AÇIK Golf MK3 GLX 1z 1.9 TDI - 320.000 TL - Ne düşünüyorsunuz?

tartal

Tuna
Profesör
105
25
Marka
Opel
Arkadaşlar Selamlar 🫡,

Kendime ait ilk otomobilimi satın alacağım. Bir tanıdık vasıtası ile ilanda olmayan ve satılık olmayan bir Golf'e niyetlendim. Otomobil mk3 gövde ve 1z kodlu 1.9 TDI motora sahip. Gümrük girişli ve kadranda 195.000 KM'de. 😇

Sahibi ile henüz tanışmadım ancak THY çalışanı ve çok düzgün bir insan dediler. Ayrıca eski Golflerin tutkunu birisiymiş ve hobi amaçlı topluyormuş. Otomobile ait bir instagram sayfası var ancak reklam vs. sayılabilir diye paylaşmak istemedim.

Yakıt ve vakum hortumlarından tutun da plaka aydınlatma lambalarına kadar yenilemiş. Her birisini de sayfasında paylaşıyor. Tek eksiği otomobilde kaynağı bulunması gereken yeni bir elektrik kaçağı başlamış. Boya değişeni sormadım ancak şasi ve podyelerde hiç bir işlem yokmuş. Önümüzdeki hafta bir araya gelerek tüm detayları öğreniyor olacağım. 😊

Bana bir çok şey öğretmesini ve çok güzel anılar yaşatmasını istiyorum. Uzun yol yapan birisiyim uzun yolda da güven vermesini istiyorum. 1z kodlu 1.9 TDI'lar sağlam mıdır? Genel olarak bu otomobillerin kronikleri nedir ve sizce 320.000 TL'ye bu otomobil alınır mı? Biraz kritik yapalım istedim. :D


1755347689199.png
 
Öncelikle fiyatı hakkında hiçbir fikrim yok, bunu hiç değerlendirmeye almayacağım.

Bu yaştaki bir arabanın her noktası kronik sorundur. En baştan toplanması bir avantajdır, yeni parçaların hepsi, üzerlerindeki arıza potansiyellerini ötelemiş demektir. Metal yorgunluğu nedeniyle şasi bükülmesi çok fazla olacaktır. ajdapekkan misali bol bol şasi kule ne varsa gergisini yaptırmak gerekir. başta hortumlar olmak üzere bütün kauçuk parçalar yenilenmelidir ama muhtemelen şu anki sahibi çoktan yenilemiştir.

Aracın elektrik kaçağının tespiti net olarak yapılmadan o arabayı almayın. Elektriksel problemler iğrençtir, tespit edilmesi çok güçtür, tek başına araba sattırır. Sırf bu nedenle yeterince bilinçli kişiler tarafından sel hasarlı araçlara mekanik olarak pert olmuş araçlardan daha kötü gözle bakılır.

Elektrik sorunu kalıcı olarak çözülürse alınasıdır. Ama eski bir araç olarak acılarla dolu oto sanayi eğitimiyle çok şey öğretir, buna da hazırlıklı olun. =)
 
Alınır, MK3'ün sürüş dinamikleri çok iç açıcı değil ama uzun yolda güven verir. Fosil bir VW ustası da lazım ama..

Detaylarda aslında çok basit teknolojiyle yapılmış konfor ekipmanları olabiliyor. Bunlar, bilen insan için bir vidanın gevşetilmesi, temizlik yapılması.. oring değişimi vs. ile çözülebilirken bilmeyen insan için 3 kere şanzıman indirmeye kadar gidebiliyor 😁
 
Ne olursa olsun 30 yaşına merdiven dayamış bir araba olduğunu unutmayın derim. Eliniz bu işlere yatkınsa ve araçların mekaniği-elektroniği hakkında bilginiz varsa sizi üzecek bir araç olacağını sanmıyorum ama genel olarak ortalama 25 yaş araçlar kullandığım için tavsiyem her zaman bir gözünüz kontrolde olsun derim. Eski araçların radyatörleri günümüzdekiler kadar büyük değil o yüzden durağan trafikte yazın su ve yağ sıcaklığı artacaktır, su hortumlarında yaralanmalar varsa patlayabilir vs vs. Elektrik kaçağı muhabbetine gelirsek söylediğinize göre detaylı toplanan bir arabada bunun olması demek ya işçilik hatasıdır ya da detaylıca elden geçmemesi demektir. Bence elektrik kaçağı konusunu iyi ele alın ve yaptırmadan -aracı almayı düşünüyorsanız- almayın
 
Mk3 sevdiğim bir kasa değil ancak 1Z için bile alınabilir. Fiyat yüksek, kesinlikle düşük değil ancak km düşük. Bir çok donanım seçeneği var ABS, Klima, Sunroof, 4 cam otomatik gibi özellikleri varsa alınabilir.

