Grigio Ingrid Doğan SLX

uygarefee

Uygar
Profesör
620
Marka
Tofaş
Herkese merhabalar,mutlu, sağlıklı,huzurlu seneler.İlk defa konu oluşturuyorum bir kusurum olursa affola.Sizlere 2020 yılında,16 yaşımdayken sahip olduğum 1993 Kasım trafiğe çıkışlı,1994 model Doğan SLX'imi ve restorasyon sürecimizi anlatmak istiyorum.Aracı alalı çok çok uzun bir zaman oldu tüm hikayeyi anlatsak roman olur.İlk alındığı halini bırakayım ve başlayayım :)
IMG-20210106-WA0006.jpg

İlk günün fotoğrafları maalesef yok ama bu fotoğraf arabanın aşağı yukarı nasıl olduğunu belli eder diye düşünüyorum.Bir de içine bakalım
IMG_20220430_152936.jpg

Araba öyle herkesteki gibi değişensiz söktaksız ama komple boyalı değil,3 parça değişeni var ve bilimum yerlerinde fabrika boyaları duruyordu.Gelelim bu aracın bendeki hikayesine.Öncelikle ülkemizdeki neredeyse hiçbir Tofaş kullanıcısının bilmediği bir unsur aracın Fiat 131 tabanlı olması nedeniyle aslında geliştirmeye açık olduğu.Araç tamamen stoktu ve ben de övünmek gibi olmasın ama yaşıtlarım gibi sanayi stance coiller 6000-7000 watt subwooferlar,sÜrTmEzSe SüRTmEzSe SıKInTı tarzı modifiyelere karşı bir insanım.Uzatmayalım,gelelim hikayemize.2023 yılında ben staj yapıyordum ve araçla fazla ilgilenemedim,haliyle ilgisiz kaldıkça küstü ve kendini iyice salmaya başladı,pas başlangıçları ağır çürüklere dönüştü,aküsü bitti,lastikleri 2010 tarihli idi ve ha restore ettim ha edeceğim diyerek değiştirmedim.Onlar da sağolsun 1 hafta arayla yattığı yerden patlama gereği duymuşlar :D.Esas hikayemiz,araca 3 kere vurup kaçtılar bu sene.Sol ön çamurluk, sağ ön çamurluk ve sağ arka çamurlukta ufak bir kısım.2023 Ocak ayında sadece Sol çamurluk vuruk iken,1998 model bir 145 Quadrifoglio almaya niyetlendim.Lakin ben aracı görmeye gitmeye karar vermişken araç satıldı.Bunun üzerine arabam beni cezalandırır gibi sağ ön çamurluk da vuruk vaziyette sabah beni bekliyordu.Bir süre Tipo 2.0,Tempra 2.0 gibi otomobillere baktıktan sonra hayallerimden birisi olan bir otomobili ilanda görünce hemen hazır ola geçtim.Alfa Romeo 166,üstelik bu otomobil Aras Dinçer'in eski otomobiliydi.Babam beni hep desteklemiştir kendisi Tofaş otomobilleri namından dolayı pek sevmese de benim apaçilik peşinde olmadığımı bildiği için desteklemiştir.Konuştum ve 166'yı alalım dedim.Son dakika başka bir olumsuzluk ile onu da alamadık maalesef.Uzuyor gitgide,en son bir 146 1.6 TS bakmaya gittim,aracın trimlerinde ufak tefek eksiği dışında bir sorunu yoktu,ön takım vesaire çok iyi durumdaydı aracı kullandığımda bunu anlamıştım.Lakin tahmin edeceğiniz üzere o aracı da alamadım.Daha sonrasında, Tofaş'ımızın göçüklü yerlerini tamir ettirip satalım diye düşündük.Ustamıza gittiğimizde "Anladığım kadarıyla bu araba senin için çok önemli,en ufak bir sorun olsa sen huzursuz oluyorsun" dedi ve "Biz bu aracı komple restore edelim" diye bir teklif yaptı.Olur dedik ve serüven başladı.Tabi Nisan ayında aracımıza Momo jant ve Nankang NS-2R Semi Slick lastik vs takmıştık böyle ufak tefek detaylar için fotoğrafları daha sonra ekleyeceğim.Her neyse araç henüz soyulmadan benim aklımda bir lamba yandı ve rengi değiştirme kararı aldım.Otomobillerin renk isimlerini ve boya kodlarını ezberleme fetişim de vardır bu arada.Ferrari'nin aslında çok ikonik bir rengi olan Grigio Ingrid Metallic isimli boyasının numunesini buldum ve ustamıza götürdüm.O da yaparız dedi fakat boya özel bir boya olduğu için boya sertleştiricisi,verniği vesaire farklıydı ve tahmin edersiniz ki fiyat farkı bize merhaba dedi.Ona da olur verdik ve araç soyulmaya başlandı şimdi restorasyona giderken çekilen bir fotoğrafı ve restorasyon esnasında çekilmiş birkaç fotoğrafı buraya bırakayım
IMG_20230925_191251.jpg

