığını söylemişler ama bu öyle puan kırmayla geçiştirilecek bir şey olmamalı.
 
Son düzenleme:
Biz zamanında TOFAŞ güvenlik için yaptı dediğimizde auww diyenler burada mı
TOFAŞ: yürüyen tabut
VW: yolcular içeride sıkışmasın kolayca tahliye edilebilsin diye bilerek böyle tasarlamış. valla helal olsun 5yıldız :D

daha da bana euroncap skorları ile gelmeyin. Buradan anlıyoruz ki kendilerini yeterince beslersem euroncap, sırtımda taşıdığım insanın güvenliği için bana da 5 yıldız verebilir :)
 
Tek kazada bir şey olmayabilir belki de(kesinlikle garantisi yok), zincirlemeye girersen ikinci arabayı mabadınla sönümlersin.

Klasik , buram buram, regülasyonların etrafından dönmeye çalışmak için her şeyi yapabilecek VW koktu buralar. Samimiyet sıfır. Euro Ncap'ten beş yıldızı kaptılar mı ? Kaptılar. Onlar için yeterli bu işte. Gerçek hayatta ne olabilir falan düşünen yok. Niye ? Kar edecekler diye.

Midemi bulandırıyor VAG grubu bu yüzden.
 
00:59 sn de arka teker aksamının yerini beğenmeyip öne ivmelenmesi, sonra belli aksamlar tarafından "işin ne otur" denilerek geri çekilmesi...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal ve bt
“door openings during crash are penalised in euro ncap since the start as they represent a critical ejection risk to occupants. door openings are rare nowadays and it is important that vw is committed to finding the root cause.”
Kaza sırasında kapı açıklığı yada açılması risk teşkil ettiği için euroncap tarafından cezalandırılmaktadır.
Ama 5 yıldız almış.
Üstteki cümleyi kuran adam michiel van ratingen euroncap(secretary general)
 
“door openings during crash are penalised in euro ncap since the start as they represent a critical ejection risk to occupants. door openings are rare nowadays and it is important that vw is committed to finding the root cause.”
Kaza sırasında kapı açıklığı yada açılması risk teşkil ettiği için euroncap tarafından cezalandırılmaktadır.
Ama 5 yıldız almış.
Üstteki cümleyi kuran adam michiel van ratingen euroncap(secretary general)
Bunu da görünce vw'in 5 yıldıza terfisi hakkında aklıma meşhur cümle geldi :)
"devlet-i osmanı ahalide terfiyi temayuz ilim irfan ile olmaz. Ya olacak kuvvetli iltimas, ya olacak madeni haz, ya da olacak ten ile temas..."
 
1:33 de üst bakış açısıyla tekrar izleyince kapı sanki hiç kapatılmamış, kilidi yokmuş gibi açıldı. Çok ilginç.
2:11de de kapının açılması için daha büyük bir kuvvet geliyor fakat açılmıyor. Kilitlendiği belli oluyor.
Acaba o arabada bir sorun veya üretim hatası olabilir mi?
Ama ne olursa olsun bir güvenlik tehdidi.
 
Konu biraz(bariz)alıntıdır.(bakınız ekşi sözlük)
Riskli ve tartışmaya açık bir konu olduğunun farkındayım ama artık arabaların yapay zeka ve binlerce özelliğe kavuştuğu şu günlerde basit bir mekanik kusurun nasıl gözden kaçtığını gösteriyor bizlere
İşte çarpışma testi
Alttaki bir yorum
Ekli dosyayı görüntüle 22670

O da bir şey mi ? Al bir de buradan yak 😄

 
Kedi uzanamadığı ciğere murdar dermiş.

Alman yaparsa en iyisini, en doğrusunu yapar.
Kia ve Peugeot zamanında sıfır almıştı çünkü onlar hatalı üretimdi, burada ise bilerek yapılmış bir durum var. Kaza anında en hızlı şekilde tahliye edebilmek için böylesi uygun görüldü. Bir de en önemlisi onlar Alman değil, bir VW değil. VW kim onlar kim?😉
Alman değilse almam.
 
Şu basın açıklamasına bakar mısınız:D.
From the press release regarding the rear door opening: - However, after the Sharan released last month, the Golf was the second successive VW tested by Euro NCAP to suffer a door opening in a side impact crash test. VW states that the Golf has been type-approved with a standard automatic door-locking function and believes this would prevent such door-opening in real-world accidents. Nevertheless, VW is looking into the root-cause of the door behaviour as it has not been seen in Golf tests before. Michiel van Ratingen commented “Door openings during crash are penalised in Euro NCAP since the start as they represent a critical ejection risk to occupants. Door openings are rare nowadays and it is important that VW is committed to finding the root cause.” The report said that the Golf’s score was penalized for it.

"standard automatic door-locking function and believes this would prevent such door-opening in real-world accidents"
"believes"

Adamlar kaza anında kapıları otomatik kilitleyecek sistem yaptık diyorlar. Ve gerçek kazalarda kapının açılmasını önleyeceğine "inanıyoruz" demiş. Şaka gibi yauhatatat.
Onun yerine kapıyı düzeltsen de en başta hiç açılmasa? Tipik şey yapıp sıvayan VW maalesef. Small overlap'ta da aynısı olmuştu. Bir bizim insanımızı anlamakta zorlanıyorum, bir de bu Almanları. Çok acayip.
 
Kedi uzanamadığı ciğere murdar dermiş.

Alman yaparsa en iyisini, en doğrusunu yapar.
Kia ve Peugeot zamanında sıfır almıştı çünkü onlar hatalı üretimdi, burada ise bilerek yapılmış bir durum var. Kaza anında en hızlı şekilde tahliye edebilmek için böylesi uygun görüldü. Bir de en önemlisi onlar Alman değil, bir VW değil. VW kim onlar kim?😉
Alman değilse almam.

Alman dedin almaduk guzum.
 
AÇILIN METALURJİ MALZEME MÜHENDİSİ GELDİ.

arkadaşlar tokluk dediğimiz şey malzemenin sımsıkı, taş gibi olduğunun göstergesidir. vw'de de tok kapı olduğu için, burulmaya direnç gösterip, açmış. ne var bunda? tok kapı sesine gelince hım hım, açılınca voo.
 
Parayı verdik ENCAP’a dedemin Kartal Slx’i(yüksek göğüs buraya dikkat çekerim) teste soktuk. Arabanın 2 ye bölünmesinin faydalı bir sistem olduğunu ve yeni arabaların da bu yolu izleyeceği söylendi. Kolay tahliye sağlıyormuş bu sistem. Ayrıca kaza anında itfaiye arabayı kesmek zorunda kalmıyor. Bu sebepten dolayı Kartal Slx’imiz 5 yıldız aldı. Diğer donanımlar için garanti veremeyiz dedi ENCAP. Vw de bu adımda ilerliyor, diğer markalardan da böyle adımlar bekliyoruz.