1Z motor ise en sağlam ve ilk TDI motorlardan, VP37 yakıt pompası kullanan oldukça güvenilir bir motor. 90 HP ama ufsk dokunuşlarla hemen 130-140 hp arasına geliyor. Motordan yana hiçbir problem yok, şimdiki motorlara taş çıkartacak kadar sağlam ve güvenilir.
 
fiyatına boyasına değişenine yorum yapmayacağım,ancak sanayide iş yaptırmanın ne kadar zor olduğunu hatırlatmamda fayda var,hele hele elektrik kaçağı olunca bunu yazmak istedim.
 
Yorumlarınız için çok teşekkürler, en yakın arkadaşlarımdan birisi elektrik ustası ve hediye olarak otomobilin tüm elektrik tesisatını baştan yapacak. Kendi MK1 Leon'unu kendisi topladı komple. Kaçağı da tespit edecek.

Bulunduğum semtte arkadaşımın MK2'sini toplayan eski VAG ustamız mevcut. Ondan da yana hiç bir sıkıntı yok ustamız hazır.

Otomobilde elektrikli sunroof, yan aynalar ve 4 cam otomatik ve sanırım ABS de mevcut.

Amacım bana 1-2 sene kadar tatlı anılar yaşatması. Devamında değiştiririm zaten muhtemelen. 😊
 
Yorumlarınız için çok teşekkürler, en yakın arkadaşlarımdan birisi elektrik ustası ve hediye olarak otomobilin tüm elektrik tesisatını baştan yapacak. Kendi MK1 Leon'unu kendisi topladı komple. Kaçağı da tespit edecek.

Bulunduğum semtte arkadaşımın MK2'sini toplayan eski VAG ustamız mevcut. Ondan da yana hiç bir sıkıntı yok ustamız hazır.

Otomobilde elektrikli sunroof, yan aynalar ve 4 cam otomatik ve sanırım ABS de mevcut.

Amacım bana 1-2 sene kadar tatlı anılar yaşatması. Devamında değiştiririm zaten muhtemelen. 😊
usta olarak bu kadar imkanınız varsa o ustalara da işçilik konusunda güveniyorsanız alınabilir ya sanki
 
10 sene kadar önce mk3 1.6 cl sahibi oldum, kısa süreliğine, ödemeler için satmak zorunda kalmıştım. O da gümrük girişli bir araçtı, mk3 sevdiğim bir kasadır, sürüş dinamikleri çok üst düzey değildir ama içi oldukça ferahtır. Gümrük girişli o araçta ilginç bir kombinasyon vardı, mesela elektrikli sunroof vardı ama elektirkli camı yoktu, önler dahil kolluydu, analog klima vardı, cam fiskiyelier ısıtmalıydı vs :) sizin bu aracın oldukça güzel bir örneğine (1.9 tdi) amcam 2-3 sene kadar bindi bundan yaklaşık 20 sene kadar önce, ara ara bizde de kalırdı araç, 2 ve 3.viteste çok keyifli hızlanıyordu, turbo gecikmeli geliyor bunlarda, motor sesi çoktur ama güzeldir. Şimdi bu aracı alma konusuna gelince de bu yaşta denilen gibi kaporta ve şaside yıpranma olasılığı çok yüksek ama asıl sorun mekanik ve motor parçalarının tedariki olacaktır. Eski VW yürütmeye bir kaç sene önce tekrar niyetlendim, bir polo classic sahibi oldum, ancak şunu gördüm bu araçlarda en erken yıpranan kronik sorunlara yol açan parçaların orijinalini bulmak neredeyse imkansız, özellikle covid salgını sonrasında. Usta sorunları, tadilatta çözebilecekse ve uğraşacak ustanız varsa eyvallah ama ötesi çok üzücü, yorucu olur.