Gitmeden önceki hali bu şekildeydi.Tabi ben arabayı mutlaka restore edeceğimi bildiğim için Far,panjur,eski seri Pioneer teyp,eski seri hoparlörler ve hatta dereceli egzantrik bile alıp odama koymuştum :)
IMG-20231102-WA0007.jpg
IMG_20231113_143356.jpg

Burada taban işlerimiz yapılmıştı.Bu arada ön lastikler 175-50-13 ebatında(direksiyon hidrolik olmayınca öyle bir tercih yapmıştım fakat pek güzel durmadı onları da NS-2R ile değiştireceğim.)
IMG_20231122_175807.jpg

Burada tamamen astarlanmıştı ve boyanmak içinde bekliyordu
IMG_20231123_141325.jpg

Çamurluğun parlayan kısmına boyamızı az biraz serpiştirdik ve görseli bu şekildeydi,sabırsızlık tavan yapmıştı...
IMG_20231123_171952.jpg

Kapılarımız boyanmıştı ve arabaya takılmayı bekliyorlardı... Bu esnada arabayı krom aksama çevirme kararı aldık ve kapı kolları, ön ve arka cam çıtası, kapı çıtaları,yan cam çıtaları sipariş edildi fakat bir kısmı finale yetişmedi
IMG_20231127_115356.jpg

Ve boyandık.Bulunması pek kolay olmayan uzun kısa ayrı olan farlarımızı araç üstünde görmüştük.Fotoğrafın çekildiği esnada araca taban ve bagaj yalıtımı yapılıyordu.Hazırsanız çok uzatmadan arabanın bittiği anı sizinle paylaşayım
IMG_20231129_182708.jpg
IMG_20231129_183044.jpg

Arabanın kapıya geldiği ve rengin kendini belli ettiği fotoğrafı da buraya ekliyorum
IMG_20231201_123621.jpg

Gelelim kötü haberlere,Stoplarımızın da özel olmasını istedim ve Ankara'da kendi isteğimize göre bir stop yaptırdık.Stopları yapan ustamızın kadrajından bir fotoğraf :
IMG-20231128-WA0019.jpg

Arabanın eve geldiği üçüncü gün stopları taktırmak için evden ayrıldım fakat arabada stop yoktu ve aşırı trafikten dolayı riskli olacağını düşünüp eve geri geldim,kötü haber şu ki yanaşırken arabayı direğe sürttüm.Bunun üzerine araç brandasız vaziyette birkaç gün yattı ve tam o günlerde yağmur yağdı.Esas olumsuzluk burada ki arabanın boyası kabarmaya başlamıştı...Şuan kabarık vaziyette bekliyoruz.Ustamıza durumu aktardım ve geleceksin yapacağız dedi bir tatsızlık çıkmadı bu da sevindirici haber :) Şimdilik bu kadar.İlk konum olduğu için biraz amatör olmuş olabilir kusuruma bakmayın abilerim,kardeşlerim.Gelişmeleri aktaracağım sizlere,umarım beğenmişsinizdir :)
 
Rengi hakikaten muazzam olmuş. Güle güle binin hocam. Yalnız ilk fotodaki jant bayağı güzel dururmuş aslında, aşırı modifiyede gözünüz olmadığı için arabayı bayağı orjinal gösteriyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: uygarefee
Rengi hakikaten muazzam olmuş. Güle güle binin hocam. Yalnız ilk fotodaki jant bayağı güzel dururmuş aslında, aşırı modifiyede gözünüz olmadığı için arabayı bayağı orjinal gösteriyor
Çok teşekkür ederim kıymetli görüşünüzü paylaştığınız için.Aslında araca dereceli egzantrik,piston,Headers,egzoz,spor yay,fren vesaire yapılacak.Bu jantları da uyguna bulmuştum aldım kendim restore ettim,boyadım.6 kolları da aynı şekilde boyayıp ilana koydum birkaç gün içinde gitti.Çok güzel duruyor bahsettiğiniz ilk fotoğraftaki jant, aracı dolu gösteriyor fakat aşırı derecede ağır.Şuan üstündeki jantların ağırlığının 1.5 katı gibi düşünebilirsiniz.Hem direksiyon hidrolik olmadığı için manevralarda rahatladı direksiyon hem de hızlanma ve frende hissedilir derecede fark oluştu.Tekrardan teşekkür ederim görüşünüz için,ilerleyen süreçte yukarıda bahsettiğim modifiyelerle aracı zenginleştireceğim.Tüm süreci sizlere aktaracağım.Lafını etmişken ilk fotoğraftaki jantların şahsım tarafından boyanmış görsellerini de buraya bırakayım..
IMG_20240101_141728.jpg
 
Güle güle kullanın.
SLX'leri çok iyi bilmem fakat Şahin 1.6, Doğan L jenerasyonlarına sizden çok daha küçük yaşlarda bayağı bir hakimdim. Bunlar ilk çıktığında içimiz eriyordu gördükçe. :)
Toparlarken yan çıtaları, kaput aydınlatmasını, far yıkamalarını, arka plaka arkası pakoyu ihmal etmeyin. :)

Edit: Aracın ilk alındığı hali de restore edilmiş gibi duruyor he =)
 
Güle güle kullanın.
SLX'leri çok iyi bilmem fakat Şahin 1.6, Doğan L jenerasyonlarına sizden çok daha küçük yaşlarda bayağı bir hakimdim. Bunlar ilk çıktığında içimiz eriyordu gördükçe. :)
Toparlarken yan çıtaları, kaput aydınlatmasını, far yıkamalarını, arka plaka arkası pakoyu ihmal etmeyin. :)

Edit: Aracın ilk alındığı hali de restore edilmiş gibi duruyor he =)
Çok teşekkür ederim.Sağolun varolun.İlk arabam olduğu için biraz da yaşımın 16-17 olmasına bunu vererekten ilk halini koruyamadım maalesef.Restorasyon borcumuz olmuştu arabaya :) kapı çıtaları Passat B6'ya ait krom kapı çıtaları, montajı yakında yapılacak.motor içi aydınlatmamız aktif,kaput altını da atacaktım fakat fotoğraflayamadım henüz.Far yıkamanın tüm sistemi araç üzerinde takılı fakat motoru arızalı,onun da motorunu tedarik edip aktif hale getireceğim.Plaka arkalığı için de 90'lar aksesuarı olan stoplu plakalık buldum,Trabzon'dan getirttim şuan araç üzerinde takılı fakat elektriği aktif değil.Sürttüğüm yer boyandıktan sonra Stoplarımız da takılacak o aşamadan sonra apaçiler arasında "pantolonu gösteren ütüdür, Tofaş'ı gösteren g*tüdür" sözünün hakkını verebileceğiz sanırım :D . Tekrardan çok teşekkür ederim görüşünüz için :)
 
Son düzenleme:
166 ve 146'dan Allah korumuş :) Özellikle de 166'dan..

Zira çok ciddi şekilde parça ve usta problemi var. 156'lar falan onun yanında bulunabilirlik açısından Fiat sayılır. 166'nın trimi falan problem.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: uygarefee
166 ve 146 gerçekten mükemmel makinelerdir bir arada hem sürüş hem de görsellik açısından her anlamda kullanıcısını tatmin eder. Neyse şapkaları görelim :).
Alamadık abi...😕 Neyse ki elimizdekini güzelleştirdik.Lakin 146'yı kullandığımda aracın sahibi olan abimiz bana birkaç manevra yaptırdı ve direksiyon aşırı netti.Doğan'a 146 direksiyon kutusunu takabilirsem takacağım.Araştırıyorum :)
 
  • Haha
Tepkiler: S.Asil
Umarım nasip eder Allah, keyifle kullanırsınız. Ben de bir alfistiyim (156 Selespeed aracım var), 2.0 V6 166'yı yaklaşık 5-6 km sürdüm ve tadı halen damağımda.
Aracınızın konusunu baştan sona (4-5 kere) okudum.Maşallah gerçekten çok güzel bir aracınız var.Bir gün mutlaka sahip olacağım.Alfa olsun gerisi fark etmez.146'ya bakmaya gittiğim gün 33 bakmaya da gidecektim lakin 33'ün durumu pek iyi değildi vazgeçmiştim.Güzel dilekleriniz için çok teşekkürler.Aracınıza tekrardan maşallah.Takipteyim :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: alkın
Aracınızın konusunu baştan sona (4-5 kere) okudum.Maşallah gerçekten çok güzel bir aracınız var.Bir gün mutlaka sahip olacağım.Alfa olsun gerisi fark etmez.146'ya bakmaya gittiğim gün 33 bakmaya da gidecektim lakin 33'ün durumu pek iyi değildi vazgeçmiştim.Güzel dilekleriniz için çok teşekkürler.Aracınıza tekrardan maşallah.Takipteyim :)
Ankara'ya gelirseniz haberleşelim, canlıdan da görün. Çok teşekkür ederim, aynı dilekler sizin için de geçerli.
 
166 ağır toptur, belki de senin için hayırlısı olmuştur.
Doğan slx güzel arabadır sağlıklısı hiç bir rampada üzmez sabuncubeli dahil.
Yaşımdan da dolayı ve ekonomik olarak tam bağımsız olmadığımdan dolayı 166 topuna girmek istemedim.Arabamdan memnunum daha bir kere yolda bırakmadı.Eski sahibiyle de hâlâ görüşürüz o da arabalarına iyi bakan güzel bir insandır.Ben de elimden geldiğince üzerine eklemeye devam ediyorum.Tek problem Türk insanının bu arabaları kullanan herkese serseri muamalesi yapması ve hakir görerek bakması.Bu algı da umarım yıkılır bir gün...Teşekkürler kıymetli yorumunuz için :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock
Güzel konu güzel uğraş, eline sağlık 👏

Küçük bir öneri: Noktalama işaretlerinden sonra boşluk koyarsan okuması daha kolay olacaktır bizim için 👍
 
  • Beğeni
Tepkiler: uygarefee